Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #61 Skrevet 7. august 2007 Venninna mi giftet seg i vinter, og fikk 6 BRUKTE t-skjeer i sølv... Er det mulig??? Vi fikk brukte sølv-skjeer, de var en bryllupsgave mine besteforeldre fikk av sine foreldre når de giftet seg, som de hadde fått. Den gaven jeg ble MEST glad for.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #62 Skrevet 7. august 2007 Inspirert av tråden med Badmintonsettet spør jeg: -Hvilken gave var den du likte minst? Her er det ingen som vet hvem du er, og du kan fritt si ærlig hva du synes. Selvfølgelig blir vi kjeempeglade for alle gavene vi får , men det er alltid noen som faller mer i smak enn andre. Og nå vil vi vite hva som falt minst i smak. Utakknemlig!
Gjest Gjest_lille meg_* Skrevet 7. august 2007 #63 Skrevet 7. august 2007 Vi fikk veldig mange fine gaver, også av dem som ikke sto på ønskelista. Men av de mindre ålreite vi fikk var en blå bolle med en SVÆR hank på... Det var til og med tyggegummi på den... Den blir pakket vekk... Verste er at faren min syntes den var kjempestilig, men synes ikke jeg kan gi den til dem siden den var fra et vennepar av dem... Dessuten tviler jeg på at min mor ønsker seg den... Aner ikke hvor den er kjøpt, har aldri sett noe liknende. De bor heller ikke i nærheten, så får nok støve bort... Ellers er det et hardangerbestikk som lager mest problemer... Ønsket oss et design, men fikk også et komplett sett av et annet design. Vært innom 3 steder uten å få byttet det... Enig i de som ikke liker sølv. Både jeg og mannen har to typer sølv, bruker det aldri og ønsket oss stål til bryllupet. Pent og praktisk... Fikk også en sølv kakespade til bryllupet... Vi har bare to fra før, pluss at vi fikk to hardanger bestikk kakespader til bryllupet... Så den byttes nok
Gjest s0l Skrevet 7. august 2007 #64 Skrevet 7. august 2007 Et stort champagneglass kan man fylle med slike fargede steiner e.l. som er så populære nå, samt vann - og ha slike flytende telysholdere i Til den siste gjesten: utakknemlig? Alle har vel opplevd å få en gave som ikke har falt helt i smak, og det har helt sikkert du også. Selv har jeg ikke gifta meg enda, men en gang fikk jeg en sær bursdagsgave av en gutt i klassen over. Det var en lysestake i fake sølv med mange armer og kruseduller.. En slik en som oldemor har.. Jeg fylte forresten 11 år..
Malama Skrevet 7. august 2007 #65 Skrevet 7. august 2007 Vi fikk vel ikke noe som er direkte stygt, eller fælt, men en og annen gave som ble umiddelbart byttet ja... (når vi ikke spiser skaldyr, så trenger vi ikke skaldyrsett og saldyrservise (selv om vårt ikke var fra nille) Og noen vi ikke får byttet fordi vi ikke aner hvor det er kjøpt (en lampe som slett ikke egentlig er i vår stil (men for all del, gjesterommet kanskje?) og et digert fat/skål som egentlig er flott altså, men som jeg virkelig aldri kan tenke meg hva det noen gang kan brukes til, og som egentlig derved bare opptar et halvt skap helt for seg selv, bare for å stå der... Men... kanskje jeg finner bruk for det en gang... kjekt å ha? Fikk forøvrig noe sølv av farmor selv om vi ikke ønsker oss sølv, men det visste vi om, og var inneforstått med, og det er helt greit. (Jeg hadde jo t-skjeer til 12 og kakespade som jeg har fått i oppveksten, så et kar serveringsskjeer i tillegg er bare kjekt det, brukte det nå i helga mens hun var med mine foreldre på besøk. så bruker jeg stål andre ganger) Tror hennes generasjon også har fått en del sølv de ikke bruker, for den lille serveringsskjea fikk jeg dagen etterpå, det var en hun hadde liggende i skapet, fått en gang, i det mønsteret jeg har. Og i helga fikk jeg ei syltetøyskje eller noe sånn (i et annet mønster da) som hun "bare hadde". Hun "hadde til de andre (barnebarna) også", så jeg kunne få denne.
flickan Skrevet 7. august 2007 #66 Skrevet 7. august 2007 Utakknemlig! Haha.. sånn tenkte jeg og før bryllupet; "Jeg blir sikkert glad for alle gavene", men nå i etterkant kan jeg bare ikke hjelpe for at jeg syntes noen av gavene var ..ehm.. litt ikke vår stil kanskje.. Men jeg er ikke utakknemlig av den grunn. Jeg er kjempeglad for at vi fikk gaver, men er jeg virkelig tvunget til å like alt..? her er noen gaver vi ikke helt vet hvor vi skal gjøre av: arvestykke jeg fikk av farfar.. Ser ut som en gigantisk sølvpokal, men ble visst brukt til tevann tidligere.. den er ca en halvmeter fhøy og tar litt for stor plass i den lille leiligheten.. jeg prøvde å spørre litt hvor den kom fra, historie osv, men fikk ikke noe svar. og da blir arvestykke-delen av det litt mindre viktig for meg hvertfall.. for øyeblikket er det bare en pokal i mine øyne.. 12 krystallglass som ikke er i serien vi samler på.. de er forsåvdt fine, men i en helt annen stil enn vår.. ikke original-emballasje heller så ikke noen bytting.. kan det være gamle og fine glass giver selv har hatt, noe som ikke gjør meg noen ting. Men de er virkelig ikke vår stil.. x antall sett med kniver og salatbestikk i tillegg til de vi ønsket oss. må sjekke om de kan byttes fullt rustfritt stål-bestikk til 12 personer i annen serie enn den vi ønsket oss. Vurderer å bruke til vanlig når vi flytter i større hus om 3 år.. Jeg ble overrasket over at så mange hadde kjøpt kunst til oss. Vi fikk 4 store bilder, i tillegg til de to vi har fått av foreldre.. det ene likte jeg kjempe-godt, to av dem likte jeg sånn passe, det siste likte jeg ikke i det hele tatt.. Dvs at vi nå har 6 store bilder, og vi har for øyeblikket bare plass til de to vi fikk av foreldere.. Disse gavene må vi lagre (sammen med mange av gavene som vi likte kjempegodt også) hos svigers inn til vi er ferdig med å studere og har råd til å kjøpe noe større enn de 40 kvm vi bor på nå.. men det var planlagt hele veien, vi visste godt at vi ikke ville ha plass til servise og sånt, men synes bryllup er en fin anledning å ønske seg sånt. Så vi har prøvd å tenke litt på lang sikt. Gaven jeg ble MINST glad for er den mannen ble mest glad for, vi fikk nintendo WII av vennene hans. det er godt vi ikke er helt like.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #67 Skrevet 7. august 2007 Så dere er ikke utakknemlige, men dere forventer at gjestene skal bli sååååå glade for å bli invitert i deres bryllup!? Når dere bare skal klage over gaven i ettertid, som folk flest bruker en del tid på å plukke ut?
Malama Skrevet 7. august 2007 #68 Skrevet 7. august 2007 (endret) Er gaven som ifølge byttelappen er kjøpt mens vi var i kirka en sak om giveren har brykt mye tid på å velge ut til oss, tror du? Muuuuuulig de brukte så lang tid på å velge den perfekte lysestake at de rett og slett ikke rakk å bestemme seg i tide til å få den levert da (den skulle leveres til en av gjestene, men d de ikke var kommet en halv time før vielsen, måtte gjesten bare dra for å rekke bryllupet...) (Det var ikke fra en gjest da, og jeg forventet slett ikke gave fra dem, og er selvsagt takknemlig for at de likevel tenkte på oss. ) Nei, jeg anser det ikke som utakknemlig at vi velger å bytte noen av gavene som ikke er helt i vår stil. Vi er takknemlige. Vi sender takkekort, og takker pent for gaven/oppmerksomheten de ga oss på vår store dag. Vi bare velger å bytte den til noe vi vil verdsette enda høyere i hverdagene som følger etter den store dagen. (og det vi ikke får byttet plasserer vi slik at det plager oss minst mulig i de samme hverdagene...) Forøvrig forventer jeg ikke at alle skulle bli "såååå glade" for å bli invitert jeg, og regnet med at ganske mange ikke ville komme. Og av de som kom, så setter jeg mye tørre pris på AT de kom og delte dagen med oss og gjorde den til en så flott opplevelse, enn hva nå enn for en merkelig gave de har kjøpt. Såpass "sær" er jeg. Men jeg anser meg ikke som utakknemlig av den grunn. Endret 7. august 2007 av Malama
Gjest Gjest-sidnet Skrevet 7. august 2007 #69 Skrevet 7. august 2007 Vi fikk noe nips som ikke passet helt oss, det var kanskje det jeg likte minst, hvis man kan si det om en gave...
flickan Skrevet 7. august 2007 #70 Skrevet 7. august 2007 Så dere er ikke utakknemlige, men dere forventer at gjestene skal bli sååååå glade for å bli invitert i deres bryllup!? Når dere bare skal klage over gaven i ettertid, som folk flest bruker en del tid på å plukke ut? Haha.. ikke skjær meg over denne kammen er du snill. Vi fikk sikkert 70 gaver hvor de fleste falt i smak. At et par-tre ting ikke gjorde det er vel ikke unaturlig.. ser ikke noe galt i det, og klager da virkelig heller ikke.. Var forøvrig et par stykker som kjøpte gavekort fra butikken der vi hadde lagt ut ønskeliste. Snakk om å legge mye energi på å plukke ut noe ja. men vi ble kjempeglad for gavekortet, ikke misforstå.. du er sikkert en av de gjestene som offer og okker seg hver gang de blir invitert i bryllup over hvor dyrt alt blir og så mye stress det blir for deg.. Stakkars gjesten sin.. :hoho: :hoho: :hoho:
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #71 Skrevet 7. august 2007 du er sikkert en av de gjestene som offer og okker seg hver gang de blir invitert i bryllup over hvor dyrt alt blir og så mye stress det blir for deg.. Stakkars gjesten sin.. :hoho: :hoho: :hoho: Nei det er jeg slettes ikke. Jeg er faktisk en bride to be, men jeg blir sjokkert over hvor frekke både mange bruder og gjester er her inne. Kan jo lese tråder om folk som blir sinte fordi invitasjoen ikke behandles pent nok, som forventer at forlovere skal betale sin kjole som bruden har plukket ut, at gjester skal ta til takke med å komme til en kaffe hvor de selv må betale drikken. Over folk som blir irritert over at noen ikke kan komme fordi de har småbarn, evnt er sure fordi de tar med barn som ammes. osvosvosv Det er frekt å ikke ta til takke med det man får.
flickan Skrevet 7. august 2007 #72 Skrevet 7. august 2007 Nei det er jeg slettes ikke. Jeg er faktisk en bride to be, men jeg blir sjokkert over hvor frekke både mange bruder og gjester er her inne. Kan jo lese tråder om folk som blir sinte fordi invitasjoen ikke behandles pent nok, som forventer at forlovere skal betale sin kjole som bruden har plukket ut, at gjester skal ta til takke med å komme til en kaffe hvor de selv må betale drikken. Over folk som blir irritert over at noen ikke kan komme fordi de har småbarn, evnt er sure fordi de tar med barn som ammes. osvosvosv Det er frekt å ikke ta til takke med det man får. Jeg er enig i at folk er forskjellig og at noen av de tingene du beskriver er i overkant. Men det er jo ulike tradisjoner i landet og det noen synes er uhørt er normalt for andre. Men mener du virkelig at det er frekt å ikke bli overbegeistret for en gave? jeg takker da pent likevel og sier jo ikke til noen at jeg ikke likte det. Ikke en gang til mannen har jeg sagt at jeg ikke likte det ene bildet, for det var fra forloveren hans. Men her inne hvor jeg ikke kjenner noen kan jeg fortelle det. Jeg synes ikke "pokalen" er fin selv om det er en gave og arvestykke. men jeg tar imot og sier høflig takk... men jeg gleder meg til å høre etter at du selv har giftet deg om du med hånden på hjertet kan si at du likte alle (kanksje) 100 gavene du fikk. Og da må du huske at mange får fra naboer til besteforeldre og andre folk de ikke kjenner, og som følgelig ikke kjenner brudeparet heller. Jeg synes du skal skaffe deg et nick og ikke komme med frekke sidekommentarer som at folk er utakknemlige på den feige gjestemåten.. det synes jeg er mye mer frekt enn å hviske inne på et forum at sølvskjea fra bestemor ikke er den fineste man har sett..
*Emma* Skrevet 7. august 2007 #73 Skrevet 7. august 2007 Nei det er jeg slettes ikke. Jeg er faktisk en bride to be, men jeg blir sjokkert over hvor frekke både mange bruder og gjester er her inne. Kan jo lese tråder om folk som blir sinte fordi invitasjoen ikke behandles pent nok, som forventer at forlovere skal betale sin kjole som bruden har plukket ut, at gjester skal ta til takke med å komme til en kaffe hvor de selv må betale drikken. Over folk som blir irritert over at noen ikke kan komme fordi de har småbarn, evnt er sure fordi de tar med barn som ammes. osvosvosv Det er frekt å ikke ta til takke med det man får. Jeg er helt enig i at mange her inne er i overkant engasjerte og navlebeskuende når det gjelder bryllup - men de aller fleste har da normale holdninger til det hele?! (De kommentarene du beskriver husker jeg og de er jo bare diotiske... ) Men at man skal bli glad for alle gaver man får?! Gjelder dette bare bryllupp eller alltid? Kan du med hånden på hjertet si at du har likt alle bursdagsgaver og julegaver du har fått i løpet av årene? Hvem kan svare ja på det helt ærlig da? Selvfølgelig er man glad for at noen tenkte på en nok til å kjøpe gave...men alle har da ikke lik smak....og det er helt greit
Majabeth Skrevet 7. august 2007 #74 Skrevet 7. august 2007 Vi fikk et kaffeservise som vi visste ikke ville bli brukt. Gjorde ikke så mye utav det, bytta den der den var kjøpt...
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #75 Skrevet 7. august 2007 Det er frekt å ikke ta til takke med det man får. Kom igjen, da, det hender vel man blir mer overrasket enn direkte glad for noen gaver man får ellers også? Noen av gavene beskrevet i denne tråden er ganske merkelige Når jeg har vært gjest i bryllup har jeg handlet utenfor ønskelista et par ganger, men da har det vært ting jeg vet brudeparet kan sette pris på (kjenner dem godt), eller noe personlig. Kom forresten på at jeg har vært med å spleise på kunst jeg ikke vet om brudeparet likte - og dette er den gaven jeg har vært mest i tvil om, men var med på det fordi det ble forventet av svigers. Helt ok for meg om ikke brudeparet finner plass til det bildet - man har lov å ha forskjellig smak. En ting jeg lurer litt på er hvorfor man kjøper bestikk, serviseserier osv som ikke står på ønskelista, når det ER oppgitt andre serier. Hvor sannsynlig er det at paret vil begynne å samle på x antall serier av glass? Da hadde jeg heller kjøpt et gavekort om alt på ønskelista var kjøpt av andre.
Gjest Gjest_Kine_* Skrevet 7. august 2007 #76 Skrevet 7. august 2007 Vi fikk et gigantisk champagneglass, ca halvmeter høyt! Aner ikke hva vi skal bruke det til. Og det var ingen form for byttelapp eller noenting (ikke engang en klistrelapp), så vi må bare beholde det... Vi fikk 2 sånne vi.Aner ikke hvor dem skal stå.Tenkte å fylle de med sand å sette kaktus i den eller noe. Har også tenkt å bruke det som akvarium til bittesmå fisker Problemet er at vi har katter og de kommer garantert til å velte dette, så setter dem bort i kjelleren...
Arkana Skrevet 7. august 2007 #77 Skrevet 7. august 2007 Helt ærlig fikk vi ingen gaver vi ikke likte.
Gjest Frysepulver Skrevet 7. august 2007 #78 Skrevet 7. august 2007 Uæææææh, nå gruer jeg meg no jævlig til å gi gaven i bryllupet om to uker! Jeg mener helt bestemt at den er perfekt, men jeg kan jo ta feil...
naley Skrevet 7. august 2007 #79 Skrevet 7. august 2007 Vi var fornøyd med det meste av gaver. Overrasket over hvor mange som vi ikke "kjenner" husket oss. Venner av foreldre eller inngift tantes far osv. Er kjempe koselig, Men ofte disse vi fikk gavene som ikke passer oss. Vi fikk jo litt "rare" ting som havner bakerst i et skap. 6 krydder børser (uten krydder i) (med en fin prislapp på, 39,50) 2 x noen hengelykter i ukjent merke håndmalt telysholder pakket i plast pose Vi fikk mye annet utenom ønskelista vår, men veldig fornøyd med det Vi fikk 4 vannkarafler (2 i samme merke) 3 kaffekanner 4, eller 5 forskjellige salt og pepperbørser. Og til alle som kritiserer oss utaknemelige bruder: Jeg er IKKE utakkmenelig eller misfornøyd med gavene, Pga de kommer av folk vi aldri hadde trodd skulle gi noe, Syns det er kjempe gøy at de husket oss selv om gaven ikke passet oss.
Pingse Skrevet 7. august 2007 #80 Skrevet 7. august 2007 Dette blir litt på siden men... Jeg har jobbet i en butikk hvor brudepar kunne legge igjen ønskelister, et system som burde funke veldig fint (synes alltid parene var flinke til å sette opp ønsker i forskjellige prisklasser også), hvis bare gjestene kunne skjønne poenget med disse listene! "Hva, ønsker paret seg DET bestikket?! Nei, det synes jeg ikke var noe fint, jeg kjøper et HELT annet mønster." Prøvde selvsagt å overtale kundene til å kjøpe det brudeparet faktisk ønsket seg, noe jeg dessverre ikke alltid lyktes i. Aaaaarrrrggghhh gamle bedrevitende tanter, altså! Det endte ofte med at brudeparet kom tilbake til butikken, lettere oppgitt, med ørten forskjellige bestikkdeler i diverse mønstre som de gjerne ville bytte... (og det fikk de selvsagt)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå