Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Åh. Dere er så flinke.. :klappe: misunne :wow:

Jeg blir inspirert av dere.. jeg skal lese effektivt i 6 timer i morgen!

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh. Dere er så flinke.. :klappe: misunne :wow:

Jeg blir inspirert av dere.. jeg skal lese effektivt i 6 timer i morgen!

lenge til eksamen? Hva leser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er fornøyd over responsen i denne tråden i kveld :) Har drevet å dratt den opp noen ganger nå sånn for å få noe liv den den :gjeper: Håper dere blir her litt sånn at vi kan støtte hverandre litt! :skravle:

Selv har jeg eksamen om ca 20 dager og skjønner ikke hvordan det skal gå seg til :murvegg:

Endret av Aurela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er fornøyd over responsen i denne tråden i kveld :) Har drevet å dratt den opp noen ganger nå sånn for å få noe liv den den :gjeper: Håper dere blir her litt sånn at vi kan støtte hverandre litt! :skravle:

Selv har jeg eksamen om ca 20 dager og skjønner ikke hvordan det skal gå seg til :murvegg:

har det egentlig på samme måte. Eksamen i statistikk 3. april og jeg er farlig redd for å stryke. Jeg er flink til å lese og gjøre oppgaver, problemet er bare det at jeg ikke klarer å skjønne hvilke formler og metoder som skal brukes hvor og når... krise! Har utrolig lite lyst til å sitte med denne driten i sommerferien :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenge til eksamen? Hva leser du?

Jeg har første eksamen 18. mai og siste 3. juni, det er fortsatt litt tid igjen, men har veldig mye pensum - og mye mer enn forrige semester.. Forrige semestert hadde jeg kun to fag jeg trengte å lese til eksamen til (de andre var hjemmeeksamen), men i år har jeg fire fag.. :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fantastisk mye bra arbeid i dag, har vært hjemme hele dagen og er nå uthvilt til i morgen, men:

2x50 min lesing

klargjort eksamensoppgave for levering first thing tomorrow morning

tilbragt masse tid sammen med min herlige kjæreste (han i vadebukse i vannet og jeg på land med deilig varm kaffi på land)

fått golfet litt =)

I morgen må han opp kl 05.30 - da står jeg også opp! Trene litt, gå til skolen - sater på å være der til kl. 8! Funker det gjentar jeg det på torsdag =)

Hvordan gikk det med dere bokormer?

Endret av Tanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan

Jeg var på skolen fra 9-15 idag. Hadde en forelesning, og resten av tiden ble brukt til oppgaveløsning. Fornøyd med dagen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fri i dag.. Har lest litt over en time, og det blir nok litt mer lesing på kvelden.. Er egentlig ikke fornøyd med det.. Har ikke hatt noe leselyst i dag :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig dag :kaffekopp: trøtt og lat. Har bare gjort litt mer enn i går.

Men i morgen BLIR det bra. Forelesning kl. 8 og deretter innlevering av en eksamensoppgave (ferdig med den for lengst). Så er det statistikk hele dagen, har ikke tid å "kaste vekk" på annet. Jeg forstår rett og slett ingenting, FORTSATT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer virkelig ikke å lese noe lenger!! Vet ikke hva jeg skal gjøre :sukk:

(Det kan ha noe med at det er anatomi jeg skal lese og det er møkk kjedelig, altså, interesant i seg selv, men boka liker jeg ikke i det hele tatt. Leser og leser, men lærer ingenting :sukk: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer virkelig ikke å lese noe lenger!! Vet ikke hva jeg skal gjøre :sukk:

(Det kan ha noe med at det er anatomi jeg skal lese og det er møkk kjedelig, altså, interesant i seg selv, men boka liker jeg ikke i det hele tatt. Leser og leser, men lærer ingenting :sukk: )

Begynner med anatomi rett etter eksamen. Skal ha anatomi og fysologi neste semester - gleder meg, jeg! Men jeg innbiller meg at det som er kjekt med det forsvinner i det mindre gøye.

Men har hørt at Sobotta er en gørrkjedelig bok, er det den du bruker?

Har vært flink i dag. Forelesning kl. 8.15 og var ikke hjemme før 18.45 så jeg har brukt en 10 timer på skolen i dag :) men ikke alt til lesing, da. Men minst 6 timer på lesesalen.. phew!

det er bare å sette seg på lesesalen, aurela - det er rett og slett umulig å få gjort noe andre steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner med anatomi rett etter eksamen. Skal ha anatomi og fysologi neste semester - gleder meg, jeg! Men jeg innbiller meg at det som er kjekt med det forsvinner i det mindre gøye.

Men har hørt at Sobotta er en gørrkjedelig bok, er det den du bruker?

Har vært flink i dag. Forelesning kl. 8.15 og var ikke hjemme før 18.45 så jeg har brukt en 10 timer på skolen i dag :) men ikke alt til lesing, da. Men minst 6 timer på lesesalen.. phew!

det er bare å sette seg på lesesalen, aurela - det er rett og slett umulig å få gjort noe andre steder!

Har atlasset til Netter og bruker en annen bok som er på dansk som lesebok i anatomi. Den er bare så møkk tung å lese :( Fysiologi syntes jeg er mye bedre, kanskje fordi jeg har hatt biologi og dette er tetter på? Hvertfall er det en bedre bok og bedre lærer, mye bedre lærer!! Ok, i morgen skal jeg sitte igjen på skolen å lese.. Det jeg trenger er egentlig at kjæresten min ringer og gjør at jeg får dårlig samvittighet og må lese.. Det hjelper alltid, så tror jeg må alliere meg med ham :gjeiper:

Og, forresten, 10 timer!! Du kommer sikkert til å bli en flink tannlege når den tiden kommer om du fortsetter sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har atlasset til Netter og bruker en annen bok som er på dansk som lesebok i anatomi. Den er bare så møkk tung å lese :( Fysiologi syntes jeg er mye bedre, kanskje fordi jeg har hatt biologi og dette er tetter på? Hvertfall er det en bedre bok og bedre lærer, mye bedre lærer!! Ok, i morgen skal jeg sitte igjen på skolen å lese.. Det jeg trenger er egentlig at kjæresten min ringer og gjør at jeg får dårlig samvittighet og må lese.. Det hjelper alltid, så tror jeg må alliere meg med ham :gjeiper:

Og, forresten, 10 timer!! Du kommer sikkert til å bli en flink tannlege når den tiden kommer om du fortsetter sånn!

Hm - du skjønner vel at dette er eksamensinnspurten og at dette aldri hadde holdt i lengden? Jeg er en helt vanlig student :-p

Men flink tannlege blir jeg nok! vi har undervisning fra 8-16 hver bidige dag fra 4. semesteret av tror jeg. Så det har vært chill til nå!

Apropos flink tannlege: blir litt skremt når jeg er på kjemilab med medstudentene mine og noen av dem skjelver som aspeløv på hendene når de gjør pirkearbeid! *iiik!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men flink tannlege blir jeg nok! vi har undervisning fra 8-16 hver bidige dag fra 4. semesteret av tror jeg. Så det har vært chill til nå!

Det som er digg med å være på skolen er at man følger med lære man lettere/fortere enn å lese en bok.. Sett at lærerene og deres metoder passer deg da :) Denne uken har jeg hatt to fridager som har vært helt bortkastet, ville mye heller ha vært på skolen å lært noe på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er digg med å være på skolen er at man følger med lære man lettere/fortere enn å lese en bok.. Sett at lærerene og deres metoder passer deg da :) Denne uken har jeg hatt to fridager som har vært helt bortkastet, ville mye heller ha vært på skolen å lært noe på en måte..

Hva studerer du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fysioterapi.

Da er det vel mye anatomi, ja. Vet ikke hva studiet går ut på, annet enn jobben til slutt selvsagt :sjenert: har dere mye praksis eller er det mest lesing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel mye anatomi, ja. Vet ikke hva studiet går ut på, annet enn jobben til slutt selvsagt :sjenert: har dere mye praksis eller er det mest lesing?

Vet ikke hva som er mye praksis, men i løpet av 1. semester skal vi ha hatt tre uker med praksis, så kanskje det er mye? Det er hvertfall praksis på nesten alle semstrene, noen lengre enn andre. Vi har også noen dager på skolen som er ganske "aktive" i forhold til forelesninger som blir mer passive. Vi har f.eks, et massasjefag hvor vi trener/lærer om masasje. I disse timene må man møte opp i heldekkende undertøy (for egen komfor så klart) siden man ofte må kle av seg det enne eller det andre. Vi har også "gymtimer" hvor vi lærer om treningsmetoder, øvelser osv, så det er en del praktiske timer også, ikke bare forelsninger..

Klippet fra wikipedia

Fysioterapeuters kunnskap om og erfaring med kroppen og dens behov og muligheter for bevegelse, er sentrale elementer i yrkesutøvelsen. Den grunnleggende forståelsen baserer seg på viten om menneskets anatomi, fysiologiske funksjoner og bevegelsesutvikling. Fysioterapeuter behandler muskel- og skjelettlidelser og psykososialt relaterte problematikker gjennom veiledet fysisk trening og spesifikke øvelser, individuelt eller i grupper, eller gjennom massasje eller ulike former for elektroterapi. Andre teknikker benyttes også, såsom leddmobilisering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker er jo ikke veldig mye, men det blir sikkert mer etter hvert... 1. semester sier du, går du ikke i Norge? Mener alle universitet og høyskoler avviklet semesterstart om våren for et par år siden?

Nei, nå sporer jeg av...

Jeg har vært flink å lese i dag!

håper på gjentakelse av suksessen i morgen, men da går jeg sikkert ikke på skolen før litt senere... må jobbe i morgen formiddag =) og skal i hvertfall kose meg i sengen til kl. 10 sammen med han som knapt nok er nedi madrassen før jeg må stå opp :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

I morgen har jeg seks timer forelesning med samme faget.. uff, gruer meg litt. Men når de timene er over, så er det helg :D Jeg må være flink i helga, men fredagskveldene er hellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...