Gjest Elastica Skrevet 21. oktober 2008 #4701 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ellers synes jeg det er synd at vi åpenbart ikke kan det aller nødvendigste om basiskunnskaper i matlaging. Siden vi bekymrer oss for tilsetningsstoffer i mat, altså. Ikke sant!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 21. oktober 2008 #4702 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det jeg lurer litt på er hva folk som kjøper kalorifrie matvarer egentlig tror at disse matvarene består av... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. oktober 2008 #4703 Del Skrevet 21. oktober 2008 En lett gåtur (med ullskjerf i halsen), og en lang, varm dusj etterpå er heller ikke forakte. Samt ullskjerf/sjal rundt halsen hele dagen. Trekk og kulde er døden for stive nakkemuskler, og det taktile (skjerfet som hele tiden berører huden) virker gunstig på den irriterte muskulaturen. *gammel dame* Nemlig. Du har i et nøtteskall formulert hvorfor jeg driter i om pashmina er moderne eller umoderne. I min verden er de alltid moderne. nakkebeskyttelsesmoderne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. oktober 2008 #4704 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nemlig. Du har i et nøtteskall formulert hvorfor jeg driter i om pashmina er moderne eller umoderne. I min verden er de alltid moderne. nakkebeskyttelsesmoderne. Jeg tipper vi begge har opplevd vår skjerv av lange konferansedager i store lokaler med ventilasjonsanlegg som blåser kald luft rett ned i nakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. oktober 2008 #4705 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har en diger capesjalsak i svart merinoull som pleier å være min trofaste følgesvenn i slike tilfeller. På grensen til dronning Sonja, men uten rysjer, da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. oktober 2008 #4706 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ønsker deg i hvertfall god og snarlig bedring! Ellers synes jeg det er synd at vi åpenbart ikke kan det aller nødvendigste om basiskunnskaper i matlaging. Siden vi bekymrer oss for tilsetningsstoffer i mat, altså. Nå har jeg visst gått glipp av noe igjen. God bedring til nakken, Nilma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. oktober 2008 #4707 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ellers synes jeg det er synd at vi åpenbart ikke kan det aller nødvendigste om basiskunnskaper i matlaging. Siden vi bekymrer oss for tilsetningsstoffer i mat, altså. Jeg er i grunnen imponert over hvordan han omtrent har gjort det til en egen kunstart å iritere, ved å komme med dennslags utsagn. Nå var det jo skivebom denne gangen, og det var vel heller ingen som ble spesielt iritert, men det tror jeg jammen var unngaket som bekrefter regelen God bedring til nakken Nilma, håper du får lindret litt med varmepute og dennslags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 21. oktober 2008 #4708 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg er i grunnen imponert over hvordan han omtrent har gjort det til en egen kunstart å iritere, ved å komme med dennslags utsagn. Nå var det jo skivebom denne gangen, og det var vel heller ingen som ble spesielt iritert, men det tror jeg jammen var unngaket som bekrefter regelen Han skulle bare visst! God bedring til Nilma fra meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #4709 Del Skrevet 21. oktober 2008 @ Fresi, se Eurydikes tråd på Mat og Drikke! Det verste er at fyren hadde jo ett fornuftig innlegg , det om at man får det man betaler for (eller noe sånt). Takk for alle god bedring-ønsker; jeg har ikke fått tid til å prøve ut Lure Triks enda, men snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. oktober 2008 #4710 Del Skrevet 21. oktober 2008 Noen tips til hva slags matvarer jeg bør ønske meg fra UK? (by, men ikke London, dessverre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 21. oktober 2008 #4711 Del Skrevet 21. oktober 2008 Noen tips til hva slags matvarer jeg bør ønske meg fra UK? (by, men ikke London, dessverre). En Stilton? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. oktober 2008 #4712 Del Skrevet 21. oktober 2008 @ Fresi, se Eurydikes tråd på Mat og Drikke! Det verste er at fyren hadde jo ett fornuftig innlegg , det om at man får det man betaler for (eller noe sånt). Takk for alle god bedring-ønsker; jeg har ikke fått tid til å prøve ut Lure Triks enda, men snart! Nå skjønte jeg også poenget. Heia E! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 22. oktober 2008 #4713 Del Skrevet 22. oktober 2008 Går det bedre med nakken og skuldrene i dag? Det jeg lurer litt på er hva folk som kjøper kalorifrie matvarer egentlig tror at disse matvarene består av... :klø: Er dette enda en diskusjon jeg har gått glipp av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #4714 Del Skrevet 22. oktober 2008 Noen tips til hva slags matvarer jeg bør ønske meg fra UK? (by, men ikke London, dessverre).Siden diskusjonen var så godt i gang inne hos Zia, svarte jeg litt der. Går det bedre med nakken og skuldrene i dag?Ja, jeg er fremdeles litt stiv og øm, men det er på langt nær like vondt som i går. Nå har jeg på meg tykk strikkejakke med stor, god krage, så jeg håper det holder meg myk og varm. Er dette enda en diskusjon jeg har gått glipp av?Jeg lurer på om onyx tenkte på dette med at man tilsetter skumle ting for å erstatte fett og sukker i diverse lettprodukter, det ble vel såvidt nevnt i den samme diskusjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 22. oktober 2008 #4715 Del Skrevet 22. oktober 2008 Takk til både Nilma og Deception for tips! De mest stinkende og myke ostene blir muligens vanskelige pga manglende kjølebag, men en vellagret cheddar burde kanskje gå? Og chutney av noe slag, som du foreslo. Finnes det forresten noen gode kvalitetskjeks som passer til ost, som du vet om? Jeg har kjøpt noen britiske her hjemme uten tilsetningsstoffer av noe slag, men da smaker de jo bare havregryn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #4716 Del Skrevet 22. oktober 2008 Takk til både Nilma og Deception for tips! De mest stinkende og myke ostene blir muligens vanskelige pga manglende kjølebag, men en vellagret cheddar burde kanskje gå? Og chutney av noe slag, som du foreslo.Vi hadde med oss et assortert utvalg av både faste og myke oster, med ulike stinkegrad, uten kjølebag sist vi kom fra England, og det gikk helt fint. Men det er klart, hvis den skal i håndbagasjen er det neppe så lurt med stinkeost. Finnes det forresten noen gode kvalitetskjeks som passer til ost, som du vet om? Jeg har kjøpt noen britiske her hjemme uten tilsetningsstoffer av noe slag, men da smaker de jo bare havregryn også. Jeg kommer bare på disse i farten; gode, og hver pakke inneholder flere praktiske småpakker, men de smakte unektelig havregryn, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #4717 Del Skrevet 22. oktober 2008 Forresten kom jeg på en ting til jeg pleier å kjøpe i England, hvis det da ikke er lettere tilgjengelig hos deg enn det er her, nemlig ekte vaniljeekstrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 22. oktober 2008 #4718 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg kommer bare på disse i farten; gode, og hver pakke inneholder flere praktiske småpakker, men de smakte unektelig havregryn, ja. Hahaha, det er akkurat de jeg har prøvd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #4719 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er jeg egentlig overrasket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 22. oktober 2008 #4720 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er dette enda en diskusjon jeg har gått glipp av? Jeg lurer på om onyx tenkte på dette med at man tilsetter skumle ting for å erstatte fett og sukker i diverse lettprodukter, det ble vel såvidt nevnt i den samme diskusjonen? Ja, var en liten bitanke som dukket opp i forbindelse med diskusjonen rundt tilsetningsstoffer. Nilma, bra nakken er bedre og varme plagg hjelper. Forøvrig hater jeg å fryse, så jeg har mengder av pashminaer (liker de ekte i kashmirull best), men jeg har ikke fått med meg at de er "ut"... og kan vel ikke si at jeg bekymrer meg for det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå