Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Lammegryte. :)

Den er kjempegod, jeg har laget den flere ganger i det siste (nettopp for å bruke opp fjorårets lam :fnise:).

Tusen takk! :kyss2:

:fnise:

Dette her var jo right up my alley, det. :hoppe: Og virkelig alt i ett, slik at man bare trenger noe grønt ved siden av. Har du hatt andre typer tilbehør enn aspargesbønnene du nevner i middagstråden?

1,2 liter kraft hørtes mye ut, men jeg skjønte det da orzoen faktisk skulle oppi sausen. Pleier du å bruke kraft, eller har du prøvd med bare vann?

Ynnsjyll at jeg maser, forresten. Ikke svar før du har tid. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt brokkoli til en gang, og det var ok, men jeg synes definitivt det var bedre med aspargesbønner.

Jeg bruker kraft, ja, tror jeg har brukt både kylling og grønnsak. Men om du bruner kjøttet på panne i stedet for i ovnen (det pleier jeg å gjøre) og så koker ut pannen med litt vann vil jeg tro det funker fint om du ikke har kraft for hånden, det skal jo koke lenge, så kjøttet gir vel fra seg en del smak uansett.

Og denslags "mas" er jo bare hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er jeg ganske distrahert uansett, jeg har akkurat lagt planer for juleshopping.

Gjett hvor jeg skal. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er jeg ganske distrahert uansett, jeg har akkurat lagt planer for juleshopping.

*gjetter* :lur:

:hoppe:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: :strix: :strix:

Dvs. vi har bestilt billett, uten å ha fått bekreftet at vi får ferie. :fnise: Men jeg er ganske sikker på at det går greit. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er visst litt dårlig å gjette, for jeg klarer ikke å bli sikker på om du skal dit dere pleier å reise, eller om du skal til et sted med julemarked...

Får du kjøpt orzo her i byen forresten, eller er det egenhendig importert fra steder med bedre utvalg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst litt dårlig å gjette, for jeg klarer ikke å bli sikker på om du skal dit dere pleier å reise, eller om du skal til et sted med julemarked...
Vi skal til London. :jepp: Det er visstnok noen julemarkeder også, selv om de visstnok ikke er allverdens, men vi har aldri vært der når byen er julepyntet, så det gleder jeg meg uansett veldig til å se. :tree:

Får du kjøpt orzo her i byen forresten, eller er det egenhendig importert fra steder med bedre utvalg?
Helmersen. :tommelsmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så gøy med enda en Londontur! :hoppe: Dere har ikke vurdert å føytte til UK da, Nilma? Om ikke annet for et år eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært stas, men så langt har vi ikke gjort annet enn å drømme om det i forbifarten. ;)

I dag har vi imidlertid kompensert med skikkelig engelsk søndagsmiddag: Roastbiff (av ytrefilet), poteter (forkokte og ovnsstekte i gåsefett), stekt pastinakk og gulrot, yorkshirepudding, onion gravy og pepperrotkrem. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den opprinnelige planen for kvelden var trening og masse husarbeid. I stedet har jeg drevet London-surfing og generell sløving. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den opprinnelige planen for kvelden var trening og masse husarbeid. I stedet har jeg drevet London-surfing og generell sløving. :sjenert:

Hvis det er noen trøst, så driver jeg med slikt noe til stadighet, jeg også. The road to hell is paved with good intentions. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg forresten planlagt å sløve, så får jeg heller bli sjikkeli overrasket hvis jeg gjør noe som helst fornuftig. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg forresten planlagt å sløve, så får jeg heller bli sjikkeli overrasket hvis jeg gjør noe som helst fornuftig. :nigo:

Den der kan jeg identifisere meg med, assa. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en lekker oppskrift! :tommelsmil:

Jeg har ennå ikke kommet over den biffgreia med enorme mengder fløte og rømme, som de hadde for en del måneder siden. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Nok en lekker oppskrift! :tommelsmil:

Jeg har ennå ikke kommet over den biffgreia med enorme mengder fløte og rømme, som de hadde for en del måneder siden. :sprettoy:

Uff ja, den var heftig! :ler:

Matretten fra helvete :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...