Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hittill lest ca 40 sider i dag. Helt greit, for ligger ganske godt an i det faget jeg jobbet med. Men er et annet fag jeg har masse å lese til forelesningen på fredag så tror jeg skal begynne på det nå :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte en oppgave i går... og nå må jeg begynne på en til som skal leveres 12. oktober, og 5 dager etter det igjen skal jammen en til være ferdig.

Rekker jo ikke å stille meg om før det må være ferdig jo :grine:

Noen råd til fortvilte meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Shabana, det hørtes virkelig ikke morsomt ut! Har vel lite råd å komme med bortsett fra at det beste er å sette i gang med en gang mens du fremdeles er i "oppgave modus". Er aldri morsomt med innleveringer som er så tett på hverandre. Men hvis du begynner i dag og jobber jevnt i dagene fremover så kanskje du slipper å stresse på slutten? :) Stå på, det går nok bra!

I går fikk jeg lest 60 sider tilsammen isteden for 40 som jeg skrev over, så er veldig fornøyd! :)

Har ikke lest noe enda i dag men skal sette meg å lese internasjonal markedsføring en time nå. Målet er å lese minst ett kapittel!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg lest 60 sider tilsammen isteden for 40 som jeg skrev over, så er veldig fornøyd! :)

Har ikke lest noe enda i dag men skal sette meg å lese internasjonal markedsføring en time nå. Målet er å lese minst ett kapittel!

:tommelsmil: Kjempe bra! Og lykke til i dag!

Takk for støtten.

Den gode nyheten er at jeg ligger foran skjema med pensum, og at de sist oppgaven er veldig godt planlagt allerede.

Bare hater oppgaveskriving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger et lite spark bak....MÅ lese, men det frister ikke i hele tatt :sur:

Er trøtt og vil aller helst bare legge meg i senga og :sove:

Endret av Dizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver på oppgave, leser, krangler med gruppa mi, mangler motivasjon og føler jeg ikke har sjangs å rekke over alt... :grine:

*sliten idag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger et lite spark bak....MÅ lese, men det frister ikke i hele tatt :sur:

Er trøtt og vil aller helst bare legge meg i senga og :sove:

Dette klarer du! :lese:

Jeg må også lese litt nå i kveld. Skal bare stikke på kiosken og kjøpe litt sjokolade å kose meg med under lesingen først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg lest et kapittel på 20 sider+skrevet notater til det. Hittill i dag har jeg lest ett og skal begynne på ett til nå. Hvis jeg klarer å lese ut det kapittelet jeg skal begynne på nå, har jeg lest alt jeg skal til forelesningen i morgen. :)

Vi fikk gjort ferdig den ene semesteroppgaven i stad og nå har jeg printet den ut slik at den er klar til innlevering i morgen! Føler at vi har vært veldig flinke siden den egentlig ikke skal leveres før tirsdag! Deilig å ha helgen fri!

Jeg går foresten på Norsk reiselivshøyskole og studerer Hotell- og relasjonsledelse. Har fagene internasjonal markedsføring, hotell- og tjenesteutvikling og human resource management.

Shabana: Hvordan går det med oppgave skrivingen? Så bra at du har planlagt oppgavene godt i tillegg til at du ligger forran med pensum! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg lest et kapittel på 20 sider+skrevet notater til det. Hittill i dag har jeg lest ett og skal begynne på ett til nå. Hvis jeg klarer å lese ut det kapittelet jeg skal begynne på nå, har jeg lest alt jeg skal til forelesningen i morgen.  :)

Vi fikk gjort ferdig den ene semesteroppgaven i stad og nå har jeg printet den ut slik at den er klar til innlevering i morgen! Føler at vi har vært veldig flinke siden den egentlig ikke skal leveres før tirsdag! Deilig å ha helgen fri!

Shabana: Hvordan går det med oppgave skrivingen? Så bra at du har planlagt oppgavene godt i tillegg til at du ligger forran med pensum! :klappe:

Gratulerer så mye med god innsats :klappe: Det føles godt, ikke sant?

Godt i gang med oppgaven nå. Har endelig fått en slags orden i rotet, og oppsettet er klart :) Men det blir nok ikke helge fri på denne, eller neste, helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille..?

Jeg har lest to kapitler idag, men sleit litt med å konsentrere meg. Så har jeg gjort siste småtingene på en oppgave, og lurt på å begynne å skrive en annen oppgave men ikke orket.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest ca. 100 sider og tatt sporadiske notater. Mye kjent stoff, men med nye, nyttige synsvinkler og formuleringer. Noe nytt også selvfølgelig - ellers hadde det blitt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg jobbet mye med semesteroppgaven i Internasjonal Markedsføring. Har skrevet rundt 900 ord og er ganske fornøyd med det. Skal skrive litt til og så skal jeg gi meg. Tenkte jeg også skulle prøve å lese noen sider pensum i det faget jeg har forelesning i til torsdagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest ca. 100 sider og tatt sporadiske notater. Mye kjent stoff, men med nye, nyttige synsvinkler og formuleringer. Noe nytt også selvfølgelig - ellers hadde det blitt kjedelig.

I dag har jeg jobbet mye med semesteroppgaven i Internasjonal Markedsføring. Har skrevet rundt 900 ord og er ganske fornøyd med det. Skal skrive litt til og så skal jeg gi meg. Tenkte jeg også skulle prøve å lese noen sider pensum i det faget jeg har forelesning i til torsdagen etterpå.

:klappe: Så flinke dere er! :-D

I dag kom jeg hjem fra skolen 18:30 pga 2 forelesninger+ lesing som endte på 70 sider. Ganske så fornøyd, men ikke helt ferdig enda. Nå skal jeg spise og så fortsette på oppgaven som skal leveres torsdag... :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Norwegian Blue

Åå, kan noen slå til meg?! Har eksamen på fredag, jeg har 600sider med pensum å lese samt at jeg må se igjennom forelesningsnotater og seminarinnlegg, pluss se og kunne kommentere en rekke pensunfilmer. aah!! *dra seg selv i håret* Jeg bare utsetter og nå vet jeg ikke hvor jeg skal begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips... Begynn med forelesningsnotatene for å se hva av pensum som er viktig og relevant ;)

Ellers får du bare sette på noe av musikken du har blitt anbefalt og sette i gang med lesinga.

Går det mot all formodning galt får du vel konteeksamen.

Lykke til så veldig mye + :klem:

You can do it! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, kan noen slå til meg?! Har eksamen på fredag, jeg har 600sider med pensum å lese samt at jeg må se igjennom forelesningsnotater og seminarinnlegg, pluss se og kunne kommentere en rekke pensunfilmer. aah!! *dra seg selv i håret* Jeg bare utsetter og nå vet jeg ikke hvor jeg skal begynne.

*slådegforsiktig*

Kom igjen.....det er bare å sette seg ned og begynne. Jo før jo bedre!

Når du først kommer i gang, så går det greit.

Lykke til! Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue

Takk for oppmuntringen og tips :) Tror faktisk jeg skal følge rådet ditt. Får bare vondt i hodet av å lese om.. naziregimets innflytelse på filmindustrien på tungt engelsk, uansett. Litt musikk og mine egne skribleringer er nok en fin avveksling.

Hva er konteeksamen?

Huff, er ikke klar for dette, allerede nå. Ble litt paff når jeg fikk vite første eksamen var i oktober. Har hatt friår etter videregående og har ikke skrevet noe siden avsluttende eksamen der. Aner ikke hvordan det er å ta eksamen på høyskole nivå, hvordan det forgår eller hva som forventes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...