T.S Skrevet 26. september 2006 #41 Del Skrevet 26. september 2006 Og til deg TS, alle lovlige legemidler har også skadelige langtidsvirkninger i større eller mindre grad, noen bivirkninger er jo riktig grusomme. Og de lagres lenge, lenge i kroppen. Ser ikke helt problemet du prøver å skissere. ← Hm? Jeg viser til fysiologiske skader men vel ikke har lyst på. Hjelper ikke at andre legemidler har bivirkninger. Legemidler må man gjerne ta for å bli frisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 26. september 2006 Forfatter #42 Del Skrevet 26. september 2006 Hm? Jeg viser til fysiologiske skader men vel ikke har lyst på. Hjelper ikke at andre legemidler har bivirkninger. Legemidler må man gjerne ta for å bli frisk.. ← Det kan man få av legemidler også. Fysiske og psykiske skader. Hva er så mye bedre med legemidler enn hasj? Kreftpasienter kan få hasj. Hvorfor det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 26. september 2006 Forfatter #43 Del Skrevet 26. september 2006 Faren ved bruk av legemidler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 26. september 2006 #44 Del Skrevet 26. september 2006 Det kan man få av legemidler også. Fysiske og psykiske skader. Hva er så mye bedre med legemidler enn hasj? Kreftpasienter kan få hasj. Hvorfor det da? ← Man tar legemidler for å bli frisk. Man røyker fordi man har lyst. Ser du ikke forskjellen? De får det for å bli kvitt litt smerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 26. september 2006 #45 Del Skrevet 26. september 2006 Morfar eide et stort apotek her i Trondheim i sin tid. Og da ble Cannabis solgt over disk. Mormor hadde revmatisme, og ble medisinert med det mot smertene, i likhet med mange andre som led av smerter, søvnvansker osv. Hadde det ikke vært for at noen oppdaget at det går an å ruse seg på det hadde det vært solgt på apoteket den dag i dag. Cannabis er faktisk også et legemiddel, med de bivirkninger som hører med slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 26. september 2006 #46 Del Skrevet 26. september 2006 Hvis man har et nært forhold til noen som er narkoman (og omgangskretsen) så vil man få høre at det er steg for steg en vei inn i den banen. Selvsagt er det ikke noen rett "oppskrift" på dette, men man får en viss pekepinn på at det startet med eksperimentering med alkohol og hasj..og søket etter rusen, som etterhvert opphørte, førte dem mot de tunge stoffene. At noen klarer å røyke til fest 1-4 ganger i mnd. vil ikke på noen måte fortelle at det er ufarlig. Det er alle de andre som faller utenfor denne kategorien som man bør se på. Og det at man begår en kriminell handling tror jeg også er med i sammenhengen her. Det er et stort steg å ta for de fleste av oss. Men når du allerede står med ett bein over streken, er det da ikke lettere å trå enda ett steg?! Og når man ikke blir avhengig av hasj, kan det kanskje være enklere å tro at man klarer å holde andre stoffer til rent festbruk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 26. september 2006 #47 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) At noen klarer å røyke til fest 1-4 ganger i mnd. vil ikke på noen måte fortelle at det er ufarlig. Det er alle de andre som faller utenfor denne kategorien som man bør se på. ← Selv forholder jeg meg til hva fagfolk og faglitteratur sier, og ikke hva tilfeldige brukere sier. Eller forholder du deg til alkohol på samme måten og? Velger du bare å høre på hva alkoholikere sier? Endret 26. september 2006 av punktom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 26. september 2006 #48 Del Skrevet 26. september 2006 Selv forholder jeg meg til hva fagfolk og faglitteratur sier, og ikke hva tilfeldige brukere sier. Eller forholder du deg til alkohol på samme måten og? Velger du bare å høre på hva alkoholikere sier? ← Jepp. Vet om flere som er over 60 år gamle og drikker rødsprit hver dag. Kanskje de har sterk psyke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #49 Del Skrevet 26. september 2006 Selv forholder jeg meg til hva fagfolk og faglitteratur sier, og ikke hva tilfeldige brukere sier. Eller forholder du deg til alkohol på samme måten og? Velger du bare å høre på hva alkoholikere sier? ← fagfolk og faglitteratur som gir deg alt av informasjon? hva med andres erfaring eller hva med dine egne? de gjelder ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 26. september 2006 #50 Del Skrevet 26. september 2006 fagfolk og faglitteratur som gir deg alt av informasjon? hva med andres erfaring eller hva med dine egne? de gjelder ikke? ← Jeg vil si at undersøkelser og vitenskap gir mer enn en som sier at h*n synes at for egen del..... Jeg vet om mange som ikke ser poenget med å bruke bilbelte. De har jo aldri krasjet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 26. september 2006 Forfatter #51 Del Skrevet 26. september 2006 Man tar legemidler for å bli frisk. Man røyker fordi man har lyst. Ser du ikke forskjellen? De får det for å bli kvitt litt smerter. ← Nei, vet du hva? Noen røyker fordi de har lyst, selvfølgelig. Enkelte tar også legemidler fordi de har lyst. Det er faktisk et ganske stort problem. Følger du ikke med i timen, og som nevnt over... det er kjemiske stoffer som lagrer seg i kroppen. Du skjønner det. Putter man ti valium i kjeften på en gang blir man jo ganske rusa vil jeg tro. Jada, jeg vet at meningen med valium ikke er at man skal putte ti stk i munnen samtidig, men det blir ofte gjort. Legene gir kreftpasienter hasj på respet. Til folk med smerter. Hva forteller det deg da? Det svarte du aldri på... Når det gjelder alkohol, hvor man har denne spkalte helgefylla som strekker seg i fra ons-søn. Er du klar over hvor skadelig det er for lever, nervesystem, hjerneceller, osv over lang tids bruk? Jeg skal ikke sitte å forsvare hasj opp og ned mente, for alt med måte. Og det gjelder jo alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 26. september 2006 Forfatter #52 Del Skrevet 26. september 2006 Selv forholder jeg meg til hva fagfolk og faglitteratur sier, og ikke hva tilfeldige brukere sier. Eller forholder du deg til alkohol på samme måten og? Velger du bare å høre på hva alkoholikere sier? ← Hva sier fagfolk om alkohol da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 26. september 2006 Forfatter #53 Del Skrevet 26. september 2006 Jepp. Vet om flere som er over 60 år gamle og drikker rødsprit hver dag. Kanskje de har sterk psyke? ← Folka på rødspriten eier ikke psyke. De må ha den inn med intravenøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 26. september 2006 Forfatter #54 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg vil si at undersøkelser og vitenskap gir mer enn en som sier at h*n synes at for egen del..... Jeg vet om mange som ikke ser poenget med å bruke bilbelte. De har jo aldri krasjet. ← Liten digresjon. Vi ser jo disse forskerne som vi leser om her og der, de har motatt millionbeløp for å hjelpe menneskeheten, og alt de har drevet på med er løgn og fanteri. Ja dette skal vi tro blindt på gitt. Ikke se deg blind på en tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 26. september 2006 #55 Del Skrevet 26. september 2006 Liten digresjon. Vi ser jo disse forskerne som vi leser om her og der, de har motatt millionbeløp for å hjelpe menneskeheten, og alt de har drevet på med er løgn og fanteri. Ja dette skal vi tro blindt på gitt. Ikke se deg blind på en tittel. ← Derfor leser man ikke bare en undersøkelse. Og når det kommer til vitenskap og dop så er ALLE entydige mht skaderne det fører. Det har fysiologiske årsaker, ikke psykiske. Og man blir ikke skeptisk til _alle_ bare fordi en elelr to gjr noe de ikke burde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 26. september 2006 #56 Del Skrevet 26. september 2006 Folka på rødspriten eier ikke psyke. De må ha den inn med intravenøst. ← dust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 26. september 2006 #57 Del Skrevet 26. september 2006 Hva sier fagfolk om alkohol da? ← Du vil få en tilsvarende ramse av skadevirkninger som er listet opp tidligere i tråden for cannabis. Så blir det opp til deg å avgjøre hva som er mest skadelig. Mange vil nok konkludere med at alkohol er farligst. Folk har en lei tendens til å sammenligne sin måteholdende bruk av alkohol med hasjvrakets misbruk av hasj. I tillegg trekker de gjerne fram "inngangsporten" mens de glemmer hva inngangsporten til alkoholisme er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 27. september 2006 Forfatter #58 Del Skrevet 27. september 2006 Derfor leser man ikke bare en undersøkelse. Og når det kommer til vitenskap og dop så er ALLE entydige mht skaderne det fører. Det har fysiologiske årsaker, ikke psykiske. Og man blir ikke skeptisk til _alle_ bare fordi en elelr to gjr noe de ikke burde. ← Nei, enig man skal ikke være skeptisk til en eller to fordi en eller to er uærlige. Men vet du... Det er faktisk en del av det norske særtrekket. Å skjære alle under en kam. Hvis en Pakistaner har skutt på noen, klarer ikke vi å skille og mener ut i fra det at det hele pakistanske folket er noe dritt. Men tilbake til saken: Jeg mener at kjemiske midler (hvilket alle leger mener også) har skadevirkninger. Man må i ekstreme tilfeller legge det på en vektskål å tenke: "Skal vedkommende få bivirkningene som disse kjemiske stoffene gir, eller få et bedre liv?" Når det gjelder hasj, så vet jeg at mange land er for legalisering av hasj. Mye fordi det er et såpass naturlig "produkt". Og en annen ting... Hvis du har fulgt med så har de nå økt grensen for hvor mye hasj man har lov til å ha på seg uten at det blir sett på som omsetning (altså: til eget forbruk). Jeg tror de har økt fra 2g til 5g. Hva sier det deg da? Jeg ser en fare med bruk av hasj. Og det er at hvis man bruker det hyppig, over lengre tid så kan man få et psykisk avhengighetsforhold til det. Sjeldent tror jeg noen havner i psykoser av hasj. Det skal mye til. Hvor fort blir man avhengig av en valium? Og da blir man avhengig både fysisk og psykisk. Går ikke mange mnd før man er avhengig av det. Og når det gjelder alkohol. Jeg har venner på min alder, som allerede nå har fått et drikkemønster som får meg til å tenke: "Fortsetter de på den måten der har de et problem, og det om kort tid." De røyker aldri hasj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 27. september 2006 #59 Del Skrevet 27. september 2006 Hva er det egentlig du vil fram til? Du sammenligner på den ene siden med legemidler som tas fordi folk er syke, og med alkohol på den andre side,s om alle vet er farlig når det misbrukes. Ser ikke at hasj burde legaliseres med det som bakgrunn. Du mener kanskje at misbruk burde være straffbart. I så fall ser du kanskje et problem?... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 27. september 2006 Forfatter #60 Del Skrevet 27. september 2006 Du vil få en tilsvarende ramse av skadevirkninger som er listet opp tidligere i tråden for cannabis. Så blir det opp til deg å avgjøre hva som er mest skadelig. Mange vil nok konkludere med at alkohol er farligst. Folk har en lei tendens til å sammenligne sin måteholdende bruk av alkohol med hasjvrakets misbruk av hasj. I tillegg trekker de gjerne fram "inngangsporten" mens de glemmer hva inngangsporten til alkoholisme er. ← Sant det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå