Gjest Elastica Skrevet 11. februar 2009 #6381 Del Skrevet 11. februar 2009 Er det her jeg treffer de mest kyndige på oppbevaring av kniver? Vi har Eva Solo-stativ til knivene hjemme, og det fungerer greit. Nå trenger vi noe på hytta, men vi har ikke plass til et slikt stativ. Noen ideer? Mannen blir ganske nevrotisk av at knivene ligger slik de gjør nå, nesten hulter til bulter i en skuff. Jeg, derimot, får sove likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. februar 2009 #6382 Del Skrevet 11. februar 2009 Magnetlist fra IKEA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. februar 2009 #6383 Del Skrevet 11. februar 2009 Magnetlist fra IKEA? Hm. Den må jeg sjekke ut. Ulempen er at jeg synes veggen er så fin uten forstyrrende elementer, men det skal tross alt være funskjonelt også. Takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. februar 2009 #6384 Del Skrevet 11. februar 2009 Skjønner anliggendet, men den er altså liten og enkel i rustfritt stål. Form erlik funksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. februar 2009 #6385 Del Skrevet 11. februar 2009 Skjønner anliggendet, men den er altså liten og enkel i rustfritt stål. Form erlik funksjon. Jeg har funnet de på Ikeas sider (jeg tror det er to-tre utgaver), og de ser veldig greie ut. Ulempen er selvsagt at vi ikke har Ikea i umiddelbar nærhet, og vi trengte visst ikke noe fra Ikea lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 11. februar 2009 #6386 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg synes i grunnen ikke at magnetlist er forstyrrende. Det er jo litt hva et kjøkken handler om. Men for all del, jeg skjønner velidig godt at det kan oppleves sånn. Er det muligens mulig å henge magnetlisten på et diskret sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. februar 2009 #6387 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Jeg synes i grunnen ikke at magnetlist er forstyrrende. Det er jo litt hva et kjøkken handler om. Men for all del, jeg skjønner velidig godt at det kan oppleves sånn. Er det muligens mulig å henge magnetlisten på et diskret sted? Helt enig, det handler først og fremst om at det skal være funksjonelt! Den kan fint henge på veggen, og det er forsåvidt nok av veggplass, siden vi ikke har noen overskap. Men det var antakelig derfor jeg tenkte at det var litt forstyrrende, siden det idag er ganske "rent" der. Særlig mannen, men også jeg, er litt opptatt av å ikke fylle opp for mange flater. Men her dreier det seg om praktiske ting, og da er det noe annet. Endret 11. februar 2009 av Elastica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #6388 Del Skrevet 12. februar 2009 Spent på rapport!Kortversjonen: NAM! Jeg likte puréen veldig godt, og synes squash- og valnøttilbehøret funket fint til; det var godt med litt krønsj fra valnøttene sammen med den myke puréen, og jeg synes smaken av valnøtter og valnøttolje er så utrolig god sammen med rødbeter. Dessuten hadde jeg altså et helt enkelt stekt bryst av Livèche-kylling til, med litt smør og hvitløk under skinnet. Mange gode smaker og konsistenser sammen, altså! Neste gang jeg lager det skal jeg prøve med enda mer tomat, selv om jeg fulgte tipset ditt og brukte åtte halve tomater kunne jeg tenkt meg enda litt mer tomatsmak (men nå hadde jeg veldig store rødbeter da, det har nok litt å si). Særlig mannen, men også jeg, er litt opptatt av å ikke fylle opp for mange flater. Men her dreier det seg om praktiske ting, og da er det noe annet.Nettopp! Kniver kan jo ikke betegnes som "rot". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. februar 2009 #6389 Del Skrevet 12. februar 2009 Kortversjonen: NAM! Jeg likte puréen veldig godt, og synes squash- og valnøttilbehøret funket fint til; det var godt med litt krønsj fra valnøttene sammen med den myke puréen, og jeg synes smaken av valnøtter og valnøttolje er så utrolig god sammen med rødbeter. Dessuten hadde jeg altså et helt enkelt stekt bryst av Livèche-kylling til, med litt smør og hvitløk under skinnet. Mange gode smaker og konsistenser sammen, altså! Neste gang jeg lager det skal jeg prøve med enda mer tomat, selv om jeg fulgte tipset ditt og brukte åtte halve tomater kunne jeg tenkt meg enda litt mer tomatsmak (men nå hadde jeg veldig store rødbeter da, det har nok litt å si). Det med valnøtter og rødbeter er jeg veldig enig i - hasselnøtter og rødbeter er også en ypperlig kombinasjon. Så utrolig godt det hele hørtes ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 12. februar 2009 #6390 Del Skrevet 12. februar 2009 Pøh. Nøtter er oppskrytt. Ellers høres maten veldig god ut! Jeg vil også bruke mer tomater neste gang. Jeg gjorde det forrige gang også, men jeg vil ha enda mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. februar 2009 #6391 Del Skrevet 12. februar 2009 Pøh. Nøtter er oppskrytt. Ellers høres maten veldig god ut! Jeg vil også bruke mer tomater neste gang. Jeg gjorde det forrige gang også, men jeg vil ha enda mer! Hvordan kan du vite det, som ikke spiser dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 12. februar 2009 #6392 Del Skrevet 12. februar 2009 Hvordan kan du vite det, som ikke spiser dem? Good point well made. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #6393 Del Skrevet 12. februar 2009 LEI! Heldigvis er det kun kort tid til jeg skal møte mannen for å dra til byen og spise middag og gå på teater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 12. februar 2009 #6394 Del Skrevet 12. februar 2009 Da er det fint å ha utsikter til noe hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #6395 Del Skrevet 12. februar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. februar 2009 #6396 Del Skrevet 12. februar 2009 Mitt beste knivlist-tips er Eva Solo sin knivlist. Nå har jeg ikke sett Ikea sin, men denne er i alle fall veldig bra, med mye sterkere magnet enn noe annet jeg har vært borti. Dermed skal det veldig mye til før noe ramler ned. Fasongen gjør dessuten at det er plass til flere kniver enn på en vanlig list Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. februar 2009 #6397 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Jeg har IKEA's magnetlist, og den holder alle knivene mine, inklusive den tunge kinesiske gigantkniven, uten problemer. Endret 12. februar 2009 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 12. februar 2009 #6398 Del Skrevet 12. februar 2009 Mitt beste knivlist-tips er Eva Solo sin knivlist. Nå har jeg ikke sett Ikea sin, men denne er i alle fall veldig bra, med mye sterkere magnet enn noe annet jeg har vært borti. Dermed skal det veldig mye til før noe ramler ned. Fasongen gjør dessuten at det er plass til flere kniver enn på en vanlig list Mulig jeg skal se om jeg får tak i denne, siden de har flere forhandlere med Eva Solo i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 12. februar 2009 #6399 Del Skrevet 12. februar 2009 Mitt beste knivlist-tips er Eva Solo sin knivlist. Nå har jeg ikke sett Ikea sin, men denne er i alle fall veldig bra, med mye sterkere magnet enn noe annet jeg har vært borti. Dermed skal det veldig mye til før noe ramler ned. Fasongen gjør dessuten at det er plass til flere kniver enn på en vanlig list Den er kjempefin og praktisk - foreldrene mine har sånn. Vi har en fra Jernia som er veldig sterk. Vi har aldri opplevd at noe har falt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 12. februar 2009 #6400 Del Skrevet 12. februar 2009 Mannen min kjøpte en sånn i dag, helt uten at jeg tipset ham. Heldigvis fikk ikke jeg tak i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå