onyx Skrevet 5. april 2009 #7201 Del Skrevet 5. april 2009 Åhh.... nå er jeg dødsmisunnelig på Nilma! jeg vil også ha en mann som lager mat, frivillig!! Utover det har jeg merket meg at balsamicoeddiken har blitt oppdaget av mannen i gata og at det er noe man fint kan ha i kjøttdeig for å få den til å smake noe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 5. april 2009 #7202 Del Skrevet 5. april 2009 Åhh.... nå er jeg dødsmisunnelig på Nilma! jeg vil også ha en mann som lager mat, frivillig!! Utover det har jeg merket meg at balsamicoeddiken har blitt oppdaget av mannen i gata og at det er noe man fint kan ha i kjøttdeig for å få den til å smake noe..... Seriøst? Hvordan oppdaget du det? Jeg husker fortsatt reaksjonene da jeg marinerte jordbær i balsamico for å servere til is... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 5. april 2009 #7203 Del Skrevet 5. april 2009 Seriøst? Hvordan oppdaget du det? Jeg husker fortsatt reaksjonene da jeg marinerte jordbær i balsamico for å servere til is... Det er helt min egen skyld, jeg leste nemlig en tråd om kyllingkjøttdeig inne på mat og drikke, og da dukket dette fantastiske rådet om balsamicoeddik opp.... Nå klines det jo balsamicoeddik på alt man får servert nesten, så man kan jo kanskje si at akkurat denne varen er like "ut" som thousand island dressing snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. april 2009 Forfatter #7204 Del Skrevet 5. april 2009 Men i motsetning til Thousand Island (kan noen vennligst vaske etter grisepraten?) er jo balsamico godt, da. Kyllingkjøttdeig, derimot... Jeg har akkurat satt lammeskanker med rødvin, kalvekraft, hele sjalottløk og hvitløksfedd, timian, rosmarin og bittelitt tomat inn i ovnen. Nå skal de få stå og godgjøre seg i 3 timer eller så. Potetmos (med fløte, siden det er søndag ), aspargesbønner og denne vinen til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 5. april 2009 #7205 Del Skrevet 5. april 2009 Joda, jeg er enig i at skikkelig balsamico er veldig godt, selv om jeg helt klart kan styre meg for den søtladne rødvinseddiken som selges som balsamico.... Og Thousan Island er jo bare ren banning.... unnsjyld... Og jeg ble litt misunnelig på den søndagsmiddagen din Nilma. Jeg skal bare ha dillkylling jeg... Men jeg gasset meg skikkelig igår med nykokte artisjokker, grillet red snapper og kamskjell, fennikelrisotto og hvit asparges, samt sancerre og en rosa bordeaux. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 5. april 2009 #7206 Del Skrevet 5. april 2009 Vi skipper søndagsmiddagen til fordel for vafler. Ellers synes jeg kyllingkjøttdeig smaker våt papp, så det ble med det ene forsøket her i gården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. april 2009 Forfatter #7207 Del Skrevet 5. april 2009 Vi skipper søndagsmiddagen til fordel for vafler. Det er jo viktig med et variert kosthold. Ellers synes jeg kyllingkjøttdeig smaker våt papp, så det ble med det ene forsøket her i gården.Nøyaktig samme antall forsøk vi har gjort, det samme med svinekjøttdeig. Pføy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. april 2009 #7208 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg ser for meg at kyllingkjøttdeig må være laget av temmelig stusslig avskjær, og blir dermed ikke akkurat fristet til å prøve det. Da bruker jeg heller strimlet kyllingbryst der det er aktuelt. Middagen din i dag hørtes nydelig ut, Nilma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 5. april 2009 #7209 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg måtte smugtitte på den aktuelle tråden, og tenkte i mitt stille sinn at hvis man må tilsette så mye smakstilsetninger for å få smak, hva er da vitsen? Mat bør jo helst smake av råvarene, i hvertfall i min begrensede verden. Jeg laget forresten kjøttboller i går, med parmesan, hvitløk, paprika, oliven, chili og gode greier, men uten tacokrydder, balsamico og denslags. Dessuten laget jeg også tomatsalsa av friske råvarer, men kanskje jeg har begrenset utviklede sjelsevner siden jeg ikke makter å innse hvor mye som finnes i en lang reol på matbutikken. Der går jeg bare inn i begynnelsen for å plukke Balholm-eplemost, og ellers snur jeg lynraskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 5. april 2009 #7210 Del Skrevet 5. april 2009 Angående kjøttdeig, det er en grunn til at kjøttkverna mi er en av mine beste investeringer... Hva kan vel friste mer en vårkveld enn kjøttboller av nykvernet kalvekjøtt, ovnsbakte cherrytomater, ramsløkpesto og fersk pasta? Kyllingkjøttdeig er vel hovedsakelig MUK (maskinelt utkvernet kjøtt) og ikke noe jeg skjønner at folk faktisk orker å kjøpe, for ikke å snakke om at de spiser det også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 5. april 2009 #7211 Del Skrevet 5. april 2009 Kyllingkjøttdeig, derimot... Jeg pleier å kverne lårkjøtt av stangekylling (og -kalkun) selv. . Nøyaktig samme antall forsøk vi har gjort, det samme med svinekjøttdeig. Pføy! Ditto med svin. Dobbelt- Fantastisk middag, forresten! Her blir det pasta av noe slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 6. april 2009 #7212 Del Skrevet 6. april 2009 God morgen Har du fri, eller er du på jobb? Typisk nok våknet jeg 06 i dag, ennå jeg har fri og kunne sove lenge. Mye av den ene jobben jeg har gjøres på en pc, og hvor som helst, så nå har jeg fått unna ei god arbeidsøkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. april 2009 Forfatter #7213 Del Skrevet 6. april 2009 Hei nextlife! Våkne klokka 6 og stå opp å jobbe i påskeferien! :dåne: Jeg er imponert! Jeg er på jobb. Kunne nok tatt fri, men jeg har ikke lyst til å bruke feriedager i utrengsmål, de kan være greie å ha. Egentlig er det litt deilig å være på jobb når det er litt stille her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. april 2009 Forfatter #7214 Del Skrevet 6. april 2009 Påskelabyrinten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 6. april 2009 #7215 Del Skrevet 6. april 2009 Påskelabyrinten! Her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. april 2009 Forfatter #7216 Del Skrevet 6. april 2009 Mail fra Ooze: "I just would like to inform you, that on the Saturday the 11th of April 2009 we are closed. You made a reservation through livebookings. Do apologise for any inconvenience." Erkeduster! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 6. april 2009 #7217 Del Skrevet 6. april 2009 Mail fra Ooze: "I just would like to inform you, that on the Saturday the 11th of April 2009 we are closed. You made a reservation through livebookings. Do apologise for any inconvenience." Erkeduster! Å nei! Kunne de ikke ha gitt beskjed litt før, så det ble lettere å finne en erstatning? Jeg synes også at det er dumt at mange restauranter har stengt søndager og på mandager - når vi drar på storbyweekend er det alltid vanskelig å finne bra steder å spise disse dagene (vi liker å bli over til mandagen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. april 2009 Forfatter #7218 Del Skrevet 6. april 2009 Å nei! Kunne de ikke ha gitt beskjed litt før, så det ble lettere å finne en erstatning?Nå er det jo ikke så lenge siden jeg bestilte, men jeg synes det er utrolig uproft at de ikke opplyser om sånt på nettsiden. Jeg synes også at det er dumt at mange restauranter har stengt søndager og på mandager - når vi drar på storbyweekend er det alltid vanskelig å finne bra steder å spise disse dagene (vi liker å bli over til mandagen).Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 6. april 2009 #7219 Del Skrevet 6. april 2009 Det er jammen både og med sånn booking over nett - jeg stoler ikke helt på det, og det kan det jo se ut som jeg gjør rett i. Men samtidig er det behageligere enn å ringe. Håper du finner en løsning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. april 2009 Forfatter #7220 Del Skrevet 6. april 2009 Enig, nettbooking er absolutt å foretrekke foran telefon, og som regel går det jo helt fint. Jada, jeg finner sikkert en løsning. Men nå er det tredje gang vi ikke kommer oss på den restauranten. De forrige gangene var det vår egen feil, riktignok; første gang hadde vi ikke booket, så det var fullt, andre gangen var det stengt (ganske riktig en søndag, så det var dumt av oss å ikke sjekke), og nå er det altså de som tuller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå