Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Hei O'Hara! :)

Og sånn bare for å ha det sagt, nå fikk jeg lyst til å bruke enda mer penger... Og det er din feil!

Jeg fikk nemlig lyst på denne...

*drømmer meg tilbake til sommeren*

Unnskyld. :fnise: Men det er en helt fantastisk serie, altså, kan absolutt anbefales. :jepp:

Såfremt vi ikke skal noe annet om kvelden har jeg og mannen nærmest fått et rituale der vi setter oss ned med Coast og en kaffekopp etter middagen. Og for å unngå abstinenser når vi blir ferdige med serien har jeg bestilt denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest O'hara

England! :hjerte:

Vi gikk i 3 uker i sommer, og hunden fikk være med på pubbesøk, frisør, restaurant og et uant antall ulike hotell og B&B's samt flere turer langs kysten!

Jeg kunne godt tenke meg å bo der, men mannen er lei (????) etter 7 år... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O'hara

Vi kjørte til Nederland og over til Harwich og ned til Clacton-on-Sea. Så noen dager i London, innom Saffron Walden (og innkjøpt bilde derfra), Cambridge, Oxford, Bristol, Weston-Super-Mare, gjennom Exmoor, Portsmouth, Eastbourne, Canterbury og gud vet hva alle andre småplasser het... :hoppe:

Jeg virkelig elsker landet!! :hjerte:

Selv om jeg ikke har vært der så ofte, så tror jeg jammen det må være min store kjærlighet! Det var hvertfall forelskelse ved første blikk da jeg var der for første gang i 1993!

Kunne tenkt meg å dra dit hver sommer jeg... Men det var litt arbeid å ta hunden med, men pytt pytt. Kanskje det blir ny tur til neste år? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! :strix: Hvordan er det med hunden, må han i karantene eller noe sånt?

Vi har forresten vært i UK nesten hvert år siden 2003, totalt 12 ganger ved siste opptelling :sjenert:, men mange av de gangene er bare en langhelg i London, da. Det tok litt av da Norwegian begynte med direkteruter herfra, kan du si. :fnise: Neste tur i mars, da skal vi til Cornwall. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O'hara

Åååå!!

Jeg drar som sagt gjerne til England når som helst, mannen og forsåvidt, men vi må jo dra noen andre plasser også innimellom... :fnise:

Skulle gjerne ha bodd i mer sentrale strøk og billigere flyturer!

Ingen problemer med å ha hunden med så lenge man tok noen forhåndsregler. Var faktisk mye lettere å ha han med i England enn hva det er i Norge. Her får man jo nesten ikke ta med hunden på buss engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå!!

Jeg drar som sagt gjerne til England når som helst, mannen og forsåvidt, men vi må jo dra noen andre plasser også innimellom... :fnise:

Vi pleier å fleipe om at vi snart minner om et sånt middelaldrende ektepar som reiser til samme Sydensted 20 år på rad, vi mangler bare grilldressene. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O'hara

:fnise:

Hvor i Cornwall skal dere? Jeg hadde veldig lyst til å dra ned til blant annet St.Ives, men vi hadde rett og slett ikke tid. Så jeg satser på en runde i Cornwall en eller annen gang jeg og. Et utrolig flott område! Vi gikk jo deler av kystlinjen, men da lengre opp, oppe i Bude og en skikkelig fasinerende natur! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal faktisk ikke så langt fra Bude denne gangen, vi skal til Boscastle. :)

St Ives var et av stedene vi besøkte (bare på en dagstur) da vi var i Cornwall i 2008, det er absolutt et av de vakreste stedene jeg har vært. Har veldig lyst til å dra dit igjen og være der litt lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O'hara

Vi gikk fra Bude og opp til Morwenstow hvor vi overnattet på The Bush Inn, noe som var helt supert! Dagen etter pøsregnet det og vi vurderte sterkt buss ellerno slikt på retur istedenfor glatte stener opp og ned langs kysten. Men... :ler: Det var jo søndag og vi var på bygda i England, gikk ikke mange busser da nei....

Ble en fin tur det og, og ikke like lang som dagen før. Kunne tenkt meg å gått hele veien langs kysten der, utrolig flott!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Bush Inn så fantastisk ut! :rødme:

Vi gikk en liten del av kyststien, fra Port Isaac til Port Quin - utrolig flott, skulle gjerne gått mer der. Får se hva vi får til i mars, vurderer i hvert fall å gå fra Boscastle til Tintagel. Hadde vært morsomt å se stedet selv om jeg ikke er helt inne i Arthur-greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O'hara

Jeg kunne tenkt meg å gå store deler av South West Coast Path, utrolig mange flotte små steder, greit å gå, selv alle bratte bakkene opp og ned gikk fint og flott natur!

Synes det å kunne gå slike turer, stoppe på en lokal pub og bare slenge seg nedpå en seng er helt super ferie! Det er hvertfall tusen ganger bedre enn 14 dager på overfylte strender i det store ferielandet Syden sammen med naboen...

(Ikke for det, jeg setter pris på litt sol og varme i ny og ne jeg og, men foretrekker ferieturer hvor jeg kan ha hunden med.)

Det jeg liker best med England er kulturen, historien, ja egentlig alt. (Jeg glemmer glatt hooligans og alt det jeg ikke liker altså... Selektiv hukommelse er en grei ting.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg liker best med England er kulturen, historien, ja egentlig alt.

:jepp:

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg maser igjen jeg. Kan noen av dere fortelle meg hva spisskarvefrød er? Og hvis det er noe jeg må i innvandrerbutikken for å få tak i, så skulle jeg gjerne visst hva det heter på engelsk. For alle krydderposene (jeg gjetter at det er et krydder) der var merket på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisskarve/spisskummen heter cumin på engelsk. Jeg sjekket nettsidene til Santa Maria, og de har det i sortimentet sitt, så det burde være mulig å få tak i i en brukbar dagligvare. :) Hvis ikke har de det i hvert fall garantert på innvandrerbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått oppskrift på varm middelhavssalat med puylinser (ikke at jeg vet hva det er heller, men det sto at grønne linser også kan brukes - og det vet jeg hva er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puylinser er litt mindre og "finere" enn vanlige linser - veldig gode - men grønne linser funker sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte: Du maser slett ikke, det er bare hyggelig! :)

Med den omlegginga av kostholdet jeg prøver på, så kan du (og de andre matnerdene jeg kjenner) bare se fram til mange rare spørsmål framover. Jeg er jo oppvokst med husmannskost. Og det var ikke mye linser, bønner, krydder og oljer i den maten.

Men for all del, jeg er vokst opp med veldig god og sunn mat. Men den var for det meste basert på de råvarene gården gav. Så jeg mangler kunnskap om de nye råvarene jeg skal prøve å bruke nå.

edit: glemte det jeg skulle si: TUSEN TAKK!

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...