Gå til innhold

Navngitt tv- reporter


Gjest x- bruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet igjen.

vimse-mod

Snakk om å være arrogant :ler:

Du gidder ikke en gang å opplyse om hvorfor den blir ryddet.

Hvordan mener dere at brukere her skal ha tiltro til dere når dere driver på sånn?

Skjønner godt at det er mange forumtroll her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke bruker

Nå må dere skyndte dere til ris og ros, moderatorer, for der står faktisk navnet. Så kan dere jo ta dere bryet å svare på spørsmålene samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg syns det er rart Hegnar skal føle en plikt til å henge ut noen som antakeligvis bare er et uskyldig vitne. Jeg er ikke spesielt glad i offentlig uthenging. Tenk hvilke konsekvenser dette vil ha for den videre karrieren hennes. Om hun får fortsette som journalist, er det liten tvil om hva folk vil forbinde henne med en god stund framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart Hegnar skal føle en plikt til å henge ut noen som antakeligvis bare er et uskyldig vitne. Jeg er ikke spesielt glad i offentlig uthenging. Tenk hvilke konsekvenser dette vil ha for den videre karrieren hennes. Om hun får fortsette som journalist, er det liten tvil om hva folk vil forbinde henne med en god stund framover.

Er det som gjør gjemmeleken så merkelig. Er hun kun et uskyldig vitne, ville hun tjent mye på og selv gått ut offentlig med sitt navn. Sånn det har blitt, så har det bidratt til mange spekulasjoner, en kollega av henne ble til og med feilaktig outet. Derfor gikk Hegnar ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ikke noe svar. De regner( eller håper) vel med at vi går lei da....

Ja, de gjør nok det. Og for hver gang så synker tilliten til KG. Dette blir bare for dumt. Overgår også den moderatoren som slettet sitat fra Norges lover fordi det var i strid med Kopinors regler om opphavsrett :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet.

Fra reglene:

Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimse: Nå er du her igjen.  hvorfor svarer du ikke på spørsmålene i noen av trådene?

Hun slettet mitt spørsmål om hvorfor vi ikke kan gjengi hva som blir skrevet i avisene. :legrine::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet.

Fra reglene:

Nå har jeg fulgt med i denne tråden lenge, og kan ikke se at noen av disse reglene har blitt brutt. Dette er offentlig tilgjengelig. En nyhetssak. Jeg er ikke den som klager mest over tingenes tilstand, men dette er useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fulgt med i denne tråden lenge, og kan ikke se at noen av disse reglene har blitt brutt. Dette er offentlig tilgjengelig. En nyhetssak. Jeg er ikke den som klager mest over tingenes tilstand, men dette er useriøst.

Og jeg hadde heller ikke tenkt til å kommentere selvom jeg er her og leser. Men jeg må bare si meg enig i dette Clementine skriver.

Endret av Duchess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
Er det som gjør gjemmeleken så merkelig.  Er hun kun et uskyldig vitne, ville hun tjent mye på og selv gått ut offentlig med sitt navn.  Sånn det har blitt, så har det bidratt til mange spekulasjoner, en kollega av henne ble til og med feilaktig outet.  Derfor gikk Hegnar ut.

Jeg skjønner at det er dumt for kollegaene hennes, men om hun er uskyldig eller ei, så vil spekulasjonene spre seg. Offentligheten vil ikke ha noen garanti for at hun er uskyldig selv om hun hevder det selv. Og hun vil ha dette hengende over seg lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet.

Fra reglene:

Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner.

Jeg kjenner godt den regelen. Å gjengi et navn som står i avisen er da hverken krenkende, nedsettende eller injurierende. Det er heller ikke spredning av rykter, siden dette står blir offentliggjort i en avis. Ingen årsaks- sammenhenger ble spekulert i fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilke andre nyhetssaker er det ikke lov til å nevne? Bare sånn for ordens skyld :forvirret:

Ja, det hadde det vært fint om dere kunne opplyse om. Jeg regner med at Olav Thon- saken (DNA- test) er krenkende, samme må vel gjelde med farskapssaken til mannen til prinsesse Ragnhild. Bare for å ta et par saker fra denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke bøitt skrevet krenkende- det har blitt gjenngitt et navn som er publisert i en finansavis.

Svar konkret på spørsmålet - er det ikke lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimse, blir ikke dette litt vel dumt?

Det er ikke tillatt å skrive på krenkende

Det er IKKE krenkende å oppgi et navn i en sak som allerede er offentliggjort.

Iflg. ordbok. no, så betyr krenkende følgende:

krenke v1 el. v2 (norr krenkja, fra lty, av krank 'syk')

1 ydmyke, fornærme k- en / føle seg k-t / adj i pr pt: en k-nde bemerkning / bryte, ikke respektere k- menneskerettighetene / k- en lov / k- landets grenser

2 nå sj el. bibl: voldta, forføre k- en gift kvinne

nedsettende

Det er IKKE nedsettende å oppgi et navn som allerede er offentliggjort.

Iflg. ordbok.no, så betyr nedsettende følgende:

nedsettende ~settende a3 (av foreld nedsette 'forringe i anseelse') ufordelaktig, fornærmende uttale seg n- om noen

injurierende vis

Det er IKKE injurierende å oppgi et navn som allerede er offentliggjort.

Iflg. ordbok.no, så betyr injurierende følgende:

injurie're v2 framsette injurier føle seg injuriert / adj i pr pt: en i-nde uttalelse

Iflg. ordbok.no, så betur injurie følgende:

injurie inju'rie m1 (fra lat. 'urett, fornærmelse') ærekrenkelse, fornærmende uttalelse bli tiltalt for i-r

Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum

Dette er ikke noe ryktespredning. Det oppgis navnet på den journalisten som Hegnar har offentliggjort.

Iflg. ordbok.no, så betyr rykte følgende:

rykte rykte n2 (fra lty, eg 'rop')

1 nyhet som går fra munn til munn, prat, sladder bare løse r-r / høre r-r om noe

2 omdømme, ry ha et dårlig r- / være bedre enn sitt r- / ødelegge sitt gode navn og r-

spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner.

Det er IKKE ryktespredning å oppgi et navn som allerede er offentliggjort.

Iflg. ordbok.no, så betyr spekluere følgende:

spekulere ~e're v2 (gj ty. fra lat., av specere 'se')

1 gruble, grunne hva er det du s-r på?

2 anbringe penger, drive forretninger i den hensikt å utnytte konjunktursvingninger til egen fordel s- i skipsaksjer / s- på boligmarkedet / s- i ungdommens motehysteri utnytte for å tjene penger

--

Hvilken av disse mener du er brutt i denne tråden?

Forstår du ikke hva flere her forsøker å formidle til deg Vimse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...