Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Ja, det gjør jeg! Blir veldig god kaffe. :)
:Nikke:

Artig, kjedelig - bare jeg som synes dette egentlig hørtes litt sensuelt ut? :engel:
Nja, jeg ender som regel opp med tomatsaftkliss opp til hårrøttene når jeg gjør det, så jeg vet ikke helt om sensuelt er ordet. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har vi shinet litt i heimen, det står et glass kald Tio Pepe og venter på meg og straks er det "Midsomer Murders". Perfekt fredagskveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi shinet litt i heimen, det står et glass kald Tio Pepe og venter på meg og straks er det "Midsomer Murders". Perfekt fredagskveld. :)

Han der Bergerac må være tidenes dårligste skuespiller (nesten). Men jeg liker også å se på "Midsomer Murders"! Her går det forresten i hvit burgunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der Bergerac må være tidenes dårligste skuespiller (nesten). Men jeg liker også å se på "Midsomer Murders"! Her går det forresten i hvit burgunder. :)
Han har noen ganske så stive ansiktsuttrykk, ja. :ler2: Også har jeg lurt litt på kriminalstatistikken der i området, voldsomt mange mord på et lite sted. Men jeg ser jo mest på omgivelsene uansett. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og si tusen takk for alle de flotte London-tipsene. Vi hadde det fantastisk, tross ekte Storbritania-vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare innom og si tusen takk for alle de flotte London-tipsene. Vi hadde det fantastisk, tross ekte Storbritania-vær :)
Så flott! :)

Var konserten bra? Vil gjerne høre litt mer om hva dere ellers gjorde (og spiste ;) ), om du har lyst til å fortelle. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig å "se" deg her likevel, vet du! :)

:) Det var koselig å lese

Skattepenger på konto. :sjarmor:

Har du planlagt hva du skal bruke dem på?

Er ikke espressokaffen for finmalt til å bruke i presskanne? Hvor mye bruker dere av kaffe og vann? Kanskje jeg burde se om jeg finner presskannen min igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det var koselig å lese

Har du planlagt hva du skal bruke dem på?

Er ikke espressokaffen for finmalt til å bruke i presskanne? Hvor mye bruker dere av kaffe og vann? Kanskje jeg burde se om jeg finner presskannen min igjen.

Nja, det var ikke sååå store summen, men sommergarderoben min trenger absolutt en fornyelse. Hvis jeg da finner noe jeg ikke ser så veldig gravid ut i. :sprettoy: *liker ikke tunikamoten*

Bruker ikke sånn ferdigmalt espresso, men kjøper i kaffebutikk/kaffebar og får dem til å male kaffen til presskanne. Kan absolutt anbefales. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! :)

Var konserten bra? Vil gjerne høre litt mer om hva dere ellers gjorde (og spiste ;) ), om du har lyst til å fortelle. :sjenert:

Konsertene var fantastiske, og vi var heldige og sto inne i telt da det regnet som værst. Hadde også med regn-poncho, så vi holdt oss behagelig tørre.

Ellers fikk vi med oss Borough market på fredagen. En virkelig flott opplevelse, jeg skulle bare nådd tak i det utvalget her hjemmefra så hadde jeg vært fornøyd ;). Spaserte langs elvebredden fra markedet til London Eye, og tok en tur opp i det. Ikke akkurat billig, men det var jo egentlig litt greit å få en så god oversikt over byen. På kvelden spiste vi på en marokkansk restaurant i Covent Garden. Nydelig mat, men vi var litt uheldige med bordplasseringe, midt i "gangveien" for kelnerene. Men restauranten var veldig koselig, og det var god service der.

Lørdag dro vi ut på jakt etter antikvitetsbutikker for å finne et whisky-glass. Vi kjøper ett på hver ferie, planen er at vi skal ha et brett med bare ulike glass i baren (har bare tre til nå da). Fant først noen veldig eksklusive butikker der det billigste glasset kosta 260£, så vi tok buss gjennom byen til Bricklane street som ligger i øst-london. Der skulle det være et gatemarket og loppemarked, men vi oppdaget ikke før det var for seint at det bare var åpent på søndager. Ingen stor krise, for det er jo uansett fint å se seg litt rundt (liker buss ja...), og vi fikk oss fish&chips på en skikkelig engelsk pub. Var på konsert på kvelden, og fikk spist London-spesialiteten "Pie and mash" fra en av salgsbodene på konsertområdet.

Søndag dro vi tilbake til markedet i Bricklane street, fant oss et glass til samlingen, og fikk sett litt på folkelivet. Nå tror jeg at jeg vet hvor alt tyvegodset som lommetyvene stjeler ender opp :ler:. Drakk te på en cafe der, og jeg lurer virkelig på hva en del av de andre kundene/ansatte røkte. Eventuell lukt ble overdøvet av kraftig røkelse, men jeg var småsvimmel da vi gikk derifra. Før konserten hadde vi reserfert bord for å spise lunsj på Fairuz, og jeg skjønner godt hvorfor det er din favorittrestaurant i London. Nydelig mat, god service og vi fikk et skikkelig koselig bord under trappa. På kvelden var det kosert igjen, og det var flere folk der på lørdagen (Aerosmith sto på plakaten), så det var milelang kø for å få seg mat. Åpenbart er veggismat ikke øverst på ønskelista til festivalgjengere i London, så i den boden fikk vi nydelig mat uten ventetid, "alle andre" sto i timesvis i kø for å få pølse og burger.

Mandag skulle vi reise hjem, men vi hadde formiddagen på oss først, så vi satte igjen koffertene på Paddington før vi tok banen til Notting Hill. Målet var egentlig å besøke Books for Cooks, men de hadde stengt på mandager, så vi så oss litt rundt, spiste på en "ordinær" italiensk restaurant og kjøpte noen bøker på The Travel Bookshop (den er fantastisk og anbefales om du ikke har vært der), og drakk en siste cider i ly for en plutelig regnbyge.

Syntes forresten det var veldig praktisk å ta Heathrow connect til og fra flyplassen. Ikke så dyrt som Heathrow express, ikke så langsom og full av lommetyver som t-banen. Apropos lommetyver, så kom vi hjem uten å ha mistet noen eiendeler denne gangen, i motsetning til sist vi var i London :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flott reiseskildring, Fakse! Kjempekjekt å lese. :)

Ellers fikk vi med oss Borough market på fredagen. En virkelig flott opplevelse, jeg skulle bare nådd tak i det utvalget her hjemmefra så hadde jeg vært fornøyd ;).
Nei, det er ikke akkurat samme schwungen over Stortorget, selv ikke på en god dag. :forvirret:

Lørdag dro vi ut på jakt etter antikvitetsbutikker for å finne et whisky-glass. Vi kjøper ett på hver ferie, planen er at vi skal ha et brett med bare ulike glass i baren (har bare tre til nå da).
Så lurt!

Før konserten hadde vi reserfert bord for å spise lunsj på Fairuz, og jeg skjønner godt hvorfor det er din favorittrestaurant i London. Nydelig mat, god service og vi fikk et skikkelig koselig bord under trappa.
Veldig glad du likte Fairuz, sånn som jeg har hypet den. ;) (Det var den i Westbourne Grove dere var på, forresten? Kom plutselig på at det finnes en Fairuz til, men den syntes jeg ikke var like bra.)

The Travel Bookshop (den er fantastisk og anbefales om du ikke har vært der), og drakk en siste cider i ly for en plutelig regnbyge.
*noterer tips* Engelsk sider er gode greier. :-D

Apropos lommetyver, så kom vi hjem uten å ha mistet noen eiendeler denne gangen, i motsetning til sist vi var i London :ler:
:overrasket: Ble dere ranet? Vi har heldigvis vært forskånet for denslags når vi har vært ute og reist, må være veldig utrivelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad du likte Fairuz, sånn som jeg har hypet den. ;) (Det var den i Westbourne Grove dere var på, forresten? Kom plutselig på at det finnes en Fairuz til, men den syntes jeg ikke var like bra.)

Nei, det var faktisk den i Blandford Street vi var på, så da har nok vi vært mer heldige der enn dere kanskje :)

:overrasket: Ble dere ranet? Vi har heldigvis vært forskånet for denslags når vi har vært ute og reist, må være veldig utrivelig.

To ganger på samme tur faktisk. På tur fra flyplassen til sentrum var det en som "ramlet" over meg på t-banen i det toget bremset. Det var ganske trangt, og jeg ble litt iritert for at han var uforsiktig, for jeg sto jo der og prøvde å passe på kofferten. Først da han var borte på neste stasjon oppdaget jeg at veska var åpen og pengeboka borte. Senere i løpet av samme tur forsvant mobiltelefonen også. Aner ikke hvor, når eller hvordan.

Nå var det ikke noen store tap da, pengeboka var tom bortsett far norske penger og et kort som ble sperra øyeblikkelig, og mobiltelefonen ble sperret fra nettverket slik at den ble ubrukelig. Men iriterende var det jo absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var faktisk den i Blandford Street vi var på, så da har nok vi vært mer heldige der enn dere kanskje :)
Maten var for så vidt like god begge stedene, men jeg ble litt satt ut av forferdelig ulekre toaletter på den i Blandford Street da vi var der i fjor. Jeg tror nemlig litt på det med at standarden på toalettet sier noe om standarden på kjøkkenet. ;)

Så utrolig kjedelig med to sånne hendelser på én tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maten var for så vidt like god begge stedene, men jeg ble litt satt ut av forferdelig ulekre toaletter på den i Blandford Street da vi var der i fjor. Jeg tror nemlig litt på det med at standarden på toalettet sier noe om standarden på kjøkkenet. ;)

Mulig det er flere som har tenkt som deg, for dametoalettet så i alle fall helt nyoppusset ut :ler:. Fliselagt og med nye baderomsmøbler, så jeg hadde ikke noe å utsette på det :)

Så utrolig kjedelig med to sånne hendelser på én tur!

Vel, jeg lærte i alle fall noe av det, så det er første og siste gang(er) jeg har blitt frastjålet noe. Det er ganske lenge siden, og jeg hadde aldri vært i utlandet på egenhånd før, så jeg var sikkert ikke nøye nok med å passe på. Har lært meg å ha alt av verdi i veska, ha veskereima på skrå fra en skulder til motsatt hofte, og har alltid en hånd på glidelåsen. Men jeg er fortsatt ikke glad i å ta t-bane når vi har kofferter å passe på, da blir man så lett distrahert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er flere som har tenkt som deg, for dametoalettet så i alle fall helt nyoppusset ut :ler:.
Kanskje de så ansiktuttrykket mitt da jeg kom opp derfra. :redd: Men det er jo kjempeflott, for bortsett fra toalettene hadde jeg ingenting å utsette på restauranten.

Og nå har vi bestilt billetter til London i august, så da blir det kanskje mezze på Fairuz på meg om ikke så lenge. :hoppe:

To timer igjen til første del av ferien begynner (nå er det familiebesøkene som står for tur). :sol:

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

• 3 uker senere...

Tilbake. :)

Har hatt det veldig fint, bare slappet av og vært sammen med familie og venner. To uker er egentlig litt lite, men det var deilig å komme hjem igjen. Jeg er egentlig ikke skapt for å ha folk rundt meg tre uker i strekk (hadde besøk uka før vi dro på ferie), uansett hvor godt jeg kommer overens med familie og svigerfamilie. :sjenert:

Dessuten gleder jeg meg veldig til å lage "min" mat igjen, etter mange kjøtt/fisk-og-poteter-middager. Jeg har hatt heftige fantasier om risotto hele den siste uka :ler:, så det blir middagen i dag.

I kveld skal vi prøve å komme litt lengre med planene for Englandsturen; det er litt skremmende for en selverklært tvangsnevrotiker å ikke ha annet enn flybillettene på plass en måned før avreise. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...