Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Ikke jeg heller. Jeg var vel den eneste som holdt fortet sammenhengende vinteren igjennom, mens andre var borte på skift. :fnise: Det litt komiske er selvfølgelig tanken på at det kan ha vært jeg som smittet dem alle etter tur... :sjenert:

God bedring, Nilma! :klem:

:ler: Og takk.

Er det noen som føler seg kallet til å komme med et middagsinnspill? Jeg har veldig lyst til å lage potato mamoosa, men jeg greier ikke helt å finne ut hva som kan være godt til. I Good Food, der jeg fant oppskriften, anbefaler de pitabrød og chutney/chilisaus, og i linken bruker de toast eller bagels, men jeg vet ikke helt om jeg har lyst på brød til. Noe slags chutney er sikkert ikke dumt, som en av disse, eller kanskje rett og slett vanlig raita med agurk og mynte, evt. begge deler? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mens jeg nå sitter her og tenker på middag i stedet for jobb, så ble jeg litt inspirert av den indiske middagen vi spiste i London i helgen: En av rettene var dosa fylt med krydrede poteter og servert med en tynn utgave av sambhar ved siden av, så jeg lurer på å bruke "potet- og suppeidéen" og ha rasam (som vi fikk som hvilerett) som forrett/siderett, og så kanskje raita ved siden av mamoosaen (morsomt navn, forresten :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Jeg er helt grønn når det kommer til å lage indisk mat, så jeg har ikke så mye å bidra med. Men jeg elsker å spise indisk mat, og jeg synes middagstankene høres fortreffelige ut. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Nam. Og jeg har spist indisk idag. Ute. :sjarmor:

Jeg spiste Indisk da jeg var i byen din, og det var en fantastisk opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste Indisk da jeg var i byen din, og det var en fantastisk opplevelse :)

Det er så mange fantastiske indere her! Jeg har enda til gode å prøve dette stedet, som angivelig er Finansministerens stamspisested gjennom 17 år. Men jeg liker meg veldig godt her! Superrask og hyggelig betjening, autentiske lokaler (selv om jeg aldri har vært i India :sjenert: ) og den deiligste maten. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

Finnes den indiske kafesjappa Punjab Sweet House i Grønlandsleiret ennå?

Verdens beste middagssted da jeg studerte for en million år siden. Og passe langt fra universitetet slik at pausen ble ekstra lang. :sjenert:

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange fantastiske indere her! Jeg har enda til gode å prøve dette stedet, som angivelig er Finansministerens stamspisested gjennom 17 år. Men jeg liker meg veldig godt her! Superrask og hyggelig betjening, autentiske lokaler (selv om jeg aldri har vært i India :sjenert: ) og den deiligste maten. :hjerte:

Rosalind. Rosalind! Du MÅ til det første stedet du linket til. Jeg ble introdusert til det av DNM da det fortsatt lå på Egertorget og han anbefalte Den Grønne Kyllingen. Vi har vært der en del og Tenåringen har slept med seg venninner dit. Imidlertid har vi ikke vært der etter flyttingen. Fellesmiddag? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalind. Rosalind! Du MÅ til det første stedet du linket til. Jeg ble introdusert til det av DNM da det fortsatt lå på Egertorget og han anbefalte Den Grønne Kyllingen. Vi har vært der en del og Tenåringen har slept med seg venninner dit. Imidlertid har vi ikke vært der etter flyttingen. Fellesmiddag? :lur:

Jeg vil! :hoppe: Jeg har sågar valgt meg ut en rett ut fra et bilde, så jeg håper de har sånn syden-meny med bilde på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil! :hoppe: Jeg har sågar valgt meg ut en rett ut fra et bilde, så jeg håper de har sånn syden-meny med bilde på. :fnise:

Det vet jeg ikke helt, men du må nok uansett ta nummer 36. Selv er jeg ikke hundre prosent overbevist, men hey, innehaveren har vunnet priser og heder og ære for den, så den kan ikke være uprøvd. Han soper dessuten India jevnlig for kokker og shipper dem til restauranten, selv om han egentlig er politimann.

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke helt, men du må nok uansett ta nummer 36. Selv er jeg ikke hundre prosent overbevist, men hey, innehaveren har vunnet priser og heder og ære for den, så den kan ikke være uprøvd. Han soper dessuten India jevnlig for kokker og shipper dem til restauranten, selv om han egentlig er politimann.

:tommelsmil:

Ja, og så var han nesten den første inderen i Norge. Det må også være verdt noe. Den retten jeg kikka meg ut var forresten grønn. Er nummer 36 grønn? Jeg liker ikke lam. Nesten bare kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også vil, natteravner! :):tommelsmil:

Yay!! :hoppe:

Ja, og så var han nesten den første inderen i Norge. Det må også være verdt noe. Den retten jeg kikka meg ut var forresten grønn. Er nummer 36 grønn? Jeg liker ikke lam. Nesten bare kylling.

Grønn kylling er passordet. Hilsen Hakkespett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest nextlife

Jeg blir rent munter av å lese natteranglingsnotater :)

God morgen, Nilma. Hvordan er formen? Her har man våket hele natten samt drukket litervis med kaffe så jeg er morgensprudlende i massevis :ler:

Etter noen dager med nydelig vårvær har vi igjen fått vinter, Store hvite snøfiller som har dekket bakken igjen. Jeg er klar for vår nå, og liker ikke dette :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuss på deg! :hjerte:

Og unnskyld til Nilma for gruppenattakosing. :fnise:

Gruppenattakos er bare hyggelig. :)

Jeg blir rent munter av å lese natteranglingsnotater :)

God morgen, Nilma. Hvordan er formen? Her har man våket hele natten samt drukket litervis med kaffe så jeg er morgensprudlende i massevis :ler:

Etter noen dager med nydelig vårvær har vi igjen fått vinter, Store hvite snøfiller som har dekket bakken igjen. Jeg er klar for vår nå, og liker ikke dette :sukk:

God morgen, nextlife. :vinke:

Her begynte dagen dårlig med et tykt lag nysnø, og ble enda verre da vi ble påkjørt bakfra på vei til jobb. :overrasket::grine::kjefte: Ingen skader på oss, men bilen fikk stygge hakk og merker bak. Dustekjerringa som kjørte på oss, der vi stod i ro i et kryss, presterte å si at "jeg merket jo at det var glatt, men jeg synes det gikk så bra". :murvegg: HVIS DU MERKER DET ER GLATT ER DET KANSKJE LURT Å VÆRE LITT FORSIKTIG NÅR DU KOMMER NEDOVERBAKKE TIL ET KRYSS?!?!? Særlig på piggfrie vinterdekk. :roll: Attpåtil skal vi møtes i kveld for å skrive ferdig skademelding. Hun påtok seg jo umiddelbart skylden, så det bør gå greit, men det er ikke akkurat det jeg har lyst til å bruke fredagskvelden til. :sukk:

Ellers er formen ganske bra, takk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...