Gjest Ludovie Skrevet 12. desember 2008 #5681 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Perfekte planer! Jeg har også tenkt å drikke rødvin i kveld. Og litt musserende også. Jeg ble forresten så inspirert av all hummerraviolipraten at jeg har bestemt at vi skal ha krabbekaker fra fryseren, som jeg tror er laget av tiloversblevent raviolifyll, til middag i dag. Dessuten har jeg lyst til å lage ravioli i morgen. Det blir nok uten både hummer og krabbe, for vi har både grønnkål og ricotta som bør spises opp snart. Fyllet blir nok dermed bestående av de to nevnte ingrediensene pluss grovmalt pepper og sitron. Og kanskje litt parmesan. Endret 12. desember 2008 av Ludovie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. desember 2008 #5682 Del Skrevet 12. desember 2008 Så mye god mat! Her blir det blåskjell og hvitvin, håper jeg (blåskjellene er foreløpig ikke skaffet). Hvis ikke, blir det gråt og tenners gnissel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. desember 2008 #5683 Del Skrevet 12. desember 2008 Her blir det Thai-inspirerte vårruller i dag. Med Salma, koriander, hvitløksstengler, agurk, vårløk - i rispapir. Nam. Og champagne, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. desember 2008 #5684 Del Skrevet 12. desember 2008 Her blir det Thai-inspirerte vårruller i dag. Med Salma, koriander, hvitløksstengler, agurk, vårløk - i rispapir. Nam. Og champagne, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 12. desember 2008 #5685 Del Skrevet 12. desember 2008 Den eneste planen for kvelden er at jeg skal tømme I Borboni-restene fra i går. Resten av bladet står ubeskrevet. Ellers ser det ut til at ungene skal spise snop til kveldsmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #5686 Del Skrevet 12. desember 2008 Perfekte planer! Jeg har også tenkt å drikke rødvin i kveld. Og litt musserende også. Jeg ble forresten så inspirert av all hummerraviolipraten at jeg har bestemt at vi skal ha krabbekaker fra fryseren, som jeg tror er laget av tiloversblevent raviolifyll, til middag i dag. Dessuten har jeg lyst til å lage ravioli i morgen. Det blir nok uten både hummer og krabbe, for vi har både grønnkål og ricotta som bør spises opp snart. Fyllet blir nok dermed bestående av de to nevnte ingrediensene pluss grovmalt pepper og sitron. Og kanskje litt parmesan.Fine planer! Så mye god mat! Her blir det blåskjell og hvitvin, håper jeg (blåskjellene er foreløpig ikke skaffet). Hvis ikke, blir det gråt og tenners gnissel. Jeg er også litt bekymret for om jeg får tak i hummer, jeg kommer til å bli fryktelig skuffet om jeg ikke gjør det etter all denne planleggingen. Her blir det Thai-inspirerte vårruller i dag. Med Salma, koriander, hvitløksstengler, agurk, vårløk - i rispapir. Nam. Og champagne, selvsagt. Vårruller er så godt! Lager du dem med mykt rispapir, eller friterer du dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. desember 2008 #5687 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg er også litt bekymret for om jeg får tak i hummer, jeg kommer til å bli fryktelig skuffet om jeg ikke gjør det etter all denne planleggingen. Jeg også, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #5688 Del Skrevet 12. desember 2008 Den eneste planen for kvelden er at jeg skal tømme I Borboni-restene fra i går. Resten av bladet står ubeskrevet.Det er jo et godt grunnlag for en plan, eventuelt er det plan nok i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. desember 2008 #5689 Del Skrevet 12. desember 2008 Vårruller er så godt! Lager du dem med mykt rispapir, eller friterer du dem? I dag blir det med mykt papir. Litt Japan/Thailand-fusion, tror jeg. *kjempesulten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #5690 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg også, faktisk. I dag blir det med mykt papir. Litt Japan/Thailand-fusion, tror jeg. *kjempesulten*Myke vårruller er nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 12. desember 2008 #5691 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg også, faktisk. Jeg også! For øvrig er sikkert sjøkreps et veldig godt alternativ, selv om det jo ikke har den samme glamour- og luksusauraen som hummer. Men det er muligens ikke noe enklere å skaffe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #5692 Del Skrevet 12. desember 2008 Nei, det spørs vel om sjøkreps er noe lettere å skaffe. Dessuten er det en ting jeg rett og slett ikke vet om jeg tåler, jeg har ikke turt å prøve. Nå er jeg nytrent, nydusjet og moussakamett - klar for helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 13. desember 2008 #5693 Del Skrevet 13. desember 2008 Håper du har en fin lørdag med vellykket hummerjakt! Her er vi i gang med kraftkoking på store margbein av storfe, og jeg lurer på hvor lenge du pleier å koke slik kraft? Oppskriftene mine varierer fra 2-5 timer, og jeg så for meg mest det siste (eller enda lenger). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #5694 Del Skrevet 13. desember 2008 Akkurat margbein av storfe kan jeg faktisk ikke huske å ha kokt kraft på. Jeg tror du har rett i at de gjerne kan koke temmelig lenge. Sist kokte jeg kraft på oksehaler, og den lurer jeg på om jeg ikke kokte i 5 timer eller deromkring. :klø: Ingen hummer, dessverre. Plan B: Kamskjell med julienne av gulrot og vårløk, fløtesaus. Champagne. Lammefilet, hasselbackpoteter, portvinssaus, aspargestopper og butterdeigskister med fennikel og gorgonzola. Châteauneuf-du-Pape, tror jeg. Pavlova. Jeg kan leve med det alternativet, kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #5695 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg tenkte jeg skulle lese litt om champagnen (Laurent-Perrier) som ligger til kjøling, siden det er en jeg plukket med meg på måfå fra en eller annen taxfree, og jamen viser det seg at den visstnok passer utmerket til foie gras-paté. Nå har jeg jo kamskjell liggende klare til bruk, men det er vel ingen som sier at man ikke kan ha to forretter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 13. desember 2008 #5696 Del Skrevet 13. desember 2008 Plan B: Kamskjell med julienne av gulrot og vårløk, fløtesaus. Champagne. Lammefilet, hasselbackpoteter, portvinssaus, aspargestopper og butterdeigskister med fennikel og gorgonzola. Châteauneuf-du-Pape, tror jeg. Pavlova. Jeg kan leve med det alternativet, kjenner jeg. Jeg tenkte jeg skulle lese litt om champagnen (Laurent-Perrier) som ligger til kjøling, siden det er en jeg plukket med meg på måfå fra en eller annen taxfree, og jamen viser det seg at den visstnok passer utmerket til foie gras-paté. Nå har jeg jo kamskjell liggende klare til bruk, men det er vel ingen som sier at man ikke kan ha to forretter? To forretter er absolutt lov - bent frem et must, vil jeg si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #5697 Del Skrevet 13. desember 2008 Det blir definitivt to forretter. Ellers har jeg hatt sms-kontakt med vennene våre på sykehuset, og lovt å stikke bortom med pavlova når de er ferdige (porsjonspavlovaer). Det er nemlig noe av det beste venninnen min vet, og mannen hennes elsker lefser, så jeg tror jeg tar med litt av det også. Sykehusmat er ikke akkurat nammenam, så jeg håper litt godsaker i det minste kan hjelpe bittelitt på humøret. Det betyr at vi må utsette middagen, men det er helt greit, kjenner jeg. Jeg laget nemlig eggerøre med ekstraplommer fra pavlovaeggene til lunsj, som vi spiste med laks svigerfar har røkt (fantastisk god!), så jeg er fremdeles mett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 13. desember 2008 #5698 Del Skrevet 13. desember 2008 Så hyggelig gest med sykehusdessert! Og lefser, ikke minst. Vi har også spist lefser i dag, forresten. Jeg har kjøpt inn til jul, og frøset ned mesteparten. Men siden fryseren er fylt til bristepunktet (slett ingen overdrivelse i dette tilfellet), ble det ikke plass til den siste lefsen noe sted (kun millimeters klaring i hver av de 3 skuffene ), så den måtte vi ta til kaffen, dessverre. Sammen med en bit bananbrød som måtte tas opp for å få puslet alt annet på plass. Skrekkelig synd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #5699 Del Skrevet 13. desember 2008 Uff ja, du har min dypeste medfølelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellsippa Skrevet 13. desember 2008 #5700 Del Skrevet 13. desember 2008 God lørdagskveld For en fantastisk meny. Det går da utmerket godt an å ha to forretter. Jeg har samme fryseboksproblem som deg Euridyke, bare at jeg har en stor fryseboks til som også er full. Jeg tror det vokser mat i dem. I helga skal jeg bake vørterbrød, julekake og grove brød. Lurer på hvor jeg skal gjøre av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå