Gå til innhold

Murmelmy prater videre...


Murmelmy

Anbefalte innlegg

Hei alle gamle og nye kg venner :vinke:

Ny dagbok for å ta steget videre i livet. Tidligere har jeg hatt bryllupsdagbok som er slettet, og en svangerskapsdagbok som ennå ikke blir slettet i den tro at det kanskje kommer en liten en til i løpet av de neste tre årene.

For tiden består min tilværelse av å amme. Slik føles det i hvertfall :roll:. Poden er nå snart fire uker gammel og jeg har ellerede sett min begrensning som melkeku. Råvarene er det nok av, men motet og viljen mangler... Selvfølgelig er det koselig å se den lille kose seg, men jaggu så du smør. Føler meg som en vandrende melkefabrikk som kun er til for å mate den lille. Gudskjelov tar han smokk, flaske og MME veldig bra, så muligheten for fri er tilstede :Nikke:

Nå skulle en jo tro at livet mitt var et ork, men det er det så absolutt ikke. Storkoser meg som mamma selv om prioriteringene har tatt et alvorlig skifte på bare en måned. Fra å være selvsentrert (ikke bare det da :ler:) til å eksistere mest for å fø opp en liten en.

De siste dagene har tassen blitt mer og mer våken og i går klarte jeg å fremprovosere flere smil mens han lå i armene mine :). Gleder meg til han virkelig begynner å smile og le - for han har et absolutt fantastisk smil :hjerter:

Nå ligger han og sover, så da er armene til mor frie til å skrive litt her på kg.

Ha en flotters dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med ny dagbok! :) Har jeg æren av å være første besøkende, tro?

Koselig å lese om hverdagen deres! Kan godt skjønne at du koser deg glugg i hjel med lille T! Å bli mamma er det beste som har hendt meg i hvertfall :legrine:

Kos dere i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner, jenter!

Ser av mitt første innlegg at det er en haug med skriveleifer, men pytt pytt. Sånn går det når man har mye på hjertet,men minimalt med tid.

Nå har mannen, voff og jeg nettopp sett ferdig en film. Tassen har sovet på rommet vårt etter amming for rundt tre timer siden. Som mannen sa i stad: "det er deilig når han sover" ;). Men nå gleder jeg meg til han våkner igjen :hjerter:.

I skrivende stund ligger han på magen. Det er vel ikke sååååå farlig å ligge på magen så lenge vi har kontroll? Tror han liker det bast for da får han nemlig fjertet og bæsjet lettere enn i andre stillinger :ler:. Var akkurat inne hos ham og hørte han pustet. Likevel så er vi jo lært opp til at magen skal de ikke ligge på :riste:

Nå har jeg satt pizzadeigen og mannen styrer med vognen. Der våknet poden...nå må jeg gå :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen i nabolaget murmel! :bukke: Har akkurat flyttet htit selv :sjenert: Og jeg vil VELDIG gjerne følge med deg videre! Kjenner til det der å føle seg som en vandrende melkefabrikk ja... Har prøvd flaske bare en gang vi da, og da sutta hu så vidt på puppen etter det... så får vel vente litt med det da :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Toblerone :vinke:

Linkri: Tror poden ikke bryr seg noe særlig om hva det er han sutter på bare det ikke er smokkene som er like på begge sider, eller flaskene som har liten tut. Han liker best de flaskene som ligner mors brystvorter ;)

*trasker ut igjen og hopper i dusjen...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ligge på magen på dagen når du følger med, ja! Og fetteren til S ville ikke sove i det hele tatt på ryggen, han bare lå og knirka og det endte med null søvn for både ham og foreldrene, så de endte med at han sover på magen på natta også. Og nå sover alle kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu Snuppa!

Grattis med ny dagbok!

Jeg har det med å "glemme" litt de av dere som er i generell dagbok - men det blir det vel fort en ordnings på når jeg kommer over hit selv... Bær over med meg enn så lenge...

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnhild: SÅ koselig :klem:

miiip: Har funnet en løsning på problemet som du kan lese om lengre nede

Cr@sh: Jeg er fæl til å glemme alle som ikke var lokalisertder jeg selv var, nemlig fra M-Å :ler:

Murf: Smart! Jeg har aldri brukt den derre "mine innlegg"-knappen, jeg...

Peony: Snik all u want, baby :kyss:

------------------------------------------------

Jepp! Var veldig spent på natten i natt da jeg spiste pizza med masse ost og mer enn en langplate med firkløver i går. Tassen har hatt masse luft i magen, men det er jo ikke noe nytt.

Han fikk rundt 90ml MME i går kl 20.30 og jeg avsluttet med pupp da vi la oss en time senere. Vi sovnet selvfølgelig og han ble liggende på brystet mitt til neste amming kl 01. Ammet i en liten halvtime til han sovnet igjen og la ham i sin egen seng. Etter å ha oversett knirkelydene hans (sover med plugger i ørene ;)) et par minutter sovnet jeg igjen. Klokken fem ville han ha pupp igjen og vi holdt vel på i en tre kvarters tid. Deretter la jeg ham på magen ved siden av meg i sengen og da startet prompekvartetten -> og han holder på ennå :ler:

Dvs at jeg har sovet godt i natt fra kl 21.30-01, 01.30-05, 06-08. Det blir vel noe sånt som ti timer :sjarmor: . Tassen har jo ennå ikke våknet, så dette er virkelig luksus!

Nå har mannen akkurat dratt på jobb. Jeg har spist frokost og sitter nå på kg med voff på fanget. kos!

I dag er planen å gå tur med den lille og den firbente. I tillegg tenkte jeg meg på åpen helsestasjon og veie minsten. Tenkte jeg skulle spørre litt mer om hva jeg kan gjøre med all luften han sliter med. Er det vanlig å ha så mye luft i magen, dere?. Skal også hente mannen på jobb i dag, men det er jo ikke før i fem-tida.

Nå skal jeg inn å se til minsten...må sjekke at han puster, i hvertfall når han ligger på magen :rodme:. Deretter skal jeg stryke skjorter, sette på en vask og annet forefallende arbeide. Greit å sette i gang mens en liten krabat ligger og snorker... :sjenert:

Sånn når det gjelder neste kg barselstreff, passer det bra for dere torsdag 12. oktober? Er det slik at både LT og miiip har mulighet den dagen?

Ha en fin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Torsdagen passer bra for meg! Har ingen store planer den uka.

Så bra!

Ille å skrive det, men tror nesten jeg må vekke poden snart. Han har jo ligget i sengen siden klokken ni i går og sover ennå (med to ammepauser vel og merke). Har sovet nå siden rundt seks... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Gratulerer så mye med ny dagbok! :blomst:

Det er ikke mye jeg er på Kg for tida - det går mye i amming og stell her også for tida, og når Kveruliten sover så er det så mye annet som skal gjøres at nettet ikke blir prioritert!

Men jeg tenker stadig på dere da - og håper at dere har det bra! :)

Tenk at guttene våre er 4 uker i morgen allerede - tida flyr så utrolig fort!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grace :vinke:

Kverris: Ja tenk at i morgen er gutta fire uker! Og om noen dager så er de en hel måned :overrasket: Synes tiden har gått så fort og at han har vokst så utrolig mye. Skal på helsestasjonen og veie han om et par timer.

Sover gutten din mye? Synes tassen sover så mye. Nå hadde han vært våken en time før han var så trøtt at han nesten stupte. Dette etter å ha tilbragt tolv timer i sengen (kanskje 1 1/2 time av dem gikk med til amming i natt). Vet jeg ikke skal klage, men er det vanlig at de sover så mye?

Nå skal jeg ta med voff og lillegutt ut på tur. Må på posten en tur.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...