Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Gjest Eurydike
Nå har vi vært på en liten handletur, og fått kjøpt noen julegaver. Det var stort salg på den nærmeste sportsbutikken, så vi har funnet noen riktig fine ting til en fornuftig pris. Me like! :)

Var ikke like heldig på matfronten; jeg prøvde å få tak i hyse, men det var ikke å oppdrive. Og så jeg som hadde så lyst på fiskemat. :sur:

Så kjedelig da! Men etter middagstråden å dømme så det ut som du hadde funnet et godt alternativ.

Her blir det kveite og jordskokkpuré. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Her blir det kveite og jordskokkpuré. :)
Jeg leste detaljene et eller annet sted, det hørtes nydelig ut. :sikle:

Og her blir det brosme! :strix: Fine tjukke ryggfleter. :hoppe:
Grrr, det har jeg aldri sett i fiskebutikkene her. :sur: Av og til skulle man tro vi bodde langt inne i de dype skoger når man ser fiskeutvalget her.

Vi skal ha ytrefilét (sikkert blodharry :sjarmor:).
Ikke medmindre du har posegratinerte poteter og flaskebearnaise til. :fnise:

Vi skal pakke med oss to vinflasker og spise middag hos venner. :sjarmor:
Det høres hyggelig ut!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Glemte forresten å kommentere at du som vanlig er tidlig i gang med julegavene Nilma - plutselig husker jeg det der fra i fjor. Jeg er nemlig alltid så treg. :sjenert:

Men jeg har til gjengjeld kjøpt ny bukse i dag (en slags svart, lett glisende dongeri som satt perfekt som et skudd til en forandring), og det gir en slags mirakelfølelse som varer hele dagen, må jeg si. :ler: Rasende fort gikk det også - shopping etter mitt hjerte. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, julegaver allerede! Det var imponerende.

Like imponerende som at det er mulig å finne en bukse som passer på kort tid, gratulerer, Eurydike!

Jeg vet forresten fortsatt ikke hva (eller om) jeg skal ha noe middag i dag. Foreløpig heller jeg mest til en pose potetgull.

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, julegaver allerede! Det var imponerende.

Like imponerende som at det er mulig å finne en bukse som passer på kort tid, gratulerer, Eurydike!

Jeg vet forresten fortsatt ikke hva (eller om) jeg skal ha noe middag i dag. Foreløpig heller jeg mest til en pose potetgull.

Haha, kjente meg igjen i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg regner med at den er hjemmelaget. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

Jeg er nesten ferdig med julegavene. Det som gjenstår er gave til samboeren min. Han er ikke så lett å kjøpe gaver til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

JULEGAVER! :sjokk:

Jeg tror det blir vin til alle i år. Heldigvis for alle ungene som står på listen min, så er det lagringsvin det er snakk om. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke medmindre du har posegratinerte poteter og flaskebearnaise til. :fnise:

Det blir enten hjemmelaget fløtegratinert blomkålform eller salat. Jeg heller litt mot det siste, særlig fordi jeg ikke har kommet meg i dusjen enda. :overrasket:

Kudos for julegaver! Jeg samler hele året. :sjarmor: Og fordi jeg er usannsynlig glad i å gi gaver, men ikke helt har sansen for alt det meningsløse og hemningsløse kjøperiet, finner jeg fine små ting hele tiden som legges i skapet. Brukt, bestilt, laget. Jeg liker jul. :hjertesmil:

God lørdag, Nilma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å kommentere at du som vanlig er tidlig i gang med julegavene Nilma - plutselig husker jeg det der fra i fjor. Jeg er nemlig alltid så treg. :sjenert:

Men jeg har til gjengjeld kjøpt ny bukse i dag (en slags svart, lett glisende dongeri som satt perfekt som et skudd til en forandring), og det gir en slags mirakelfølelse som varer hele dagen, må jeg si. :ler: Rasende fort gikk det også - shopping etter mitt hjerte. :fnise:

Det er allerede noen uker siden jeg kjøpte de første gavene.

Imponert over buksekjøp! :tommelsmil:

:sjenert:

Jeg er nesten ferdig med julegavene. Det som gjenstår er gave til samboeren min. Han er ikke så lett å kjøpe gaver til.

Fortell meg om det. :roll: Ikke har han vett til å ønske seg noe heller, annet enn klær (som han avskyr å handle), men det er så kjedelig år etter år.

JULEGAVER! :sjokk:

Jeg tror det blir vin til alle i år. Heldigvis for alle ungene som står på listen min, så er det lagringsvin det er snakk om. :filer:

:hoho:

Kudos for julegaver! Jeg samler hele året. :sjarmor: Og fordi jeg er usannsynlig glad i å gi gaver, men ikke helt har sansen for alt det meningsløse og hemningsløse kjøperiet, finner jeg fine små ting hele tiden som legges i skapet. Brukt, bestilt, laget. Jeg liker jul. :hjertesmil:
Lurt! Det har jeg ofte tenkt jeg burde gjøre, men det har hittil blitt med tanken. Laging av gaver er derimot ikke noe for meg, jeg har 11-12 tommeltotter. :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg hatt en effektiv stund på kjøkkenet. Først kokte jeg to knoker, en salt og en røkt. Kraften fra den salte bruker jeg til å koke raspeballer i, og kraften fra den røkte har jeg brukt til å lage suppe til i morgen, med gulrot, løk, purre, pastinakk, sellerirot og belgfrukt- og byggblanding (gule og grønne splitterter, røde linser, byggryn og -flak). Videre har jeg rensket kjøttet av knokene; litt til å spise med raspeballene i dag, litt til suppen og litt skal jeg fryse til bruk i suppe en gang senere. Til sist har jeg satt på en kjele med bein, svor og annet avskjær fra knokene, i håp om at det skal duge til suppekraft til senere.

Dessuten har jeg selvsagt laget raspeballer, så nå blir det snart middag. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
I dag har jeg hatt en effektiv stund på kjøkkenet. Først kokte jeg to knoker, en salt og en røkt. Kraften fra den salte bruker jeg til å koke raspeballer i, og kraften fra den røkte har jeg brukt til å lage suppe til i morgen, med gulrot, løk, purre, pastinakk, sellerirot og belgfrukt- og byggblanding (gule og grønne splitterter, røde linser, byggryn og -flak). Videre har jeg rensket kjøttet av knokene; litt til å spise med raspeballene i dag, litt til suppen og litt skal jeg fryse til bruk i suppe en gang senere. Til sist har jeg satt på en kjele med bein, svor og annet avskjær fra knokene, i håp om at det skal duge til suppekraft til senere.

Dessuten har jeg selvsagt laget raspeballer, så nå blir det snart middag. :sikle:

Oi, skikkelig, gammeldags bondekost! Det blir ikke mer sikringskost enn dette, tror jeg. :ler: Det høres helt utrolig godt ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Knokeimponert! :tommelsmil:

Det hørtes godt ut med raspeballer - kanskje jeg også må lage det snart, hvis vi feks får en diger kålrabi i kassen vår. Jeg pleier å bruke salt lammekjøtt i kraften. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...