Gå til innhold

Den mest grusomme gaven du har fått


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Av en gammel tante fikk jeg til jul to stk. brukte, tykke brune nylonstrømpebukser - ferdig opprevet av katteklør på leggene. Broren min fikk en pakke kjeks som var gått ut på dato for et år siden. Mamma og pappa fikk en sånn "barokk-klokke" i plastikk som spilte en helt for jævlig datamanipulert sang hver gang man dro ut en skuff.

:ler: Hun var tydeligvis av den gavmilde typen! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomme gaver her! :ler:

Selv fikk jeg en gang noen irrgrønne nylonknestrømper av ei tante. Jeg visste aldri helt hva jeg skulle bruke dem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert godt ment, men da jeg og daværende kjæreste flytta sammen, fikk vi en elektrisk kniv og saksesliper av hans vennegjeng..... 

Sikkert type "kjekt å ha", men ikke for to stk. som flytter hjemmefra mer eller mindre for første gang, og omtrent ikke har to tallerkner. Langt mindre kniver eller sakser som skal slipes..... :sjenert:

Så jeg var nok litt ekkel, men jeg insisterte iallfall på at vi skulle bytte den i noe mer nyttig - og det ble et vaffeljern.  ;)

Tror forresten ikke det hadde vært noe jeg hadde blitt superglad for i dag heller, selv om jeg nå forsåvidt har et nokså pent møblert hjem....

Merkelig, kniv og saksesliper er vel noe av det jeg hadde trengt mest da jeg flyttet hjemmefra. (Overtok jo alle de gamle, litt sløve knivene til mamma. Tenk så bra de kunne blitt med en knivsliper?)

Men vaffeljern? Nei, det tror jeg jeg bruker ca en gang i året. Synes det å lage vaffelrøre er ganske tiltak.

Værste gaven jeg har fått, som jeg husker, var da besteforeldrene mine ga meg barnenattkjole lenge etter at jeg hadde gått over til å sove i bare T-skjorte.

De nattkjolene med masse blonder og dill var jo bare mas! De lå ubrukte i skapet et par år, før jeg kastet dem. (Dette var etter at jeg hadde begynt å handle klær i dameavdelingen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos en av mine beste venninner fikk jeg en gang et sett kjøkkengardiner i julegave. Det var blå julegardiner, med påtrykte nisser. Slike med kappe oppe, og en kappe nede og ingenting på sidene av vinduet. Og jeg har bare gardinstang oppe i vinduet. Stoffet var papp-aktig og glansløst. Og helt forferdelig stygge. Hadde hun ikke sett mine pene røde og grønne julegardiner??? I tillegg er dette en person som har kjennskap til hva jeg liker og ikke.

Dessuten tror jeg nesten sikkert at hun hadde fått disse gardinene som takk for at hun har meldt seg inn i en hobbyklubb eller noe, for de så skikkelig billig ut. Året etter gadd jeg ikke å anstrenge meg så veldig for å finne julegave til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager- noen av innleggene her får jo tanten og onkelen til Harry Potter til å høres gavmilde ut! :ler: (Jfr brukte sokker o.l...)

Jeg har egentlig ikke fått noen skikkelig ille gaver, men har en tante og onkel som pleier å gi ting som har vært på tilbud fra Binders o.l., eller ting med firmalogoen fra der tante jobber... Altså penner, kalendere og sånt. Egentlig synes jeg det er litt komisk, og jeg blir ikke skuffet, fordi de har alltid vært sånn.

Faktisk synes jeg det er verre når folk har anstrengt seg, og allikevel kjøper helt feil ting. For eksempel klær i feil størrelse, eller heelt feil stil. Da får jeg dårlig samvittighet når jeg ikke blir glad, og føler meg falsk fordi jeg smiler og sier takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bryllupsgave fikk vi en duk... med "blondekant" og gjennombrutt mønster, i et ganske stivt stoff.. Greit at de som kjøpte den sikkert likte den.. men IKKE min stil...har aldri blitt brukt.. mulig den har havnet hos Fretex...

Samme bryllupet; fikk en blomsterpotte med pidestall i hvit "keramikk", med påmalt "rosemaling" og "vridd" design... joda den er i bruk - men bak sofaen der ingen ser den...

Da jeg var 16 fikk jeg en kopp av kjæresten min.. husker ikke hva som sto på den - men noe som skulle være morsomt... greit det... men han fikk et sølvkjede til 200kr av meg...

Toppen ble nådd da min eksmann kommer hjem fra utenlandstur og har med seg en bukett blomster... plastblomster... kunne han ikke kjøpt et par sokker.. det har jeg bruk for...

Det er det jeg så langt husker... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I innflyttingsgave da jeg flyttet fra x-en..fra fikk jeg fra mora hans et skilt pålydende....NO SMOKING.. hvor sigaretten liksom henger utenpå skiltet...med knute på sigaretten...skiltet er i tre og ca 20x 60 cm...jeg syns jo at jeg måtte henge d opp, så det henger i gangen, sånn at jeg kan sjule det med ei dør som ofte står åpen....fordi hun stadig kommer innom p besøk....men d er grusomt.... :syk::syk::syk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, nå kommer det endelig fram at jeg er et utakknemlig beist, for har fått endel bursdagsgaver og julegaver hvor jeg klødde meg litt i hodet, i hvert fall da jeg var mindre. Nevner noen...

Julegave av storebror: en halvbrukt blyant og et brukt viskelær...... Jeg var vel sju år da, og han trudde sikkert jeg ble glad for hva som helst.....eller han syntes jeg fikk for mye uansett så da....

Julegave av tante: en alminnelig kokebok. Jeg var 9 år og boka var ikke spesielt skrevet for barn. Den boka ligger vel enda i mammas hylle..

Bursdagsgave av bestemor på 11 årsdagen min: selvlysende rosa bukseseler. Men ho skal ha takk for at hun prøvde da, bukseseler i knalle farger hadde tross alt vært moderne et par tre år i forveien.

Julegave av mamma og pappa et eller annet år på ungdomsskolen: et gavekort på 500 kroner på Obs...... fikk faktisk kjøpt en adidas joggedress, men har enda ikke skjønt hvorfor de fikk den ideen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er også millionær... men det er kanskje en grunn til det....  ;)

Slik er morfaren min også! Har fått parfyme fra Lidl fra han en gang, og en bunke gamle, brukte håndklær fra han en annen gang. Og han er millionær!

(Nå skal det sies at jeg fikk 100 000 kroner fra han en gang også da, og broren min har fått bil, og mamma har fått både hus og bil. Så han kan hvis vil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grim collegegenser med fargetrykk i str. xxxl fra min grandtante i USA (millionær hun også.....) Bruker vanligvid str. small...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk av min mormor toppen bech's bok om "bordskikk og manerer" -eller hva nå den het, hehe. Med sånne gammeldagse teite manerer i..

Sånne bøker er jo litt morsomme da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Til konfirmasjonen (borgelig), fikk jeg en bibel og et kort der min kristne tante skrev at hun var så lei seg for at jeg kom til å havne i helvete og at hun håpet at jeg ville lese i bibelen og se lyset eller noe sånt. Festlig :overrasket:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bok hvor alle sidene var limt i sammen og utsiden var spraylakkert med kobberfarge. Den var ikke tørr en gang når jeg åpnet gaven. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang en bok fra søsteren til bestefaren min, som fortalte all historie i fra ei bygd.... Ikke den bygda vi selv bodde i, men nei, ifra den bygda hun og bestefaren min hadde vokst opp i! Og den boka var det bilder i fra alle gårdene og alle famliene som bodde der i oldtiden. Jeg var jo 12år så dette var jo kjempebra lesestoff for meg!

Og i tillegg så hadde hun skrevet inne i boka, så jeg kunne ikke bytte den!

Hadde det vært fra mi bygd så hadde det kanskje vært koselig å hatt den om kanskje 40år? Kanskje..

Ellers så fikk jeg en gospel cd av mamma da jeg var ti år, (den samme cd jeg hadde tenkt til å kjøpe til henne..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å så mange fæle gaver jeg har fått!!! Knall bra tråd!

- Til konfirmasjonene min fikk jeg trillebag (ja, sånn gamle damer bruker!!! :overrasket: ) av besteforeldrene mine. Mamma syntes så synd på meg at hun "kjøpte" den for 200.- og kastet den dagen etter.

- Til jul fikk jeg av farfar en Country-cd nr 7, og holdt på å dø når resten av familien pakket opp resten av serien. Han hadde like så godt kjøpt 18 tv-shop (eller lignende) cd'r og gitt en til hver. :klappe:

- Av tanten min fikk jeg øredobber til jul, øredobber i en plastpose som var identiske med de jeg hadde fårr med bladet MAG. uken før. :forvirret:

- I 18-års gave ga to venner meg en SVÆR bok, med selvvlaget forside hvor det sto " XXXXXXXX's memoarer." Det var telefonkatalogen og skulle liksom henspille på at jeg hadde hatt en del kjærester... :frustrert:

- Ellers husker jeg en 8-års dag hvor jeg fikk små pyntesåper av ALLE gjestene mine utenom en. Spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Til konfirmasjonene min fikk jeg trillebag (ja, sånn gamle damer bruker!!! :overrasket: ) av besteforeldrene mine. Mamma syntes så synd på meg at hun "kjøpte" den for 200.- og kastet den dagen etter.

- Til jul fikk jeg av farfar en Country-cd nr 7, og holdt på å dø når resten av familien pakket opp resten av serien. Han hadde like så godt kjøpt 18 tv-shop (eller lignende) cd'r og gitt en til hver.  :klappe:

-

:hoho:

Jeg fikk en thights og matchende genser fra Adelsten med bilde av Esmeralda på (dama til Ringeren fra Notre Dam) i julegave et år. Jeg gikk på ungdomsskolen og min mye yngre lillesøster fikk helt lik..

Av mine eldre søsken fikk jeg en lapp i konfirmasjonsgave hvor det sto at jeg hadde krav til å løse den inn i en betalt språkreise. Det ble aldri noe av(, men syv år senere spanderte de tur til Frankrike istedet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Utrolig bra tråd!!!

Eg har vel egentlig ikkje fått så fæle gaver, ikkje sammenlignet med enkelte her.

Men eg har en tante og onkel som hadde det med å gi meg noen fæle håndklær og sengklær. Fekk et smykke en gang og en nål med en bamse kledt i nissedrakt, ingen av delen var heilt min stil... :sjenert:

Heldigvis er eg blitt "for gammel" til å få gave av dei.

Til jul i fjor fekk eg ein serie med bøker om forskjellige juletradisjoner av søstera mi. Ho hadde ved ein feil kjøpt to serier, og fant ut at eg sikkert hadde bruk for ein....

Endret av silvius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Bestemor hadde en tendens til å kjøpe truser og sokker og sånt til barnebarna til jul. Greit nok det... men her snakker vi 19,90 på Samvirkelaget... og jeg skulle gjerne likt å vite hvorfor jeg fikk en i str 36 og en i 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...