Gå til innhold

Elins bryllupsdagbok


havsulen

Anbefalte innlegg

I går kveld, mens vi var ute og kjørte, svingte samboeren min plutselig en ukjent vei. Jeg spurte hvor han skulle, men han ville ikke svare. Han stoppet bilen ved en skøytebane, åpnet døren min, og ba meg komme ut.

Han hadde tatt med skøytene våre uten at jeg visste det.

Jeg ble kjempeglad, for det var første gang på skøyter i vinter. Vi løp rundt, lo og lekte. Så stoppet han meg, og gikk ned på kne.

Det var mørkt og ganske sent. En mann gikk tur med hunden sin rundt skøytebanen. Jeg skjønte med en gang hva han skulle spørre om, og at dette var et øyeblikk jeg alltid kommer til å huske. Jeg klarte bare å viske svaret mitt:

Ja! Selvfølgelig vil jeg gifte meg med deg!

Jeg kjente at han skalv. Og at jeg er lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag kveld, den 17. januar, feiret vi med forlovelsesmiddag på Wallmanns salonger i Oslo, hvor du kan spise middag mens du underholdes av dans og sang fra scenen.

Min forlovede (!) hadde sagt at vi skulle feire forlovelsen da han bestilte bordet, så de hadde pyntet bordet vårt ekstra og informert servitøren, som var ekstra oppmerksom. Vi spiste tre retter, og fikk applaus fra hele salen da konferansieren for showet overraskende satte lyskasteren rett på oss... Vi danset og smilte til morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var jeg på Bryllupsshow på Grand hotel i Oslo. Først møtte jeg min beste venninne på kafé. Hadde laget et kort til henne, med dikt og spørsmål om hun ville være min forlover. Hun sa ja, og jeg ble glad! Gleder meg til å planlegge sammen med henne!

Så gikk vi til Grand hotel, hvor masse utstillere viste oss kjoler, smykker, undertøy, invitasjonskort osv. Vi fikk champagne, jordbær, kake og idéer. Og så åpnet dørene til showet. Vi satt helt foran ved scenen og fikk se den ene brudekjolen finere enn den andre (og noen som ikke er så fine... : ) Tyll, silke, paljetter, slør og blomster - åh!

Det var så gøy! Flott begynnelse på kjoleplanleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss lørdag 23. august i år.

Har reservert kirke og foreløpig festlokale, men er redd det blir for lite (plass til 70, vi har store familier og har lyst til å ha flere gjester).

Så vi må snart ta oss en tur rundt for å se på de ulike lokalene i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart å snakke med folk om bryllupet. Familiene våre er glade, heldigvis. Venninner ivrige etter å hjelpe og snakke om planleggingen. Jeg synes det er ganske surrealistisk - tenk at vi skal gifte oss!

Det er kjempefint, men også veldig rart å tenke på!

Da tenker jeg ikke på deet at vi skal leve sammen, for det gjør vi allerede og har det så bra!

Men å tenke på den dagen - at jeg skal ha en nydelig kjole, oppsatt hår, etc - det er utrolig!

Har bestilt frisør. Hun sa jeg måtte komme 11:30 - og vielsen er klokken 15. Hm... så lenge har jeg aldri ordnet hår og sminke før! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hjemme i helga for å se på aktuelle selskapslokaler. Det var variert, må jeg si. Alt fra en gård laaaaaaaangt oppe i bygda med en unik saueodør, en restaurant som tilbød oss å sitte i tre forskjellige rom (!), og et sted som ikke hadde en eneste tallerken. Men det aller nydeligste - en gård som vi allerede hadde reservert - fremsto som den soleklare favoritten. Så nå har vi bestemt oss! Vi skal feire bryllup på en gård fra 1600-tallet!

Har resevert:

- lokale

- fotograf

- frisør

- bryllupssuite på hemmelig sted...

Har laget en perm, som holder orden på alle papirene med bryllupsforberedelser.

Det gjør det mye enklere å holde oversikten.

Det vanskelige nå blir å kutte ned på gjestelisten. Har nemlig lyst til å be flere enn de 75 det er plass til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne lage invitasjoner, bordkort, sanghefter og kirkeprogram selv.

Jeg har lyst til at alt skal henge sammen, ved at jeg bruker det samme symbolet og/eller de samme materialene på alt.

Er det noen som har gode ideer, blir jeg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 2. februar var min forlover og jeg på brudeshow igjen! Utrolig gøy! Vi så undertøy, selskapskjoler, og brudekjoler. Det varte i tre timer, men jeg kunne godt sett mer! Gleder meg til å prøve kjole selv - kan ikke forestille meg hvordan det føles å ta på seg noe så fint!

Jeg har lyst til å ha et langt, lett slør.

Har bestemt oss for å bestille dansetime for å øve på bryllupsvalsen, sammen med begge forloverparene.

Pappa har bestilt catering fra en god restaurant - vi skal diskutere menyen med kokken senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har reservert bryllupsreise! En uke i leilighet på hotell med svømmebasseng i Parga i Hellas. Det høres fantastisk ut å få lov til å reise bort i stedet for å måtte gå på jobb mandagen etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojojoj. Vi skal kjøpe den gamle bilen til min kommende svigermor. OG: i går kjøpe vi oss rekkehus!

Det er jo helt utrolig fint!

En på jobben mobber og lurer på om vi har bestilt labradoren, hehe. Men det føles helt riktig!

Tenk at vi skal flytte inn i rekkehus! Det er ganske gammelt, så vi skal pusse opp en del - det blir så gøy!

Kan nesten ikke tro at vi skal oppleve våren i vår egen hage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg prøve kjole sammen med min forlover. Har sett i blader og på nettet og funnet mange med fine detaljer. Tenker meg nå en med høyt liv, lav rygg i en ikke helt hvit farge. Og et rett, fallende slør fra hodet.

Blir spennede å se hva de i butikken anbefaler!

Jeg har så lyst til å føle meg fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prøvde jeg kjoler! Det var fantastisk!

Jeg hadde med noen utklipp på forhånd. Men jeg sa at jeg var åpen for deres forslag, og prøvde både todelte, helskårne, florlette og massive. En helskåren champagnefarget kjole uten stropper skilte seg ut. Den er flott!

Av en eller annen grunn var jeg skikkelig spent før jeg skulle i butikken. Jeg hadde så lyst til å finne noe fint. Men det var helt uten grunn, for mange kjoler var nydelige, og vi fikk hjelp av en utrolig profesjonell selger, som var ærlig og hyggelig.

Jeg kunne helt fint ha kjøpt den kjolen og vært fornøyd. Men forloveren min mener jeg bør gå og se minst ett sted til. Og det kan jeg jo, for det er jo bare gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi besøkte min forlovedes hjemsted i helga, for å se på hans brors nye sønn. Han var så fin! Vi skal være faddere når han døpes om en måned. Møtte også søskenbarnet hans og noen venner. Alle spør om mange detaljer rundt bryllupet, og lurer på om det ikke er mye å planlegge. Jeg synes ikke det!

Alle valgene er jo valg mellom fine ting!

Så uansett hva vi velger, blir det fint nok! Det eneste viktige er at vi skal gifte oss. Det er så godt å tenke på at vi har det så fint sammen, og at vi fortsatt skal være sammen.

Så: jeg mener at bryllup ikke er noe slit å arrangere. Det er et privilegium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prøvde jeg brudekjoler igjen, i en annen butikk. Jeg har funnet ut at jeg liker best de champagnefargede, enkle, så jeg prøvde den typen. Fant to som jeg helt fint kunne valgt!

Og enda skal jeg prøve ett sted til! Å få en fin brudekjole er i hvert fall ikke noe problem!

Jeg skal liksom holde alt omkring brudekjolen hemmelig for kjæresten min, men når jeg kommer fnisende hjem, rød i kinnene, og sier at jeg har vært i en "hemmelig butikk", er det ikke rart han skjønner hva jeg har holdt på med! : )

Han synes heldigvis det er morsomt at jeg synes det er så gøy å prøve prinsesseklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag ettermiddag var vi invitert på middag hos ei god venninne. Min snille, flinke samboer skulle også hjelpe henne med noe i huset. Vi hadde det kjempekoselig, og da vi gikk gi ga henne et brev med et dikt og et brev hvor jeg skrev om hvor mye hun betyr for meg, og avsluttet med et spørsmål om hun vil være toastmaster.

Neste dag sendte hun tekstmelding hvor hun fortalte at hun gjerne ville, og at hun hadde grått en skvett over brevet mitt.

Jeg ble så glad for at hun vil være toastmaster! Har nemlig så lyst til å involvere mennesker jeg er glad i, i dagen vår.

I går kveld var vi i middagsselskap hos et annet vennepar. Han er fotograf og har sagt ja til å filme! Så nå får vi en stemningsfilm med minner! Så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har kjøpt en CD (kostet 59 kroner) med bryllupsmusikk. Har nemlig lyst til å velge bryllupsmarsjer som vi begge liker.

Toccata er en mektig utgangsmarsj - du får lyst til å juble og løpe ut : ) - men den krever en ypperlig organist.

Gleder meg til jeg får tak i de norske brudeslåttene som kan synges - har nemlig lyst til at venninnene våre skal synge utmarsjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med å inngå avtale med en megler om salg av leiligheten vi bor i. Skal flytte inn i vårt nykjøpte, gamle rekkehus : ) 1. april.

Vi har mange oppussingsjobber der som venter på oss. Jeg skal imidlertid prøve å være bevisst på å sette av tid til å planlegge og gjøre praktiske ting i forbindelse med bryllupet, slik at det fortsatt kan være noe jeg kan kose meg med.

Tror jeg vil sende ut innbydelsene før mai. Gleder meg til å lage dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi besøke damen som bor i huset vi har kjøpt! Vi skal ta over 1. april, men får lov til å komme på besøk for å se oss om/ta mål etc.

Vi har vært ute der flere ganger, gått rundt og sett oss om i området. Jeg liker det bedre og bedre jo mer jeg ser det. Tror jeg kommer til å trives der!

Er likevel spent på hvordan det blir å gå inn i huset som vi har kjøpt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vårt er så fint! Jeg har begynt så smått å drømme om farger i de ulike rommene etc, men stresser ikke - vi kommer til å pusse opp etterhvert.

I helgen var vi hjemme hos foreldrene mine, for å planlegge bryllupet videre.

Vi besøkte Cateringmannen, fikk nydelig ostekake, og diskuterte menyen. Vi hadde tenkt oss tre retter, han foreslå fire! Det blir ikke dyrere, fordi vi bare sender hovedretten en gang. Han var så flink, kom med gode forslag og var veldig opptatt av å skaffe gode råvarer. Vi skal ha reinsdyr!!!

Åh, det blir så godt! Skal prøvesmake menyen om noen uker.

Mamma var med meg på lørdag for å rpøve brudekjole. Hun begynte å gråte da jeg kom ut av prøverommet første gang! Av glede, heldigvis : )

Hun lærte i hvert fall at hun blir nødt til å ha med seg lommetørklær på den store dagen!

Jeg var også innom hotellet for å se brudesuiten vår - med eget soverom og boblebadekar! Vi skal få frokost på rommet neste morgen - det blir rart å sitte i hotell i min hjemby - og spise frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...