Gå til innhold

Hvilken gave likte du minst?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vi fikk forresten en gressklipper av svigers i bryllupsgave, noe som ikke stod på ønskelisten i det hele tatt. Når vi flytter har vi ikke behov for den heller, men det er jo noe som heter finn.no.

Haha. Det hadde aldri mannen min gått med på. Han har et svært sært forhold til dette med gaver, og kunne aldri funnet på å selge en gave, særlig ikke fra nær slekt. Men det hørtes jo utrolig ubetenksomt gjort av svigers å kjøpe noe dere snart ikke har brukt for mer engang..

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster fikk 18 kakespader og 4 brødristere.......

Skrevet
Min søster fikk 18 kakespader og 4 brødristere.......

Haha. Faktisk så har jeg ikke sett en eneste brødrister i noen av de 3 siste bryllupene jeg har vært i (inkl. mitt). Trodde folk hadde skjønt at det ikke var så "pop".

Gjest Gjest_froeken_*
Skrevet
Vi fikk et gigantisk champagneglass, ca halvmeter høyt! Aner ikke hva vi skal bruke det til. Og det var ingen form for byttelapp eller noenting (ikke engang en klistrelapp), så vi må bare beholde det...

De har jeg sett bli brukt til flytelys og planter ol. med stener eller glassperler i bunn. Kjempestilig!

• 8 måneder senere...
Skrevet

*dytter opp*

morsom lesing en sen kveld dagen før siste eksamen :P

• 1 måned senere...
Gjest Lille Bie
Skrevet

Haha! Dette var en gøy tråd! Selv er jeg ikke gift, enda :fnise: men det blir om knappe 2 år! Men har selv fått noen grusome gaver! Den værste var vel et Minni-mus sett, med supertrang tahits og en matchende genser.. Jeg var 15.. :ler: Men dytter denne tråden opp! Den var gøy! :lur:

Skrevet
Vi fikk en stor glass-elg vi... og et fiskebestikk formet som torsker.

Menmen...man får jo alltid noe man ikke vil like, og det er tanken som teller. Så det blir nok satt innerst i et skap, og ferdig med det ;)

Å herregud... :hoho: Drømme-gaven jo!!! Håper dere tok en del bilder av dem for å dokumentere...

Gjest Gjest_brud_*
Skrevet

Off!

Ja, vi fikk nå en del som ikke var bytte lapp på.. Vi ønsket jo oss ikke ting heller, men det er visst noen som mener at gavebordet blir så kjedelig da.. :kjefte:

Vi ønsket oss i stedet hjelp til å komme oss på bryllupsreise..

Men vi fikk masse ting. Har byttet alt som var mulig å bytte. Men den værste gaven var vel en bok. "skikk og bruk" heter den. Av Toppen Beck??

Alvorlig, synes de virkelig at vi er så uoppdragen? I tillegg var det skrevet hilsen i boken, så den gikk jo ikke an å bytte! :kjefte:

Folk spurte oss i forkant av bryllupet hva vi ønsket oss, vi svarte "hjelp" til reise. Men alikevel gikk de ut å kjøpte ting vi ikke har bruk for. Så irriterende.

Skrevet

Oj oj oj. Det kan hende frykten min er velbegrunnet. Vi gifter oss snart, og har bare en liten ønskeliste, ellers har vi prvd å forklare at vi heller ønsker oss penger/gavekort for å komme oss på bryllupsreise. Har jo tatt opp lån for å kunne betale bryllupet, så hvis vi ender opp med glasselg, dritdyrt (og ubrukelig) sølvtøy, flotte duker fra tantes skuff osv osv, ja da kommer vi ikke særlig langt på bryllupsreisa.

Jeg mener absolutt IKKE å høres misfornøyd ut, men vi har prøvd å forklare den eldre generasjonen at bryllupsreisa blir et vakkert minne for oss, men de vil ikke høre på oss. "Vi finner nok på noe", sier de, og jeg ser for meg duker og vaser som må stappes inn i seksjonen (som egentlig er full nok fra før).

Vi har også ønsket oss hjelp i huset til f eks å pusse opp. Blir spennende å se om jeg kan si at jeg var fornøyd med alt, eller om jeg må nevne noe her. :gråte:

Gjest desemberbrur
Skrevet

En julenissefigur kjøpt i Rusland!

Stygg som få,Joda vi giftet oss ved juletider men dog.....den er fæl men vil ikke kaste den heller da det er en gave.Neida,jeg tar den heller ikke framnår jula kommer men den er "loftfyll" ;)

Gjest Villrosa
Skrevet (endret)

.

Endret av Villrosa
Gjest Gjest
Skrevet

Til dere som griner over å ikke få penger til bryllupsreise etc; jeg kan ikke fordra å gi penger i gave.

Det kan da vel ikke være så ekstremt vanskelig å finne noe dere kan ønske dere utenom penger, slik at dere slipper å få den gruuuuuuuuusommmmmme hjemmeheklededuken fra tante, eller den usmaaaaaaklige dessertskålen med blomster på fra Agnes og Leif.

Skrevet
Til dere som griner over å ikke få penger til bryllupsreise etc; jeg kan ikke fordra å gi penger i gave.

Det kan da vel ikke være så ekstremt vanskelig å finne noe dere kan ønske dere utenom penger, slik at dere slipper å få den gruuuuuuuuusommmmmme hjemmeheklededuken fra tante, eller den usmaaaaaaklige dessertskålen med blomster på fra Agnes og Leif.

Hva med gavekort?!? Er jo ikke penger det... :gjeiper:

Gjest Vivienne
Skrevet

Min søster fikk en kokebok som hun hadde makan til hjemme. Det verste er at gaven kom fra en venninne som hadde kjøpt samme bok i julegave året før. Da kan en begynne å lure :lur:

Gjest Vivienne
Skrevet

Min søster fikk en kokebok som hun hadde makan til hjemme. Det verste er at gaven kom fra en venninne som hadde kjøpt samme bok i julegave året før. Da kan en begynne å lure :lur:

Skrevet

Vi fikk en blå keramikk-fisk som vi kunne henge på veggen..... :ler: Vi ler enda av den gaven.

Skrevet

Jeg må vel si meg enig i denne.

Gavekort til nød, men gjerne spesifikke ønsker.

Skrevet

Jeg liker heller ikke å gi bort penger...

Gjest Gjest
Skrevet

:dåne: :dåne: :dåne:

Vi fikk en blå keramikk-fisk som vi kunne henge på veggen..... :ler: Vi ler enda av den gaven.

:hoho:

..Tusen takk, akkurat sånn vi ønsket oss :ler: ...

Gjest Gjest
Skrevet

En venninne av meg fikk en sånn laks som henger på veggen, og når man trykker på en knapp så slår den med halen og synger "har du hør historien om de tre små fisk" eller noe sånt :fnise:

En annen venninne fikk en plastflodhest, ca 40 cm høy...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...