Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Takk for oppmuntringen og tips :) Tror faktisk jeg skal følge rådet ditt. Får bare vondt i hodet av å lese om.. naziregimets innflytelse på filmindustrien på tungt engelsk, uansett. Litt musikk og mine egne skribleringer er nok en fin avveksling.

Hva er konteeksamen?

Bare hyggelig :) Det var vel derfor denne tråden ble opprettet ;)

Konte- eksamen betyr at du får ta en eksamen til hvis du skulle stryke på denne, men det er ikke å anbefale.

Dessuten kan jeg ikke med sikkerhet si at de har det på høyskoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Norwegian Blue
Konte- eksamen betyr at du får ta en eksamen til hvis du skulle stryke på denne, men det er ikke å anbefale.

Ok. Tror jeg tar å satser hardt på å klare en E jeg, vil ikke ta opp igjen.. :/

Nå er jeg flink å leser og tar notater på notatene mine og hører på "filmmusikk" spillelista mi :o) Og nå skal jeg være ennå flinkere å prøve å "skru av internett" også.

Endret av Norwegian Blue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tror jeg tar å satser hardt på å klare en E jeg, vil ikke ta opp igjen.. :/

Konte- eksamen er forresten som regel på begynnelsen av pågående semester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg syntes dere er så flinke til å lese og skrive oppgaver! Blir virkelig inspirert av dere! Hvis jeg mangler litt motivasjon til å lese så går jeg inn på denne tråden for å se hva andre har gjort, og da får brått jeg også lyst til å lese! :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare skryte litt av meg selv... Har strevd ganske lenge for å komme ordentlig i gang med semesteroppgaven som skal leveres i neste uke. Skal være på 3500 ord og er nå oppe i 1300!!! Blir lettere oppgitt over meg selv i blant, men nå kan jeg være godt fornøyd resten av kvelden. Klar til ny dyst i morgen tidlig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg syntes dere er så flinke til å lese og skrive oppgaver! Blir virkelig inspirert av dere! Hvis jeg mangler litt motivasjon til å lese så går jeg inn på denne tråden for å se hva andre har gjort, og da får brått jeg også lyst til å lese!  :dagens-rose:

For min del må jeg nok si at det er lettere å skrive et innlegg hvis jeg har vært ordentlig flink :) Men er enig i at denne tråden inspirerer hvis man er litt lite motivert. Vi får sørge for å holde den i gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slutten nærmere seg her heldigvis.... :sjarmor:

Skal levere mappekrav neste uke og er da ferdig med etterutdannelse i psykososialt arbeid. :klappe:

Så blir det å reise rundt med cv og håpe å få arbeid, ser frem til å endelig tjene litt penger. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutten nærmere seg her heldigvis.... :sjarmor:

Skal levere mappekrav neste uke og er da ferdig med etterutdannelse i psykososialt arbeid. :klappe:

Så blir det å reise rundt med cv og håpe å få arbeid, ser frem til å endelig tjene litt penger. :ler:

Lykke til så mye med både mappe innlevering og jobbsøking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh.....er så glad :)

Har gått i flere uker og bekymret meg for en oppgave i pedagogikk. I dag har jeg endelig satt meg ned, og har fått gjort mye!

Bare 1000 ord igjen, og det er en og en halv uke til leveringsfristen.

Det er så deilig å ha følesen av kontroll og kjenne at det ikke er så umulig likevel :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh.....er så glad :)

Har gått i flere uker og bekymret meg for en oppgave i pedagogikk. I dag har jeg endelig satt meg ned, og har fått gjort mye!

Bare 1000 ord igjen, og det er en og en halv uke til leveringsfristen.

Det er så deilig å ha følesen av kontroll og kjenne at det ikke er så umulig likevel :hoppe:

Så flink du er Dizzy. Har også en ped oppgave som skal leveres om et par uker. Har ikke fått begynt enda, skriver nå som en gal på en oppgave jeg skal levere på fredag. Er på renskrivingsstadiet da men føler det går i sneglefart nå. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken 11 i dag ble jeg ferdig med min gala uke, og det var så deilig!

3 oppgaveinnleveringer på 2 uker tar på gitt, så nå er jeg syk :(

Nå kan jeg heldigvis ligge på sofan og slappe av uten å få dårlig samvittighet :) Fortjener vel i grunn det.

Kjempe bra jobb av alle sammen her :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Shabana :klappe: Du fortjener virkelig å ligge på sofaen nå.

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg fortsatt surrer rundt her inne :sur: Må luske ut og jobbe litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare hyggelig :) Det var vel derfor denne tråden ble opprettet ;)

Jeg er enig med Shabana i at det ikke er lurt å satse på en konte-eksamen, så gjør så godt du kan med å forbrede deg til den første ordinære eksamen.

Konte-eskamen er fastsatt ved sentrale forskrifter, og det er fastsatt at alle studenter har rett på en ordinær eksamen, og to konte-eksamener. Første konte-eksamen skal avholdes senest to måneder etter første eksamen (vanligvis i begynnelsen av neste semester), mens andre gangs kontoe-eksamen skal avholdes innen ett år fra første ordinære eksamen. I enkelte tilfeller kan det søkes om et tredje konte-eksamens forsøk.

Hver utdanningsinstitusjon må følge forskrifter satt av kunnskapsdepartementet. Både universiteter og høgskoler er pliktet til å tilby sine studenter konte-eksamen.

Ellers hvis en er usikker på hvordan en eksamen ser ut på universitet eller høgskolen, kan det være lurt å se på gamle eksamensoppgaver (forrige eksamen i samme fag som ble holdt året før) så får en idé om hvordan oppgavene ser ut.

Endret av Bobeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt mål av meg å skrive to litterære analyser til fredag. Klarer jeg det, får jeg to uker lesefri (som jeg selvfølgelig bør benytte til lesing).

Endret av Bobeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på skolen og jobber med oppgave som skal leveres til tirsdag. Har skrevet rundt 20 sider nå og har ca 5 igjen + renskriving osv. Skal bli deilig å bli ferdig! :)

Har blitt mest oppgaveskriving og mindre lesing i det siste men var så flink en periode før så ligger godt an i forhold til pensum for det. Min første eksamen er 7 november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettopp ferdig med å skrive 24 A4-sider med notater til dramaeksamen i morgen. Og ja, de er håndskrevne. Så jeg har litt vondt i hånda nå.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...