Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Gjest Ludovie
Jeg er ikke helt oppdatert, men har du funnet alle steder dere skal spise? Får jeg foreslå St. John's? (nose to tail-eating)

Jeg har aldri vært der, men jeg har hørt fra opptil flere særdeles pålitelige kilder at det er et veldig bra sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica

Jeg har vært der to ganger, og har gode minner fra begge gangene. Mulig det har noe med mengde vin og selskap å gjøre også, men what the heck, jeg drister meg til en anbefaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolseley-misunnelig. :hjerte: Jeg forsøkte å overtale mannen til å stå opp klokken halv sju for å få med frokost på The Wolseley sist gang vi var i London, men det forslaget var visst ikke helt populært. :snurt:

Jeg er ikke helt oppdatert, men har du funnet alle steder dere skal spise? Får jeg foreslå St. John's? (nose to tail-eating)

Latsabb! :ler: Men vi har bestilt bord (de har nemlig fått online-booking!) søndag morgen, så vi bevilget oss litt sen frokost, 9.30. :nigo:

St. John's høres spennende ut, men jeg tror ikke det blir denne gangen heller. Vi har ikke bestilt ennå, men jeg tror det blir slik:

Lørdag: Ooze. Tidligere var det en ren risottorestaurant, men nå ser jeg at de har utvidet litt. Vi har prøvd oss der to ganger, men ene gangen var det søndagsstengt og andre gangen var det fullt, så jeg tenker å bestille nå.;)

Søndag: Quilon. Litt fancy indisk. Lurer på om det var Ludovie som gjorde meg oppmerksom på den en gang?

Mandag: Tas - for å spise mezze. Vi kommer sent tilbake til sentrum etter fotballkamp, så greit med noe som ligger nært hotellet. Dessuten har vi vært på en av søsterrestaurantene, og var veldig fornøyde. :)

Jeg hadde veldig lyst til å prøve Angela Hartnetts nye restaurant, men de har dessverre stengt søndag, som er den eneste dagen vi har tid til å virkelig kose oss på restaurant. (Vi har for så vidt tid på lørdag, men jeg vet av erfaring - les: sovnet nesten med panna i curryen på Benares - at det er litt optimistisk med for avansert mat om kvelden når vi må opp før kl. 5 om morgenen og er på farten hele dagen. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spise:

Er det lenge til dere drar?

Forresten - jeg har ikke fått siste Good Food, og det må være første gang jeg opplever rot i leveringene. Vet du om jeg kan sende en mail noe sted og klage? Jeg så inni bladet, men fant ingen adresse sånn umiddelbart.

Har sendt PM. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Man kan jo alltids koke mer, og jeg er til og med sikker på at kraftkoking er bra for min mentale helse. :tommelsmil:

:hoho:

Vi drar påskeaften. En måned igjen i morgen! :hoppe:

Så herlig. Jeg er Londonmisunnelig! :hjerte: Spis litt ekstra clotted cream for meg. Slafs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag: Quilon. Litt fancy indisk. Lurer på om det var Ludovie som gjorde meg oppmerksom på den en gang?

Vi spiste der sist, og det er vel verd et besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hva spiste dere?

Må ta en titt på menyen og se om jeg husker når jeg får et ledig øyeblikk her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen egenopplevde erfaringer å dele om spisesteder i London. Men fra, dengang BBC Food, så jeg et innslag fra dette spisestedet. Husker at jeg lot meg imponere av at de serverte kalvekjaker.

God morgen forresten. ;)

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg, og ikke minst: Første helg på mange uker uten en eneste sosial forpliktelse. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk, Nilma. :tommelsmil:

Du? :sjenert: Hvis du gidder, kunne du lagt ut sånn cirka oppskrift på den pastaen med grillet paprika og brokkoli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig :)
Fantastisk, Nilma. :tommelsmil:
Jeg gleder meg så det nesten er latterlig. :fnise:

Du? :sjenert: Hvis du gidder, kunne du lagt ut sånn cirka oppskrift på den pastaen med grillet paprika og brokkoli?
Selvsagt!

Surr to fedd hvitløk i olje sammen med 2-3 ansjos. Bland i strimler av grillet paprika (jeg brukte som sagt paprika (2 store, det var kanskje litt mye) som jeg grillet og flådde selv, men oppskriften brukte paprika fra glass) og revet skall av en halv sitron. Her blingset jeg og brukte skal fra en hel sitron, men det var bare godt, synes jeg. Når pastaen er nesten ferdig, ha i brokkolibuketter og la dem bli såvidt møre. Ta av litt av kokevannet, hell av vannet og bland pasta og brokkoli med paprikamiksen og evt. litt kokevann. Jeg hadde litt parmesan på toppen til slutt, det sto ikke i oppskriften, men jeg synes det gjorde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surr to fedd hvitløk i olje sammen med 2-3 ansjos. Bland i strimler av grillet paprika (jeg brukte som sagt paprika (2 store, det var kanskje litt mye) som jeg grillet og flådde selv, men oppskriften brukte paprika fra glass) og revet skall av en halv sitron. Her blingset jeg og brukte skal fra en hel sitron, men det var bare godt, synes jeg. Når pastaen er nesten ferdig, ha i brokkolibuketter og la dem bli såvidt møre. Ta av litt av kokevannet, hell av vannet og bland pasta og brokkoli med paprikamiksen og evt. litt kokevann. Jeg hadde litt parmesan på toppen til slutt, det sto ikke i oppskriften, men jeg synes det gjorde seg.

Takk! :kyss2:

Men da er ikke brokkolistilken med her, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Takk! :kyss2:

Men da er ikke brokkolistilken med her, altså?

Nei, jeg kom på at jeg kunne brukt den først etterpå. :klaske: Når det er sagt trøster jeg meg med at retten kanskje fikk et "renere" uttrykk både visuelt og smaksmessig uten den? Men jeg tror absolutt at jeg skal prøve stilktrikset på denne retten en gang!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kom på at jeg kunne brukt den først etterpå. :klaske: Når det er sagt trøster jeg meg med at retten kanskje fikk et "renere" uttrykk både visuelt og smaksmessig uten den? Men jeg tror absolutt at jeg skal prøve stilktrikset på denne retten en gang!

Tror jeg skal prøve den uten stilk først jeg også, kanskje. Vi har et par fine røde paprika her nå, så det passer muligens å teste den til uken. Takk igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Grusomt trøtt. Og jeg som har tenkt meg på trening for første gang på lenge i dag, det kan bli interessant.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...