Gjest nextlife Skrevet 21. januar 2009 #6081 Del Skrevet 21. januar 2009 Nåh, har du fått servert berlinerboller idag ? Ellers så ble jeg jo litt nyskjerrig på hvor i fylket mitt du er fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #6082 Del Skrevet 21. januar 2009 Nåh, har du fått servert berlinerboller idag ? Ellers så ble jeg jo litt nyskjerrig på hvor i fylket mitt du er fra Jepp, har spist berlinerbolle og drukket kakao, og er akkurat så kvalm som ventet. *lærer aldri* Sender PM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 21. januar 2009 #6083 Del Skrevet 21. januar 2009 Jepp, har spist berlinerbolle og drukket kakao, og er akkurat så kvalm som ventet. *lærer aldri* Sender PM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. januar 2009 #6084 Del Skrevet 21. januar 2009 På Sunnmøre kaller vi berlinerboller med sitt rette navn, nemlig smultboller. Enkelt og greit. Jeg er forreste imot at de selger berlinerboller hele året, som de gjør på min lokale ICA. Slikt skal bare nytes i noen uker fram mot fastelaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 21. januar 2009 #6085 Del Skrevet 21. januar 2009 Her heter berlinerboller "berliner", faktisk. Og dessverre har bakeriet alt for ofte tilbud på nystekte berlinere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. januar 2009 #6086 Del Skrevet 21. januar 2009 På Sunnmøre kaller vi berlinerboller med sitt rette navn, nemlig smultboller. Enkelt og greit. Jeg er forreste imot at de selger berlinerboller hele året, som de gjør på min lokale ICA. Slikt skal bare nytes i noen uker fram mot fastelaven. Må jo innrømme at jeg er oppvokst med at det heter solboller jeg da. Lærte ikke noe annet navn på det før i voksen alder, så jeg insisterer på at det selvfølgelig er solboller jeg også :vente på kjeft fra Nilma: Fordelen er selvfølgelig at de kun selges i ukene rundt solas tilbakekomst, resten av året hverken spise eller selges det her i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6087 Del Skrevet 22. januar 2009 Fakse er en sviker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6088 Del Skrevet 22. januar 2009 Forresten lurer jeg på hva det er frisører ikke skjønner med setningen "jeg vil ikke ha det for tynt over ørene"? Klippet meg i går, og er egentlig godt fornøyd, bortsett fra at hun som klippet meg tynnet alt for mye på sidene, sånn at jeg må dandere håret nøye for at ørene ikke skal stikke ut gjennom håret. Arrgghh! Det verste er at det der skjer alltid, hos alle frisører. Kanskje jeg egentlig kler å ha ørene ut gjennom håret, jeg skjønner det bare ikke selv? På den positive siden fikk vi mammabesøk i går. Det medfører også at vi kommer hjem til nykokt lapskaus i ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 22. januar 2009 #6089 Del Skrevet 22. januar 2009 Så deilig med mammabesøk og ferdig middag når dere kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 22. januar 2009 #6090 Del Skrevet 22. januar 2009 Tynning er siste sort! Og noen frisører er helt fikserte på det. Kan de ikke like gjerne glattbarbere oss først som sist, og bli ferdige med det, lzm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6091 Del Skrevet 22. januar 2009 Så deilig med mammabesøk og ferdig middag når dere kommer hjem Tynning er siste sort! Og noen frisører er helt fikserte på det. Kan de ikke like gjerne glattbarbere oss først som sist, og bli ferdige med det, lzm? Det hadde vært like greit egentlig, da hadde sikkert ikke ørene sett fullt så malplasserte ut. :gjeiper: De må forsåvidt gjerne tynne (ellers får jeg så stort hår), men det får da jaggu være måte på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 22. januar 2009 #6092 Del Skrevet 22. januar 2009 Visste du at du, samt flesteparten av de som skriver i denne boken, inkludert meg selv, har en hjerneskade? Og som det dessuten drives seriøs forkning på? “Gourmand syndrome”: eating passion associated with right anterior lesions. Regard M., Landis T. University Hospital, Zurich, Switzerland. We present a new benign eating disorder associated with lesions involving parts of the right anterior cerebral hemisphere. This “gourmand” syndrome describes a preoccupation with food and a preference for fine eating. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 22. januar 2009 #6093 Del Skrevet 22. januar 2009 Dette forklarer mangt og meget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6094 Del Skrevet 22. januar 2009 Fantastisk! Betyr det at vi kan få gourmetmåltider på blå resept? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 22. januar 2009 #6095 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Fantastisk! Betyr det at vi kan få gourmetmåltider på blå resept? Det synes jeg så absolutt av vi skal kreve. For øvrig burde syndromet hett gourmet syndrome, for gourmand betyr jo storspiser, og hjerneskaden fører ikke til at man spiser mer. Jeg følte meg forresten litt truffet da jeg leste definisjonen nedenfor (her): In psychiatry, obsessive disorder in which the sufferer thinks constantly of fine foods. It is an obsessive disorder rather than an eating disorder, as its symptoms also include obsessive talking and writing about gourmet foods, as well as consuming them. It can be triggered by a lesion in the right anterior brain. Endret 22. januar 2009 av Ludovie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 22. januar 2009 #6096 Del Skrevet 22. januar 2009 Huffda. Godt vi har opparbeidet støttegruppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 22. januar 2009 #6097 Del Skrevet 22. januar 2009 Vi får støtte hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 22. januar 2009 #6098 Del Skrevet 22. januar 2009 Forresten lurer jeg på hva det er frisører ikke skjønner med setningen "jeg vil ikke ha det for tynt over ørene"? Klippet meg i går, og er egentlig godt fornøyd, bortsett fra at hun som klippet meg tynnet alt for mye på sidene, sånn at jeg må dandere håret nøye for at ørene ikke skal stikke ut gjennom håret. Arrgghh! Det verste er at det der skjer alltid, hos alle frisører. Kanskje jeg egentlig kler å ha ørene ut gjennom håret, jeg skjønner det bare ikke selv? På den positive siden fikk vi mammabesøk i går. Det medfører også at vi kommer hjem til nykokt lapskaus i ettermiddag. Jeg blånekter når de vil tynne. Etter et frisørbesøk for noen år siden der jeg endte opp med et helt annet resultat enn det jeg hadde forestilt meg, har jeg gått over til å bare la dem stusse tuppene. Vi får støtte hverandre! Det mangler visst en bok hvor man kan etterlate støtteerklæringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6099 Del Skrevet 22. januar 2009 Denne delen var jo særdeles treffende: "obsessive talking and writing about gourmet foods, as well as consuming them" For en gangs skyld ser jeg virkelig nytten av en støttegruppe der man kan prate om problemene sine. Hummer eller kongekrabbe? Sauternes eller champagne til foie gras'en? Indisk eller italiensk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6100 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg blånekter når de vil tynne. Etter et frisørbesøk for noen år siden der jeg endte opp med et helt annet resultat enn det jeg hadde forestilt meg, har jeg gått over til å bare la dem stusse tuppene.Problemet er at jeg må tynne litt, ellers ser det ut som om jeg går med en diger ull-lue på hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå