salsera Skrevet 10. mai 2007 #501 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg er visst den eneste som ikke er misunnelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #502 Del Skrevet 10. mai 2007 *Et lite hjertesukk ang. kongekrabbe, forresten: Hvorfor skal det være så dyrt og vanskelig å få tak i? Skal kvotene økes og prisene senkes først når kongekrabben har utkonkurrert alt annet liv i havet? ←Enig med deg, det finnes jo ikke logisk i det hele tatt. Melder meg inn i "ikke-misunnelig-på-Nilma-i-det-hele-tatt"-klubben Av og til savner jeg Vestlandet enormt. Der var det i alle fall mulig å få tak i fersk fisk. Her i Oslo føler jeg at fisken aldri er fersk nok, så det er jo ikke rart det meste jeg lager av den blir sånn passe, og ikke så godt som jeg vet det kan bli hvis fisken er helt tipp topp. Oh. Har ikke jeg en bacheloroppgave å skrive? *liste seg ut* ←Skjønner deg godt, selv om jeg bor i Tromsø, hvor det burde være enkelt å få tak i fersk fisk, er jeg en smule skeptisk til en del av det de har i butikkene. Venner mobber meg fordi jeg er så kresen at jeg nærmest helst skal kjenne fiskeren personlig. M.a.o. er jeg veldig glad for gårsdagens leveranse. Komme seg tilbake til oppgaven nå! *streng* Jeg er visst den eneste som ikke er misunnelig. ← Nei, det ville vel vært litt merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #503 Del Skrevet 21. mai 2007 Her har jeg ikke vært mye i det siste, nei. Dels har jeg vært litt lei/uinspirert, dels har jeg hengt mye på et annet forum. Ble invitert dit (lukket forum) av en brite vi har blitt kjent med gjennom TripAdvisor, og som vi har truffet et par ganger IRL. Utrolig hyggelig sted (med under 100 medlemmer, de fleste er briter eller amerikanere) og med tema helt etter min smak; i tillegg til et generelt diskusjonsforum er der ett for reiser og ett for mat. Me like! Syens forøvrig det nye designet her på KG er noe rotete, men regner med at det kommer seg etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 21. mai 2007 #504 Del Skrevet 21. mai 2007 Hyggelig med livstegn! Håper du ikke forsvinner helt, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #505 Del Skrevet 21. mai 2007 Neida, jeg har da ikke tenkt å forsvinne, bare hatt en litt sløv periode. Forresten piaf, jeg så noe om en byggrynssalat til ørret i ukemenyen din, har du en oppskrift / fremgangsmåte å dele? Jeg har nemlig tenkt å ha laks en dag i løpet av uken, men er så lei de vanlige tilbehørsvariantene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 21. mai 2007 #506 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg legger byggryn i vann over natten, koker ca. 25 min (?), og blander med dressing og øvrige ingredienser mens grynene ennå er varme. Dressingen er omtrent lik den jeg lager til tunfisksalat om sommeren: Sitronsaft, olivenolje, middelhavsansjos, rå hvitløk most med litt havsalt, pepper, en liten bunt bladpersille og litt frisk basilikum - alt kjørt i stavmikser. Den grønne dressingen gir byggrynene en mer frisk og innbydende farge. Det er også godt å lage litt ekstra dressing og smøre den på fiskestykkene før de går i ovnen. I tillegg har jeg i grillet paprika, grillet asparges (eller squash), soltørkede tomater, kapers, rødløk og evt ristede pinjekjerner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #507 Del Skrevet 21. mai 2007 Høres kjempegodt ut! Jeg har både noe squash, asparges og bladpersille jeg skulle ha brukt opp, så den oppskriften var midt i blinken. Tusen takk! :bukke: *Må huske å legge byggryn i vann i kveld* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 21. mai 2007 #508 Del Skrevet 21. mai 2007 Bare hyggelig! *Må huske å legge byggryn i vann i kveld* Og jeg må huske det samme i morgen - skikkelig bingo hver gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 21. mai 2007 #509 Del Skrevet 21. mai 2007 Oi, her var det masse matprat! Jeg føyer meg for øvrig i rekken av misunnelige når det gjelder leveranser av fersk fisk! Og så skjønner jeg ikke hvorfor vi ikke bare kunne hatt et år eller to med overflod av kongekrabbe til latterlige priser, og at det så kunne blitt slutt på festen for godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #510 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei bada! Mye matprat her ja, greit med et sted der jeg kan legge ut om detaljer i det vide og brede uten å få glassaktige blikk til svar. To års kongekrabbebonanza høres ut som en plan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #511 Del Skrevet 23. mai 2007 Mannen min må være verdens enkleste menneske å glede. Han har bursdag i dag, og da jeg spurte hvordan han hadde lyst til å feire var svaret: "Tja, vi kan kanskje gå på Flyt og ta en burger, og så hadde det vært supert med noen vafler til Champions League-finalen". Ikke at jeg skal klage, det er jo enkle ønsker å oppfylle (og billig - jeg nøyer meg nok ikke med en burger til bursdagsmiddag i neste måned ). For ordens skyld; jeg har tilbudt meg å invitere gjester, lage kake/middag eller hva det måtte være, men neida. Og så er det så kjekt å kjøpe gaver til ham, han er så utrolig flink til å sette pris på det han får, og på tanken bak. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. mai 2007 #512 Del Skrevet 23. mai 2007 Nylig hjemkommet fra ferie, så jeg har ikke fått svart deg før nå. Leste litt om konserten dere skal på Fakse, høres veldig morsomt ut. Skal dere begge dagene? Synes det høres like greit ut at mannen din vet om planen, halve gleden ved slike ting er jo nettopp å glede seg til det. Håper dere får rom på Darlington (og at det i så fall er like bra som jeg husker det, litt pinlig ellers ). Vi skal på konsert begge dagene ja. Den aller viktigste konserten for mannen sin del er vel Aerosmith, men det er jo veldig mye annet bra der også. Bare dumt at man ikke får med seg begge scenene på en gang Har desverre ikke hørt noe fra Darlington, så jeg regner med at de ikke hadde rom ledig. Skal sette oss ned i ettermiddag for å se om vi finner noe annet, liker å ha ordnet sånn i god tid. Håper det ellers står bra til med deg, og at du ikke blir helt borte herifra selv om du har funnet et annet sted som er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #513 Del Skrevet 23. mai 2007 Håper du har hatt en fin ferie, Fakse! Har desverre ikke hørt noe fra Darlington, så jeg regner med at de ikke hadde rom ledig. Skal sette oss ned i ettermiddag for å se om vi finner noe annet, liker å ha ordnet sånn i god tid.Selv om de ikke har noe ledig burde de da i det minste kunne gi beskjed om det, sånt er så irriterende. Hvis det da ikke rett og slett er en glipp, de har jo fått mye skryt for veldig god service. Synd, men det finnes jo en mengde hoteller i det området, hele gaten Darlington ligger i er smekk full av hoteller, så det blir forhåpentligvis ikke så vanskelig å finne et alternativ. Neida, har ikke tenkt å forsvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #514 Del Skrevet 29. mai 2007 Årets første sandaldag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 29. mai 2007 #515 Del Skrevet 29. mai 2007 Årets første sandaldag! Åh - misunnelig! Da må man nesten også spise is, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #516 Del Skrevet 29. mai 2007 Veldig godt poeng, bada! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 29. mai 2007 #517 Del Skrevet 29. mai 2007 Hei Nilma! Jeg har også sol og fint vær i dag, men har ikke gått til det skrittet å iføre meg sandaler. Is var derimot en fristende idé... Vi får se hva dagen bringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #518 Del Skrevet 1. juni 2007 Vil ikke jobbe, vil være ute i sola!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 1. juni 2007 #519 Del Skrevet 1. juni 2007 Vil ikke jobbe, vil være ute i sola!!!!! Samme her! Den ansjos og brokkoli-pastaen er fantastisk god! Det var piaf som tipset meg om den, men jeg har inntrykk av at du har laget den mange ganger også? Stilken er best! I går kjøpte jeg to store brokkolier og tenkte jeg skulle lage retten med to stilker og 1/2-1 hode, men så ble det så mye stilk at jeg droppet bukettene, og det ble faktisk enda bedre. Jeg laget suppe av bukettene i stedet og la i fryseren. Jeg har også tenkt å bruke den brokkolistilk/ansjos/chili/hvitløk-blandingen som tilbehør til fisk. Det tror jeg blir superbra! I hvertfall om en har en litt kjedelig hvit fisk med lite smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #520 Del Skrevet 1. juni 2007 Skjønner at du fikk viljen din i går. Ja, den pastaen er en favoritt hjemme hos oss. Helt enig i at stilken er det beste, det hender at jeg kjøper to brokkolier og bruker buketten av den ene til noe annet og begge stilkene i pastaen. Tror det er en kjempeidé å bruke blandingen til fisk, det skal jeg jammen prøve en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå