Gå til innhold

Han der Tommy Sharif altså...


tuji

Anbefalte innlegg

På Skavlan svarte han på direkte spørsmål at han husket hva barna het, "men ikke spør når de er født". Videre sa han at han jobbet ca. 18 timer i døgnet, og at dette dessverre hadde gått ut over familien på den måten at de sjelden så hverandre.

En slik fleip hører jeg folk ofte sier. Det må altså ikke bety at han ikke vet hvor gamle barna er. Men ellers så jobber han vel like mye som en typisk regjeringsmedlem.

Og det som var så "utenfor" med kommentaren hans, var vel at han var mer opptatt av bilen enn egen helse.

Han kjørte i en grøft. Det var liten fare for hans egen helse å kjøre i en grøft. Derimot kunne bilen ha tatt skade. I går mistet jeg mobilen i bakken. Jeg var glad for at den ikke gikk i stykker. Burde jeg heller være glad for at jeg ikke ble skadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går mistet jeg mobilen i bakken. Jeg var glad for at den ikke gikk i stykker. Burde jeg heller være glad for at jeg ikke ble skadet?

Mobilmisting er sjelden forbundet med fare for personskade ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om han nå hadde brekt armen og skada spoileren på bilen, trur jeg faktisk at han ville uffa seg mer over armen enn bilen.

som du prøver og svare på mit tidligere innlegg her om at jeg tillegger deg motiver jeg ikke har grunnlag for, hvem tillegger eghentlig andre motiver og meninger her nå?

du er bombastisk på at siden han var glad bilen ikke blei skada så er bilen viktigere enn livet, vet du hva han egentlig mente? vet du at han ikke mente at det er greit han dreit seg ut, men bilen er da like hel???

så fordi jeg synes du er misunelig og faktisk i dette tillfele lit smålig så tillegger jeg deg meninger, mens du vet helt sikkert hva andre mener når de sier noe?

mange offrer desverre familie og barn pga kariere, shariff er ikke unik der, mange bruker penger på biler og båter, hus og hytter, han er heller ikke unik der.

hvor var du da røkke kjøpte båt til 100mill? trur du ikke barna og familie/venner har betalt får all luksusen hans og?

la nå mannen kjøpe hva han vill og si hva han vill, er mye annet man heller kan bruke tia på enn og prøve og sverte de som lykkes så bra at de kan kjøpe en slik bil, selv om prisen er høy i forhold til familie mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Jeg har ikke sagt noe om fred i verden.

Hvorfor blåser dere opp dette? Jeg har bare kommentert en sak jeg leste i VG i dag.

Er det å legge seg bort i andres saker? Alt jeg har ytret meninger om, er ting som Sharif selv har sagt i media. Hvis han ikke vil ha andres synspunkter på det, bør han ikke si det offentlig.

Det er du selv som har blåst det opp, så den får du stå for selv. Han sa han var glad bilen ikke ble skadet, og du dro konklusjonen med en gang at bilen var viktigere enn et menneskeliv.

Vel, i denne saken var det aldri snakk om noen skader på han i det hele tatt, og derfor blir en sånn sammenligning feil. For du har virkelig ingen som helst forutsetning å si at han setter bilen høyere enn seg selv, ut i fra denne saken. Han ble ikke skadet, og da er det en selvfølgelighet at man tenker på bilen. Det ville jeg også gjort, selv om jeg har en myyyyyyye billigere bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mobilmisting er sjelden forbundet med fare for personskade  ;)

Akkurat!

Og utforkjøringen Sharif kommenterte er også sjelden forbundet med fare for personskade ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å si at det ikke er bra at han ga 100.000 kroner.

Få det med deg nå da! Dollar vennen! Ikke Kroner! Dollar! Got it?

Forøvrig: jeg liker fyren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat!

Og utforkjøringen Sharif kommenterte er også sjelden forbundet med fare for personskade ;)

Ja, det vet jeg NÅ. Ikke da hovedinnlegget ble skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal ha få ha dine meninger...men det blir kanskje litt typisk smålig om man må sitte å mene noe om hvordan naboen bruker pengene sine....

Smålig? nei, vet du hva jeg syns er smålig? Når mennesker kan bruke 50 000 på nye møbler men ikke 100 kroner på sykkelhjelm til ungene - eller når en skal ha med "doggybag" fra restauranten fordi man "tross alt har betalt for maten" og det er igjen to skinkebiter og en halv potet på fatet - det er slikt jeg syns er smålig.. Når man tisker og hvisker bak ryggen på andre og ikke tør stå frem og si hva man mener høyt - når man smisker med sjefen eller tar æren for andres arbeid - det er smålig.. Å mene noe om denne fyren er ikke smålig - det er ren og skjær moro....

Dessuten - har du aldri ment at andre kunne prioritert annerledes?

Jeg har og er ikke redd for å innrømme det heller - og hvis du mener det gjør meg smålig får det stå for din regning...

Jeg mener mennesker godt kunne gi litt hver av sin timelønn til for eksempel frelsesarmeen - både fattig og rik - og på den måten bidra mer til felles gode.. Jeg mener nabon som kjøper bil til halvannen million men ikke har ordentlig middag hver dag burde prioritert annerledes - og i allefall ikke komme ut i fellesarealet og klage over dårlig råd...

Jeg mener masse - men er ikke dermed smålig, misunnelig eller sjalu.. Tror enkelte her må ta seg et oppfriskningskurs i hvilken betydning som ligger i enkelte ord og ikke bruke dem i *hytt og ræv*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener masse - men er ikke dermed smålig, misunnelig eller sjalu.. Tror enkelte her må ta seg et oppfriskningskurs i hvilken betydning som ligger i enkelte ord og ikke bruke dem i *hytt og ræv*

:ler:

Jeg ser du påberoper deg enerett til å definere hvem som er smålig og ikke.

Vel, nå er det engang slik at jeg kan mene at det er smålig av folk å legge seg opp i hvordan andre bruker penger de har jobbet hardt for å tjene(og i tillegg gir en god slump til veldedighet).

Jeg kan godt mene noe om andres prioriteringer, men holder det stort sett for meg selv.

Men at det er moro og stor folkesport har jeg jo forstått - så mye som det hviskes og tiskes over hagegjerder og mellom campingvogner her i landet.

Synd de færreste har baller nok til å si det face-to-face til den det gjelder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sirka_*
Jeg mener ikke å si at det ikke er bra at han ga 100.000 kroner. Men når det skjer samme uken som han kjøper bil til 7,5 mill. blir kontrasten så tydelig.

Det jeg egentlig mente å kommentere, var at det viktigste var at bilen var uskadd. Hva med ham selv, det var vel ok at han også var uskadd - eller? Hva er viktigst, liksom, en bil eller et menneske?

Han ga 100 000 DOLLAR, ikke 100 000 kroner.

Det er mye penger det ska jeg si deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser du påberoper deg enerett til å definere hvem som er smålig og ikke.

Nei - ikke hvem som er smålig, men hva smålig er.. To heeelt forskjellige ting hvis du leter det opp i en ordbok vil du se...

Smålig er et adjektiv og kan bøes som småligere eller småligest og viser til å være gnien, knipen eller på andre måter være en person som ønsker "grave til seg" og da gjerne på bekostning av noe annet eller av andre. Ser ikke at det ordet passer inn her - derfor rådet jeg deg og sikkert flere til å vite hva ord betyr før man bruker dem i en helt feil setting..

Jeg kan godt mene noe om andres prioriteringer, men holder det stort sett for meg selv.

Så flink du er :klappe:

jeg er nå desverre ikke like flink - spesielt ikke om noen starter en diskusjon eller spør om min mening..

Men sett fra min side av bordet - hvorfor holder du ikke meningene dine for deg selv her da hvios du gjør det ellers?

Men at det er moro og stor folkesport har jeg jo forstått -  så mye som det hviskes og tiskes over hagegjerder og mellom campingvogner her i landet.

Synd de færreste har baller nok til å si det face-to-face til den det gjelder....

:ler:

snakk for deg selv - i min hverdag er det få som er så feige, heldigvis.. Og noen folkesport kan det neppe kalles - der er vel fotball for godt integrert allerede...

:ler:

edit: skrivefeil

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

derfor rådet jeg deg og sikkert flere til å vite hva ord betyr før man bruker dem i en helt feil setting..

Takk, jeg gir deg samme råd tilbake. Smålig er i bokmålsordboka definert som "1 småskåren, trangsynt ta s-e hensyn, 2 påholden, gjerrig"

Vel, jeg vil si denne typen kritikk av andre menneskers pengebruk fint faller inn under begrepet "smålig".

Semantisk er du på tynn grunn om du mener min bruk av "smålig" er feil.

Men sett fra min side av bordet - hvorfor holder du ikke meningene dine for deg selv her da hvios du gjør det ellers?

:ler:

Jeg har ikke sagt jeg holder meningene mine for meg selv....jeg har sagt jeg ikke kommenterer andres pengebruk .....ikke din og ikke Sharifs.....dere kan bruke pengene deres slik dere selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, jeg gir deg samme råd tilbake. Smålig er i bokmålsordboka definert som "1 småskåren, trangsynt ta s-e hensyn, 2 påholden, gjerrig"

Vel, jeg vil si denne typen kritikk av andre menneskers pengebruk fint faller inn under begrepet "smålig".

Fordi man da er gjerrig? Eh - nei, er man da trangsynt? eh.. tja kanskje men ikke helt rett der heller, er man småskåren? Nepper og heller ikke påholden - så hvordan kan du da forsvare din bruk av smålig i sammenheng med at man mener noe om andre?

Semantisk er du på tynn grunn om du mener min bruk av "smålig" er feil.

semantisk = betydning ; altså sier du at betydningsmessig er jeg på tynn grunn når jeg mener din bruk av smålig er feil?

Jepp - høres ut som korrekt norsk ja.. :) jeg prøver holde meg til fremmedord jeg VET betydningen av sånn generelt sett jeg da.. og som jeg kan forvente de fleste andre skjønner også..

Jeg har ikke sagt jeg holder meningene mine for meg selv....jeg har sagt jeg ikke kommenterer andres pengebruk .....ikke din og ikke Sharifs.....dere kan bruke pengene deres slik dere selv vil.

Jeg kan godt mene noe om andres prioriteringer, men holder det stort sett for meg selv.

Akk ja, så dumt av meg å ikke se ordet prioriteringer...

Beklager altså..

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; det var en utforkjøring, ikke et krash - men kunne lett BLITT en krash. At bilen er uskadd betyr at mannen sjøl også er uskadd. Å ødelegge understellet på en slik bil vil være det samme som å ødelegge 7.5 mill. Du får dem ikke igjen.

For det andre; jeg tror det kan være en ide å skjønne at denne mannen ikke alltid er så usjenert, dermed blir talemåten litt "bred". Dette er i hovedsak en helt vanlig mann som har gjort noe forferdelig genialt og har skapt noe ut av veldig lite. Det er klart at det å uttrykke seg foran 4.5 mill mennesker ikke alltid er en walk in the park.

For det tredje; hadde jeg hatt en bil av dette kaliberet, helt sprette pisse nytt, så ville jeg gitt blanke i om jeg knakk en arm og tvert imot vært på gråten ovenfor bilen. Slik er det bare for bilentusiaster. Ikke noe man skal prøve å forstå, bare skjønne at det er sånn.

enig, og man behøver ikke være bilentusiast for å skjønne det ;)

jeg sier hurra for tommy sharif som har klart å bygge opp noe som han har, som har klart å tjene masse penger på det! det skulle da bare mangle om han ikke kan kjøpe seg den bilen han vil! han tar da ikke akkurat penger fra de fattige og kjøper bil for dem? nei, han hjelper fakrisk de fattige ved å tilby billige dekk og felger, hahaha!

og om jobbinga har gått utover familien; ja, hvilken grunder har ikke opplevd det? spør nikita-grunder inger ellen nikolaisen om nikitaeventyret har gått utover familien hennes... og hun er i tillegg kvinne! skrekk og gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som klarer å tenke litt selv vet at dette bilkjøpet i stor grad handler om medieomtale! han bruker 7,5 mill på en bil han skal bruke til promotion. Kunder skal få prøvekjøre, han skal stille den ut etc etc. Dette er en mann som har jobbet dag og natt i mange år for å komme dit han er nå. Hvorfor kan han ikke bruke 7,5 mill på reklame som gir både han og andre mennesker glede, istedet for å gi tvnorge, tv2 og tv3 pengene??

Han får mye mer omtale på denne måten, og samtidig virkeligjør han en av sine største drømmer. At han gir 100 000 dollar til veldedighet for å få positiv omtale i mediene synes jeg er topp! Tenk om alle store forretningsmenn kunne gjort det slik? De hadde fått mange flere plusser i min bok da, enn ved å vise en halvdårlig reklame på tv2 :forvirret:

Tror dere virkelig at denne mannen ikke vet hva barna sine heter? Tror dere virkelig ikke han vet når barna er født? Kjære vene... har dere aldri hørt om humor?? Mannen gråter fremdeles over tapet av et dødfødt barn!

Skjerp dere! Legg vekk Janteloven og gled dere på vegne av en som faktisk har klart å gjøre noe med livet sitt gjennom beinhardt arbeid. (ja jeg vet hvor mye han jobber for jeg er en av kundene hans og kjenner flere av hans ansatte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man da er gjerrig? Eh - nei, er man da trangsynt? eh.. tja kanskje men ikke helt rett der heller, er man småskåren? Nepper og heller ikke påholden - så hvordan kan du da forsvare din bruk av smålig i sammenheng med at man mener noe om andre?

Det var du som belærte meg om betyningen av ordet smålig.

Jeg vet utmerket hva det betyr og min bruk av ordet er korrekt - Det er både trangsynt og småskårent å måtte bry seg med hvordan andre bruker pengene sine - spesielt når det springer ut fra misunnelse.

semantisk = betydning ; altså sier du at betydningsmessig er jeg på tynn grunn når jeg mener din bruk av smålig er feil?

Jepp - høres ut som korrekt norsk ja..  :) jeg prøver holde meg til fremmedord jeg VET betydningen av sånn generelt sett jeg da.. og som jeg kan forvente de fleste andre skjønner også..

Oj. Du fant kanskje ut at du tok feil så det var greit å vri temaet over til noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...