Gå til innhold

Nevrotiske notater


Nilma

Anbefalte innlegg

*Noterer Oxford-tips* Vi var såvidt innom Oxford på turen jeg nevnte ovenfor, og det ga absolutt mersmak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har for øvrig akkurat funnet ut at Fairuz er stengt. :grine::grine::grine:

Det var jo stamrestauranten min i London - dårlig gjort! :sur:

Jeg har ikke så veldig store problemer her i verden, har jeg vel? :sjenert:

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for øvrig akkurat funnet ut at Fairuz er stengt. :grine::grine::grine:

Det var jo stamrestauranten min i London - dårlig gjort! :sur:

Jeg har ikke så veldig store problemer her i verden, har jeg vel? :sjenert:

Såså :klem:

Som jeg nevnte hadde restauranten i Blandford Street blitt mye bedre i forhold til sånn som du opplevde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såså :klem:

Som jeg nevnte hadde restauranten i Blandford Street blitt mye bedre i forhold til sånn som du opplevde det :)

Takk for sympati. :) Ja, jeg må nok gi den andre en ny sjanse, jeg likte jo maten der veldig godt, så med freshere fasiliteter blir det sikkert bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå er i hvert fall alle overnattinger til ferien bestilt, så da kan jeg slappe en smule av. Les: se på restaurantmenyer, sjekke tog- og busstider, skrive pakkeliste...men sånt er jo bare kos i mine øyne. Heldigvis er mannen nesten like glad i å planlegge, jeg kunne aldri vært sammen med en som "tar det som det kommer". Og motsatt, jeg hadde vel drevet en mer avslappet person til vanvidd med planleggingen min. :ler: *selvinnsikt*

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger ut altfor spennende linker i middagstråden. Nå har jeg sikkert 20 åpne sider fra BBC Good Food foran meg, og har lyst til å åpne enda flere. Jeg tror lunsjpausen står i fare for å bli litt vel lang i dag. :ler:

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du legger ut altfor spennende linker i middagstråden. Nå har jeg sikkert 20 åpne sider fra BBC Good Food foran meg, og har lyst til å åpne enda flere. Jeg tror lunsjpausen står i fare for å bli litt vel lang i dag. :ler:
Unnskyld! :fnise: Jeg er stor fan av Good Food, kjøper bladet hver måned, men nettsidene er jo veldig praktisk når jeg skal finne en oppskrift raskt.

Angående dagens oppskrift minner den veldig om en annen gryte jeg pleier å lage som blant annet inneholder gulrot og paprika, men ikke erter, og færre krydder (bare spisskummen såvidt jeg husker). Veldig god, men jeg tenkte litt variasjon kunne være morsomt, dessuten er jeg inne i en erteperiode for tiden, jeg synes omtrent hva som helst som inneholder erter ser godt ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good Food! :hjerter:

:ler:

Jeg abonnerer, og har foreløpig ingen problemer med leveringene, slik du nevnte tidligere en gang, Nilma.

Fint at det ordner seg med ferien! :) Ang. planlegging etc så finnes det faktisk også noen ikke-planleggere som trives med at andre tar hele jobben, uten å involvere dem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good Food! :hjerter:
Hei, jeg heter Nilma og er Good Food-holiker. :sjenert: Jeg har vurdert om jeg bør ta sjansen på et nytt abonnement. Hvor lang tid tar det før du får bladene i forhold til utgivelsesdatoen, da piaf? Jeg synes å huske at det tok veldig lang tid, lengre enn det tar før bladet kommer i kiosken her (og det tar ca. halvannen uke), men det er kanskje mulig at det var noe tull med hele abonnementet mitt.

Fint at det ordner seg med ferien! :) Ang. planlegging etc så finnes det faktisk også noen ikke-planleggere som trives med at andre tar hele jobben, uten å involvere dem. ;)
Finnes det altså? :overrasket:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut ut til at jeg må vurdere å begynne å abonnere!

Storbritannia har virkelig blitt et flott matland. Det finnes en del god tradisjonell britisk mat, selv om britiske mattradisjoner selvfølgelig er langt fra så rike som f.eks. de franske og de italienske. Men de siste 20 årene har det virkelig tatt seg opp, og jeg synes faktisk at Storbritannia har blitt et av de beste landene i Europa når det gjelder mat. Fordelen med å ha en litt begrenset kulinarisk tradisjon er at man ser seg rundt om i verden etter inspirasjon, noe "Modern British Cooking", som jeg er veldig glad i, er et resultat av.

(Og nei, jeg er ikke ute etter å disse fransk mat. :ler: Jeg elsker det franske kjøkkenet. Jeg tror for øvrig at jeg er en av de som spiser mest fransk og franskinspirert mat av de som er aktive i matforumet. :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut ut til at jeg må vurdere å begynne å abonnere!

Storbritannia har virkelig blitt et flott matland. Det finnes en del god tradisjonell britisk mat, selv om britiske mattradisjoner selvfølgelig er langt fra så rike som f.eks. de franske og de italienske.

Jeg er stor fan av britisk mat (neppe noen overraskelse ;)), og det virker som om de er blitt veldig bevisste på å bruke lokal og sesongbasert mat, og på å videreføre det beste av tradisjonsmaten. Noe av problemet med tradisjonell britisk mat er kanskje at den lett kan bli litt tung og traurig om den ikke er perfekt tilberedt.

Good Food kan absolutt anbefales, jeg tror nok du ville like det. Det har nettopp den blandingen av britiske tradisjoner og impulser utenfra som du nevner, og også en miks av kjappe hverdagretter og mer forseggjorte retter.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld! :fnise: Jeg er stor fan av Good Food, kjøper bladet hver måned, men nettsidene er jo veldig praktisk når jeg skal finne en oppskrift raskt.

Angående dagens oppskrift minner den veldig om en annen gryte jeg pleier å lage som blant annet inneholder gulrot og paprika, men ikke erter, og færre krydder (bare spisskummen såvidt jeg husker). Veldig god, men jeg tenkte litt variasjon kunne være morsomt, dessuten er jeg inne i en erteperiode for tiden, jeg synes omtrent hva som helst som inneholder erter ser godt ut. :ler:

Ukemenyen ble ganske så preget av alle oppskriftene jeg fant. (Jeg markerer dem med en * i menyen) :ler: Jeg hadde akkurat blitt ferdig med å teste de mest spennende oppskriftene i de siste kokeboka jeg kjøpte, så det var flott å finne en annen kilde til inspirasjon.

Good Food! :hjerter:

:ler:

Jeg abonnerer, og har foreløpig ingen problemer med leveringene, slik du nevnte tidligere en gang, Nilma.

Det ser ut til at Good Food er et blad som kanskje skulle unne seg i blant. Hvordan ser det ut med vegetaroppskrifter i papirutgaven?

Har dere hatt en fin helg?

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at Good Food er et blad som kanskje skulle unne seg i blant. Hvordan ser det ut med vegetaroppskrifter i papirutgaven?

Har dere hatt en fin helg?

Uten at jeg har noen statistikk på det, har jeg inntrykk av at det er en del vegetaroppskrifter i bladet. I tillegg har de av og til konseptet "make it vegetarian", altså tips til å lage en vegetarutgave av en oppskrift som inneholder kjøtt/fisk i utgangspunktet.

For øvrig kommer det ut et "Vegetarian Good Food" noen ganger i året, men om det er å få tak i her i landet er jeg ikke sikker på.

Jotakk, har hatt en fin helg. Total avslapning i går, og i dag har vi hatt besøk av en venninne med sin lille baby - veldig koselig. :-D

Din helg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har noen statistikk på det, har jeg inntrykk av at det er en del vegetaroppskrifter i bladet. I tillegg har de av og til konseptet "make it vegetarian", altså tips til å lage en vegetarutgave av en oppskrift som inneholder kjøtt/fisk i utgangspunktet.

Enig i det. I forbindelse med høytider, feks jul, er det også spesielle artikler med vegetarisk julemiddag som tema.

Det eneste jeg ikke liker med Good Food, er forøvrig at hverdagsoppskriftene i starten av hvert nummer er så preget av halvfabrikataløsninger (saus fra glass etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det eneste jeg ikke liker med Good Food, er forøvrig at hverdagsoppskriftene i starten av hvert nummer er så preget av halvfabrikataløsninger (saus fra glass etc).

Ja, også er det sjelden noen forslag på enkelt og kjappt grønnsakstilbehør som passer. Fint at hovedretten tar 20 minutter liksom, men man skal jo gjerne ha noe til som går like kjappt og greit om det skal være noen vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg ikke liker med Good Food, er forøvrig at hverdagsoppskriftene i starten av hvert nummer er så preget av halvfabrikataløsninger (saus fra glass etc).
Ja, det er sant. Mulig det er noe jeg innbiller meg, men jeg synes det har blitt verre med tiden, kan ikke huske det var riktig så mye av det da jeg begynte å lese GF for 4-5 år siden.

Ja, også er det sjelden noen forslag på enkelt og kjappt grønnsakstilbehør som passer. Fint at hovedretten tar 20 minutter liksom, men man skal jo gjerne ha noe til som går like kjappt og greit om det skal være noen vits.
Akkurat det synes jeg er tilfelle for mange oppskrifter både i blader og bøker. Ikke bare det at det gjerne skal gå kjapt, men like mye at det kunne være greit med tips til noe som spesifikt passer til akkurat den retten.

Men innvendinger til tross, jeg synes fortsatt GF er supert, og milevidt bedre enn noen norske matmagasiner (Spis Bedre må jeg holde meg helt unna for å unngå høyt blodtrykk. :frustrert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe har da mannen (som var typisk ungkar i matveien) fått med seg i løpet av snart seks år med meg; i dag meldte han seg frivillig til å lage hasselbackpoteter til middagen (og de ble riktig gode), og nå har han akkurat servert fruktsalat med yoghurt, honning og valnøtter til kvelds. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det synes jeg er tilfelle for mange oppskrifter både i blader og bøker. Ikke bare det at det gjerne skal gå kjapt, men like mye at det kunne være greit med tips til noe som spesifikt passer til akkurat den retten.

Veldig enig, jeg tenker alltid retter som helheter, med alt tilbehør.

Det verste jeg vet (eller ihvertfall noe som irriterer meg :ler: ) er gourmetrestauranter som serverer nøyaktig samme garnityr til alle retter, enten det er piggvar eller rypebryst.

*antakelig litt for opphengt i detaljer* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...