Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*lurer på om Fresi har besvimt nå*

Hun ble veldig veldig stille. :fnise:

Jeg var med når lammene ble laget også..... :sjarmor: Så jeg hele livssyklusen på et lam... helt frem til steken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodpudding!!! :sikle:

Og jeg lærte også tidlig hvor kjøttet kom fra. Det var ikke noe som ble kjøpt i butikken nei. Men jeg må innrømme at barndommens kunnskap gjør at jeg den dag i dag sliter med å spise høns...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presis! (Vel, jeg fikk det vel forklart i litt penere termer, men jeg var jo der når lammene kom ut, så noe storkevas hadde jeg ikke gått på. :fnise:)

Pyse. :filer: Jeg kan anbefale "Sannheten om karbonadedeig"-tråden for litt folkeopplysning. :opplyser:

Jeg har lest den før. :fnise: Jeg har ikke noen problemer med karbonadedeig og spiser gjerne en blodig biff. Det er mer konseptet blod-uten-kjøtt jeg stiller meg skeptisk til.

:fnise:

*lurer på om Fresi har besvimt nå*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fresi og andre som har hørt mer om blod enn noen kunne ønske det siste døgnet, vennligst se bort. :nigo:

Blodpudding.

1 l blod

1 l melk

1 kopp ris (kokes først i litt vann i 10 min.)

200 g (grov) kavring

100 g sukker

100 g rosiner (jeg bruker mer)

0,5 ts allehånde

0,5 ts ingefær

1 ts nellik

1 ts salt

litt smeltet smør

Kok grøt av den forkokte risen og melken. Avkjøl. Knus kavringen og bland alt sammen. La svelle en stund. Ha i smurt form og stek 1 time på 160 grader.

Jeg laget bare halv porsjon, siden blodet selges i halvlitersbokser, og det ble likevel ganske mye, vi spiste bare halvparten. Siden jeg lagde mindre porsjon reduserte jeg steketiden til 45-50 minutter. I tillegg til nesten dobbelt så mye rosiner brukte jeg litt mer krydder, jeg synes det gjør seg med god kryddersmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest oppskriften din (jeg ble bare bittlitt blek og uvel) skjønner jeg ta ekssvigersene og barna deres ikke psiste blodpudding på brødskiven, men noe annet, med samme hovedingrediens. Blodpannekaker kanskje? Finnes det noe sånt? Blodpølse? Jeg tror i alle fall de stekte det i stekepanne. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest oppskriften din (jeg ble bare bittlitt blek og uvel) skjønner jeg ta ekssvigersene og barna deres ikke psiste blodpudding på brødskiven, men noe annet, med samme hovedingrediens. Blodpannekaker kanskje? Finnes det noe sånt? Blodpølse? Jeg tror i alle fall de stekte det i stekepanne. :klø:
:ler: Jeg sa jo du måtte se vekk!

Blodpølse, kanskje? Det er i hvert fall det man får kjøpt ferdig, om det ikke var noe de laget selv, og det høres en anelse mer sannsynlig ut som pålegg enn blodpannekaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I grunnen høres blodmat i enhver form på brød litt tvilsomt ut, spør du meg. :ler:

Ja, ikke vet jeg, for meg er det jo som du har skjønt en ganske vill ting i seg selv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...