salsera Skrevet 12. januar 2010 #9201 Del Skrevet 12. januar 2010 Så irriterende! Jeg håper det ordner seg med reserveringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 12. januar 2010 #9202 Del Skrevet 12. januar 2010 Hadde ikke alt av ingredienser til salaten heller. Men jeg brukte litt av det jeg hadde. Og salaten ble veldig god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #9203 Del Skrevet 12. januar 2010 Så irriterende! Han må ha god tilgang på spisegjester når han kan koste på seg et reserveringssystem som jager dem vekk. Tydeligvis! Så irriterende! Jeg håper det ordner seg med reserveringen.Jeg også! Hadde ikke alt av ingredienser til salaten heller. Men jeg brukte litt av det jeg hadde. Og salaten ble veldig god. Så flott! Og ofte blir det vel så godt når man improviserer litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #9204 Del Skrevet 13. januar 2010 Gaaahh! Dusteøkonomifolk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 13. januar 2010 #9205 Del Skrevet 13. januar 2010 Vel, "vi" har jo ikke sittet på skolebenken i flere år for ikke å bli eksperter i å være duster!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #9206 Del Skrevet 13. januar 2010 For å presisere er mange av dem jeg jobber med i det daglige økonomer, og de er stort sett vettige, men det er enkelte i økonomiavdelingen som er mildt sagt firkantet. Jeg påpekte en feil de hadde gjort, og mente den var enkel å rette opp i, men etter tonen i svarmailen å dømme skulle du tro jeg hadde foreslått å begå underslag. Det hjelper ikke akkurat på inntrykket når vedkommende har elendig språk og samtidig prøver hardt å være veldig formell. Men jeg har roet meg nå, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 13. januar 2010 #9207 Del Skrevet 13. januar 2010 Vel, jeg er helt enig med deg, og mange økonomer, er, tja, for å si det mildt, litt firkantet... Og dårlig språk, ja det hjelper jo veldig.... *fordømmende* Hvordan har det gått med reserveringen? Eller, tør jeg ikke spørre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #9208 Del Skrevet 13. januar 2010 Joda, bare spør! Har ikke fått noe svar på tigge-og-be-mailen. Om jeg ikke får svar, eller negativt svar, lurer jeg på å kontakte stedet vi skal bo for å høre om de kan bestille for oss. Problemet er at restauranten må ha kredittkortnummer for å reservere, men B&B-et (B&B-en?) har jo kortdetaljene mine, så de må vel kunne bruke dem hvis jeg ber om det? Hvis ikke det blir noen ordning på det kan den godeste hr. Stein få seile sin egen sjø, så får vi gå på nærmeste pub og spise fish and chips, så kan han bare ha det så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 13. januar 2010 #9209 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Fish'n'chips er undervurdert!! Og pubmat er helt supert til tider Edit: Når jeg tenker meg om, så er det mulig de kanskje ikke vil oppgi dine kortdetaljer til "hvem-som-helst"? Og det er mulig de faktisk ikke har kortdetaljene. Vet hvertfall at vi ikke hadde det på hotellet jeg jobbet på, selv om folk betalte med kort på nett. Endret 13. januar 2010 av O'hara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #9210 Del Skrevet 13. januar 2010 Kortdetaljene mine har de, de hadde ikke noe superavansert system, så jeg har bestilt pr. epost. Men som du sier, det spørs kanskje mer om de vil oppgi detaljene til hvem som helst, det kan kanskje ha konsekvenser for dem om noe skulle skjære seg (nå tviler jeg på om Rick Stein driver med kortsvindel da, men hvem vet? ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 13. januar 2010 #9211 Del Skrevet 13. januar 2010 Irriterende når resturantene har håpløse reservasjonsordninger. Man kan da forvente mer av proffene? Jeg reiser forresten en tur til LA neste uke og da skal jeg visstnok hit en tur. Håper den er så bra som det sies. Er litt spent siden Jose Andres har jobbet på El Bulli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 13. januar 2010 #9212 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvem vet hva Rick Stein driver med på fritiden... Selv om de kan være proffe på mat, så trenger de ikke være det på nettsider og slike ting... Det er ikke rent så sjelden at mange har ufordragelige dårlige nettsider, for ikke å snakke om et håpløst navigeringssystem... Dessverre skjønner de ikke at verden blir mer og mer orientert om det og det å ha en god, enkel og informativ side som fungerer er viktig! Har du ikke det, så kan du vel så godt bare la være å ligge på nett, det er nå min mening... Ellers så er jeg ganske grønn når det gjelder de store kulinariske opplevelsene... Synes mange ganger at slike fjonge restauranter blir, vel, ja, for fjonge for meg... Men, jeg hadde sikkert nytt et måltid der og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #9213 Del Skrevet 13. januar 2010 Irriterende når resturantene har håpløse reservasjonsordninger. Man kan da forvente mer av proffene? Jeg reiser forresten en tur til LA neste uke og da skal jeg visstnok hit en tur. Håper den er så bra som det sies. Er litt spent siden Jose Andres har jobbet på El Bulli. Spennende! Hvem vet hva Rick Stein driver med på fritiden... Selv om de kan være proffe på mat, så trenger de ikke være det på nettsider og slike ting... Det er ikke rent så sjelden at mange har ufordragelige dårlige nettsider, for ikke å snakke om et håpløst navigeringssystem... Dessverre skjønner de ikke at verden blir mer og mer orientert om det og det å ha en god, enkel og informativ side som fungerer er viktig! Har du ikke det, så kan du vel så godt bare la være å ligge på nett, det er nå min mening... Ellers så er jeg ganske grønn når det gjelder de store kulinariske opplevelsene... Synes mange ganger at slike fjonge restauranter blir, vel, ja, for fjonge for meg... Men, jeg hadde sikkert nytt et måltid der og!Enkelte restauranter kan bli vel fjonge, ja, jeg og mannen snakker fremdeles om første gangen vi var på Michelin-restaurant, og de hadde smulebørste og nærmest fotfulgte deg på do. Når det er sagt, det er få ting jeg liker bedre enn å pynte meg litt og gå på fjong restaurant og spise mangeretters middag med vin til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 13. januar 2010 #9214 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg har vært på noen få bedre restauranter og ja, det er utrolig deilig å få servert noe skikkelig flott. Samtidig så er jeg av den formeningen at selskapet er mer viktig enn selve maten... Gode matopplevelser har jeg hatt på b&b's i England etter 5 timers gange, i pøsende regn under et tre i Danmark, på flotte restauranter i London, romantiske i Danmark og i marka oppi fjellskrenten her... Men ja, det er moro å pynte seg før man går ut og spiser Når er det dere drar til England igjen forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 13. januar 2010 #9215 Del Skrevet 13. januar 2010 Heldigvis er det ikke alle fancy resturanter som er så ille at de følger deg på do... Jeg mener å huske at La Tour d'Argent i Paris var et sted jeg følte meg litt forfulgt. Men Peters Kunststube utenfor Zürich hadde en veldig avslappet atmosfære. Jeg har også vært på en 1-stjernes Michelinresturant i Lichtenstein som var så avslappet at man skulle tro det var en veikro, men tror jeg spiste en av de beste kyllingene der jeg noen gang har fått servert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #9216 Del Skrevet 13. januar 2010 Vi drar i midten av mars, med litt flaks er det litt vår i Cornwall da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 14. januar 2010 #9217 Del Skrevet 14. januar 2010 God mat inntatt i godt selskap er altså det ultimate. Hjelper ikke å sitte på en Michelinrestaurant om man krangler... Krysser fingrene for supert vær i mars! Det var mars når jeg var i London for første gang, og nyyydelig vær, ekorn rundt om og blomstring. Fantastisk! Gleder meg til å høre FULLT referat når den tid kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 14. januar 2010 #9218 Del Skrevet 14. januar 2010 God mat inntatt i godt selskap er altså det ultimate. Hjelper ikke å sitte på en Michelinrestaurant om man krangler... Nemlig! Dessuten, godt og hyggelig selskap kan fort blir forsuret av dårlig mat også. Ingenting dreper vel stemningen ute kjappere enn å få elendig mat på bordet når man vil hygge seg. Minner meg om fjorårets dårligste matopplevelse på Damsgaardstuene i Bergen i fjor. Det eneste bra med det besøket var en ok flaske Chablis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #9219 Del Skrevet 15. januar 2010 Det er så utrolig fint ute her nå, himmelen er mørkegul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #9220 Del Skrevet 15. januar 2010 Og nå er den oransje og mørk lilla i tillegg - det er så fiiiint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå