Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Husmortips i min bok??!!? :sjokk:

Her har jeg drevet med huslige sysler i hele kveld, mens jeg har mumlet mellom sammenbitte tenner: Jeg er ingen husmor, jeg er ingen husmor, jeg er ingen husmor... :eeeh:

Mannen vet heldigvis hva som er godt for ham, så han har deltatt med liv og lyst. :fnise:

Men nå er drittjobben gjort, og vi har ganske blanke vinduer og rene gardiner på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med rene gardiner og vinduer! :hoppe:

Og beklager på det dypeste skredet av husmortips - det var jeg som bynte. :sjenert:

(hvis vi ser bort fra din egen gardinskryting, da :nigo:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med rene gardiner og vinduer! :hoppe:

Og beklager på det dypeste skredet av husmortips - det var jeg som bynte. :sjenert:

(hvis vi ser bort fra din egen gardinskryting, da :nigo:).

Det var ikke skryt, det var en klage fra dypet av min sjel. :sukk:

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke skryt, det var en klage fra dypet av min sjel. :sukk:

:filer:

Du har selvsagt rett. :troest:

Jeg forvekslet bare det du skrev om gardiner med den dårlige samvittigheten det vekket i meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvsagt rett. :troest:

Jeg forvekslet bare det du skrev om gardiner med den dårlige samvittigheten det vekket i meg. :sjenert:

For å si det sånn, jeg har nærmest hatt mareritt om disse gardinfillene i et år, så jeg kan absolutt underskrive på at man kan få svart samvittighet av mindre. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke har pusset vinduer siden gudene vet når, og de nå er dekket av støv og kattepotespor...

*trekker for gardinene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinka! :tommelsmil:

Jeg fikk endelig pusset vinduene for et par uker siden, halvannet år siden sist. I løpet av den tiden hadde det også vært stillaser utenfor hos oss og total oppussing av fasade, så man kan trygt si at vinduene var skitne. Det var ferdig i sommer. :sjenert:

Det ekleste var egentlig at vinduene var mer skitne på innsiden enn på utsiden. :sjenert:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husmortips: Legg et stykke aluminiumsfolie i oppvask-kummen. Tapp i litt varmt vann. Tilsett et par ss vanlig koksalt. Legg kakegafler oppi. Vips - blankt sølv. Så enkelt at tilogmed slurveslumse jeg kan klare det. :nigo:

Dette skal jeg jammen prøve.

Jeg har ikke mer sølvtøy enn jeg skulle ha greid å pusse, men om dere aner hvor mye de som er 96 år har :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal jeg jammen prøve.

Jeg har ikke mer sølvtøy enn jeg skulle ha greid å pusse, men om dere aner hvor mye de som er 96 år har :dåne:

Har hatt lang tid å spare. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse sølvtøy? :grine: Det eneste verdifulle som finnes i mitt hjem, er en skuff full av sølvtøy. Og jeg har ikke pusset det på minst to år... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ser på klokka*

*trommer med fingrene*

*surfer på London-sider*

*jobber pittelitt*

*ser på klokka igjen*

...

...

Jeg har visst bittelitt reisefeber. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du dra? :)

Jeg lager handleliste for helgen. Tenkte å handle mesteparten idag, men satser på å ta en tur på markedet imorgen etter grønnsaker og blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ser på klokka*

*trommer med fingrene*

*surfer på London-sider*

*jobber pittelitt*

*ser på klokka igjen*

...

...

Jeg har visst bittelitt reisefeber. :sjenert:

:hoppe:

Endret av Aricia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal du dra? :)

Jeg lager handleliste for helgen. Tenkte å handle mesteparten idag, men satser på å ta en tur på markedet imorgen etter grønnsaker og blomster.

I morgen tidlig kl. 06.30, dvs. at vi må reise hjemmefra 05.15. :sprettoy:

Det høres så deilig ut å kunne rusle på markedet for å handle!

:hoppe:
:jepp::nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at du har reisefeber! :strix:

Jeg satt forresten og så på et Rick Stein-program på BBC her om dagen, og da tenkte jeg på deg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur. Jeg gleder meg også til referatet. Du skriver slik at selv jeg som ikke kan reise noe særlig selv, har følelsen av å ha vært på tur. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...