Gå til innhold

Er hasj egentlig farlig?

Snasen

Anbefalte innlegg

Hasj er farlig på en måte.

Man blir sløv, uoppmerksom men også fnisete og "barnslig"

Det er ikke sånn direkte farlig, men det har en langsiktig effekt..

Hjerneceller blir sløve, men kommer jo ann på hvor mye man gjør det.

Hvis man røyker hasj kommer man automatisk til å prøve sterkere stoffer, de fleste er bare nysgjerrig, som de var første gang til prøvde hasj.Mange av mine venner røykt hasj, og bare ei holdt seg til bare hasjen.

De andre har blitt "narkomane" men er nå endelig rusfri.

Men jeg mener at det hele handler om påvirkningskraft og at man ikke klarer å si nei til nysgjerrigheten.

Det er vel å trekke konklusjoner litt kjapt...

.. blant mine venner så er det ganske mange som røyker av oss.. Hverken jeg eller de har noen gang rørt noe sterkere, og vi kommer aldri til å gjøre det! Ungdommer flest (de som er sånn nogenlunde oppgående og ikke har snorta hjernecellene ut) vet at å prøve noe sterkere enn hasj, fører dem til feil spor.

Så å si at man automatisk prøver noe sterkere når man røyker hasj, er tull! Synd at vennene dine ikke hadde nok vett til å holde seg unna kjemikaler og diverse.

Hilsen en som aldri skal prøve noe annet enn hasj

Endret av Søt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mente ikke automatisk :ler:

Mange tror å prøve asj er synonymt med å prøve sterkere stoffer, men det er det ikke, hehe.

Bare en av mine skriveleifer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert år dreper narkotika mange ganger flere enn terrorister. Likevel er mange skeptiske til terrorister, og mener det bør forbys.

;)

Hehe, dritbra! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Huff, skriveleif er en svært utbredt sykdom her å KG..

Det er HAN som er farligere enn hasj! Ondskapen til alt her i verden..

Neida!

Skriveleif videre du, Tweek :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å svare på spørsmålet ditt; i seg selv og ved riktig bruk tror jeg ikke hasj er farlig og kan gjøre godt. Men det gjelder det meste her i livet. Måtehold er et must.

Så siden vi ikke vet å begrense oss er det alltid noen som vil misbruke hasj, og dermed blir det forbudt. Og ved at det blir forbudt havner det i samme kategori som mange andre skumlere stoffer. (som antakelig også kunne gjort godt ved riktig bruk, men det er en annen diskusjon.) Dermed er det faktisk mulig at hasj er inngangsporten til alt som verre er.

Veldig mange bekjente i ungsomstida (inkludert meg) begynte "karrieren" med hasj og en god del av dem har enda ikke kommet ned på jorda, for å si det sånn. Det handler om å bryte grenser, og da sier man som regel A før man sier B og C! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet ditt; i seg selv og ved riktig bruk tror jeg ikke hasj er farlig og kan gjøre godt. Men det gjelder det meste her i livet. Måtehold er et must.

Så siden vi ikke vet å begrense oss er det alltid noen som vil misbruke hasj, og dermed blir det forbudt. Og ved at det blir forbudt havner det i samme kategori som mange andre skumlere stoffer. (som antakelig også kunne gjort godt ved riktig bruk, men det er en annen diskusjon.) Dermed er det faktisk mulig at hasj er inngangsporten til alt som verre er.

:Nikke: Veldig enig! bortsett fra det med grønn skrift!!!! (derfor jeg endret!!)

Men er vel derfor jeg også reagerer på Tweek sine utsagn:

Hvis man røyker hasj kommer man automatisk til å prøve sterkere stoffer, de fleste er bare nysgjerrig, som de var første gang til prøvde hasj.

For dette er stigmatisering på høyeste plan! Jeg har da røyka endel i tidligere år, men aldri rørt noe annet en alkohol og sigaretter utenom cannabis. Om noen velger å gå på sopptur så må de bare gjøre det for min del, men å dra alle over en kam er litt drøyt!

Uansett så synes jeg at det er greit å ikke legalisere det iallefall, for det er jo en viktig greie her. Å avkriminalisere det er nok kanskje smartere, men vet ikke helt om jeg ville stemt for det heller gitt!

Endret av Collargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at cannabis kan være effektivt smertestillende for endel alvorlig syke, f eks kreftpasienter. Sånn sett kan cannabis gjøre godt i enkelte tilfelle. Men "til vanlig" mener jeg stoffet har flere ulemper enn fordeler. Jeg kjenner flere som har røykt mye og som i etterkant innser at det har vært skadelig (om enn ikke skrekkhistorier), mens de fleste mens de er inne i en "røykeperiode" svært sjelden innrømmer eller ser at det påvirker dem negativt. Det er vel litt tankevekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på bruk og misbruk av narkotika. Selv mener jeg det er fullt mulig med litt "recreational use" av ikke bare hasj, men også kokain, ecstasy, speed og andre stoffer. Dersom man har sterk nok psyke, tar forholdsregler og har peiling på doser og -ikke minst- kjøper ekte vare osv..

Men selvfølgelig, flere av disse stoffene er potensielt farlige og bør forbys. Forbudet mot hasj derimot, er latterlig. Cannabis burde ikke være under samlebetegnelsen narkotika engang, og all skremselspropagandaen rundt det er med på å gjøre det til en "inngangsport". Dersom det hadde vært legalisert, hadde terskelen vært høyere for å begynne med andre stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal endre innlegget mitt jeg :ler:

Mine skriveleifer er ikke til å unngå!

å røyke hasj gjør ikke at man automatisk går videre til andre ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal endre innlegget mitt jeg :ler:

Mine skriveleifer er ikke til å unngå!

å røyke hasj gjør ikke at man automatisk går videre til andre ting!

Oi, var inne og leste litt etterpå! Unnskyld! :ler:

Men hadde du ment det så hadde jeg uansett vært uenig!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom man blander cannabisen i mat eller feks te så blir jo de røykeskadelige virkningene borte. Da kan det vel ikke være så ille vel å bruke det?

Tipper bivirkningene ved å bruke det er langt fra så sterke som de vanedannende og reseptbelagte kjemiske midlene som legemiddelselskapene og legene forsøker å dytte i oss.

Det er mange som har havna på psykiatrisk pga. overbelastninger i systemet grunnet kjemiske legemidler. Det vet jeg for sikkert.

Cannabis er et naturlig urtemiddel og tror det ville vært langt sunnere for befolkningen å bruke det i det lange løp enn alle de kjemikaliene som folk propper i seg. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dersom man blander cannabisen i mat eller feks te så blir jo de røykeskadelige virkningene borte. Da kan det vel ikke være så ille vel å bruke det?

Tipper bivirkningene ved å bruke det er langt fra så sterke som de vanedannende og reseptbelagte kjemiske midlene som legemiddelselskapene og legene forsøker å dytte i oss.

Det er mange som har havna på psykiatrisk pga. overbelastninger i systemet grunnet kjemiske legemidler. Det vet jeg for sikkert.

Cannabis er et naturlig urtemiddel og tror det ville vært langt sunnere for befolkningen å bruke det i det lange løp enn alle de kjemikaliene som folk propper i seg. Så det så.

Listen er fjernet ihht kopiregler.

Link til listen over skadevirkninger finner du her.

-Nigo (mod.)

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en eller annen her skrev.

Måtehold er en fint ting, men at man er redd for misbruk i følge av hasj. Vel, det kan sikkert skje, men det skjer jo med alkohol også. Og det er lovlig. Virkelig dritt for kroppen er det også.

Jeg mener ikke at det å pumpe i seg haugevis med hasjeksos er sunt, men jeg mener at hvis man sammenligner det med to-tre glass vin annen hver uke f.eks, så tror jeg virkelig ikke det gjør mer skade.

Jeg kan fint gjøre det, og jeg føler virkelig ikke for å ta noe annet enn nettopp dette.

Hvorfor skulle jeg gidde det når jeg kan enten drikke litt vin hvis jeg føler for det eller mekke meg en liten joint kun for kosens skyld en gang i blandt?

Jeg mener faktisk at det ikke er farlig hvis man har en sterk psyke.

For... det er jo forskjell på en sterk og en svak psyke. Siden man kan gå inn i en slags drømmende verden i hasj så burde man ha hodet å være såpass oppvakt til å forstå at det er en rus og de fleste klarer å skille i mellom rusen og virkeligheten. Dessuten... rusen er ikke så "dyp", så hvis noen tipper over av hasj, vel da hadde h*n tippa over før eller senere uansett og det uten hasj.

Det samme er gjelder vel egentlig alkohol også. Mange er jo rett og slett ikke sterke nok til å f.eks "overleve" dagen derpå.

Hvorfor er det mer akseptert enn dette? Hasj gir ikke en hang-over en gang?

En jeg vet om skøyt seg selv forresten. Han hadde drukket en halv flaske vin.

Der kan man se. :sjarmor:

Nei men altså, måtehold, mellomting og bla bla. selvfølgelig. det gjelder det meste her i livet, men jeg må ærlig innrømme at dere som skriker: "det er ikke faaaaaaaaarlig, du kan bli gal" og sånt får meg til å le litt.

Jeg er enig i at det kan være sløvende hvis det gjøres ofte og at verken lunger eller andre ting blir så veldig glad for at man putter i seg dette hver dag, men nå er ikke det meningen heller da. Og man kan fint styre seg i "hasjverdenen".

Vanskelig å forklare...

Ellers er jeg ganske enig med gjest 21:07. Det er et naturlig stoff.

Og nei, svært få gidder å kaste bort heroinen sin for å pensle hasjen med det. :ler:

Merkelig... jeg gikk faktisk forbi to "vanlige" gutter på vei hjem i stad. Det lukta litt rart, hehe, røyka seff hasj.

Endret av Snasen C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All denne skremselspropagandaen mot cannabis blir litt sånn som å rpoe "ulv-ulv". Når man har hørt det mange nok ganger og intet farlig har skjedd, så slutter man å høre etter. Det er nok heller den effekten som rammer de som etter å ha prøvd cannabis velger å prøve de andre mer farlige typer stoffer. De har erfart at cannbis ikke var så farlig, så når noen sier at annen nark er farlig, så tror de ikke på det de hører. Vanlige cannabisbrukere vil ikke gå over til å bruke andre stoffer, mer enn det en ikke-røyker vil begynne å røyke, eller en avholdsperson vil begynne å drikke alkohol.

Så bla av den grunn mener jeg at cannabis burde legaliseres.

Og til deg TS, alle lovlige legemidler har også skadelige langtidsvirkninger i større eller mindre grad, noen bivirkninger er jo riktig grusomme. Og de lagres lenge, lenge i kroppen. Ser ikke helt problemet du prøver å skissere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...