Nilma Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #4801 Del Skrevet 27. oktober 2008 Da skal jeg prøve! Jeg har nemlig også en som får ståpels av ordet vegetar, og det på tross av at han flere ganger har frydet seg over det jeg serverer uten kjøtt. Takk for tilskudd til overbevisningskampanjen! Vil ha rapport! Nå er for øvrig mannen overbevist veggismiddagsspiser, så jeg tror den opprinnelig motviljen skyldtes en overbevisning om at vegetarmiddag = kokte poteter med salatblader til. I dag tror jeg det blir ungkarsmiddag (Fjordland/pizza/grøt) på nevnte mann; både jeg og husgjesten skal ut å spise på hver vår kant. Med tanke på hvor jeg skal er det nesten så Fjordland hadde vært å foretrekke - hvorfor sa jeg ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 27. oktober 2008 #4802 Del Skrevet 27. oktober 2008 I dag tror jeg det blir ungkarsmiddag (Fjordland/pizza/grøt) på nevnte mann; både jeg og husgjesten skal ut å spise på hver vår kant. Med tanke på hvor jeg skal er det nesten så Fjordland hadde vært å foretrekke - hvorfor sa jeg ja? Stakkars Nilma - det er så meningsløst å gå ut for å spise vond middag. Vi har tenkt oss ut en tur på fredag, forresten, for å rømme fra Halloween. *gammel og sur* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 27. oktober 2008 #4803 Del Skrevet 27. oktober 2008 Her trengs det en opprenskning i kjøleskape, så da blir det pytt i panne Ang. fredag (Halloweenhelvete) har jeg langt lystigere ting å foreta meg , enn å være hjemme å løpe i skytteltrafikk mellom godstolen og ytterdøra for å avverge jævelskap fra uttakknemlige drittunger *også sur, gammel kjerring* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. oktober 2008 #4804 Del Skrevet 27. oktober 2008 Huff, Eurydike. Der minnet du meg på at jeg har skolebarn igjen, i år, og at halloweenfeiring er populært. Vi har klart å unngå de store feiringene hittil, men nå blir det vel ikke til å unngå. Jeg er nemlig også gammel og sur. Og nå får jeg igjen for å skaffe meg en attpåklatt i moden alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 27. oktober 2008 #4805 Del Skrevet 27. oktober 2008 Med tanke på hvor jeg skal er det nesten så Fjordland hadde vært å foretrekke - hvorfor sa jeg ja? Jeg blir så IRRITERT på restauranter som ikke serverer skikkelig mat. Med skikkelig mat mener jeg selvfølgelig ikke nødvendigvis eksklusiv gourmetmat, men hjemmelaget mat, enten det er kjøttkaker i brun saus, fiskesuppe eller ett eller annet fancy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 27. oktober 2008 #4806 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er altfor mange restauranter i Norge som har eiere som tenker som han på Fru Inger: De vil bare drive en service-bedrift, og så DRITER de i maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 27. oktober 2008 #4807 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg blir så IRRITERT på restauranter som ikke serverer skikkelig mat. Med skikkelig mat mener jeg selvfølgelig ikke nødvendigvis eksklusiv gourmetmat, men hjemmelaget mat, enten det er kjøttkaker i brun saus, fiskesuppe eller ett eller annet fancy. Det som i tillegg er så utrolig, er at den typen restauranter, dvs de som IKKE serverer skikkelig mat, er i overtall! Går jeg et nytt sted og får god, hjemmelaget normal () mat, så blir jeg oppi skyene overrasket og lykkelig! Det er for galt, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #4808 Del Skrevet 27. oktober 2008 Masse sure gamle kjerringer! *Avskyr Halloween* Jeg blir så IRRITERT på restauranter som ikke serverer skikkelig mat. Med skikkelig mat mener jeg selvfølgelig ikke nødvendigvis eksklusiv gourmetmat, men hjemmelaget mat, enten det er kjøttkaker i brun saus, fiskesuppe eller ett eller annet fancy. Amen! Nå er det et enkelt sted, egentlig mer en kafé, vi skal på, og det er først og fremst for det sosiale, men likevel... Jeg har spist der et par ganger før, og det oser halvfabrikata av maten, i tillegg til at de har merkelige "crossover"-varianter av typen som får meg til å grøsse (risotto med nanbrød, anyone?). Jeg hadde vært storfornøyd med hjemmelagde kjøttkaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 27. oktober 2008 #4809 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det som i tillegg er så utrolig, er at den typen restauranter, dvs de som IKKE serverer skikkelig mat, er i overtall! Går jeg et nytt sted og får god, hjemmelaget normal () mat, så blir jeg oppi skyene overrasket og lykkelig! Det er for galt, faktisk. Jeg blir også lykkelig hvis jeg får servert god, hjemmelaget normal mat. Det burde vært FORBUDT å drive restaurant dersom man ikke er interessert i mat. Og dessuten: Som Elastica påpekte i en annen tråd: Dersom man eier en restaurant, eller arbeider i restaurantbransjen, VET man at man maks kan få tre stjerner i Michelin-guiden. Man vet dessuten også at det heter "chef" på engelsk og fransk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. oktober 2008 #4810 Del Skrevet 27. oktober 2008 Amen! Nå er det et enkelt sted, egentlig mer en kafé, vi skal på, og det er først og fremst for det sosiale, men likevel... Jeg har spist der et par ganger før, og det oser halvfabrikata av maten, i tillegg til at de har merkelige "crossover"-varianter av typen som får meg til å grøsse (risotto med nanbrød, anyone?). Jeg hadde vært storfornøyd med hjemmelagde kjøttkaker. Nå ble jeg skrekkelig nysgjerrig på hvor du skal i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 27. oktober 2008 #4811 Del Skrevet 27. oktober 2008 Nå ble jeg skrekkelig nysgjerrig på hvor du skal i dag Jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #4812 Del Skrevet 28. oktober 2008 Vi var her. Middelmådig mat, men selskapet var i det minste veldig koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 28. oktober 2008 #4813 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det er i det minste trendy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #4814 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ja, de sier så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. oktober 2008 #4815 Del Skrevet 28. oktober 2008 Vi var her. Middelmådig mat, men selskapet var i det minste veldig koselig. Åh, skrukk og gru! Der spiser jeg ikke dersom jeg bestemmer. Måtte i såfall være om alternativet var Egon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 28. oktober 2008 #4816 Del Skrevet 28. oktober 2008 "Konseptet har innovative, gode og rimelige matretter." Yeah, right. Unnskyld at jeg disser caféen din Nilma, men sånne steder er nesten det verste jeg vet. Jeg kan ikke fordra restauranter som er basert på "konsepter", og som driter i å servere ordentlig mat så lenge den (i deres ører) høres fancy ut. Det jeg savner i Norge er rimelige spisesteder med god og forholdsvis enkel mat med liten meny som skifter ofte etter sesong og råvaretilgang. Jeg ser at Borghild Fiskå sier noe av det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 28. oktober 2008 #4817 Del Skrevet 28. oktober 2008 Oi, så mye matprat man går glipp av når man har helgegjester! Nå har jeg innmari lyst på andeconfit, noe jeg helt tilfeldigvis har noen digre bokser av i skapet. Helgegjester er forøvrig veldig koselig, men jeg skulle ønske de avsto fra å tilby å lage middag til meg.... Ikke det at jeg er veldig kresen i matveien (ehm...), men noen retter ser jeg ikke helt hvorfor noen vil spise? I mitt tilfelle dreide det seg da om grillet kylling i posesuppe... Altså, at noen kan finne på å lage kyllingposesuppe med 6 (ja 6!!!) dl rømme, ha i biter av grillet kylling, steke det i ovnen (gudene vet hvorfor..) og så spise det, er meg en gåte... Jammen bra jeg er en ganske god skuespiller, men det holder hardt å si "dette var nydelig" på en overbevisende måte. Etter gjestekokken måtte jeg kompansere med langtidsstekt lammelår med klassisk tilbehør og pasjonsfruktgele med kokoskrem til dessert. Mat må man jo ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 28. oktober 2008 #4818 Del Skrevet 28. oktober 2008 O helligbrøde! Og så på onyxkjøkkenet... jeg har også fått den retten en gang, men da var det i det minste Campbellsuppe og ikke posesuppe på. Ikke at det hjalp så veldig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. oktober 2008 #4819 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Enig med Zia og Borghild Fiskå! Derfor ble jeg ganske fascinert av "oldemors karjol" som var med i Hellstrøm ordner opp for et par uker siden. Noe av det morsomste vi gjør når vi er ute og reiser i Europa, er å lete frem slike steder. I motsetning til her på berget, finnes det jo en haug av dem! Vi hadde en helt fantastisk opplevelse på resturant Violetta i Piemonte for noen år siden. En fantastisk resturant - nydelig mat - enkelt, men genialt faktisk. Og vi betalte den nette sum av 70 euro for fire retter til to personer, med vin til. (i 2002.) Dessuten spiste vi den perlehønen det er oppskrift til i llinken, og det var helt utrolig godt! (Men jeg tror neppe at en oppskrift med en perlehøne holder til ti personer..) Så vidt jeg husker, fikk vi en hver, da vi spiste det... Endret 28. oktober 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 28. oktober 2008 #4820 Del Skrevet 28. oktober 2008 O helligbrøde! Og så på onyxkjøkkenet... jeg har også fått den retten en gang, men da var det i det minste Campbellsuppe og ikke posesuppe på. Ikke at det hjalp så veldig..... Bra det ikke er bare meg! Det beste jeg kan si om rettene er at den egentlig smaker veldig lite, men den ser så utrolig uappetittelig ut at jeg vurderte å avstå... Heldigvis hadde jeg påtatt meg oppgaven å lage salat til, så det hjalp veldig, men denne retten kommer aldri inn i mitt kjøkken igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå