kamela Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #201 Skrevet 13. februar 2007 (endret) Takk for besøket, Annie og Ninen! Skal forsøke tipset med venstre arm i morgen, men slår også en masse tall, og da må jeg jo bruke høyre! Legen var fornøyd og mente at min allmene tilstand var bedre enn for 3/4 år siden var bra, en del prøver som hun var langt mer fornøyd med, og noen få kilo mindre Middagsoppdateringer: Fredag: Omelett Lørdag: Pizza utpå kvelden, kjøpte kjempeis på Strømmen Søndag: Ytrefilet med pommes frites og bearnaisesaus Mandag: Seibiff med løk Tirsdag: Spaghetti og kjøttsaus Og nå har jeg forsket på pc til poden og håper jeg klarer å få kjøpt noe, tror det kan bli en av disse: FSC amilo LI 1818 til kr. 8999 fra Telehuset, Acer aspire 9302WSMI til 8057 fra XD og HP Pavilion dv 8213 ea til 8699 fra computercity Alle har 17 " skjerm og er bærbare (vi har bestemt oss for det). Har spurt om tips på datasidene, og håper jeg får noen svar. Endret 13. februar 2007 av kamela
Annie Skrevet 13. februar 2007 #202 Skrevet 13. februar 2007 Er mannen din like lite behjelpelig fortsatt eller er dere over den kneika?
kamela Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #203 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har grublet og funnet frem på egenhånd og ikke diskutert med han, synes det var greit siden temaet ble så betent. Tipper det blir Acer Aspire, bare håpe alle blir fornøyd med den. Han har sagt han skal hjelpe med oppkobling, så da får han gjøre det.
kamela Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #204 Skrevet 16. februar 2007 Ondsdag: Kjøttsuppe med grønnsake og pølser torsdag: Lunsjkaker med pommes frites og salat Til uke skal poden og jeg på Kieltur. Bare oss to, det skal bli koselig. Etterpå tror jeg at jeg skal bestille pc fra XD, poden gleder seg veeelig I helga må vi bake fastelavensboller, tror jeg skal forsøke Wales-varianten også, det er jo så godt med vanlijekrem inni! God helg!
Gjest Tigerjente Skrevet 16. februar 2007 #205 Skrevet 16. februar 2007 Håper dere koser dere på tur!!!
Ninen Skrevet 17. februar 2007 #206 Skrevet 17. februar 2007 Innom for å ønske en god helg! Og lykke til med PC-kjøp
kamela Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #207 Skrevet 23. februar 2007 Pc'n er bestilt, håper den kommer i morgen så jeg kan få studert litt i fred og ro. Hadde en fin Kieltur. Ruslet rundt inne og ute, var 2 ganger i badeland hvor jeg storkoste med i boblebadet! Lå en del på lugaren og leste og pratet og koste oss. Ruslet rundt og kikket litt i Kiel, men handlet ikke noe spesielt... ble noen par med strømper og et par blomster, godt utvalg og hyggelige priser! Var litt mere sjø enn jeg satte pris på hjem igjen, bølget godt en periode, så det ble tidlig kvelden. Uvant å være så lenge borte fra mannen min, er andre gangen etter at vi flytta sammen at vi har vært borte fra hverandre 2 netter på rad. Jeg er nok litt sær, liker det ikke i det hele tatt :kys_2: Hadde halve dagen fri når vi dro og halve dagen på jobb i går når vi kom hjem, så i går var jeg tidlig hjemme og lagde middag til mannen min. I stua vår er det nå full byggeaktivitet, togbane under konstruksjon. Mannen min har kost seg med det mens jeg var borte, og det er jo bra!. Hmmmmm... klarer jeg noen middagsoppdateringer da tro? Lørdagen var det hjemmelaget pizza Søndag medisterkakermandag fiskekaker tirsdag middagsbuffet på båten onsdag hamburger og pommes frites torsdag kylling, salat, ris og saus
Ninen Skrevet 24. februar 2007 #208 Skrevet 24. februar 2007 Så bra dere hadde en fin tur! Jeg liker ikke å være borte fra mannen flere netter (enn ingen) jeg heller, så hvis du er sær, så er nok jeg det også Håper PCen svarer til forventningene
Annie Skrevet 25. februar 2007 #209 Skrevet 25. februar 2007 Syns det er godt å være borte fra mannen litt jeg. Men så jobber han skift og jeg ligger ofte alene på nettene, så det blir ikke så stor forskjell. Godt å kjenne på at man savner hverandre.
kamela Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #210 Skrevet 26. februar 2007 Pc'n kom på lørdag, og etter et par timer hadde jeg fått installert det meste. Så planen om å bare be om hjelp til å komme på nett så ut til å holde. I går kom podne hjem fra faren sin og vi satt sammen og puslet på det nye vidunderet, og så fant poden ut at vi var på nett også. Tydeligvis koblet seg opp mot trådløst nettverk, så nå er jeg kjemepfornøyd Har igjen å opprette podens egen brukerkonto og så er det full fart.
kamela Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #211 Skrevet 26. februar 2007 Så var det middagene mens jeg enda husker det: Fredag løvbiff med pommes frites og tomat Lørdag grillpølser i brød (varme!) Søndag fransk biff med champignon, potetbåter og fløtesaus I dag er det fisk, men jeg vet ikke hva slag det blir. Poden dro rett fra skolen til storesøster i dag. Veldig greit, bare å ta bussen motsatt vei av hva han pleier til faren sin. Turen dit hadde gått greit og leksene var i gang når jeg ringte. Og nå er det bare 20 minutter igjen til jeg skal hjem......
kamela Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #212 Skrevet 28. februar 2007 (endret) Middager Mandag: fiskeboller i hvit saus (posesaus - kan han ikke tipse meg dagen før så jeg kan lage sausen) Tirsdag: Meksikansk gryte Var hos optiker i går, og vi må ha lesebriller både mannen og jeg, akkurat som forventet. Greit å få gjort det - briller bestilt! Nå gjenstår å få MSN på plass på PC'n til poden, har gjort diverse forsøk uten å lykkes, men forsøkte på maskina på jobben idag og klarte det etter å ha forsøkt diverse varianter. Måtte bare ta omstart på maskina 4 ganger fordi alt hang seg opp Poden på besøk hos storesøster i dag også, stedatter hos farmor, så da er det bare 2 voksne til middag i dag. FAU møte i kveld, får vel ta med det også... Og så må jeg gjøre ferdig regnskapet til Overformynderiet for moren min i dag... Blilr nok kvelden i dag også Endret 28. februar 2007 av kamela
kamela Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #213 Skrevet 5. mars 2007 Fau møtet var om Ungkul undersøkelse, ellers ikke mye å melde. 5 klasseforeldrene skal arrangere 17. mai som tradisjonen tilsier på skolen. Mye mas....husker ikke akkurat med glede fjoråret med dårlig vær! Middagene :klø: Onsdal: Minestronesuppe med hvitløkbaguett Torsdag: Pasta med ostesaus og skinke Fredag: Stekte kjøttboller med poteter og grønnsaker Løredag: Hjemmelaget pizza med kjøttdeig og pepperoni Søndag: Fløtegratinerte med purre og pølsebiter Regnskapet ble ferdig, at jeg aldri lærer å ta det rett over nyttår! Sliter fortsatt med å få poden på MSN, er et eller annet program som sperrer (DET? tror jeg det var forkortet til), og så har jeg enda ikke klart å få opphevet sperringen på MSN. Har lagt inn noen begrensninger på bruk, det er ikke poden veldig glad for
kamela Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #214 Skrevet 7. mars 2007 (endret) Start med middager da, kjedelig som jeg er: Mandag: Fransk fiskegrateng med poteter og gulrøtter. Den hadde jeg ikke smakt før, var ganske god (sikkert en Findus-prdukt) Tirsdag: Hjemmelagde hamburgere med pommet frites Til helga har jeg lyst på spansk tomatsuppe med hvitløksbrød til! I dag er første dag på lenge at jeg har hatt tid til å kikke litt rundt her inne igjen, det var deilig! Må jo oppdatere meg på litt slarv Nærmer seg tid for mensen igjen, æsj så lei jeg er av det! Endret 7. mars 2007 av kamela
kamela Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #215 Skrevet 14. mars 2007 (endret) Da er jeg sykmeldt med vond rygg, har kjent at den ikke akkurat ble bedre, og i går tok jeg turen til legen. Fikk noen piller og beskjed om å variere hva jeg holder på med, ikke sitte lenge, gå små turer osv osv. lever sikkert fint med det en uke. Middagsoppdateringer at det der skal være så vanskelig da Onsdag: Torsdag: Ravioli Fredag: Lørdag: Meksikansk tomatsuppe med hvitløksbrød Søndag: Båndspaghetti med kjøttsaus Mandag: Seibiff med poteter og gulrøtter Tirsdag: Lasagne Onsdag: Pannekaker Endret 14. mars 2007 av kamela
kamela Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #216 Skrevet 14. mars 2007 I går fikk jeg omsider til MSN på podens maskin. Jippi, så stolt jeg (og han) er av meg! Lenge siden jeg har vært her inne nå, alt for mye å gjøre på jobb forrige uke. Ser at jeg har fått opp noen flere knapper inne på alle innlegg, har jeg avansert i gradene her inne tro? Ikke vet jeg Hentet brillene på lørdag, fryktelig uvante greier. Bruker dem litt hver dag, best å ta det pent til å begynne med. Fikk mensen lørdag, ferdig i dag.
kamela Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #217 Skrevet 15. mars 2007 Åhhh... i dag er det nydelig ute. Akkurat nå er det + 10 grader og sola skinner Startet dagen med en times rolig spasertur i henhold til legens ordre, det var bare godt! Etter det har jeg vært 5 minutter innom på jobben for å finne frem ting andre skal ordne mens jeg er borte, og så var jeg i butikken og kjøpte litt mat. Nå skal jeg sette i gang vaskemaskina, og så tror jeg det er tid for en film eller noe sånt før det er litt sport på tv. I går så jeg hele andre sesongen av Kalde føtter, noen av episodene hadde jeg ikke sett før. Nå må jeg bare finne 3. sesong til en rimelig penge også, så jeg kommer meg videre!
Ninen Skrevet 15. mars 2007 #218 Skrevet 15. mars 2007 Hei hei Håper ryggen kommer seg! Og så flink du var som ordnet msn, da! Du får kose deg med film i kveld
kamela Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #219 Skrevet 19. mars 2007 Takk for besøket, Ninen Til tross for utallige små turer, liggende og sittende i alle mulige stillinger - ryggen/beinet har det ikke godt. blir liggende og vri meg og skifte stilling når det er kvelden, finner ikke noe god hvile, og våkner når jeg snur meg. Har ringt til fysioterapeut i dag, fått time på torsdag. Skal ringe legesenteret etterpå og høre hva de mener, er ikke så sikker på at jeg har noe på jobb å gjøre i morgen. Middager: Torsdag Hjemmelaget kinamat (med god hjelp fra Toro) Fredag Pasta og kjøttsaus Lørdag Kylling i saus med fløtegratinerte poteter Søndag Juleskinke (!) med poteter og saus, is til dessert mandag Stekt fiskepudding med poteter og gulrøtter Var innom og fikk bestilt meg fotpleietime, den gleder jeg meg til. Føttene trenger det og jeg har aldri gjort det før.
kamela Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #220 Skrevet 20. mars 2007 Hos legen igjen i dag. Sykmeldt til over påske. Skal ta MR undersøkelse. Så da er det bare å surre videre, synes det er rart å gå hjemme sånn. De gangene jeg har vært hjemme de siste årene har det gjerne vært for å utrette noe... Har bestilt billetter til Falsk /Mathisen i april, det gleder jeg meg til. Var litt snodig, satt og snakket om det på lørdag etter å ha lest i A magasinet, show med dem kunne være moro! Sjekket på nett, og fikk ikke opp noe av interesse, og så bladde jeg i VG og vips... en stor artikkel Tirsdagsmiddagen blir hjemmelagde kjøttboller med poteter og grønnsaker. Har sett på Sjues mattips på Vg, tror jeg må prøve chili con carne en dag, den ser god ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå