Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huffda! Kanskje en ekstra lang og varm dusj hjelper? God bedring, ihvertfall! :)

Varm nakkepute og ibux kanskje? Føler med deg, det er ikke gøy med stiv nakke!

Takk for tips og sympati. :) I og med at jeg er på jobb er det litt vanskelig å gjennomføre forslagene for øyeblikket, men om jeg ikke er bedre når jeg kommer hjem skal de definitivt prøves.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det faktisk også veldig effektivt med et skjerf o.l. rundt halsen når man har stiv nakke - ikke bare for å holde seg varm og unngå trekkk, men fordi det "taktile" visstnok virker positivt inn på den stive og irriterte muskulaturen (derfor man gjerne holder seg på det stedet man har vondt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det faktisk også veldig effektivt med et skjerf o.l. rundt halsen når man har stiv nakke - ikke bare for å holde seg varm og unngå trekkk, men fordi det "taktile" visstnok virker positivt inn på den stive og irriterte muskulaturen (derfor man gjerne holder seg på det stedet man har vondt).

Har notert meg det tipset til en senere anledning, og skal overbringe det til mannen, som er tildels mye plaget med vond nakke.

Jeg håper nakkesmertene har gitt seg lengst og at du får en god helg!

Tusen takk!

Har hatt en deilig langhelg hjemme hos familien min, inkludert nok en "bryllupsfeiring". Vi som stakk av for å slippe oppstyr har nå altså hatt ikke mindre enn tre feiringer. :overrasket: En hos mannens familie da vi var der i påsken, en med venner her i byen og en med min familie og gamle venner i helgen. For all del, det har ikke vært noen voldsomme greier, og jeg må jo innrømme at det er veldig koselig at så mange vil feire oss, men det begynner å greie seg nå. ;)

Dessuten har vi fått så mange gaver at det er rent pinlig, både penger (som vi har brukt en god del av på fint servise) og mange flotte ting. Jeg er helt overveldet, trodde ikke det var vanlig med så mye gaver når man ikke feirer bryllup i tradisjonell forstand. Og da må vi jo til å lage takkekort, og sånt ligger bare ikke for meg som har minst ti tommeltotter og null fantasi når det gjelder å skrive kort av alle slag. :forvirret: (Ikke meningen å høres utakknemlig ut altså, det er ikke det at jeg ikke setter veldig stor pris på alle gavene og all oppmerksomheten, jeg blir bare litt svett ved tanken på dilldallet det medfører. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piaf
Har hatt en deilig langhelg hjemme hos familien min, inkludert nok en "bryllupsfeiring". Vi som stakk av for å slippe oppstyr har nå altså hatt ikke mindre enn tre feiringer. :overrasket:

Ja, sånn kan det gå! :ler:

Takkekort hadde jeg ikke bekymret meg over - det er jo bare å kjøpe de første og beste du finner (som ikke ser altfor nusselige ut ;)) på papirhandel/bokbutikk. Kan ikke med min beste vilje huske hvordan jeg ordnet akkurat det - kanskje jeg aldri takket for gavene? :overrasket:

Servise, derimot, er gøy (det handler jo nesten om mat) - fortell gjerne mer om det hvis du har lyst! Vi har forøvrig akkurat klart å somle oss til å skaffe et selv. Når det gjelder gaver, så fikk vi (uten å ha ønsket det) store mengder sølvtøy, nemlig, uten å ha noe annet enn Ikea-tallerkener å kombinere det med. :legrine: Men nå er det omsider "taken care of".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Piaf, kjøp noen takkekort i en bokhandel. Det trenger jo heller ikke være slike typiske takkekort, men noen fine kort som du liker.

Jeg gjennoppdaget forresten hirse her en dag, og i går prøvde samboeren min seg på en hirsotto. Har dere noen gode forslag til hva man kan gjøre med hirse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som ikke ser altfor nusselige ut ;)
Finnes det i det hele tatt noe sånt, altså? ;)

Kan ikke med min beste vilje huske hvordan jeg ordnet akkurat det - kanskje jeg aldri takket for gavene? :overrasket:
:overrasket::ler:

Servise, derimot, er gøy (det handler jo nesten om mat) - fortell gjerne mer om det hvis du har lyst! Vi har forøvrig akkurat klart å somle oss til å skaffe et selv. Når det gjelder gaver, så fikk vi (uten å ha ønsket det) store mengder sølvtøy, nemlig, uten å ha noe annet enn Ikea-tallerkener å kombinere det med. :legrine:  Men nå er det omsider "taken care of".

Joda, å kjøpe servise var bare gøy. Nå måtte vi jo bestemme oss for noe, etter å ha vurdert frem og tilbake i flere år. Vi endte opp med Grosgrain fra Wegdwood, som jeg liker veldig godt. Enkelt, men med bittelitt "pynt". :) I tillegg kjøpte vi et par kjeler mens vi først var i gang, en litt stor (Party fra Høyang) til bruk når vi har gjester, og en fra Le Creuset som jeg har siklet på lenge. :sjarmor:

Hva slags servise endte du opp med da, piaf?

Heldigvis kom ingen på å gi oss sølvtøy, da tror jeg at jeg hadde slitt litt med å holde masken. :sjenert: Mulig at jeg er sær, men jeg har fremtdeles til gode å se et sølvbestikk jeg virkelig liker. Vi kunne dog trenge noe pent bestikk, vi har et "halvpent" som jeg synes er flott, men det er ikke særlig slitesterkt. :forvirret: Nå som vi plutselig har alt vi trenger av servise blir vel dét neste prosjekt.

Enig med Piaf, kjøp noen takkekort i en bokhandel. Det trenger jo heller ikke være slike typiske takkekort, men noen fine kort som du liker.
Tenker du på kort uten bilde? Det kunne jeg godt tenke meg, men jeg tror folk forventer seg tradisjonelle kort med bilder - også vi som er så fotogene. :ironi: Vi hadde jo en fotograf som kom til kirken og tok bilder av oss, men av de 80 han har lagt ut til oss tror jeg det var 3-4 som jeg var noenlunde fornøyd med.

Jeg gjennoppdaget forresten hirse her en dag, og i går prøvde samboeren min seg på en hirsotto. Har dere noen gode forslag til hva man kan gjøre med hirse?

Jeg må innrømme at jeg aldri har laget noe med hirse, men det høres unektelig spennende ut, så du må gjerne dele dine erfaringer. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piaf
Joda, å kjøpe servise var bare gøy. Nå måtte vi jo bestemme oss for noe, etter å ha vurdert frem og tilbake i flere år. Vi endte opp med Grosgrain fra Wegdwood, som jeg liker veldig godt. Enkelt, men med bittelitt "pynt". :) I tillegg kjøpte vi et par kjeler mens vi først var i gang, en litt stor (Party fra Høyang) til bruk når vi har gjester, og en fra Le Creuset som jeg har siklet på lenge. :sjarmor:

Hva slags servise endte du opp med da, piaf?

Heldigvis kom ingen på å gi oss sølvtøy, da tror jeg at jeg hadde slitt litt med å holde masken. :sjenert: Mulig at jeg er sær, men jeg har fremtdeles til gode å se et sølvbestikk jeg virkelig liker. Vi kunne dog trenge noe pent bestikk, vi har et "halvpent" som jeg synes er flott, men det er ikke særlig slitesterkt. :forvirret: Nå som vi plutselig har alt vi trenger av servise blir vel dét neste prosjekt.

Fint servise! :) Grått/sølv i kombinasjon med hvitt var absolutt noe vi også vurderte. Her ble det tilslutt Nature, også fra Wegdwood. Liker at det er hvitt, men likevel med diskret mønster som kan kombineres med både stålbestikk (Chaco fra Norsk Stålpress) og vårt veldig snirklete sølvtøy... :ler: (synes imidlertid det er flott med glansen i nypusset sølv - det gjør seg på et festdekket bord). Når det gjelder serviset, liker jeg den høye, slanke formen som går igjen, se feks tekruset. Og suppeskålene. :)

Har forresten også stor sans for Le Creuset - vi har grillpanne derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tips til et OK hotell i London? Du vet et sånn der det er rent og pent, ikke for mye bråk, god seng og ellers ikke for masse dilldall (minibar og hårføner og stæsj) som man må betale ekstra for? Har tenkt på enten nær Paddington fordi det er praktisk i forhold til ekspresstog til flyplassen, eller i nærheten av Hyde Park der vi skal på konsert, men om du har andre forslag er jeg også lutter øre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint servise! :) Grått/sølv i kombinasjon med hvitt var absolutt noe vi også vurderte. Her ble det tilslutt Nature, også fra Wegdwood. Liker at det er hvitt, men likevel med diskret mønster som kan kombineres med både stålbestikk (Chaco fra Norsk Stålpress) og vårt veldig snirklete sølvtøy... :ler: (synes imidlertid det er flott med glansen i nypusset sølv - det gjør seg på et festdekket bord). Når det gjelder serviset, liker jeg den høye, slanke formen som går igjen, se feks tekruset. Og suppeskålene. :)

Har forresten også stor sans for Le Creuset - vi har grillpanne derfra.

Lekkert servise. :) Skjønner hva du mener med formen, hverdagsserviset vårt har kopper med omtrent samme fasong, veldig pent. Og joda, sølv kan jo se riktig flott ut; jeg vet at jeg en gang faktisk har sett et sølvbestikk med ganske stram design som jeg absolutt kunne tenke meg, men dessverre husker jeg hverken navn eller hvor jeg så det i det hele tatt. :sur:

Har du tips til et OK hotell i London? Du vet et sånn der det er rent og pent, ikke for mye bråk, god seng og ellers ikke for masse dilldall (minibar og hårføner og stæsj) som man må betale ekstra for? Har tenkt på enten nær Paddington fordi det er praktisk i forhold til ekspresstog til flyplassen, eller i nærheten av Hyde Park der vi skal på konsert, men om du har andre forslag er jeg også lutter øre :)

Det har jeg faktisk. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Darlington Hyde Park burde passe veldig godt. 5 minutter fra Paddington, og ikke så langt fra Hyde Park. Vi bodde der da vi var i London for 2 år siden og var kjempefornøyde. Jeg ser at de har satt opp prisene en del siden da, men de har jo en god del ulike tilbud, så det burde ikke være umulig å finne noe til en ok pris. Det var rent og pent der, god frokost og stort rom til London å være (nå kan det tenkes at vi var heldige der, har forstått det sånn at rommene deres varierer litt i størrelse). De har også fått veldig god omtale på TripAdvisor, det var slik vi fant det i utgangspunktet.

Jeg har bodd ved Paddington to ganger, og synes det var veldig greit i forhold til å komme seg rundt i byen med tube, i tillegg til at det som du sier er praktisk i forhold til Heathrow Express. Hotellet vi bodde på den andre gangen var også helt ok, men langt fra like bra som Darlington (mindre rom, smalere senger, halvkjip frokost), selv om det også var langt rimeligere. Kan selvsagt prøve å finne link om du er interessert. Ellers synes jeg Bloomsbury er et flott område, men i forhold til deres ønsker tror jeg absolutt Paddington er en god idé.

Konsert i Hyde Park høres spennende ut :-D, kan jeg spørre hva det er dere skal på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, skal se om det er mulig å få rom der. Web-reservasjonen hadde ikke ledige rom annet enn med to enkeltsenger, men jeg har prøvd å reservere direkte fra hotellet. Det er bare det at de sjekker ut om de har ledige rom manuelt, så det tar litt tid å ta svar.

Konserten vi skal på kan du lese om her. Mannen er mangeårig Aerosmith-fan, så jeg tenkte egentlig å overraske han med en tur dit. Men det ble litt vanskelig pga jobben hans, så jeg fant ut at jeg måtte fortelle han om det. Og nå er jeg egentlig glad for det, for nå kan vi glede oss sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt om konserten dere skal på Fakse, høres veldig morsomt ut. :tommel: Skal dere begge dagene? Synes det høres like greit ut at mannen din vet om planen, halve gleden ved slike ting er jo nettopp å glede seg til det. :)

Håper dere får rom på Darlington (og at det i så fall er like bra som jeg husker det, litt pinlig ellers ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat en inspirerende dag på jobb i dag, tror jeg har brukt en time på noe som burde tatt 10 minutter... :forvirret: *lei*

På den mer positive siden, litt matprat. I kveld har jeg tenkt å lage denne retten. Jeg så Mike Robinson lage den på tv i helgen, og det så så utrolig godt ut at jeg måtte finne oppskriften umiddelbart. :) Håper bare jeg får tak i blåskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Den virker så frisk og lett og sommerlig. :-D

Ellers har jeg oppdaget en gammel kokebokfavoritt, Smak av sommer av Nigella Lawson. Det er knapt en oppskrift i den boken jeg ikke har lyst til å prøve, noen av dem har også havnet på ukemenyen. Blant annet kyllingpilaffen vi hadde i går; den har jeg laget før, men merkelig nok nesten glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gårsdagens torsk- og blåskjellsuppe ble veldig god. :) Hadde egentlig tenkt å skippe å lage rouille, men tok meg arbeidet med å lage majones og det hele, og det var virkelig verdt det. Jeg synes riktignok det var bedre å ha det på brød ved siden av enn oppå fisken, som det stod i oppskriften, det ble ikke så lekkert med majonesklumper flytende i den vakre safrangule kraften. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom mannens bror innom med ny forsyning fisk til oss: flotte torskefileter, kveiteskiver og - ikke minst - kongekrabbe. :sikle: *planlegger menyer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom mannens bror innom med ny forsyning fisk til oss: flotte torskefileter, kveiteskiver og - ikke minst - kongekrabbe. :sikle: *planlegger menyer*

*ikke misunnelig i det hele tatt* :sur:

Får nøye meg med å sikle over ukemenyene dine istedet. :ler: Et lite hjertesukk ang. kongekrabbe, forresten: Hvorfor skal det være så dyrt og vanskelig å få tak i? Skal kvotene økes og prisene senkes først når kongekrabben har utkonkurrert alt annet liv i havet? :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ikke misunnelig i det hele tatt* :sur:

Melder meg inn i "ikke-misunnelig-på-Nilma-i-det-hele-tatt"-klubben :tunge1:

Av og til savner jeg Vestlandet enormt. Der var det i alle fall mulig å få tak i fersk fisk. Her i Oslo føler jeg at fisken aldri er fersk nok, så det er jo ikke rart det meste jeg lager av den blir sånn passe, og ikke så godt som jeg vet det kan bli hvis fisken er helt tipp topp.

Oh. Har ikke jeg en bacheloroppgave å skrive? *liste seg ut* :sjenert:

Endret av Irie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...