Fakse Skrevet 16. juli 2007 #581 Del Skrevet 16. juli 2007 Så det var dere som tok med gråværet hit? Velkommen hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #582 Del Skrevet 16. juli 2007 Jepp! Og tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 16. juli 2007 #583 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg befinner meg nå på British Library i London, og snart skal vi gå og spise italiensk lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #584 Del Skrevet 16. juli 2007 Kjeften på deg, bada! *gløtter ut på gråværet og tenker på "sjampinjongsuppen" som var lunsj* Neida, det er deg vel unt. Hils England fra meg, jeg kommer snart! Håper du koser deg stort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 16. juli 2007 #585 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Heihei, og velkommen tilbake fra ferie! Sendte deg en tanke på lørdag, forresten - vi åpnet en flaske JP Moscatel de Setùbal. Endret 16. juli 2007 av piaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #586 Del Skrevet 16. juli 2007 Sendte deg en tanke på lørdag, forresten - vi åpnet en flaske JP Moscatel de Setùbal. Det er det for øvrig lenge siden jeg har hatt, tror nesten jeg må kjøpe inn en flaske til helgen. Alt bra med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 17. juli 2007 #587 Del Skrevet 17. juli 2007 Det er det for øvrig lenge siden jeg har hatt, tror nesten jeg må kjøpe inn en flaske til helgen. Alt bra med deg? Ja! Det eneste er at jeg er litt usikker på om jeg har ferie eller ikke, endel jobb som må unnagjøres, dessverre. Men fikk nettopp en stor bukett dyyyprøde roser her helt uten spesiell foranledning, så jeg kan ikke klage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #588 Del Skrevet 25. juli 2007 Men fikk nettopp en stor bukett dyyyprøde roser her helt uten spesiell foranledning, så jeg kan ikke klage. Så herlig! Får håpe det blir litt ferie på deg da, piaf. Jeg for min del går bare rundt og teller dager til Englandsturen. Selvfølgelig er det flom i Gloucestershire (hvor the Cotswolds ligger) når jeg skal dit, det er jo min vanlige flaks. Men jeg håper det tørker opp, det er jo enda tre uker igjen. Det er jo for så vidt ikke noe problem om det viser seg at vi ikke kan dra dit; vi har ikke betalt noe forskudd der vi skal bo eller kjøpt togbilletter, og vi har jo alternativer nok. Wales, Cornwall, Scilly Isles eller en ny tur til Yorkshire eller Skottland frister jo også, så jeg blir ikke akkurat knust om vi må forandre planer. Men stakkars folk som er midt oppi det, får nesten litt dårlig samvittighet når jeg er travelt opptatt med å bekymre meg for ferien min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 25. juli 2007 #589 Del Skrevet 25. juli 2007 Har du forresten noen tips til hva jeg kan lage av engelsk mat for å servere til mannen? Gjerne som kan akkompagneres av sider. Jeg har lyst til å friste mannen litt, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #590 Del Skrevet 25. juli 2007 Hvis han liker fisk kan du kanskje prøve denne. Litt arbeid, men SÅ verdt det, den er nydelig. For øvrig synes jeg alle sånne typer engelsk "pai" med potetmoslokk er kjempegodt. Det ultimate engelske måltidet er selvfølgelig roast beef og Yorkshirepudding med stekte poteter og pepperrotsaus, og det er jo skikkelig "mannemat" også. Mulig jeg har nevnt det før, men Sticky Toffee Pudding må være den ultimate bestikkelse om han liker søtsaker. (Jeg er ikke engang særlig glad i kaker og denslags, men STP med varm, hjemmelaget vaniljesaus er rett og slett himmelsk.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 25. juli 2007 #591 Del Skrevet 25. juli 2007 Hei Nilma! Har registrert at du bekymrer deg for ferien din i England, så nå tenker jeg på deg hver gang jeg ser flombilder på TV. Men håper virkelig det ordner seg, både mht ferien din og for de flomrammede britene. I dag har jeg litt uvanlige planer for å være meg: Bake boller! Vi har (noe motvillig) arvet en Kenwood Major, og har litt hjemmelaget vaniljekrem igjen fra i går, så nå skal det testes på prøvekjøkkenet. Jeg har også et matspørsmål på lur til deg. Tenker på å lage lammegryten med Snøfrisk til noen vennepar som muligens skal samles hos oss tidlig på høsten (JA, jeg planlegger i god tid ). Men en av dem er vegetarianer, så jeg lurte på å lage en vegetarisk versjon med samme saus. Hvilke grønnsaker tror du ville passe i sausen? Jeg har tenkt på grillet aubergine, og evt svarte oliven, eller kanskje tørket sopp... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #592 Del Skrevet 25. juli 2007 Bake boller? Piaf, er du frisk? Skal du fylle bollene med vaniljekremen? I så fall - meget bra plan. Jeg synes Snøfriskgryte-planen din høres bra ut også. Kanskje ha litt frisk grillet/lettstekt sopp i tillegg? Lurer på om det kan gi litt mer interessant konsistens, grillet aubergine er jo ganske mykt (særlig i forhold til den kraftige sausen), så det kan kanskje gjøre seg med litt mer å "bite i" (for oliven er vel tenkt som krydder, i mindre mengder?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 25. juli 2007 #593 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Bake boller? Piaf, er du frisk? Skal du fylle bollene med vaniljekremen? I så fall - meget bra plan. Når du nevner det, så føler jeg meg ikke helt bra, nei. Skal lage prinsesseboller, hadde jeg tenkt, sånne snurresaker fylt med vaniljekrem og rosiner (har egentlig lyst på franske pains aux raisins, men får vel vente litt før jeg gir meg i kast med wienerdeig. ). Nå står deigen til heving, og det begynte bra: jeg (eller maskinen, da) var nesten ferdig med eltingen da jeg kom på at jeg hadde glemt sukker. Så det holdt på å bli rundstykker med masse melk, smør og kardemomme. Jeg vil nok aldri bli noen harmonisk, bollebakende husmor med roser i kinnene, er jeg redd. Takk for innspill om vegetargryten! Jeg har også vurdert sopp, men tenkt at da passer det kanskje mindre bra med auberginer og oliven. Men det går kanskje helt fint - får lage en testmiddag. Har også tenkt på å kombinere soppen med andre grønnsaker, men der står jeg helt fast. Endret 25. juli 2007 av piaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #594 Del Skrevet 25. juli 2007 Wienerdeig er kanskje å utfordre skjebnen en smule, ja. Jeg for min del vurderer sterkt å bake en kake til helgen, svigermor kommer på besøk og har attpåtil bursdag. Tenker jeg slår til med en idiotsikker favoritt; kokosbunn med eggekrem og sviskefyll (med en skvett rom). Enkel og god. Sopp og auberginer har jeg smakt sammen (riktignok på et helt annet vis), og det var slett ikke verst. Men oliven og sopp er kanskje litt mer tvilsomt? :klø: Jeg ser fremdeles for meg at der bør være et eller annet med litt fastere konsistens, men ikke helt hva det skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 25. juli 2007 #595 Del Skrevet 25. juli 2007 Kaken høres god ut! Jeg ser fremdeles for meg at der bør være et eller annet med litt fastere konsistens, men ikke helt hva det skal være. Tenker det samme. Blomkål, kanskje? :klø: Men da med bare sopp, uten auberginer etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #596 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Blomkål og sopp synes jeg høres veldig bra ut. Tenkte faktisk å foreslå blomkål eller brokkoli, men fant ut at det kanskje ikke ble så bra sammen med aubergine/oliven. Endret 25. juli 2007 av Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 25. juli 2007 #597 Del Skrevet 25. juli 2007 Si meg, spiser dere ikke normal mat (aaargh, jeg finner ikke spörsmaalstegnet!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 25. juli 2007 #598 Del Skrevet 25. juli 2007 Det ultimate engelske måltidet er selvfølgelig roast beef og Yorkshirepudding med stekte poteter og pepperrotsaus, og det er jo skikkelig "mannemat" også. Enig, det er fantastisk godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 25. juli 2007 #599 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Blomkål og sopp synes jeg høres veldig bra ut. Tenkte faktisk å foreslå blomkål eller brokkoli, men fant ut at det kanskje ikke ble så bra sammen med aubergine/oliven. The jury has reached a verdict! Skal testes. Si meg, spiser dere ikke normal mat (aaargh, jeg finner ikke spörsmaalstegnet!) Jeg har jo akkurat laget bolleeer, jo! :slåss: Mer mainstream får du det vel ikke? Kanel i svingene, prinsesseboller og rosinboller, for å være mer presis, med utgangspunkt i et monster av en søt gjærdeig. Og for å si det som det er, så ble de tross en problematisk start bortimot perfekte, ihvertfall mht smak og konsistens (takk til Åpent Bakeri for oppskrift!). (Formen snakker vi ikke opp - den ble mer sånn aktivitetsdag i barnehagen ). Og særlig prinsessebollene med eggekremen fra i går ble himmelsk myke og deilige. Sånn, nå skal jeg gi meg. *bollemett* Endret 25. juli 2007 av piaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 25. juli 2007 #600 Del Skrevet 25. juli 2007 Får jeg blande meg inn? Nå vet jeg ikke hvordan sausen dere snakker om, smaker, men blomkål og aubergine kan faktisk smake godt sammen. Jeg prøvde det i en indisk rett for en stund siden. Oliven, sopp og aubergine er heller ikke noe problem, men den blandingen sammen med blomkål har jeg ikke smakt ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå