Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg lest noen og 50 sider med kjemi, i tillegg til at jeg har vært på forelesning både i kjemi (3 timer) og ernæring (3 timer).. Jeg har også regnet/løst noen kjemioppgaver, og lest noen sider om vitaminer og mineraler :)

Alt i alt en veldig produktiv dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoledagen i dag varte fra 0900- 1830... Først leste jeg til 12, så forelesning i 2 timers, så 2 timers kollokvie gruppe før jeg avrundet med nok en 2 timers forelesning. :heiajente:

Ikke mye sliten når jeg kom hjem... bare hørtes ut som om jeg hadde et vepsepol inne i hodet :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juhu....endelig er oppgaven min klar for innlevering -to dager før fristen er ute :hoppe:

Gratulerer! :):hoppe:

I dag møtte jeg ei klassevenninne for å gå igjennom en del kjemioppgaver, og det var en hel del som ble en del klarere etterpå for å si det sånn :) Det den ene ikke visste visste den andre, så vi utfylte hverandre ganske godt :) Etterpå leste jeg vel kanskje 20 sider med kjemi, løste 12 kjemioppgaver og leste rundt 20 sider om mineraler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg trenger femti spark bak. Må virkelig ta meg sammen. Det er så lett å slappe av på høsten når man bare har en eksamen til våren. Pensum er jo ikke mindre av den grunn. :sjenert:

Men i morgen skal jeg klare å komme meg bort på Universitetet, skal legge meg tidlig i dag! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :hoppe: I dag har jeg levert min siste oppgave for dette semesteret. Nå starter eksamenspugging. Er så oppstemt nå at jeg tror det vil gå kjempefint :ler:

Nei jenter, dette går så bra så. I morgen skal vi være flinke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg sliter virkelig med et stort gruppearbeid. Problemet er at det er 2 av gruppemedlemmene som ikke har møtt opp på et eneste gruppemøte, og heller ikke har bidratt med noe som helst. :forvirret: Oppgaven skal inn imorgen, og vi andre 2 sliter oss halvt ihjel for å rekke å bli ferdige med tilfredstillende standard på innholdet. Har fulle dager ellers også med individuelt prosjekt.

Dette er ikke første gangen jeg havner på gruppe med giddeløse folk, og det ødelegger så innmari mye!

åh, deilig å få luftet litt faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lest noen og 50 sider med kjemi, i tillegg til at jeg har vært på forelesning både i kjemi (3 timer) og ernæring (3 timer).. Jeg har også regnet/løst noen kjemioppgaver, og lest noen sider om vitaminer og mineraler :)

Alt i alt en veldig produktiv dag :)

Må bare spørre,hvilket studie går du og hva skal du bli?

Ernæringsfysiologi..?

Høres så spennende ut, men akkurat den delen med kjemi og sånn høres ikke riktig så spennende ut da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har eksamen i morgen :forvirret::overrasket::grine:

Har lest i rundt 3 timer hittill i dag, må gå og lese mer nå. Har heldigvis lest igjennom alt pensum fra før i tillegg til at jeg har vært lfink og begynte å lese litt i forrige uke, selvom jeg føler at det ikke har hjulpet akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med en oppgave i norsk. Fikk utdelt oppgaven en uke før leveringsfrist.

8000 ord. Heldigvis en gruppeoppgave, men likevel.... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med første eksamen : D Gikk bra også, klarte i hvertfall å svare på alt så nå gjenstår det bare å krysse fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Må bare spørre,hvilket studie går du og hva skal du bli?

Ernæringsfysiologi..?

Høres så spennende ut, men akkurat den delen med kjemi og sånn høres ikke riktig så spennende ut da  ;)

Jeg studerer samfunnsernæring, så jeg blir eventuelt en master i samfunnsernæring når jeg er ferdig... Får ikke den beskyttede tittelen ernæringsfysiolog, siden ikke jeg har de 3 semesterene med "medisin".. Har mye mer formidling, kommunikasjon, pedagogikk, praktisk kjøkken og sånn.. For det har ikke de fra UiO lært seg iallefall, stygt å si, men sant er det jo.. "Jeg er flink, men jeg får ikke formidla det videre"

Er 15 stp med kjemi, anatomi, biokjemi og litt ernæring vi har nå da.. Vet ikke om det blir mer kjemi neste studieår.. Men kjemien er omtrent der 2KJ er på vgs, så det er ikke så veldig avansert hvis man har hode for realfag..

Jeg lagde meg leseliste før eksamen i dag, og jeg har faktisk bare 500 sider pensum.. Det er 15 skoledager til eksamen, det betyr at jeg må lese 32,8 sider per dag.. OG forstå det.. I dag er målet mitt å lese 50 sider, gjøre notater og ordne system i boka, siden vi kan ha med den på eksamen.. Men på grunn av kort tid rekker vi ikke å slå opp på så veldig mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilja :-)

Eksamen er like rundt hjørnet for min del, men lesinga går trått. Kommer i mål med pensum sånn akkurat på hekta, men det blir ikke så mye tid til repetering som jeg hadde håpet på. Tror jeg rett og slett er utslitt av å ha lest 10-12 timer i døgnet, de siste to ukene. Det skal nok gå bra, men på bekostning av søvn og generell trivsel. Men så er jo ikke eksamenstid noen dans på roser for noen av oss.

Håper bare jeg evner å delegere tiden min litt bedre til neste semester. Lenge leve skippertaks-metoden :ironi:

Sender en varm tanke eller tre til de av dere som er i samme bølgedal som meg selv, mht. lite motivasjon. Les et dikt, hør på en låt, ta noen dansetrinn på gulvet, så ordner det seg forhåpentligvis bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...