Dizzy Skrevet 17. september 2006 #21 Skrevet 17. september 2006 Det finnes pakninger med 6 brett ja. Det har i alle fall jeg.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #22 Skrevet 17. september 2006 Det finnes 6-måneders pakninger av noen slag ja. Mener også det finnes en 12-måneders pakning. Når jeg tenker etter tror jeg faktisk disse pakningene kun gjelder Trionetta.
Gjest Emera Skrevet 17. september 2006 #23 Skrevet 17. september 2006 Trinordiol er allerede utgått. (Hjelper ikke om den står i Felleskatalogen, legemidler kan jo tas ut av markedet før ny utgave av Felleskatalogen kommer ) ← Felleskatalogen på nett oppdateres kontinuerlig. Trinordiol står ikke på listen over utgåtte preparater hverken for 2003, 2004 2005 eller så langt i 2006. (Mener ikke å kverulere, altså...)
Gjest Frk. Grønn Skrevet 17. september 2006 #24 Skrevet 17. september 2006 Takk for svaret Dizzy og Gjest. Da tror jeg at jeg skal be om det neste gang
Gjest Fantus Skrevet 17. september 2006 #25 Skrevet 17. september 2006 Så kjekt å høre fra en som jobber på apoteket La oss si man tar ut p-piller for 1 år, får man da 4 pakninger à 3 måneder, eller finnes det noen med f.eks. 6 måneder? ← Av trionetta finnes det pakninger for 3 måneder, 6 måneder og 13 måneder
Gjest Frk. Grønn Skrevet 17. september 2006 #26 Skrevet 17. september 2006 Av trionetta finnes det pakninger for 3 måneder, 6 måneder og 13 måneder ← Oi! Da vet jeg det. Men når jeg først har fått vite det så skal selvsagt Trionetta ut av produksjon.. Teit!
Adonia Skrevet 17. september 2006 #27 Skrevet 17. september 2006 noen som vet hvorfor trionetta skal ut av produksjon da? det lurer jeg på..
Gjest niomi Skrevet 17. september 2006 #28 Skrevet 17. september 2006 Sikkert fordi det nå finnes så mye annen hormonprevensjon med like få bivirkninger og mindre hormoninnhold på markedet. Trionetta er "gammeldags", vettu!
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #29 Skrevet 18. september 2006 For min del er det synd dette ikke var for 8-10 år siden, da hadde jeg sluppet å bli satt på de og slitt med et assortert utvalg plager i flere år. Men for dere som er mer eller mindre avhengige av de: Vil det ikke være mulig å få Trionetta/Trinordiol på samme regelverk som Roccutane og lignende? Jeg husker ikke hva det heter, men det er noe om at medisiner som ikke er i vanlig salg i Norge kan gis ved spesielle tilfeller.
Gjest squeeky Skrevet 18. september 2006 #30 Skrevet 18. september 2006 For en krise!!!! Har gått på Trionetta i 8 år...Aldri prøvd noe annet. Tenk om dedt kødder til hele systemet mitt da? Lenke til hva som skjer: http://www.kvasir.no/nettsok/showCache.htm...30240&cacheTag=
Gjest Frk. Grønn Skrevet 18. september 2006 #32 Skrevet 18. september 2006 Dama på apoteket informerte ikke meg når jeg var der i dag.. Ikke at jeg hadde behov for det, og det er jo fortsatt noen måneder til, men allikevel.. De skal vel (såvidt jeg har forstått) underrette alle som henter Trionetta på apoteket
Gjest Norwegian Blue Skrevet 18. september 2006 #33 Skrevet 18. september 2006 Fra 1.januar 2007 vil p-pillemerket Trionetta forsvinne fra markedet. Dette er det mest brukte p-pillemerket i Norge, og Schering Norge prøver nå å informere alle Trionetta-brukere, så de ikke blir overrasket når de skal hente en ny pakning på nyåret. De har informert alle apotek, så de gjør alle som henter Trionetta oppmerksomme på dette. Ifølge Schering er det viktig at Trionetta-brukere oppsøker legen sin, og de anbefaler dem å gå over til Yasmin eller Yasminelle. Jeg var på apoteket i dag, og spurte om dette. Ingen av de som jobbet der hadde hørt noe om at trionetta skulle ut av produksjon, bare trinordiol. Så ALLE apotek har tydligvis ikke blitt informert.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #34 Skrevet 18. september 2006 Dama på apoteket informerte ikke meg når jeg var der i dag.. Ikke at jeg hadde behov for det, og det er jo fortsatt noen måneder til, men allikevel.. De skal vel (såvidt jeg har forstått) underrette alle som henter Trionetta på apoteket ← Jo, det skal vi infomere om, men det er ganske nytt foreløpig så det er ikke sikkert alle har fått beskjed. Og, det kan skje at vi glemmer dessverre!
Gjest Frk. Grønn Skrevet 18. september 2006 #35 Skrevet 18. september 2006 Jo, det skal vi infomere om, men det er ganske nytt foreløpig så det er ikke sikkert alle har fått beskjed. Og, det kan skje at vi glemmer dessverre! ← Det er klart :blunke:
miesol Skrevet 18. september 2006 #36 Skrevet 18. september 2006 ÅNEI Jeg har ikke lyst til å bytte.. har brukt Trionetta i 6 år, aldri prøvd noen andre, men har vært superfornøyd! Sjekka resepten min nå, kan ta ut 4 x 6x28 på den enda, kan jeg virkelig ta ut alt dette før nyttår? Utsetter jo bare problemet, men dog.. kanskje jeg har lyst til å slutte med p-piller når jeg er ferdig med det lageret så jeg slipper hele byttet.. Også et litt annet spørsmål til dere andre p-pillebrukere, pleier dere å ha en legetime når dere skal fornye resepten? Legen min mener dette er helt unødvendig så han sender den bare i posten.. Det er jo enkelt og greit, men jeg har stusset litt på dette siden jeg aldri har fått utført en GU-undersøkelse i løpet av disse 6 årene (ikke før jeg begynte heller forsåvidt...) Prøvde å spørre legen en gang, men han mente det også var unødvendig - han klamydiatestet meg bare. Når bør man begynne å ta celleprøver/"full GU"? Beklager om dette havna litt utenfor tråden, syntes bare det var litt unødvendig å skrive to p-pilletråder samtidig.. men gi meg et hint om jeg herper tråden din TS så skal jeg lage en egen.
Hu i Svingen Skrevet 18. september 2006 #37 Skrevet 18. september 2006 (endret) Og nei, vi damene bak disken på apoteket ser ikke rart på dere om dere tar ut alt på en gang. Ganske vanlig å ta ut f.eks. for et år om gangen, selv om de fleste tar ut 3-månederspakninger. ← Og jeg som fikk tredjegradsforhør av apotekdamen sist jeg kjøpte p-piller. "Ja, men du trenger ikke ny forsyning før om en uke, det kan jeg se her"... - ondt blikk - Yaddayaddayadda.... Ikke hennes business om jeg henter nye piller før jeg går tom, er det vel? Madonna! Endret 18. september 2006 av Hu i Svingen
Gjest Frk. Grønn Skrevet 19. september 2006 #38 Skrevet 19. september 2006 Også et litt annet spørsmål til dere andre p-pillebrukere, pleier dere å ha en legetime når dere skal fornye resepten? Legen min mener dette er helt unødvendig så han sender den bare i posten.. Det er jo enkelt og greit, men jeg har stusset litt på dette siden jeg aldri har fått utført en GU-undersøkelse i løpet av disse 6 årene (ikke før jeg begynte heller forsåvidt...) Prøvde å spørre legen en gang, men han mente det også var unødvendig - han klamydiatestet meg bare. Når bør man begynne å ta celleprøver/"full GU"? Beklager om dette havna litt utenfor tråden, syntes bare det var litt unødvendig å skrive to p-pilletråder samtidig.. men gi meg et hint om jeg herper tråden din TS så skal jeg lage en egen. ← Det er bare å spørre i vei, du herper ikke Jeg pleier ikke alltid å ha legetime, men tok GU for 2 år siden, på eget initiativ. Synes det er litt rart at legen din ikke har undersøkt deg etter 6 år på p-piller.. Men du kan jo spørre om å få en?
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2006 #39 Skrevet 19. september 2006 Jeg tror jeg har noen brett Trinordiol liggende....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå