Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Etter en liten runde med dagbokoppdateringer gikk det plutselig opp for meg at du er her i byen. :goodbye:

Jepp! :sjarmor: Jeg har for øvrig inspisert Helmersen (fantastisk butikk), og jeg har også kjøpt tørkede belgfrukter hos Internasjonalt Matsenter (er det det det heter? (det ble ryktelig mange "det", her gitt!)), begge etter tips fra Deception. :)

Jeg har planer om å kjøpe lokale spesialiteter i morgen hvis det blir tid før jeg må dra til flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

Oi, jeg glemte forresten å kommentere denne:

Jeg brukte relativt for å forbeholde meg retten til i all fremtid å ha fordommer mot mennesker som stemmer FrP, har fostertickere eller spiser frossen fiskegrateng

VELDIG bra og naturlig, ja nærmest selvinnlysende utvalg, om jeg må få si! :hoho:

(Eller er jeg også enig i resten av innlegget ditt - skremmende hvor ofte man får fordommene sine bekreftet til tross for at man er innstilt på kun det motsatte. Ikke minst dersom det er amerikanere involvert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for øvrig inspisert Helmersen (fantastisk butikk)
Jeg ble litt bekymret da en av dem som jobber der begynte å hilse på meg på gata, mistenker at jeg er en veldig god kunde. :fnise: Har funnet ut at den enkleste (og billigste!) løsningen når jeg skal ha noe derfra er å sende mannen dit med handlelapp, jeg kommer bestandig ut med minst tre ting jeg ikke hadde tenkt på.

Oi, jeg glemte forresten å kommentere denne:

VELDIG bra og naturlig, ja nærmest selvinnlysende utvalg, om jeg må få si! :hoho:

Jeg synes i grunnen det. :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt bekymret da en av dem som jobber der begynte å hilse på meg på gata, mistenker at jeg er en veldig god kunde. :fnise: Har funnet ut at den enkleste (og billigste!) løsningen når jeg skal ha noe derfra er å sende mannen dit med handlelapp, jeg kommer bestandig ut med minst tre ting jeg ikke hadde tenkt på.

Det aner meg at det er akkurat den effekten som gjør at butikken går med så bra overskudd. Min nye rekort var før forrige helg da jeg var innom en "kjapp" tur for å kjøpe ansjos, og kom ut med pesto, oliven, artisjokker, kjøttpålegg og chevre i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veeeldig kjent ut, ja. Men det er dem vel unt, ikke bare har de gode produkter, det er ikke mange steder her i byen de har like dyktige folk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff. Snakket akkurat med mannen, som hadde snakket med søsteren sin. Svigermor ble operert i går, en i utgangspunktet ganske enkel operasjon, men ble komplikasjoner, og nå er hun visst ganske syk. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, salsera.

Og ja, det går visst bedre, selv om hun selvsagt er temmelig dårlig enda, det hadde visst vært veldig kritisk under operasjonen. Akkurat nå er det utrolig trasig å være så langt unna. :tristbla: Mannen reiser nedover på tirsdag, det blir i hvert fall godt. Jeg skulle gjerne blitt med (og hadde selvsagt blitt det om det hadde vært så ille som vi først fryktet), men jeg må bli her å jobbe istedet; ikke har jeg feriedager igjen, og flybilletter på så kort varsel er jo fryktelig dyrt.

Mannen blir der nede til søndag, og så drar han direkte derfra til Trondheim igjen. :sukk: Jeg vurderer derfor å trøste meg selv med å reise hjem til min mamma i helgen, plutselig virker det som om det er alt for lenge siden sist.

I det mer positive hjørnet: Nå står årets første pinnekjøttmiddag (av lam fra Lyngsalpene) og putrer på ovnen, og i kjøleskapet er det Mørketidsøl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Synd å høre om svigermoren din, håper det går bra. Ikke kjekt å måtte bli alene igjen hjemme i en sånn situasjon. :tristbla:

Fint å kose seg med god mat og drikke ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bedre med svigermor, sånt er ikke noe hyggelig. Høres deilig ut med pinnekjøtt - selv skal jeg lage årets første fårikål i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurydike og hera: :vinke:

Heldigvis går det stadig bedre med svigermor, hun er selvsagt på sykehus fremdeles, men ting går rette veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal være i Lyon fra fredag til tirsdag. :)

Når sant skal sies aner jeg ikke så mye om stedet (bortsett fra at de har mye god mat :lur:), vi snublet bare over noen rimelige flybilletter og lot oss friste.

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike reiser er ofte de beste, selv om jeg er litt forbauset over at du ikke har planlagt mer. ;) Men det kommer sikkert!

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Slike reiser er ofte de beste, selv om jeg er litt forbauset over at du ikke har planlagt mer. ;) Men det kommer sikkert!
Hey! Selv ikke jeg kan planlegge en ferie på 12 timer! :ler:

Men det kommer nok, ja. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Jeg glemte forresten å nevne helgens udelt positive nyhet: Vi har spontanbestilt en tur til Lyon i april. :danse:

*Skrekkelig og utilslørt misunnelig*

Jeg har faktisk aldri vært i Lyon, men har hørt at det også :fnise: (dvs i tillegg til den åpenbare grunnen til å dra dit) skal være ganske fint der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Skrekkelig og utilslørt misunnelig*

Jeg har faktisk aldri vært i Lyon, men har hørt at det også :fnise: (dvs i tillegg til den åpenbare grunnen til å dra dit) skal være ganske fint der.

:fnise:

Men ja, det lille jeg har sett / lest hittil virker i hvert fall lovende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badiane

Jeg har heller ikke vært i Lyon. Men jeg antar at det for meg vil være så nær mathimmelen man kan komme med alle pølsene, terrinene, rillettene og alle de andre rettene som er proppfulle av animalsk fett og som helst bør skylles ned med store mengder beaujolais. :)

Jeg regner med at du vet hvem jeg er. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...