Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Som en motvekt: Jeg fant artisjokker på Prix (!) i går, så her blir det artisjokker og sitronsmør til forrett og Jamie Olivers brokkolipasta (med orecchiette medbrakt fra Italia :hjerte:) til hovedrett. :strix:

Så deilig - skikkelig italiensk aften! :spise:

Jeg har bananbrød i ovnen. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så du nevnte bananbrød, og nå har jeg fryktelig lyst på.

Men jeg har jo godt modne bananer og kulturmelk... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Håper bare at det blir spiselig - det blir nemlig ikke stekt.

Det er andre gang jeg steker bananbrød i den nye stekeovnen, og forrige gang hadde jeg også problemer med at det ble råstekt. Jeg har siden stekt kaker på rist (slik det står i instruksjonsheftet), og det har funket fint med feks sukkerbrød og ostekake. Men bananbrødet ser ut til å være gjenstridig. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snodig! :klø:

Det er dødsirriterende! :grine:

Nå tok jeg utav for tredje gang, pinnen kom ren ut igjen, men da jeg tok kaken ut av formen var den helt blubbete i nedre del, og begynte å sige sammen umiddelbart (altså ikke på toppen, men fra midten og ned). Det virker jo som det ikke er blitt nok varme under den, da, så nå byttet jeg til brett igjen. Men i og med at brett ga samme problemer sist, har jeg ikke store forhåpninger.

Og etter å ha blitt tatt utav formen og slengt tilbake i den (av småsint Aricia :sjenert:) falt den selvfølgelig totalt sammen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha blitt tatt utav formen og slengt tilbake i den (av småsint Aricia :sjenert:) falt den selvfølgelig totalt sammen. :sukk:
:hoho:

Ynnsjyll, men jeg synes jeg ser det! (Ikke så rart, det høres akkurat ut som noe jeg kunne gjort.:fnise:) Men bananbrød behøver nå ikke være så fluffy, så jeg er sikker på at det blir godt likevel. :kose:

Nå har du ledet meg ut i fristelse, Aricia, så nå dufter det en interessant blanding av banan, ansjos og hvitløk her. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har du ledet meg ut i fristelse, Aricia, så nå dufter det en interessant blanding av banan, ansjos og hvitløk her. :ler:

Du varierer smakstilsetningene i bananbrødet du også, skjønner jeg? :jepp:

:nigo:

Vel. :fnise: Bananbrød fortært ute i solen, som planlagt. Smaken var ypperlig, men konsistensen var omtrent som en våt svamp, får man si. Altså på en måte fluffy, men gjennomvått, liksom. Resultatet var enda verre enn da jeg forsøkte forrige gang og stekte på plate. Jeg FATTER det ikke - sukkerbrød får jeg til i nyovnen, det som liksom skal være så vanskelig, men ikke bananbrød, nei. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bidrag til deilig-mat-diskusjonen. :engel:

:spy:

Å fytti rakker'n! :spy:

Takker meg til mine hjemmelagete burgere som jeg skal kose meg med i kveld. Og de er ikke større enn at jeg fint klarer å spise to. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leder dere meg ut i fristelse igjen. :ler: Kanskje like greit at vi bare har en banen liggende, stekeovnen er uansett full av rødbeter som skal brukes til curry og pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hvor finner du slikt? :klø:

Jeg så det i en annen tråd her inne. Eller var det i en dagbok, mon tro? :klø: Husker ikke helt. Det er ikke akkurat slikt jeg leter aktivt etter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.

Lenge siden jeg har vært innom her, men det var bare for å kunne få med meg London-referatene når jeg hadde goooood tid. Plutselig var dagboken borte fra listen min - og når jeg så kom tilbake til dagboken sto jeg på siste side og aner ikke hvor jeg var sist. MEN, jeg har fått med meg de siste fem sidene, og er nå veldig sulten på g od mat. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det i en annen tråd her inne. Eller var det i en dagbok, mon tro? :klø: Husker ikke helt. Det er ikke akkurat slikt jeg leter aktivt etter. :fnise:

Det var betryggende å høre, Englefjes. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, det har jo før vært spekulert i at de som skriver om noe mer interessant enn Toro og Grandis i middagstråden bare finner opp ting, så det tror jeg nå hva jeg vil om. :filer:

Neida. :fnise:

Lenge siden jeg har vært innom her, men det var bare for å kunne få med meg London-referatene når jeg hadde goooood tid. Plutselig var dagboken borte fra listen min - og når jeg så kom tilbake til dagboken sto jeg på siste side og aner ikke hvor jeg var sist. MEN, jeg har fått med meg de siste fem sidene, og er nå veldig sulten på g od mat. :sikle:
Her er i hvert fall første London-innlegg, resten er vel på sidene etter. Har jeg forresten nevnt at jeg skal tilbake i desember? :nigo: Du skal vel også til UK snart, om jeg ikke tar mye feil? Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var betryggende å høre, Englefjes. :fnise:

Evt. kan jeg skylde på hormoner. :nigo:

Altså, det har jo før vært spekulert i at de som skriver om noe mer interessant enn Toro og Grandis i middagstråden bare finner opp ting, så det tror jeg nå hva jeg vil om. :filer:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk :) Den må prøves! Men hva bruker dere i stedet for "buttermilk"? kulturmelk av noe slag? Eller blir det for syrlig? Jeg kjenner at matlagingslysten kommer tilbake etter å ha vært litt i dvale mesteparten av høsten pga. Tingenes Tilstand. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :) Den må prøves! Men hva bruker dere i stedet for "buttermilk"? kulturmelk av noe slag? Eller blir det for syrlig? Jeg kjenner at matlagingslysten kommer tilbake etter å ha vært litt i dvale mesteparten av høsten pga. Tingenes Tilstand. :)

Svarer litt jeg også, siden jeg er innom, og brakte temaet på bane i går. :sjenert: Kulturmelk, biola, matyoghurt og lettrømme er alle prøvd ut med hell.

I går blandet jeg derimot litt matyoghurt og en god del kesam, og det gikk ikke bra (men om det var kesamens skyld vites ikke).

Ellers kan jeg anbefale grovhakkede valnøtter i røren, og gjerne kanel. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...