Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Jeg skal egentlig på en slags juleavslutning i dag, men det er mange som har meldt avbud, og veldig mye frem og tilbake, så jeg har sendt mail rundt for å foreslå at vi heller en middag etter nyttår. Håper jeg får gehør, for jeg har egentlig ikke lyst til å gå ut i dag. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er for å spre julebordene ut over hele året. Synes det blir alt for mye nå like før jul. Det blir litt krampaktig med alle julebord og tilstelninger som man på død og liv må på. Når det i tillegg er så koselig å være hjemme og puske med julebakst og den slags, strekker ikke tida til. Det som skulle ha vært bare kos blir det motsatte. Så jeg håper du får utsatt tilstelningen til i januar, og heller inntatt sofaen i kveld.

Ellers er jeg på jakt etter et portvintips til jul. Jeg har lest testen på DN, men enten finnes ikke vinen å få tak i lengre, eller så er prisen helt over mitt nivå. Har du noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg på jakt etter et portvintips til jul. Jeg har lest testen på DN, men enten finnes ikke vinen å få tak i lengre, eller så er prisen helt over mitt nivå. Har du noe tips?
Jeg liker denne veldig godt. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du napp på forslaget om å utsette juleavslutningen? Jeg synes egentlig hele denne uka er en eneste lang juleavslutning. Tror ikke jeg får gjort veldig mye faktisk jobbing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du napp på forslaget om å utsette juleavslutningen? Jeg synes egentlig hele denne uka er en eneste lang juleavslutning. Tror ikke jeg får gjort veldig mye faktisk jobbing...
Jepp! :danser: I stedet blir det biffmiddag og restevin hjemme. :nigo:

Nei, det er utrolig hvor mye som skal skje like før jul, enda synes jeg det har vært roligere i år enn de siste par årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De brente mandlene jeg har med til formiddagskaffen roper på meg. :blink:

Du må jo ikke overhøre dem, stakkars! Da kan de bli lei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke overhøre dem, stakkars! Da kan de bli lei seg.
Men jeg kan vel be dem vente litt? :klø:

(Ellers blir jeg lei meg når det er tomt litt senere. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har for få mandler.
Det er fordi vi drev intens prøvesmaking da jeg laget dem i går. :sjenert: Derfor er det rasjonering nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

:hallo:

Kunne du kjapt repetert hvordan du lager den der chèvre/eple/pinjekjerner-desserten din? Inngår det honning?

Jeg har nemlig en halv pakke chèvre som skulle vært spist opp (fordi gårsdagens omelettplaner utgikk :sjenert:). Og så har jeg en nyåpnet Moscatel de Setúbal i kjøleskapet. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Kunne du kjapt repetert hvordan du lager den der chèvre/eple/pinjekjerner-desserten din? Inngår det honning?

Jeg har nemlig en halv pakke chèvre som skulle vært spist opp (fordi gårsdagens omelettplaner utgikk :sjenert:). Og så har jeg en nyåpnet Moscatel de Setúbal i kjøleskapet. :lur:

Altså, kommentaren om hjernen min hadde ingenting med spørsmålet ditt å gjøre. Til sånt fungerer hjernen min utmerket. :fnise:

Her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike
Altså, kommentaren om hjernen min hadde ingenting med spørsmålet ditt å gjøre. Til sånt fungerer hjernen min utmerket. :fnise:

Her.

Jeg satset på at det var sånn det hang sammen. :ler:

Takk! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at jeg skulle få fullført julegaveshoppingen i dag, men neida. :sur: Blant annet hadde jeg tenkt å kjøpe et par flasker av den gode ostevinen for å gi bort, men det var tomt på polet. Jeg har et par flasker jeg hamstret tidligere, men jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å ofre dem; jeg ser at det er utsolgt fra leverandør, så det er jo ikke godt å vite når den kommer inn igjen. :lur:

Ellers ble jeg akutt havesyk etter å ha kjøpt disse i julegave før helgen, så jeg måtte tilbake og kjøpe et sett (i farger) til meg selv i dag. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at jeg har en greie for boller og skåler i alle varianter, så jeg har strengt tatt det jeg trenger på den fronten - og vel så det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at jeg skulle få fullført julegaveshoppingen i dag, men neida. :sur: Blant annet hadde jeg tenkt å kjøpe et par flasker av den gode ostevinen for å gi bort, men det var tomt på polet. Jeg har et par flasker jeg hamstret tidligere, men jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å ofre dem; jeg ser at det er utsolgt fra leverandør, så det er jo ikke godt å vite når den kommer inn igjen. :lur:

Ellers ble jeg akutt havesyk etter å ha kjøpt disse i julegave før helgen, så jeg måtte tilbake og kjøpe et sett (i farger) til meg selv i dag. :fnise:

Så synd med ostevinen! Den er utsolgt her i byen også, dessverre. :tristbla: Utrolig så mye makt DN har! Jeg ser at de nå har begynt å selge 1991, mens den de hadde først var fra 1987. Det at den er såpass gammel er én av de tingene som er litt unikt med den vinen.

Jeg elsker Verner Panton! Han er en av mine all time favourites. Han innredet forresten en restaurant her i byen på 60-tallet. Den ble renovert igjen etter forholdsvis kort tid :roll: noe moren min ser på som en av tidenes største forbrytelser. :ler: Hun var der mange ganger, og sa at det var som å befinne seg midt i Europa. Dessverre forsvant interiøret før jeg ble født, så jeg har aldri sett det. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Han innredet forresten en restaurant her i byen på 60-tallet. Den ble renovert igjen etter forholdsvis kort tid :roll: noe moren min ser på som en av tidenes største forbrytelser. :ler: Hun var der mange ganger, og sa at det var som å befinne seg midt i Europa. Dessverre forsvant interiøret før jeg ble født, så jeg har aldri sett det. :(

Enig med moren din! :ler: Det er en tragedie, så kult innredet den restauranten var. Altså, jeg har jo bare sett bilder av den, jeg er ikke akkurat gammel nok til å ha opplevd restauranten jeg heller. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med moren din! :ler: Det er en tragedie, så kult innredet den restauranten var. Altså, jeg har jo bare sett bilder av den, jeg er ikke akkurat gammel nok til å ha opplevd restauranten jeg heller. :fnise:

:grine: Jeg må bare gråte. :grine: Tenk så kult det hadde vært om restauranten innredet av Verner Panton fremdeles hadde eksistert! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...