Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ludovie
Ludovie, du vinner kanskje lettere frem om du ber de opprette et eget forum for "gourmetmat"? ;)

Hehe. Men gourmetmat er så snevert - det innbefatter for eksempel ikke fiskegrateng, pasta carbonara, råkostsalat, betasuppe eller utallige andre gode ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Men gourmetmat er så snevert - det innbefatter for eksempel ikke fiskegrateng, pasta carbonara, råkostsalat, betasuppe eller utallige andre gode ting.

Det er sant, men så lenge klær/mote og sminke ikke kan bo i samme forum, så synes jeg ikke "gourmetmat" og grandiosa heller ikke bør tvinges til slikt samvær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor plutselig et eget forum for "natur og vitenskap"? Alle skjønner jo at slikt hører hjemme under "religion og livssyn"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
*står frem* :tommelsmil:

Jeg tror jeg skal sende en forespørsel til KG-ledelsen om å skifte navn på matforumet til "Halvfabrikata og ferdigmat, kjederestauranter, godteri, potetgull og matvarers holdbarhet".

:fnise: Jeg klager ikke så altfor mye, da. Dagbøkene er en utmerket arena for interessant matprat! :tommelsmil:

Du glemte ukesmenytråden! :snurt: *dødelig fornærmet*

:fnise:

Skjønner godt hva du mener. Man har en periode der man poster i vei, deler favorittoppskrifter og skriver lange, pedagogiske innlegg. Men så blir man bare lei av det samme om og om igjen, samt av å svært ofte ikke få et enkelt "takk" engang for lange, gjennomtenkte svar. *sur gammel dame*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Man har en periode der man poster i vei, deler favorittoppskrifter og skriver lange, pedagogiske innlegg. Men så blir man bare lei av det samme om og om igjen, samt av å svært ofte ikke få et enkelt "takk" engang for lange, gjennomtenkte svar. *sur gammel dame*

Der minte du meg akkurat på hvorfor jeg sjelden poster i det forumet. Det er kanskje snobbete av meg, men jeg ser ikke poenget i å dele en oppskrift på lasagne med noen som egentlig bare vil vite hva h*n kan sprite opp en torolasagne med... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie
Du glemte ukesmenytråden! :snurt: *dødelig fornærmet*

Neida. Den, i likhet med andre sjeldne utmerkede innslag står der som lysende fyrtårn som utgjør en forskjell som er stor nok til at jeg ikke har avskrevet forumet 100%. :fnise::):tommelsmil: *smileydilla*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg også, så sånn sett var det jeg sa helt på trynet. :ler:

Heldiggris som skal til balleland, der skulle jeg helst ha vært denne uken også. Sukk.
Jeg gleder meg!

Forøvrig ble piggvaren bakt i ovnen og servert med asparges, hollandaise og poteter stekt i ovnen med andefett... Alt skyld ned med en utmerket corton-charlemagne 1993 :)
Nam!

Så absolutt! :sikle:

Jeg har ofte brownies og krydderposjerte pærer (presset sitron, kanelstang, noen skiver frisk ingefær og noen hele nellik. Og selvsagt sukkerlake) til dessert til middagsgjester, da gjerne med en kule vaniljeis. Men crème fraîche blir sikkert også bra.

*noterer posjeringstips*

*står frem* :tommelsmil:

Jeg tror jeg skal sende en forespørsel til KG-ledelsen om å skifte navn på matforumet til "Halvfabrikata og ferdigmat, kjederestauranter, godteri, potetgull og matvarers holdbarhet".

:fnise: Jeg klager ikke så altfor mye, da. Dagbøkene er en utmerket arena for interessant matprat! :tommelsmil:

:hoho: En veldig realistisk beskrivelse!

Det er få ting som irriterer meg mer enn folk som ikke takker. :frustrert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vi må visst revitaliserer Margtethe Munthes didaktiske barnesanger:

"Jeg takker borte,

jeg takker hjemme

Ja, sie takk, vil jeg aldri glemme

Om jeg er liten, om jeg er stor,

så må jeg takke, det sier mor

så må jeg takke, det sier mor"

Aner jeg behovet for et "skikk og bruk"-forum her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Gjerne skikk og bruk-forum for meg, evt en tråd om emnet (det har vært en før engang, såvidt jeg husker).

Det beste er de som ikke bare lar være å takke, men som kommer inn i tråden sin etter noen dager og KLAGER på oppskriftsforslagene de har fått, fordi de ikke er i samsvar med det de hadde forestilt seg. Samt bramfritt etterlyser flere i samme åndedrag. :overrasket:

Faktisk kan jeg på dårlige dager bli så sur over denslags at særlig utakknemlige brukere kommer på min hemmelige svarteliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Faktisk kan jeg på dårlige dager bli så sur over denslags at særlig utakknemlige brukere kommer på min hemmelige svarteliste.

Jeg hadde også en sånn før. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Nå er jeg ikke like sofistikert som enkelte andre som har svart før meg, men jeg er også tilhenger av ekte mat, og matforumet er faktisk ett av de KG-foraene som irriterer meg mest. Muligens har det noe å gjøre med puristen i meg; jeg kan jo bare nevne aïoli-tråden. :roll: Eller alle forespørslene om skvipvinforslag, hvor trådstarter egentlig bare er ute etter å få i seg intetsigende søl?

Nei til Toro og Oreo-kake, ja til hjemmelaget mat, både enkel, men god mat basert på lokale rådvarer, og mer eksotisk gourmetmat. Jeg har fått mange gode tips av brukerne av denne dagboken, og koser meg med matlaging. Mat er viktig, det er ikke bare noe som skal være billigst mulig og ta kortest mulig tid å lage. :snurt:

(Jeg kan skrive mye, for dette er en av mine kjepphester, men her finner jeg garantert forståelse, til tross for at jeg ikke lager femrettere på ukentlig basis.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klapper:

Jeg har forøvrig aldri blokkert noen. Selv om jeg burde. Jeg burde sende meg selv på bøllekurs, burde jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

Don't get me started, Deception. Jeg tror de fleste har fått med seg hva jeg mener, så jeg skal ikke kjede folk med å gjenta det igjen. :ler: Jeg skal bare nøye meg med å si at jeg er helt enig!

Hadde det ikke vært for KG ville jeg for øvrig levd lykkelig uvitende om Oreo-kake. Jeg ville dessuten heller ikke visst at for enkelte (overraskende mange, faktisk! :overrasket:) er "pizza" synonymt med tykk bunn med kjøttsaus og med ost på toppen. Jeg ville heller ikke kjent til Pepsi Max-avhengighet, "desserten" kesam med Fun Light, eller at enkelte mener at Toro-produkter smaker himmelsk og fantastisk nydelig. En helt ny verden har åpnet seg opp for meg! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Hadde det ikke vært for KG ville jeg for øvrig levd lykkelig uvitende om Oreo-kake. Jeg ville dessuten heller ikke visst at for enkelte (overraskende mange, faktisk! :overrasket:) er "pizza" synonymt med tykk bunn med kjøttsaus og med ost på toppen. Jeg ville heller ikke kjent til Pepsi Max-avhengighet, "desserten" kesam med Fun Light, eller at enkelte mener at Toro-produkter smaker himmelsk og fantastisk nydelig. En helt ny verden har åpnet seg opp for meg! :tommelsmil:

:hoho:

Spikeren på hodet, rett og slett. :fnise: Når det gjelder Oreo-kake, hadde jeg ikke hørt om det før jeg kom hit, og antallet lovprisningstråder tatt i betraktning trodde jeg først det var en riktig konditordelikatesse. Så da anledningen bød seg, kjøpte jeg meg et stykke full av forventning.

:overrasket:

En slags åpenbaring, kan man si. :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest nextlife
Don't get me started, Deception. Jeg tror de fleste har fått med seg hva jeg mener, så jeg skal ikke kjede folk med å gjenta det igjen. :ler: Jeg skal bare nøye meg med å si at jeg er helt enig!

:sjokk:

Du tuller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
:sjokk:

Du tuller?

En gjenganger på kostholdsforumet - poppis blant lavkarboentusiaster. Kjempesunt, faktisk, i tillegg til nydelig godt.

Visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
En gjenganger på kostholdsforumet - poppis blant lavkarboentusiaster. Kjempesunt, faktisk, i tillegg til nydelig godt.

Visstnok.

Jeg har bare tatt noen små titter i kostholdsforumet, og skjønner jo at det ikke er noe blivende sted.

Kesam med Fun Light, du :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Da dropper jeg heller desserten, for evig og alltid. Egentlig mener jeg at det burde være forbudt å markedsføre ting som er søte, men er uten sukker (og da mener jeg sukker i en bred betydning, dvs. ulike sammensetninger; sukrose, fruktose, laktose, glukose....). :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...