Gå til innhold

Murmelmy prater videre...

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei snuppa!

Jeg har aldri hørt om KISS jeg :sjenert: , og jeg ville aldri kommet på å tenke på at E kan ha noe sånt :sjenert: Hmm, begynner å lure på om jeg er en dårlig mor jeg :tristbla: Er det vanlig å kunne alt sånt?

Godt du fikk opplæring i hvordan du skal myke opp T. For håpe at det holder.

Innedag er digg når det er så dårlig vær. Syns jeg ihvertfall som hater å gå i regnværet.

Tidlig helg høres deilig ut. Mannen var hjemme fra ons til søn forrige uke, og det var så deilig å være familie på heltid.

Kos deg masse med T og voffen i dag, så ønsker jeg dere alle fire en riktig god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt dere får litt hjelp med ryggen til lille T! Høres ikke særlig behagelig ut! Lurer på hvor lang tid det hadde tatt for oss å finne ut av et sånt syndrom. Kan så lite om det.

Knirk knirker ikke nå, men hyyyler, så jeg får tusle og se hva han vil. Tipper på kos og underholdning og ikke søvn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om KISS jeg  :sjenert: , og jeg ville aldri kommet på å tenke på at E kan ha noe sånt  :sjenert:  Hmm, begynner å lure på om jeg er en dårlig mor jeg  :tristbla:  Er det vanlig å kunne alt sånt?

Jeg heller ante ikke noe om KISS før noen på et annet forum nevnte det da jeg funderte på hvorfor propellen alltid hadde hodet vendt ene veien i sjalet. Hadde henne med til fysioterapaut for en sjekk, ingenting galt. Og uka etter begynte hun selv å bytte på å ha hodet til andre siden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Må bare innom å fortelle!!! :hoppe:

Jeg sendte en oppskrift på Mei Tai til søsteren min i dag morges, og jeg fikk akkurat melding om at hun hadde sydd en prøve-Mei Tai. Så det var visst ikke så vanskelig. Nå må jeg bare bestemme meg for farge, så skal hun sy til meg! :)

Så da må jeg spørre deg om noen ting:

1) Hva slags stoffer er bra til MeiTai? (Vanlig bomull?)

2) Hvor lange vil du anbefale at selene bør være for at knyting skal gå greit?

3) Bør selene polstres på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :vinke:

IdaC, du er absolutt IKKE en dårlig mamma fordi du ikke har hørt om KISS/KIDD. Som Grooo skriver har også jeg lest om det på et annet forum (SM). Murfeliten skrike? Nå tuller du vel?

Grace, vi er hjemme og koser oss i dag også...sammen med mannen som har fri :hjerte:. Hei på deg iss :vinke:, håper du koser deg masse på tjukka!

Cr@sh: :kyss:

Xavia: Min MT er av følgende mål (alle mål i ferdigsydd format, så du må regne med det stoffet som går bort ved søm og vrenging):

3x seler på 200x25cm

Har kun polstret skulderselene og da har jeg brukt dobbelt lag av et fleecepledd som er klippet til 50cm. Du syr fast polstringen når du syr selen da det er enklere å vrenge den med fleecen påsydd. Selen blir ca 10 cm bred når den vrenges. Billig fleeceteppe fra kid e.l.

Panel på ca 40x45cm

Panelet består av tre lag (mitt gjør i hvertfall det). Siden jeg bruker MT'en når det er kanldt har jeg ull i midten og en blanding av poyester og bomull på utsiden. Meget slitesterkt. Det samme er forøvrig stroppene.

Når du syr panelet må du huske å ha de to lagene som vises (om du bruker tre lag vel og merke) inntil hverandre så de kommer ut når panelet vrenges.

Handleliste til MT:

Stropper: 2 m med stoff

Panel: 3x0.5 m pr stoff dersom du ønsker tre forskjellige stoff/motiv. Holder med 2x0.5 dersom du skal ha samme stoff på innside og utside

Se her for inspirasjon!

LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

Så deilig med fri for mannen også! :hoppe: Min hadde fri i går, og det var stas.

Gleder meg til å se hva du tryller frem av nye MT-stoffinnkjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....................Hvis noen lager for mange sånne mei taier så kan det hende jeg kunne tenkt meg til å kjøpe en sånn.................. :sjenert:

Hvor lenge "kan" de forresten sitte der?Til man ikke klarer å bære dem eller de bare vil sprelle seg bort?

Jeg vet ikke om Sondre hadde likt det for han må se hele verden og få sprelle fritt med både føtter og armer...så han er ganske tung å bære for han svirrer jo som en tulling :ler:

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miiip: od formiddag :kyss:

Kverris: håper dere har en fin dag i dag!

Rognis: Bilde av ny sommer-MT kommer kanskje i løpet av dagen :hoppe:

Skytte: Kanskje vi kan få ordnet noe ;). De kan sitte i MT i mange år uten at det blir for belastende på ryggen. Selv med små sprellefanter som våre :Nikke:. Etterhvert flytter man barna fra mage- til ryggbæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har pappa vært innom og koblet mannens nymonterte kjøkkenspotter til strømmen. Ble veldig fint assa! Jeg har vært hos svigers og levert kurven minsten lå i for et par måneder siden. Den har bare samlet støv og tatt opp plass, så godt å blir kvitt den.

Har også sydd meg en ny MeiTai . Dette er en "sommer-MT" som helt sikkert vil bli brukt på vinteren. Den forrige jeg sydde var helt sort, men denne er virkelig fargerik. Bilder følger her:

Fra siden

Forfra

Bak

Bærbilde av panel

Veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...