ninuska_ Skrevet 3. november 2009 #1221 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Prøv å hold motivasjonen oppe - selv om det er utrolig vanskelig. Og *Numi*, du får ikke lov å gi opp.. eh.. cause I say so Det løser seg nok litt til slutt. Kanskje du trenger å legge den litt vekk? Prøve å fokusere på noe annet før du går løs på den igjen. Det pleier hvertfall å hjelpe meg når jeg står fast! Men jeg er vel der hvor jeg ikke ser lys i enden av tunnelen selv nå.. I dag har jeg gått gjennom to artikler og skrevet notater. Gått litt tregt for jeg har hatt hodepine, men i morgen skal jeg gå gjennom hvertfall tre og lese litt. Endret 3. november 2009 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamster Skrevet 3. november 2009 #1222 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) I dag er det eksamensoppgave( r ). "Naturalutlegg på skiftet mellom ektefeller" også disponere en eksamensoppgave fra 2008 som jeg skriver i morra. Egentlig litt feil tilnærmelse, burde egentlig disponere og skrive rett etter hverandre, men det er sånn det funker best for meg, får heller stole på at det går greit på eksamen. :gjeiper: Endret 3. november 2009 av Thrusthamster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 3. november 2009 #1223 Del Skrevet 3. november 2009 Prøv å hold motivasjonen oppe - selv om det er utrolig vanskelig. Og *Numi*, du får ikke lov å gi opp.. eh.. cause I say so Det løser seg nok litt til slutt. Kanskje du trenger å legge den litt vekk? Prøve å fokusere på noe annet før du går løs på den igjen. Det pleier hvertfall å hjelpe meg når jeg står fast! Men jeg er vel der hvor jeg ikke ser lys i enden av tunnelen selv nå.. I dag har jeg gått gjennom to artikler og skrevet notater. Gått litt tregt for jeg har hatt hodepine, men i morgen skal jeg gå gjennom hvertfall tre og lese litt. Tusen takk, ninuska_! Jeg har ikke gitt opp helt enda. Har heldigvis en samboer som pusher meg og oppmuntrer meg til å ikke gi meg. Så jeg sitter nå her og skriver. Litt av og på, riktig nok. Har også sett en episode av Dexter og Leverage, så prøver å rette fokus mot noe annet fra tid til annet. Det viktigste er vel i det minste å prøve å få levert noe som likner en oppgave, og så får det bare stå til. Har 3 sider nå (mest med svada, føler jeg men..), som bør bli til rundt 7 sider, og det er innlevering først på torsdag kl. 14, så har jo fortsatt litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 3. november 2009 #1224 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Tusen takk, ninuska_! Jeg har ikke gitt opp helt enda. Har heldigvis en samboer som pusher meg og oppmuntrer meg til å ikke gi meg. Så jeg sitter nå her og skriver. Litt av og på, riktig nok. Har også sett en episode av Dexter og Leverage, så prøver å rette fokus mot noe annet fra tid til annet. Det viktigste er vel i det minste å prøve å få levert noe som likner en oppgave, og så får det bare stå til. Har 3 sider nå (mest med svada, føler jeg men..), som bør bli til rundt 7 sider, og det er innlevering først på torsdag kl. 14, så har jo fortsatt litt tid. Det er bedre av og på enn ingenting. Og at du har prøvd. Jeg leverte to store semesteroppgaver på mandag som sagt, og jeg følte meg veldig usikker, for den ene brukte jeg år og dager på å skrive føltes det ut som, og alt jeg fikk ned virket bare så "tull", men jeg har levert og prøvd, så får det gå som det går! (Og at alt virket svada, tror jeg nok var min usikkerhet som snakket) Det viktigste er å prøve å gjøre sitt beste - du har fortsatt tid igjen! Er det bokstavkarakter? Kombinasjon av samboer og Dexter muntrer hvertfall meg alltid opp Endret 3. november 2009 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 3. november 2009 #1225 Del Skrevet 3. november 2009 Det er bedre av og på enn ingenting. Og at du har prøvd. Jeg leverte to store semesteroppgaver på mandag som sagt, og jeg følte meg veldig usikker, for den ene brukte jeg år og dager på å skrive føltes det ut som, og alt jeg fikk ned virket bare så "tull", men jeg har levert og prøvd, så får det gå som det går! Det viktigste er å prøve å gjøre sitt beste - du har fortsatt tid igjen! Er det bokstavkarakter? Kombinasjon av samboer og Dexter muntrer hvertfall meg alltid opp Ja, det er bokstavkarakter. Har igrunn kommet til det punktet at bare jeg ikke stryker er jeg fornøyd. Selv om det selvfølgelig aldri er gøy å få verken E eller D så har man i det minste stått. Og ja, helt enig - samboer og Dexter er en nærmest uslåelig kombinasjon så fremt det gjelder humør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 3. november 2009 #1226 Del Skrevet 3. november 2009 Ja, det er bokstavkarakter. Har igrunn kommet til det punktet at bare jeg ikke stryker er jeg fornøyd. Selv om det selvfølgelig aldri er gøy å få verken E eller D så har man i det minste stått. Og ja, helt enig - samboer og Dexter er en nærmest uslåelig kombinasjon så fremt det gjelder humør. Jeg tror at iblant så gjør man det bedre enn man selv tror, men ja, så lenge man står er det ganske greit. Jeg er litt sånn.. liker ikke å ha høye forventninger, så da satser jeg alltid kun på å stå, og når jeg får en karakter, er jeg alltid like glad. Selv om det er ekstra gøy å få B og A Merker jeg gruer meg til eksamen allerede..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tina Skrevet 4. november 2009 #1227 Del Skrevet 4. november 2009 Alle som har lest noe, skrevet noe eller lært noe i dag har vært kjempeflinke! Selv om det har blitt mindre enn planlagt er det bedre enn ingenting! :D Selv har jeg fått et spark i rompa etter å ha vært i grinete humør hele uka.. Eksamensskriving tar på - hardt å holde motivasjonen oppe alltid. Men nå tenker jeg som så at det er bare to dager igjen til innlevering, og gud så godt jeg får det med meg selv når jeg skriver konsentrert og jobber hardt i noen timer nå! Stå på, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 4. november 2009 #1228 Del Skrevet 4. november 2009 Ah, jeg får ikke til å gjøre noe i dag, motivasjonen er under minus, men jeg skal få til noe i løpet av dagen. Det er målet. Fikk ikke sove i natt for jeg hadde altfor mange tanker i hodet - thats bad Tenker på om jeg skal studere noe annet. Jeg liker hva jeg studerer, men det er ikke spesielt.. yrkesrettet eller man kan si at folk mener man "utdanner seg til ledighet" etter hva jeg har lest her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. november 2009 #1229 Del Skrevet 15. november 2009 Har hatt så dårlig samvittighet for å ikke ha lest at jeg har holdt meg laaaangt unna denne tråden i det siste. Men idag kommer jeg innom for å skryte. Jeg har nemmlig gjort ferdig to innleveringsoppgaver Hadde satt meg som mål å bli ferdig med dem denne uken, men hadde ikke noe tro på at jeg kom til å klare det da jeg sto opp i morges. Men nå er de alltså klare begge to! Håper bare at jeg rekker postkontoret imorgen så jeg faktisk får sendt dem også. Har fortsatt to oppgaver til som må inn før jul, og det betyr at jeg må lese 200 sider organisasjonsteori og 50 sider statistikk de neste tre ukene. Og romjulen skal brukes til å pugge til eksamen første uken i januar. Jeg pleier alltid å satse på minst en B på eksamen, men når det gjelder statistikk er håpet bare å stå. Hadde egentlig gledet meg til dette kurset, men boken er så dårlig at jeg ikke skjønner noen ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamster Skrevet 15. november 2009 #1230 Del Skrevet 15. november 2009 Håper å få gjort et par oppgaver til neste uke og lese ferdig Avtalerett. Så fremtidig meg, få ræva i gir! :gjeiper: Lurer på hva jeg vil få i innleveringsoppgaven til Ex. phil som jeg leverte denne fredagen. Synes jeg hadde ganske bra grep på det men har vendt meg til å ikke stole på egne forhåndsvurderinger av oppgaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 15. november 2009 #1231 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Fikk godkjent begge oppgavene mine, så da får jeg gå opp til eksamen i de to fagene. Jippi Denne uka skal jeg være på skolen fra 08.00 - 18.00 hver dag. Eksamen om to uker. *bite negler* Endret 15. november 2009 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. november 2009 #1232 Del Skrevet 15. november 2009 Fikk godkjent begge oppgavene mine, så da får jeg gå opp til eksamen i de to fagene. Jippi Grattis! Så deilig å være ferdig med oppgavene. Når er eksamen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 15. november 2009 #1233 Del Skrevet 15. november 2009 Grattis! Så deilig å være ferdig med oppgavene. Når er eksamen? Jeg har tre eksamener - 30. november, 8. desember og 9. desember - de kommer tett på, men da starter juleferien supertidlig for meg! (må se det positive i alt!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 16. november 2009 #1234 Del Skrevet 16. november 2009 Alle som har lest noe, skrevet noe eller lært noe i dag har vært kjempeflinke! Selv om det har blitt mindre enn planlagt er det bedre enn ingenting! :D Tror jeg skal ramme inn de ordene der og henge de på veggen.. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 16. november 2009 #1235 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg har satt inn støtet nå (i hvert fall et lite støt), og startet en mer strukturert og planlagt lesing frem mot eksamen 11.desember. Veldig interessant fag, og i og med at jeg er i praksis i samme fag for tiden, gjør det motivasjonen større for å lese Så målet for denne uken er rett og slett å unngå at leseplanen sprekker. Skal bort i helgen, så bør helst gjøre ferdig lesingen innen torsdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_2* Skrevet 16. november 2009 #1236 Del Skrevet 16. november 2009 Hei! Jeg henger meg på denne tråden jeg om jeg får Eksamen begynner å nærme seg og det gjør også nervene som følger med! Jeg har lest så mye nå (historie) at jeg begynner å blande ting jeg kunne kjempegodt før. Andre som sliter med det samme og har noen gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamster Skrevet 16. november 2009 #1237 Del Skrevet 16. november 2009 Kommer aldri noe produktivt ut av mandager skolemessig etter en jobbhelg. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 16. november 2009 #1238 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Hei! Jeg henger meg på denne tråden jeg om jeg får Eksamen begynner å nærme seg og det gjør også nervene som følger med! Jeg har lest så mye nå (historie) at jeg begynner å blande ting jeg kunne kjempegodt før. Andre som sliter med det samme og har noen gode tips? Kanskje ta en pause, la hjernen hvile litt, og kanskje det kommer tilbake til deg? Du har nok bare overlest, høres det ut som Jeg sliter ikke akkurat med det samme, men jeg blander sammen hva som tilhører i hvilket fag for de er litt overlappende.. og jeg vet ikke hvordan det skal gå Endret 16. november 2009 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 16. november 2009 #1239 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg sliter ikke akkurat med det samme, men jeg blander sammen hva som tilhører i hvilket fag for de er litt overlappende.. og jeg vet ikke hvordan det skal gå Det finnes ikke noe som er så overlappende som internasjonal politikk vs komparativ politikk vs politisk teori! Ulike definisjoner på like termer, ulik bruk av like forskere. Jeg trodde jeg hadde kontroll på pensum helt til jeg begynte å lese på et og et fag separat, og da ble det bare surr. Skulle hatt én stor statsvitenskap-eksamen, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 17. november 2009 #1240 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Det finnes ikke noe som er så overlappende som internasjonal politikk vs komparativ politikk vs politisk teori! Ulike definisjoner på like termer, ulik bruk av like forskere. Jeg trodde jeg hadde kontroll på pensum helt til jeg begynte å lese på et og et fag separat, og da ble det bare surr. Skulle hatt én stor statsvitenskap-eksamen, synes jeg. Å, det fins mye overlappende når du har et komparativt studie skal du se Det ene faget mitt er en innføring i fagbegreper og faghistorie, og det andre handler vel, stort sett det jeg sa foran der - i tillegg til mer vinklet på en bittelitt annerledes måte. Og jeg kan nesten ikke lage en liste over hvem som hører til hvor, så jeg får satse på at jeg ikke skriver om noen "ukjente" på eksamen i det ene faget. Nå er jeg oppe tidlig - det er tidlig for meg (hvertfall når jeg må rette skriveleif her inne)! Skole skole. Lykke til i dag alle sammen Endret 17. november 2009 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå