Gå til innhold

Snikkelora`s periodiske turboheisbok


Gjest snikkelora

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest snikkelora

Ja, stemmer det. Men ikke si det til noen ;):lol: det var vel lett når du ble omtalt som Lamasama :danse: Nei, jeg savna så følt KG at jeg hang inne her som gjest og irriterte meg over at jeg ikke kunne kommentere dagboka di :)

Man blir alvorlig hekta her :ler2: Men uansett var det på tide å slette seg.. hadde vært her inne i en evighet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snikkelora

Jepp, da har jeg vært på "skautur" med mann og hund.. Kjempe fint med masse blåbær/tyttebær og mose og lyng :) Hunden var i 110 og ville ikke hjem. Blir det oppholds vær i morra drar vi oppigjen på tur :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snikkelora

Usj! Det sprutregner her. Bikkja vil ikke gå annet enn å tisse. Når han er ferdig løper han på trappa :ler: Jeg frøvde de nye medisinene i går kveld. Tror nok legen må tilpasse dosen litt mer :sjenert: For jeg klarte nesten ikke gå på do i morres og jeg sovna igjen og vokna ikke før mannen kom opp halv 2 og lurte på åssen det gikk. Er fortsatt "tett" i hodet :overrasket: skremmende! (ikke mist nå dem legen vil jeg skal ta dette 3 ganger om dagen)

Selvom det regner og er kaldt ute er fingrene min okei.. Har ledgikt og pleier å bli dåligere når det er fuktig ute.

I dag blir det den store late snikkelora dagen. Har hoppa i kosebuksa og har på meg det store gode skjerfet mitt (vokna med vondt i halsen) Skal sløve og sløve og sløve i dag. Og mannen han (stakkar) skal lufte hund å lage mat :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snikkelora

Juleplaner:

Mangler gave til:

Tante barn på 11, 13 og 2 år

Mamma

Mormor

Svigermor

Mangler å lage veldig mange julegaver, og ikke veit jeg om jeg rekker det heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt rå med dissa gavene dine :tommel:

:ler: fler enn foreldra mi som har feig bikkje når det kommer til regn ja.

Hvordan går det med dere ellers da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snikkelora

Joda, bikkja fyker rundt og jeg lever, så da kan jeg vel ikke klage :sjenert:

Nei altså, det er høst og det betyr at mannen blir dåligere så det ser ut som et helvete her.. Og jeg er rimelig tom for energi.. Men det går seg nok til etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snikkelora

Da har jeg ordnet julegave til x-stefar og svigerfar og juelgave og bursdags gave (har bursdag i romjulen) til den minste tante barnet mitt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, skjønner at du blir sliten :troest:

Får håpe du kommer deg opp igjen med hjelp og støtte fra dine nærmeste og av fagpersonell :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snikkelora

Takk for det, Lama :klem: Ordner seg nok :) Pleier jo det. Og det som ikke dreper en, styrker deg. Så jeg er vel reine jern-snikkelora snart :ler: Jojo, bedre enn å være Jern-Erna :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snikkelora!

Min beste venninne fikk diagnosen Bipolar 2 for 2 måneder siden. Jeg har kjent henne i 15-16 år, og har "vært med" på hennes opp og nedturer... Har lest flere bøker om denne sykdommen nå i sommer, og er en nær støttespiller for henne.

Hvilken type av sykdommen har du? Du nevner mani, så jeg antar Bipolar 1? Ellers ville det vel vært snakk om hypomani..

Uansett, husk at medisinene vil hjelpe! Min venninne fikk endelig rette tabletter nå i august, og hun er mer stabil og balansert enn hun har vært på mange år!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest snikkelora

:vinke: hei Eleni! Koslig med besøk!

Har type 1 ja. Men er "ny-utreda" så jeg vet så lite ennå. Fikk bare beskjed: "du er bipolar" og en resept i hånda og "sees om en mnd"... Håper medisinene vil hjelpe. Er satt opp på Lamictal (er på opptrapping) men skal inn en tur siden jeg er såpass ustabil (mixed state)..

Du nevner at du har les en del bøker.. Kan du anbefalle noen? Har lest "Mitt liv som maisk depressiv" av Jan T. Bull og skal begynne på "mitt urolige sinn" av Kay Redfield Jamison. Mitt liv som MD er vel litt "ytterkanten" av mani (noe han forsåvidt nevner selv i boka) men er en okei bok :)

Du må være en god venn, er jo kjempe flott at du setter deg inn i dette å være bip :)

:klem:

edit: skrivefeil

Endret av snikkelora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi går også på lamictal. Hun trapper fortsatt opp, etter å ha gått på tablettene i 2 måneder, så ting tar litt tid... Men hun er som sagt mye bedre nå enn hun har vært på veldig lenge!!

Har ikke funnet mye litteratur på norsk. Leste en svensk bok som heter "Vulkanutbrudd og istid" som var utrolig bra og lettlest. Husker dessverre ikke hva forfatteren heter, men kan finne det ut. Kjøpte nemlig boka til venninna mi. Hun har lest den, og nå er den på "rundtur" i familien hennes...

Håper du får en ok dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snikkelora

Takk for det :klem:

Er oppe og helt i koma. skal ta i mot ny el.rullestol til mannen. Dette kræsjet da selvsagt med timen mannen har på trygdekontoret...

Bikkja er hyper.. allt er heeelt fint (heller i meg 10-lieters bøtte med kaffe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...