Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurydike
Jeg har heller ikke sett svinebog noe sted, så jeg lurte litt på hva jeg skulle bruke, men da jeg kom over fine, marmorerte nakkekoteletter, tenkte jeg at det kunne funke, og det gjorde det. :)

Takk for tips! Det var også min kandidat, faktisk.

Lurer forresten på hvor det blir av svinebogene? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, som dere har skravlet. Heldigvis var mørlefseoppskriften lett å finne. :ler:

God helg! :vinke:

God helg! Vil forresten gjerne ha rapport om du baker lefsene. :)

Takk for tips! Det var også min kandidat, faktisk.

Lurer forresten på hvor det blir av svinebogene? :klø:

De blir vel bogskinke, stakkars. :sprettoy:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir vel bogskinke, stakkars. :sprettoy:

Sånt er uverdig behandling av dyr. Skal de drepes, bør de i alle fall få lov til å bli til noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lat lørdag. :) Har sovet lenge, handlet litt (deriblant et par utgaver av årets juleøl) og sløvet litt mer. Nå prøver jeg å kvinne meg opp til å sette deig til Eurydikes hamburgerbrød; middagsplanen i dag er nemlig hjemmelagde "ishavsburgere".

Det irriterer meg forresten noe voldsomt at alt mulig her i området heter noe med "ishav", "arktisk" eller "polar". Ikke særlig kreativt etterhvert, og ikke bor vi akkurat på Nordpolen heller. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Lat lørdag. :) Har sovet lenge, handlet litt (deriblant et par utgaver av årets juleøl) og sløvet litt mer. Nå prøver jeg å kvinne meg opp til å sette deig til Eurydikes hamburgerbrød; middagsplanen i dag er nemlig hjemmelagde "ishavsburgere".

Det irriterer meg forresten noe voldsomt at alt mulig her i området heter noe med "ishav", "arktisk" eller "polar". Ikke særlig kreativt etterhvert, og ikke bor vi akkurat på Nordpolen heller. :roll:

Burger! :hoppe:

Vi skal ha cheeseburgere på fredag, faktisk, i anledning at vi har britisk oransje ost som ser helt McDonalds ut. :fnise:

Ellers har vi vært på fantastisk mathandel i dag, med utbytte som fersk piggvar, gardsprodusert pâté, krydret lammekorv og kjøttdeig av ammekalv! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har vi vært på fantastisk mathandel i dag, med utbytte som fersk piggvar, gardsprodusert pâté, krydret lammekorv og kjøttdeig av ammekalv! :strix:
*knallgrønn av misunnelse*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag ettermiddag Nilma.

Fint å lese at lefsene smakte godt. Det er jo det viktigste. Mine blir aldri helt rund, og det synes jeg egentlig er fint. Det skal vises at de er hjemmelaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag ettermiddag Nilma.

Fint å lese at lefsene smakte godt. Det er jo det viktigste. Mine blir aldri helt rund, og det synes jeg egentlig er fint. Det skal vises at de er hjemmelaget.

Jeg er jo egentlig enig med deg, men så er det det at jeg er litt nevrotisk. :sjenert: Men det funket veldig fint å kjevle ut en mangekant, og så skjære til ved hjelp av en tallerken.

God ettermiddag til deg også, Fjellsippa. :)

Ellers holder jeg på å vaske og tørke vinterdynene våre, og kan konkludere med at varm dun ikke lukter noe særlig godt. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du få. :) Hvis jeg får ånden over meg, stikker jeg kanskje ut for å kjøpe rømme og smør senere. Det tenkte jeg selvsagt ikke på da vi handlet inn til helga i går. Akkurat nå frister det mest å lage en kanne te og gjøre ingenting.

Blir det forresten riktig å bruke 5 ts hvis jeg halverer oppskriften?

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et (forhåpentligvis) siste spørsmål: Fryser du lefsene eller hvordan oppbevarer du dem? Hvis du fryser dem, fryser du dem smurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et (forhåpentligvis) siste spørsmål: Fryser du lefsene eller hvordan oppbevarer du dem? Hvis du fryser dem, fryser du dem smurt?
Jeg fryser dem smurt, ja. Jeg skjærer dem ikke opp først, men fryser en og en "sammenbrettet" lefse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest: Men det er jo en del som heter noe med taco også da. :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

*kremt* Eller tako.

:hoho:

Det får opp temperaturen, ja! :tommelsmil:

Ble det gode sydhavsburgere i går? Jeg gleder meg allerede til de vi skal ha på fredag. *burgersyk* I mellomtiden blir det køfte i dag, av lammekjøttdeig, og med masse gode smaker i (dill, kanel, rosiner, pinjekjerner... ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Eller tako.
Pest eller kolera. :sprettoy:

Ble det gode sydhavsburgere i går?
:Nikke:

Jeg gleder meg allerede til de vi skal ha på fredag. *burgersyk* I mellomtiden blir det køfte i dag, av lammekjøttdeig, og med masse gode smaker i (dill, kanel, rosiner, pinjekjerner... ).
:sikle: Nå fikk jeg fryktelig lyst på libanesisk mat!

For øvrig kan jeg meddele at det arktiske juleølet smakte mer Arktis enn jul, så i dag blir det ordentlig juleøl (polutgaven) til pinnekjøttet. Vi har kjøpt pinnekjøtt av villsau, som jeg gleder meg til å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...