Gå til innhold

Nevrotiske notater

Anbefalte innlegg

Skrevet
I går var jeg og svømte for første gang på årevis, og det var bare så vanvittig deilig! :hoppe: Til vanlig går jeg på F&S et par-tre ganger i uken, og det er for så vidt ok, men svømming er den eneste formen for mosjon jeg virkelig liker. Da jeg var student bodde jeg sånn til at det var 15 minutters gange til svømmehallen, så da var jeg ofte der om morgenen, men de siste årene har jeg bodd lengre unna, så da blir det mye mer av et tiltak. Men gårsdagens opplevelse ga absolutt mersmak, så jeg tror jeg må prøve å få svømt mer regelmessig.
... og så gikk det plutselig tre uker, ja. Men i dag skal jeg dra og svømme etter jobb! :hoppe:
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rydding ja. :sukk:
Du har hørt om det, du også? ;)
Skrevet

Har hørt om det, men det praktiseres for sjelden. :ler: Det er papirere og bøker som er problemet her også.

Skrevet

Forresten salsera, har jeg ikke sett deg skrive pene ting om Madhur Jaffrey's World Vegetarian? Jeg har nemlig lagt inn bud på den på ebay. :)

Skrevet (endret)

Halvveis pene ting. ;)

Jeg liker best kokebøker med mange hovedretter og jeg synes mye av det i den kokeboken er mer småretter eller sideretter. Men den er inndelt etter råvarer og fin å bruke om man trenger inspirasjon til hva man kan gjøre med forskjellige varer. Det er oppskrifter fra mange forskjellige land i den. Jeg har nok ikke brukt den så mye som jeg burde. :sjenert:

Endret av salsera
Skrevet
... og så gikk det plutselig tre uker, ja. Men i dag skal jeg dra og svømme etter jobb! :hoppe:
Det var deilig det! Dessuten kjøpte jeg klippekort, så nå jeg bare få svømt litt oftere.

Dessverre var jeg så dum at jeg ikke tok ut linsene rett etter svømmingen, så nå ser jeg ut som om jeg har grått i dagesvis. :sprettoy: Note to self: Kjøpe svømmebriller.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg svømte mye før, men har gått litt lei. Egentlig er det veldig deilig når man først er igang (som alt mulig annet) og jeg liker spesielt badstuen etterpå. Kanskje jeg skulle forsøke igjen?

God helg, forresten! :)

Gjest Eurydike
Skrevet

Svømmeprat = dårlig samvittighet. :sjenert:

Men absolutt enig i at det er ypperlig å trene i vann.

Retten med havabbor ble forresten veldig god! Enkel, men velkomponert - Rick Stein er kokken sin! :tommelsmil: Safranen var vesentlig for å binde det hele sammen, tror jeg, og så får den alt til å se så gyllent, lekkert og innbydende ut. Muligens manglet det hele litt syre, så jeg skal bytte ut kraft med en skvett hvitvin neste gang.

Dessuten var det veldig bra med rosévin til - middelhavsstemningen ble liksom perfekt. Det eneste som var litt feil var at vi ikke satt i kveldssol på terrassen og spiste, men det kommer vel nye sjanser utover sommeren.

Snart er det is og sorbet til dessert! :hoppe:

Skrevet
Jeg svømte mye før, men har gått litt lei. Egentlig er det veldig deilig når man først er igang (som alt mulig annet) og jeg liker spesielt badstuen etterpå. Kanskje jeg skulle forsøke igjen?
Svømming er herlig! Det er kanskje noe du kan gjøre uten å belaste det vonde kneet for mye også?

Svømmeprat = dårlig samvittighet. :sjenert:
Jeg har hatt et opphold på nærmere sju år, med unntak av noen sporadiske timer, så jeg kjenner i grunnen til det med dårlig samvittighet. Men det var litt godt å se at noe av gamle kunster sitter igjen, i og med at jeg svømte forbi de fleste de to gangene jeg har vært i svømmehallen i det siste.

Retten med havabbor ble forresten veldig god! Enkel, men velkomponert - Rick Stein er kokken sin! :tommelsmil: Safranen var vesentlig for å binde det hele sammen, tror jeg, og så får den alt til å se så gyllent, lekkert og innbydende ut. Muligens manglet det hele litt syre, så jeg skal bytte ut kraft med en skvett hvitvin neste gang.

Dessuten var det veldig bra med rosévin til - middelhavsstemningen ble liksom perfekt. Det eneste som var litt feil var at vi ikke satt i kveldssol på terrassen og spiste, men det kommer vel nye sjanser utover sommeren.

Snart er det is og sorbet til dessert! :hoppe:

Åhhh! :spise:
Skrevet
Men det var litt godt å se at noe av gamle kunster sitter igjen, i og med at jeg svømte forbi de fleste de to gangene jeg har vært i svømmehallen i det siste.

Kanskje jeg skulle hekte meg på deg neste gang, for å se om jeg kan plukke opp noen proffe tips ;).

Skrevet
Kanskje jeg skulle hekte meg på deg neste gang, for å se om jeg kan plukke opp noen proffe tips ;).
Tror i grunnen ikke der er så mye å hente, gitt. :ler: Jeg heller til at forklaringen må være at jeg uten å vite det har havnet på "trim for eldre" eller noe sånt.
Skrevet

Så rart at det var smømmesnakk her! Jeg tenkte akkurat på svømmehallen før jeg åpnet boka di. Det er sikkert et tegn! ;)

Skrevet
Det er sikkert et tegn! ;)
Mye mulig!

For øvrig er jeg veldig fornøyd med å ha en relativt rolig uke foran meg, etter at forrige uke innebar et eller annet opplegg nesten hver eneste kveld. Jeg er bare ikke skapt for så mye sosialt liv. Mye mulig at jeg rett og slett er litt sær. :sjenert:

Én ting er dessuten å ha mye å gjøre i ukedagene, men når mange helger på rad er fullbooket (med hyggelige ting!) ender det opp med at jeg nesten gruer meg mer enn jeg gleder meg. Kommende helg er ledig, ellers er blir mai vel sosial etter min smak; middag med venner én helg, 17. mai-helgen i junialand med svigers, helgen etter det igjen er det jentehyttetur. Ingen ledige helger innimellom for å la min indre eremitt blomstre, med andre ord. :sukk:

Gjest Helen Parr
Skrevet
Så rart at det var smømmesnakk her! Jeg tenkte akkurat på svømmehallen før jeg åpnet boka di. Det er sikkert et tegn! ;)

Kremt. I all min dyslektiske fremtonin leste jeg i forbifarten mens jeg scrollet meg oppover "snømakk". Og tenkte du verden for et tema.

Vi får besøk på 17. mai! :hoppe: Mine foreldre kommer, og det gleder jeg meg veldig til!

Skrevet

Matspørsmål: Jeg lagde gryte med svineribbe og chorizo i går, og siden jeg fikk en haug med bein til overs etter å ha renskåret ribben, måtte jeg selvsagt koke kraft på dem. Men hva kan man egentlig bruke svinekraft til? :klø: Jeg er ikke engang sikker på om det er særlig godt, jeg er nemlig ikke så glad i svinekjøtt i utgangspunktet. :ler:

Noen?

Skrevet
Matspørsmål: Jeg lagde gryte med svineribbe og chorizo i går, og siden jeg fikk en haug med bein til overs etter å ha renskåret ribben, måtte jeg selvsagt koke kraft på dem. Men hva kan man egentlig bruke svinekraft til? :klø: Jeg er ikke engang sikker på om det er særlig godt, jeg er nemlig ikke så glad i svinekjøtt i utgangspunktet. :ler:

Noen?

Jeg har ikke noen erfaring med svinekraft, men jeg tenkte umiddlebart på suppe med tørkede erter eller bønner. Tradisjonell ertesuppe lages vel dessuten på kraft av saltet eller røkt svineknoke, selv om det jo blir litt annerledes i og med salt-/røyksmaken. Uansett bør vel kraften brukes i en litt rustikk rett, skulle jeg tro. :)

Skrevet

Suppe med erter/bønner, det tenkte jeg ikke på engang. Lurt! Takk for tips, Zia. :)

Skrevet

Det hørtes godt ut :)

Ellers har jeg funnet ut at blandings-kraft ikke er så dumt. Den "oppstår" når jeg fryser ned bein fordi jeg ikke har tid til å koke kraft, og siden koker kraft på alt jeg har av bein i fryseren. Smakene blir litt mer universale da, og dermed kan kraften brukes til det meste av sauser og supper.

Skrevet

Nevrotiske og nesten sykelig presise Nilma greide faktisk å glemme et møte i dag. :sjokk:

Skrevet
Nevrotiske og nesten sykelig presise Nilma greide faktisk å glemme et møte i dag. :sjokk:

Det gjorde jeg også. Nå er jeg ikke sykelig presis i utgangspunktet, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...