Gå til innhold

P-piller

Gjest Frk. Grønn

Fremhevede innlegg

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Leste her om dagen at p-pille merket "mitt" Trionetta forsvinner fra det norske markedet f.o.m. januar, og synes det er ganske kjipt fordi fungerer så bra på meg (Yasmin funket ikke). Men så kommer det nye merket Yasminelle på markedet og skal visstnok ha den laveste dosen østrogen av dagens piller, og det er vel bra? Så om 2-3 måneder skal jeg skaffe ny resept og kunne tenkt meg å prøve dette nye merket, som også skal være bra mot PMS og uren hud :klappe: (Vet selvsagt at legen har et ord med i laget og at ikke alle piller passer alle :) )

Noen andre som må bytte p-piller ved årsskiftet som har noen tanker om hvilket merke de vil bytte til? :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsvinner Trinordiol også? For det er det samme som Trionetta.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Som Trinordiol-bruker har jeg også prøvd å finne ut av dette, men jeg har ikke funnet noe konkret info. Men jeg vil anta at Trinordiol også forsvinner. Må vel ta en samtale med legen om dette når det nærmer seg utskriving av ny resept.

Kan ikke si jeg er begeistret, siden Trinordiol har hjulpet meg med mange plager.

Skrevet

Jeg trodde triordiol var forsvunnet for lenge siden jeg.. Er ganske sikker på at det skal forsvinne ihvertfall.

Gjest bamsemums
Skrevet

Mhmm... da må jeg visst se meg om ettter et nytt merke. :klø:

Skrevet

Jeg også, men aner ikke hva jeg skal bytte til...

Skrevet

Den er allerede borte, jeg måtte bytte til Trionetta for ca ett halvt år siden, fordi Trinordiol ikke var å få kjøpt lenger.

Gjest Rødtoppen
Skrevet

Æsj, må jeg bytte altså? Jeg ble jo først forskjøvet fra Trinordiol til Trionetta... :sur: What to do? Jeg har prøvd en del andre piller også, men har alltid fått masse bivirkninger av de, bare Trionetta som funker bra på meg (har brukt den i 7 år)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg var jo nettopp inne og fikk resept for et år på trionetta! Æsj, må jeg inn å få bytta før nyåret da? Og jeg som var så fornøyd med å ha fiksa det for en god stund fremover.

Det er egentlig det samme hva jeg bytter til, bare jeg ikke får noen negative bivirkninger av det. Har vært helt syntomfri med trionetta.

Skrevet

Best å hente ut mest mulig på resepten mens dere kan ;)

Det var faktisk sånn jeg fikk eldstemann.

Brukte en type p-piller som funkerte bra. Så tok myndighetene den ut av markedet her i Norge pga høyt hormonnivå.

Jeg prøvde merke på merke, men ingen funket. Ventet på mensen for å starte opp på en ny type p-piller. Tok en sjanse en gang. Fikk en flott datter :ler:

P-piller kan være noe herk :sur:

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Best å hente ut mest mulig på resepten mens dere kan ;)

Hadde det vært gratis så hadde dt vært genialt, men kanskje jeg skal gjøre det allikevel.. Trionetta fungerer jo som en drøm for meg, så det hadde vært greit å ha noen i bakhånd :lol: Men apotekene har vel en oversikt over når man kjøpte p-piller sist? Damene bak disken ser nok litt rart på meg hvis jeg kjøper p-piller en gang i uken - for å sette det på spissen :ler:

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Det er noe grense for hvor mange man kan kjøpe? Har alltid kjøpt når jeg trenger ny pakke, men kan jeg kjøpe to-tre pakker om gangen?

Skrevet
Det er noe grense for hvor mange man kan kjøpe? Har alltid kjøpt når jeg trenger ny pakke, men kan jeg kjøpe to-tre pakker om gangen?

Jada, du kan kjøpe alt som står på resepten på én gang. Det blir gjerne billigere også, én stor pakning er billigere enn mange små.

Skrevet
Den er allerede borte, jeg måtte bytte til Trionetta for ca ett halvt år siden, fordi Trinordiol ikke var å få kjøpt lenger.

Ja, ser nå i Felleskatalogen at Trinordiol kun finnes i pakninger med 28 tabletter pr. brett. Det står i hvertfall der.

Skrevet

Jeg måtte også skifte fra trinoridol til trionetta. Da skal jeg også på apoteket å få ut alt før januar :)

Skrevet

Ånei! Trionetta funker kjempebra for meg... Alle andre jeg har prøvd gir meg nedsatt sexlyst! Uff uff uff!

Skrevet

Hva med å teste ut p-ring eller p-plaster?

Jeg brukte Trionetta i mange år, før en kort periode på Yasmin og så Cerazette, før jeg for 2.5 år siden endte opp på p-ring. Mest geniale prevensjonen jeg har brukt, iallfall! :klappe: Og jeg likte Trionetta veldig godt, Yasmin og Cerazette funket ikke for meg. Men p-ringen er 100% bedre enn Trionetta føler jeg. For etter et par år på Trionetta hadde sexlysten gått (umerkbart) ned, mens jeg ikke merker noe slikt med p-ringen. Også slipper jeg å huske pillen hver dag. :)

Skrevet

Trinordiol er allerede utgått. (Hjelper ikke om den står i Felleskatalogen, legemidler kan jo tas ut av markedet før ny utgave av Felleskatalogen kommer ;) )

Man kan ta ut hele mengden på resepten om man vil. (Gjelder ikke de som får dekket p-piller, dvs. de under 20 år, de får utlevert for 3 måneder om gangen).

Og nei, vi damene bak disken på apoteket ser ikke rart på dere om dere tar ut alt på en gang. Ganske vanlig å ta ut f.eks. for et år om gangen, selv om de fleste tar ut 3-månederspakninger.

(Og dessuten veldig forståelig at folk vil ha ut flest mulig av Trionetta før den går ut) :)

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Så kjekt å høre fra en som jobber på apoteket :)

La oss si man tar ut p-piller for 1 år, får man da 4 pakninger à 3 måneder, eller finnes det noen med f.eks. 6 måneder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...