havsulen Skrevet 31. juli 2003 Forfatter #61 Del Skrevet 31. juli 2003 Hjelp! Nå føler jeg meg helt apatisk. Skal jobbe tre uker før bryllupet, og ha fri den siste uken før. Nå er jeg på jobb, men klarer ikke å ikke tenke på bryllupet. Og når jeg er hjemme klarer jeg ikke å ikke tenke på jobben. Får gjort altfor lite på alle områder, føler jeg! Åh, det er slitsomt å føle at jeg ikke får gjort mitt beste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 31. juli 2003 #62 Del Skrevet 31. juli 2003 Vil bare ønske deg lykke til! Skjønner du er sliten, men det går nok bra Skal dere på noen bryllupsreise etterpå? Isåfall får du se frem til å slappe av med din kjære da...Håper du får hjelp til ting siste uka slik at ikke alt hviler på deg ? Viktig å stelle litt pent med seg selv og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 1. august 2003 Forfatter #63 Del Skrevet 1. august 2003 Tusen takk for trøsten, Soul! Du har rett - snart skal vi på bryllupsreise og det skal bli så vannvittig deilig! I dag hadde jeg prøvetime, med undertøy, strømper, sko, smykke, slør - alt! Den flinke dama i salongen satte i nåler for å sy den litt inn og litt opp på lengden. Det var så gøy! Jeg tror jeg blir fin! Og nå er kjolen og sløret trygt (?) forvart i salongen. Får ikke se den igjen før jeg henter den uka før bryllupet - nyrenset og sydd til meg. Ha det bra, kjolen min! I helga skal vi lage bordkort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 1. august 2003 #64 Del Skrevet 1. august 2003 Kjempegøy å prøve kjolen med "alt" ja! :D Man føler seg så fiin, ikke sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 5. august 2003 Forfatter #65 Del Skrevet 5. august 2003 Har snakket med toastmasteren, hun gleder og gruer seg. Hun har lånt masse bøker på biblioteket og forbereder seg godt. Jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre så hun ikke gruet seg så. Samtidig tenker jeg at jeg ikke kan ta alle bekymringer på meg. Pappa forteller meg at han gruer seg til talen, min kjære også. Jeg gruer meg litt selv. Jeg får ikke hjulpet dem og det plager meg. Men det er det ikke noe jeg kan gjøre noe med. Barnevaktene har sagt at de kan fra klokken 14:30 - hurra. Må bare finne ut hvordan vi organiserer det. Det er for øyeblikket fire aktuelle småbarn som kan være med. Jeg skal ringe rundt til foreldrene og høre hvordan de helst vil ha det, men jeg ser for meg at barna passes under vielsen og under båtturen som alle gjestene skal være med på, fra Kapp til Gjøvik. Det betyr at barna passes uten foreldrene til stede fra kl 14:30 til ca 17:45. Så på bridezillas i går. Der var det en brud som stresset fordi det bare var tre uker igjen. Om tre uker er vi gift og på en strand i Hellas. Pappa har kjøpt inn all vin til middagen. Må planlegge barkartet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 6. august 2003 Forfatter #66 Del Skrevet 6. august 2003 I går kjøpte jeg veske, til lebestift, lommetørkle etc under festen, og et ekstra par strømper. Spurte også min brors samboer om hun kan tenke seg å dele ut program når folk kommer til kirken - det kunne hun! De var på overnattingsbesøk hos oss i natt, jeg kjørte dem til Gardermoen før jeg dro på jobben i dag tidlig (trenger kaffe nå...). De skal være to uker i solen, og blir brune og fine til bryllupet! Spørsmålet om dansemusikk er uavklart. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 8. august 2003 Forfatter #67 Del Skrevet 8. august 2003 Vår toastmaster var på middag/overnattingsbesøk hos oss. Vi fikk godt gjennom organiseringen av middagen i forhold til røykepauser, bordplassering, talerekkefølge etc. Hun har alt under kontroll. Det har ikke jeg. Jeg har: - musearm godt utviklet i høyre arm - ... og begynnende i venstre - kamera og PC har krasjet, begge er essensielle for at jeg skal få gjort jobben min, har masse prosjekter jeg må bli ferdig med neste uke. - vi får ikke vann på kjøkkenet før tidligst mandag - det ligger nå tre uker etter skjema, og jeg begynner å bli lei av å vaske opp i balje! - urinveisinfeksjon! Har hatt det mange ganger før, og pleier å kjenne igjen symptomene og klare meg uten antibiotika ved å drikke masse, ta tranebærkonsentrat og ta det med ro. Men nå har jeg oversett alle signaler, og i går ble jeg sendt på legevakten med intense magesmerter. Fikk penicilin og er bedre allerede. Men nå har jeg mest lyst til å bare legge meg og sove - i minst en uke. Jeg vet at dette er peanuts i den store sammenhengen. Jeg er egentlig kjempeheldig og priviligert. Hvorfor måtte det bli slik akkurat nå, to uker før bryllupet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 8. august 2003 #68 Del Skrevet 8. august 2003 Kjære frøken lompe-arving! Morsomt å ramle over bryllupsdagboka di!!! Må si dere har vært veldig organiserte i forhold til oss. Men som du så; vi ble også gift - selv om underskjørtet ble sydd natt til bryllupet. Ergo: INGEN TING Å BEKYMRE SEG FOR!!!!! Husk at du bare må glede deg til hva DERE skal denne dagen, og så må du la ANDRE bekymre seg for utførelsen av de praktiske tingene, slik at de blir slik som dere HAR planlagt, og godt må jeg få tilføye, til denne fantastiske dagen!!! Vi må bare snakkes når du kommer hjem igjen!!! Fru Nitha (med den av 5. juli nest lengste bylinen på bruket... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 10. august 2003 #69 Del Skrevet 10. august 2003 Vil bare ønske deg alt godt for ukene fremover, ser ut som du har hatt det litt å stri med, men husk at alt virkelig ordner seg til slutt; urinveisinfeksjoner går også over . Vil også ønske deg lykke til med det siste av planleggingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 11. august 2003 Forfatter #70 Del Skrevet 11. august 2003 Tusen takk for oppmuntringene, Nitha og ringblomst! Føler meg mye bedre nå! Er desverre (?) slik skrudd sammen at jeg sjelden slapper av med å gjøre ingenting. Derfor bestemte jeg meg for at jeg heller - rolig - ville forsøke å få unna noe av det som henger over meg. Og nå føles det lettere! I helgen har vi: - planlagt sammen med fotografen. Hun kommer til byen allerede torsdag for å se på aktuelle steder! Og hun vil være med hele dagen - fra kirken til brudevalsen! Opprinnelig hadde vi tenkt hun kunne få dra når middagen begynte. - laget bordkort! Har brent CD-er til alle, en type til jentene og en til guttene. Så har vi merket dem, og festet på silkebånd. Fiks ferdig! - laget bordplanen. Mange hensyn å ta: de fire (!) som ammer må sitte nær døren, alle par skal sitte ved hverandre, og alle skal sitte ved noen de kjenner. Fiks ferdig! - laget ferdig overnattingsplanen. Til tross for noen avbestillinger hos vertene, er alle gjestene plassert. Vi har også begynt å ringe rundt til gjestene for å gi dem tlf. nr til vertene så de kan ta kontakt hvis de vil. I tillegg har jeg delegert ansvaret for å hente blomstene i kirken søndag til mamma. Hun har også fått ansvaret for å pakke ned gavene søndag. Puh! - Nitha: så gøy at du "fant meg"! Gleder meg til å gå på kafé med deg i neste uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 11. august 2003 Forfatter #71 Del Skrevet 11. august 2003 Har kjøpt en liten, lys veske. Har ikke tenkt å gå rundt med den, men den skal få lov til å samle tingene mine - lebestift og lommetørkle - i min forlovers varetekt. Må: - spørre to venninner om de kan bake - skrive tale - kjøpe lebestift - lage kirkeprogram - lage sanghefte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 11. august 2003 #72 Del Skrevet 11. august 2003 Ikke mange dagen igjen nå havsulen! men det virker som du har alt under kontroll, bra at du kom deg fort på bena og ikke ble sengeliggende. Kos deg med det som gjenstår av planlegging og ta det med ro..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 13. august 2003 Forfatter #73 Del Skrevet 13. august 2003 Spurte min tante om hun vil ønske velkommen og dele ut program i kirka. Det synes hun var en hyggelig oppgave - flott! Spurte også mitt søskenbarn om hun vil være med og synge utgangsmarsjen sammen med min solistvenninne. Håper det fungerer! Spurte broren hennes om han kunne filme, men det kunne han ikke fordi han ville passe på kjæresten sin som ikke kjente så mange. Hallo! Han skulle filme i kirka og litt under talene - og da skal han vel ikke snakke med henne? Faktisk har vi mange som har tilbudt seg å hjelpe oss, men hjeg hadde lyst til å spørre ham for at han også skulle bli involvert. Javel - han om det. Ikke noe problem å finne en erstatning i hvert fall! Synes det er ekkelt å spørre folk nå. Tror jeg heller baker noen ekstra kaker selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 14. august 2003 Forfatter #74 Del Skrevet 14. august 2003 TENK at vi skal gifte oss! Når jeg tenker på det kan jeg få tårer i øynene, samme om jeg er på bussen eller hvor jeg nå er. Jeg er så utrolig vannvittig heldig og takknemlig! Som i går for eksempel, da min kjære var et mønstereksempel av en vert for en venn av oss som trengte litt støtte. OG leste for meg på senga da jeg ikke fikk sove. OG fikset oppvaskmaskinen. OG husket på å ringe mamman sin. OG... Jeg er så glad i ham! Pappas reaksjon da han fikk høre om han som ikke kunne filme: "Tenkte mest på det, at vi kunne ha litt sånn realityfilming opp midtgangen, men så har du jo den buketten å drasse på, så det går vel ikke........" Morsom pappa! Heldig jente, jeg! Ei venninne fra jobben kan komme! Vi pleier være sammen med dem i fritiden også, fordi de er så hyggelige og bor i nærheten av oss. De kunne egentlig ikke fordi han skulle på forretningreise, men så ble den avlyst. Kjempefint! Gøy å tenke på at noen på jobben skal oppleve det sammen med meg, slik at vi kan snakke om alt - etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 15. august 2003 #75 Del Skrevet 15. august 2003 Bare 8 dager igjen nå havsulen!! Har du alt under kontroll? Håper du ikke stresser deg ihjel den siste uka!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 15. august 2003 Forfatter #76 Del Skrevet 15. august 2003 Ojojoj, siste dag på jobben!!! De hadde bestilt tre konditorkaker, og min sjef holdt tale. Alle hadde med en morsom liten gave som skulle hjelpe oss på veien (for eksempel: gummistrikk for å være tøyelig etc.) Gøy! Rart å få gratulasjoner og lykkeønskninger - nå skjer det snart! Camie - takk for omtanken! Har ikke tenkt å stresse meg ihjel, for nå tar jeg ferie! Den siste uken skal jeg hjem, bo hos mamma og pappa, dra på prøvetime, manikyr, planleggingsmøte meg restauranten og gården etc. Det blir fint å ha hele dager som jeg kan konsentrere meg fullt og helt om å komme i orden på. Gleder meg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 16. august 2003 Forfatter #77 Del Skrevet 16. august 2003 Har laget kirkeprogram - vel originalen,da - skal kopiere dem hjemme på pappas kopimaskin. OG: har skrevet utkast til tale. Printeren slo seg vrang, men jeg håper den blir venn med meg igjen før helga er over. Min kjære er nemlig på forlkehøyskolejubileum i hele helga, så jeg vil slette alle spor før han kommer hjem. Var på hudpleie og fotpleie i dag. Fantastisk! Bryllupsplanleggingen har åpnet øynene mine for slike salonger, det blir nok ikke siste gang. Får finne på et annet påskudd etter bryllupet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 19. august 2003 Forfatter #78 Del Skrevet 19. august 2003 Søndag var siste dagen hjemme - før jeg dro hjem til mine foreldres hus og by. Jeg pakket, trente og tok solarium. Mandag skulle jeg hente kjolen klokka 12. Den var selvfølgelig ikke ferdig. Hadde lagt inn en og en halv times tidsmargin før jeg måtte dra fra byen for å rekke prøvetimen hos frisøren i hjembyen min. Det sprakk. Halv to kunne jeg ta med kjolen, enda jeg var litt i tvil... Ja ja, slik ble det. Kjørte så fort som jeg hadde samvittighet til, og kom fram til frisøren 20 minutter for sent. Heldigvis var hun forsinket med sin siste kunde, så det gjorde ikke noe. Hun sa med en gang at det var en frisyre hun gjerne ville prøve. Litt høyde bak, over sløret, bittelitt hår ned langs ansiktet, og tøffe tupper opp bakerst. Ehhh - vanskelig å se for seg? Vel - jeg hadde aldri sett dette for meg selv, men det ble så fint! Tøft! Uten å ta av. Jeg ble veldig fornøyd. Hun vil ha en hvit orkide også, og det synes jeg høres kjempefint ut. Det var så rat - da jeg hadde satt opp håret, og sminke og slør på - bare smilte jeg! Håper det blir slik lørdag også. Har nemlig forsøkt å tenke meg hvordan det blir å gå opp kirkegulvet, og ikke riktig følt at jeg kommer til å klare å smile. Men i går føltes det helt naturlig. Jeg hadde med sminken min, og fikk ros for den. Hun vil bruke mine basisprodukter, lebestift og alt - og legger kun til en øyenskygge. Synes hun var kjempeflink til å sminke. Tilslutt farget hun håret mitt - en anelse mørkere med litt rødt i. Jeg var der fra halv fire til åtte!!! Snill, flink dame - hun tok fullstendig bort mine tanker vedrørende hvordan jeg kommer til å se ut - jeg tror jeg kommer til å bli litt fin! Så dro jeg hjem til mine foreldre. Og - da jeg hang opp kjolen så pappa fikk se den fikk han tårer i øynene! Han fortalte at da han og mamma var ute og kjørte for noen dager siden, og brudevalsen kom på radioen, fikk de tårer i øynene begge to! I dag har jeg kjøpt lommetørkler... I dag har pappa og jeg vært hos en kompis av ham og bestilt bryllupskake - fem kaker som går i en slags halvsirkelformet trapp - kjempetøft! Vi kjøpte også brus og blandevann til fredag og lørdag - tilsammen 19 kasser! Det blir spennende å se hva som blir igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 19. august 2003 Forfatter #79 Del Skrevet 19. august 2003 Har hentet morgengaven også - et maleri av meg - ble kjempefornøyd! HÅPER han kommer til å like det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 19. august 2003 #80 Del Skrevet 19. august 2003 Heisann. Nå er det jammen ikke lenge igjen. Det virker som alt legger seg til rette for dere nå. Håper dere får en knallfin dag! Det var nok litt vanskelig å se for seg frisyren, men er du fornøyd selv så blir det nok topp! Ønsker dere alt godt for lørdagen og livet dere har foran dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå