Gjest Eurydike Skrevet 11. januar 2008 #1701 Del Skrevet 11. januar 2008 Lurer på om jeg skal fortelle fiskehandleren om dere damene her inne som er så begeistret for ham. Takk for tips, Badiane! Ovnsbaking og beurre blanc høres ikke dumt ut. Ikke potetstappe heller, men da blir det kanskje for mye med saus også. Jeg har ikke fått grønnsakslevering etter nyttår, så da står hodet litt stille mht øvrig tilbehør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 11. januar 2008 #1702 Del Skrevet 11. januar 2008 Med det samme vi snakker om råvarer, har noen av dere prøvd å lage med med tørket paprika? Jeg har kjøpt to typer, noen små runde og noen litt avlange. De første skal visst være litt sterkere enn de andre, men det er snakk om paprika og ikke chili. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #1703 Del Skrevet 11. januar 2008 Nei, jeg har aldri laget noe med tørket paprika, jeg tror faktisk knapt jeg har hørt om det. Høres spennende ut, så fortell gjerne hva du gjør med dem. Nå er billettene til filmfestivalen i boks. Jeg orker ikke gå på så fryktelig mange filmer, så jeg har fire planlagt foreløpig. Spesielt ser jeg frem til denne. Dessuten har jeg bestilt billetter til konsert i kveld og bord til i morgen - jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 11. januar 2008 #1704 Del Skrevet 11. januar 2008 Dette er den ene typen. Jeg gleder meg til å prøve dem, men siden jeg ikke helt hva jeg skal bruke dem til, kan det nok ta litt tid. Den filmen fikk jeg lyst til å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 11. januar 2008 #1705 Del Skrevet 11. januar 2008 Dette er den ene typen. Jeg gleder meg til å prøve dem, men siden jeg ikke helt hva jeg skal bruke dem til, kan det nok ta litt tid. Å, da har jeg en god idé!! Sånne paprikaer er akkurat det jeg har manglet for å lage Moros romesco. Namnamnam! Jeg bruker sausen/dipen som tilbehør til fisk, men den er også ypperlig til feks en blanding av grillet asparges og vårløk/små purrer. Jeg pleier å kutte ut brødet, og bytter tomatpuré med soltørkede tomater. Men safranen er kjempeviktig, både for farge og smak. Du finner flere oppskrifter med "nora peppers" i samme bok, og ett eksempel til i artikkelen i lenken (med kjøtt, men det kan jo kuttes ut). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #1706 Del Skrevet 11. januar 2008 Dette er den ene typen. Jeg gleder meg til å prøve dem, men siden jeg ikke helt hva jeg skal bruke dem til, kan det nok ta litt tid.De så gode ut! Sånne paprikaer er akkurat det jeg har manglet for å lage Moros romesco.Romesco er gode greier, men jeg husker alt for sjelden på å lage det. Vil absolutt tro de paprikaene må sette prikken over i'en. Jeg har fått en romescoliknende saus til stekte/ovnsbakte poteter på tapasrestaurant, det var også veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 11. januar 2008 #1707 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Takk! Det var en god ide. Jeg hadde uansett tenkt å grille grønnsaker snart. Jeg visst google litt for å finne ut hva de andre paprikatypene er. Safran kjøpte jeg også i ferien. Paella har jeg også lyst til å prøve meg på. Har noen av dere laget det? På den siden var det jo også en oppskrift med pistasjnøtter, om du skulle ha flere til overs. Endret 11. januar 2008 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 11. januar 2008 #1708 Del Skrevet 11. januar 2008 På den siden var det jo også en oppskrift med pistasjnøtter. Oi, det var det, ja! Og jeg har til og med boken oppskriften er hentet fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. januar 2008 #1709 Del Skrevet 11. januar 2008 Nå er billettene til filmfestivalen i boks. Jeg orker ikke gå på så fryktelig mange filmer, så jeg har fire planlagt foreløpig. Spesielt ser jeg frem til denne. Dessuten har jeg bestilt billetter til konsert i kveld og bord til i morgen - jeg gleder meg! Jeg så også på den filmen, men ekskluderte den (basert på et par dårlige erfaringer tidligere) ut i fra at den var to timer lang og fransk Men du må fortelle hva du synes når du har sett den! Du må kose deg masse med konsert og restaurantbesøk i helga. Lenge siden vi har vært på compagniet nå, men du minner meg definitivt på at det er på tide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #1710 Del Skrevet 14. januar 2008 Helgen ble dessverre ikke helt som planlagt; på lørdag fikk vi et ganske uventet dødsbudskap. Vi visste at vedkommende var syk, men ikke at det var så alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 14. januar 2008 #1711 Del Skrevet 14. januar 2008 Slike budskap er alltid triste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 14. januar 2008 #1712 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Endret 14. januar 2008 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. januar 2008 #1713 Del Skrevet 14. januar 2008 Det var veldig trist å høre, Nilma. Håper det går bra med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #1714 Del Skrevet 14. januar 2008 Takk skal dere ha. Det går etter forholdene bra med meg, men jeg kjenner at konsentrasjonsevnen ikke er på topp i dag. Venter på beskjed om når begravelsen skal være, slik at vi kan ordne med fri fra jobben og planlegge hjemreise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 14. januar 2008 #1715 Del Skrevet 14. januar 2008 Kondolerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. januar 2008 #1716 Del Skrevet 14. januar 2008 Så leit å høre, kondolerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 14. januar 2008 #1717 Del Skrevet 14. januar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #1718 Del Skrevet 15. januar 2008 Takk jenter, virtuelle klemmer hjelper godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 16. januar 2008 #1719 Del Skrevet 16. januar 2008 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #1720 Del Skrevet 16. januar 2008 Hei salsera. Etter forholdene går det bra, prøver å leve så normalt som mulig. I ettermiddag kjører vi hjemover, begravelsen er på fredag. Regner med at det blir en tøff dag, men samtidig blir det veldig godt å være sammen med familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå