Gå til innhold

Hvilken gave likte du minst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe, gleder meg til jeg skal gifte meg en gang..... Søskenbarnet mitt fikk forresten et VAKKERT tesett i sølvdoublet eller hva det heter, til sitt bryllup. Og hun og mannen har skikkelig funkisminimalistisk stil. Gaven var fra en eldre slektning i USA.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker om Rosendahl - de har jo helt greie karafler og glass,men...

Vi ønsket oss en serie fra TilBords, hadde lagt ut liste og henviste alle som spurte om gave til den listen. Men mannens to brødre (med kjærester/samboere) fant ut at serien vår ikke var fin nok, så de kjøpte en serie på seks vinglass og karafler fra Rosendahl i stedet. De var så stolte over at de hadde funnet en så fin serie, og mente at vi nå hadde noe vi kunne ønske oss til jul og bursdager i mange år.

Joda, vi hadde jo tenkt på det, men i vår serie,da..

Lurer fremdeles på om vi skal bytte de, vi kommer til å fortsette å samle på vårt sett, det var jo en grunn til at vi valgte det.

Skrevet

Vi fikk sånne tre holdere som en skal sette smøret nedi. Med rosemaleri på....

Og en til rømme.... de var grusomt stygge!

Er sånt som bestemor bruker, ikke ett ektepar på 22!

Skrevet

Vi fikk ett vanvittig stygt bestikksett fra en onkel av mannen. Vi hadde nettopp kjøpt bestikksett i stål og hadde ikke bruk for dette, pluss at vi fikk sølvtøyet til bestemor i gave. Selvfølgelig var det kjøpt gjennom noe postordretilbud onkelen hadde fått på jobben og det gikk ikke an å bytte.

Hvem kjøper bestikk til folk uten å vite om de har bruk for det??

Skrevet
Hvorfor i all verden diskuterer dere gaver fra Nille? Fikk dere ikke med dere bakebollene som giveren hadde fått i julegave???? :ler: Helt sjef

En halv meter høy hest i farget porselen. Den gikk "dessverre" i stykker under flytting.

:ler:

Havfrua:

Bestikk er da noe mange kan finne på å kjøpe i gave? Men jeg tror jeg ville kjøpt i en serie jeg visste de sparte på i bryllupsgave...

Skrevet
Vi fikk et gigantisk champagneglass, ca halvmeter høyt! Aner ikke hva vi skal bruke det til. Og det var ingen form for byttelapp eller noenting (ikke engang en klistrelapp), så vi må bare beholde det...

Jeg var i en blomsterbutikk igår i Trondheim, og på gulvet i et hjørne der stod det 3 stk gigantiske champagneglass! Så hvis du fremdeles vil bytte glasset deres, så kanskje det er et tips å ringe rundt til forskjellige blomsterbutikker? Kan ikke si jeg syns de var fine nei...

Skrevet
Havfrua:

Bestikk er da noe mange kan finne på å kjøpe i gave? Men jeg tror jeg ville kjøpt i en serie jeg visste de sparte på i bryllupsgave...

Hvis det er noe brudeparet ønsker seg ja. Man kjøper da ikke en hel koffert full av stygt bestikk uten å forhøre seg litt rundt om det er noe de faktisk har bruk for.

Mener nå jeg da....vi fikk forøvrig solgt det videre til svigermor. :sjarmor:

Skrevet

Vi fikk sånne tre holdere som en skal sette smøret nedi. Med rosemaleri på....

Og en til rømme....

:legrine::ler::hoho::icon_lol::ler2::lol::Hehe:

Jeg hadde dødd!!!

Venninna mi giftet seg i vinter, og fikk 6 BRUKTE t-skjeer i sølv...

:hakeslepp::hakeslepp: Er det mulig???

Skrevet

:hakeslepp:  :hakeslepp: Er det mulig???

Jeg synes ikke det var så ille jeg da, sølv holder seg jo i verdi selv om det er brukt. Og dessuten synes jeg sølv som er godt brukt er mye penere enn nytt.

Skrevet
Jeg synes ikke det var så ille jeg da, sølv holder seg jo i verdi selv om det er brukt. Og dessuten synes jeg sølv som er godt brukt er mye penere enn nytt.

Nja det spørs hvem man får det fra da... Er det arvegods så er det ok, men jeg hadde ikke synes noe særlig om at et vennepar gav meg seks brukte sølvskjeer... Det blir litt sånn: "oi vi har glemt å kjøpe gave!, jaja, vi tar skjeene vi ikke bruker selv"

Skrevet
Nja det spørs hvem man får det fra da... Er det arvegods så er det ok, men jeg hadde ikke synes noe særlig om at et vennepar gav meg seks brukte sølvskjeer... Det blir litt sånn: "oi vi har glemt å kjøpe gave!, jaja, vi tar skjeene vi ikke bruker selv"

Men det er jo ikke sikkert de er brukt av paret selv, de kan f.eks. være kjøpt i antikvitetsforretning eller på auksjon?

Skrevet
Men det er jo ikke sikkert de er brukt av paret selv, de kan f.eks. være kjøpt i antikvitetsforretning eller på auksjon?

jo, men da ville jeg presisert det i kortet tror jeg...

• 10 måneder senere...
Skrevet (endret)

Er det greit å kjøpe en gave fra Bohus da? Viss ja, hvorfor ikke på Nille. Nille og Bohus fører mange av de samme varene, men Nille er billigere. Da onkelen min giftet seg for noen år siden, kjøpte jeg et kakefat på Nille, kjempefint og god kvalitet. Dette kakefatet har de både på bohus, til bords og christiania glassmagasin. Men dog billigere på nille.

Endret av Elize
Skrevet

Må innrømme at gaven vi likte minst var en som egentlig er veldig fin og dyr og som mange andre sikkert hadde satt pris på- men som vi ikke ville ha.

Svigermor mener nemlig at vi MÅ samle på sølv- selvom vi ved alle bursdager og juler i årevis nå har sagt at vi ikke vil ha sølv. (Vi har aldri den typen selskap hvor man dekker m sølv så hvorfor ha det i skuffen.) - Likevel kjøper hun det ved alle anledninger hun finner....

Til bryllu pet hadde de kjøpt gavekort til oss. Også sier svigerfar at svigermor har en gave til -den er ikke fra meg, jeg vet dere ikke vil ha det men hun insisterte...kanskje dere kan "pansette det" :ler:

Vet ikke hva vi skal gjøre med alt sølvet....

Jeg setter pris på gavene vi fikk - men å kjøpe noe man VET mottakern ikke vil ha. Også bruke flere tusen kr på det...hun var til og med nesten flau da hun ga det til oss...fordi hun vet vi ikke vil ha det...ja her kommer den gaven dere ikke vil ha...hva er vitsen liksom....

Skrevet

Rareste gaven vi fikk var et bordflagg med en liten rose surret fast i bunnen.

Skrevet

Fikk et heslig lite glorete bilde med Trondheim-motiv... Vi bor ikke i Trondheim engang :tommel:

Ellers fikk vi masse fint og noen ting som jeg tenker kan være greit å donere til en basar :)

Gjest Lady M
Skrevet

Nå er det noen år siden vi giftet oss, men èn gave var helt uforglemmelig! Det var en hjemmelaget keramikksak formet som et vinglass og i kjempeformat, med et ansikt malt på "glasset" og grovskårne blad og epler av keramikk kranset om kanten. :legrine:

Det var laget av en eksentrisk mor til et vennepar av oss. Det minte mest om en gjenstand laget i syrerus fra en -68 kvinnelig hippie. Hvilket det sikkert var også....

Men vi lo lenge av den gjenstanden! Jeg plasserte en hengeplante i den som skjulte den totalt og satte den i en bortgjemt vindu. Da vi flyttet, ble den heldigvis borte.

Skrevet
Den gaven som vi likte minst var en keramikkvase som ligner på de som mormor har. Selvfølgelig kjøpt hos en eller annen brukskunstner, så den kan jo ikke byttes. Bruker den nå til å ha skogsblomster i ute om sommeren. (Er ikke så farlig om den blåser over ende og knuser)

Bare sånn apropos: Man kan selvfølgelig bytte hos brukskonstnere også. Jeg er selv glasskunstner og selger mye til bryllup, og alle får beskjed om at det er mulig å bytte. De kan da enten velge noe annet av mine arbeider eller bestille noe spesielt. Slik er det også med alle andre kunsthåndverkere jeg kjenner.

Skrevet
Lurer fremdeles på om vi skal bytte de, vi kommer til å fortsette å samle på vårt sett, det var jo en grunn til at vi valgte det.

Bytt de! Trenger jo ikke bytte serie å samle på for å være grei da ;)

Skrevet

:hakeslepp::hakeslepp: Er det mulig???

Tja, var det arvesølv? Noe gammelt som familien har hatt, eller noe giver hadde fått i sitt eget, brukt, ikke likt og gitt videre? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...