minnimy Skrevet 7. august 2007 #81 Skrevet 7. august 2007 kjøkken hånkler...det var av noen som vi ikke har særlig kontakt med de ga oss annet også som var bra,men men de blir iallefall brukt.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #82 Skrevet 7. august 2007 Vi fikk et glassfat, som i og for seg så helt greit ut, men det var noe så inni hampen digert! Siden vi bor relativt trangt og ikke har digre spisebord stående ubrukt og til pynt rundt omkring, måtte vi ha flyttet det frem og tilbake mellom kjøkkenbordet og senga(!) ettersom om vi sov eller spiste... Lettvint og praktisk. Vi burde kanskje ha dårlig samvittighet for at vi bytta det i stekepanna vi desperat trengte, men vet du hva: Vi trenger ikke et halvannen kvadratmeter stort glassfat. Det er sjelden vi serverer så mange kaker på en gang, og det er greit å slippe å ha denslags i senga når man er nygift.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #83 Skrevet 7. august 2007 Vi fikk en hentesveis apparat i luksusmahogny! Uten batterier og byttelapp! Hapeetittentomenowbaby!
*Emma* Skrevet 8. august 2007 #84 Skrevet 8. august 2007 Og jeg kan legge til at jeg føler meg ikke det minste utakknemlig eller bridezilla - for at jeg ikke likte en gave vi sånn ca 2 ganger i året i 9 år spesifikt har sagt vi ikke vil ha......
t-schnuppa Skrevet 8. august 2007 #85 Skrevet 8. august 2007 Og jeg kan legge til at jeg føler meg ikke det minste utakknemlig eller bridezilla - for at jeg ikke likte en gave vi sånn ca 2 ganger i året i 9 år spesifikt har sagt vi ikke vil ha...... Ja... Skikkelig unødvendig! Skjønner ikke helt vitsen med å kjøpe noe man har gitt uttrykkelig beskjed om at man ikke vil ha.....
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #86 Skrevet 8. august 2007 Prøvde selvsagt å overtale kundene til å kjøpe det brudeparet faktisk ønsket seg, noe jeg dessverre ikke alltid lyktes i. Aaaaarrrrggghhh gamle bedrevitende tanter, altså! Det endte ofte med at brudeparet kom tilbake til butikken, lettere oppgitt, med ørten forskjellige bestikkdeler i diverse mønstre som de gjerne ville bytte... (og det fikk de selvsagt) Jeg ble faktisk veldig positivt overrasket over en av mine gamle tanter. Hun spurte hva de unge likte i en butikk hvor vi ikke hadde ønskeliste, og kjøpte det. Var flere boller i Rosendahl Grand Cru serien. Nå samler jeg ikke på den serien, men det er jo veldig greit å kunne sette ut i forskjellige sammenhenger siden serien jeg sparer på ikke har sånt... Ble veldig glad for at hun kjøpte noe sånt og ikke noe hun likte
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #87 Skrevet 8. august 2007 Uæææææh, nå gruer jeg meg no jævlig til å gi gaven i bryllupet om to uker! Jeg mener helt bestemt at den er perfekt, men jeg kan jo ta feil... Da er det jo sikkert det. Dessuten selv om jeg ikke likte alle gavene vi fikk så sier jeg ikke noe om det til de som ga det. Jeg takker jo for den flotte blå bollen, selv om jeg syntes den var forferdelig og det var tyggis på den... Noen av de fineste gavene sto faktisk ikke på lista. Men når folk finner ut at di skal spare på en annen serie enn det vi gjør blir det litt feil. Jeg gidder ikke å ha x antall forskjellige kniver av dyrt merke i skuffene...
Pingse Skrevet 8. august 2007 #88 Skrevet 8. august 2007 Jeg ble faktisk veldig positivt overrasket over en av mine gamle tanter. Hun spurte hva de unge likte i en butikk hvor vi ikke hadde ønskeliste, og kjøpte det. Var flere boller i Rosendahl Grand Cru serien. Nå samler jeg ikke på den serien, men det er jo veldig greit å kunne sette ut i forskjellige sammenhenger siden serien jeg sparer på ikke har sånt... Ble veldig glad for at hun kjøpte noe sånt og ikke noe hun likte Flinke gamle tanten
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #89 Skrevet 8. august 2007 Flinke gamle tanten Godt de fortsatt kan overasske :glad:
Gjest antigartner Skrevet 8. august 2007 #90 Skrevet 8. august 2007 Dette var en skikkelig underholdende post Jeg har ikke giftet meg selv, men jeg har vært med å gi bort en mislykket bryllupsgave en gang. Vi var flere venner som var bedt i samme bryllup, og da ble jeg med på et spleiselag der en av våre venner påtok seg å kjøpe en glassbolle. Brudeparet ønsket seg glassboller, og hun som skulle handle visste om et sted de hadde SÅÅÅ mye fint, og dyrt, kunstglass. Da jeg så hva jeg hadde vært med å gi bort ble jeg nesten skamfull, for bollen var i alle fall ikke etter min smak, og heller ikke etter brudeparets smak, slik jeg kjenner dem. Mere noe som min bestemor ville likt. Har aldri sett den stå framme hos ekteparet... Og til Bare Bea: den "pokalen" til tevann som var et arvestykke: har den en liten tappekran nederst? I så tilfelle kalles det en "samovar". Det er fremdeles vanlig å ha te på samovarer i russland og midt-østen.
flickan Skrevet 8. august 2007 #91 Skrevet 8. august 2007 Og til Bare Bea: den "pokalen" til tevann som var et arvestykke: har den en liten tappekran nederst? I så tilfelle kalles det en "samovar". Det er fremdeles vanlig å ha te på samovarer i russland og midt-østen. Ja, det het det ja! Husket det ikke da jeg skulle skrive om det. Er dette virkelig noe folk syntes er fint? den var i sølv og sikkert verdifull, men.. dog.. ikke helt vår stil...
Kykkelikokos Skrevet 11. august 2007 #92 Skrevet 11. august 2007 Vi fikk et par lyslykter som ikke så ut i måneskinn. En keramikkbolle i en fæl farge som var kjøpt på andre kanten av landet.. Det var vel det eneste. Men det som overrasker meg mest er at folk kjøper ting som ikke står på ønskelisten, og ikke får lagt ved byttelapp. Jeg mener, det må da være greit å få lagt ved byttelapp hvis man er usikker på om det kommer til å falle i smak, eller om brudeparet får to av en ting. Overraskende få av gavene våre hadde byttelapp med seg. Men det var heldigvis ikke så mye vi skulle bytte, og de vi skulle bytte fikk vi stort sett byttet. Har heller ikke hatt problemer med å få byttet hardangerbestikk (til den som skrev om det i starten av tråden). Har du prøvd hos en mindre tilbordsbutikk? Christiania Glassmagasin fører også Hardangerbestikk.
Donpedro Skrevet 11. august 2007 #93 Skrevet 11. august 2007 Hihi, morsom tråd! Selv fikk vi bare fine ting, byttet bare noe vi fikk alt for mye av. Men en gang var jeg i et bryllup til et par som er ganske bevisste på hva de utstyrer huset sitt med. Har dere sett Friends, der Phoebe har et blide som er 3D av en ufattelig stygg dame, som henger ut over rammen? Vel, de fikk et enormt slikt bilde av et brudepar. Mannen min og jeg trodde vi skulle le oss ihjel (men ikke høyt, aner jo ikke hvem som ga det, og det var sikkert ikke masseprodusert) Har aldri sett det huset dems etterpå, for å si det slik...
jente 79 Skrevet 11. august 2007 #94 Skrevet 11. august 2007 Men en gang var jeg i et bryllup til et par som er ganske bevisste på hva de utstyrer huset sitt med. Har dere sett Friends, der Phoebe har et blide som er 3D av en ufattelig stygg dame, som henger ut over rammen? Vel, de fikk et enormt slikt bilde av et brudepar. Mannen min og jeg trodde vi skulle le oss ihjel (men ikke høyt, aner jo ikke hvem som ga det, og det var sikkert ikke masseprodusert) Har aldri sett det huset dems etterpå, for å si det slik... Å, herregud Den hadde nok forsvunnet her også. Vi fikk ikke noe skikkelig ille, og i hvert fall ikke noe så morsomt Men sliter fælt med å få byttet et sett fra Hardanger bestikk jeg også. Ønsket oss et design, men fikk også et sett med noe annet. Har nå vært innom 4 steder for å prøve å bytte. Men ingen selger hele sett av det designet... Tydeligvis ikke det mest populære...
Kykkelikokos Skrevet 12. august 2007 #95 Skrevet 12. august 2007 Ah, så det er det som er problemet? Hvilket design fikk dere? Kan de ikke ta det inn enkeltvis da?
Gjest Utenlandsboer Skrevet 14. august 2007 #96 Skrevet 14. august 2007 Var forøvrig et par stykker som kjøpte gavekort fra butikken der vi hadde lagt ut ønskeliste. Snakk om å legge mye energi på å plukke ut noe ja. men vi ble kjempeglad for gavekortet, ikke misforstå.. Er det så ille å få gavekort altså? Selv bor jeg ikke i Norge lengre, men har fortsatt mange venner hjemme i Norge som gifter seg. For meg er det jo ingen mulighet å handle noe som kan byttes om det ikke faller i smak, så derfor bruker jeg å kjöpe gavekort i den butikken der brudeparet har önskeliste. (Dvs, jeg sender sösteren min for å kjöpe, og föler at jeg ikke kan tvinge henne til å springe rundt og lete etter saker...) Det må vel väre bedre å få et gavekort i en butikk der man önsker seg noe enn å få noe "ubyttbart" man ikke liker?
flickan Skrevet 14. august 2007 #97 Skrevet 14. august 2007 Er det så ille å få gavekort altså? Selv bor jeg ikke i Norge lengre, men har fortsatt mange venner hjemme i Norge som gifter seg. For meg er det jo ingen mulighet å handle noe som kan byttes om det ikke faller i smak, så derfor bruker jeg å kjöpe gavekort i den butikken der brudeparet har önskeliste. (Dvs, jeg sender sösteren min for å kjöpe, og föler at jeg ikke kan tvinge henne til å springe rundt og lete etter saker...) Det må vel väre bedre å få et gavekort i en butikk der man önsker seg noe enn å få noe "ubyttbart" man ikke liker? nei, det er ikke ille! Vi ble kjempeglad for gavekortene, jeg er helt enig med deg. Jeg skjønner godt at folk som ikke bor i nærheten velger å gjøre det på den måten. Men jeg prøvde bare å poengtere at ikke alle legger sjela si i å finne gave, og at det er mulig å bomme litt, og at ingen kan tvinge meg til å bli glad for alt jeg får. og jeg aksepterer ikke å bli kalt utakknemlig av den grunn. Når noen som bor i nærheten av en slik butikk, og likevel velger gavekort istedetfor å kjøpe noe av det som står på lista, er jo det en lettvint, men helt grei løsning.
Gjest Revenka Skrevet 14. august 2007 #98 Skrevet 14. august 2007 Vi fikk grytekluter, kjøkkenhandkle og kurv fra nille som ikke var så lekkert.
Knøttet Skrevet 14. august 2007 #99 Skrevet 14. august 2007 Det meste vi fikk var faktisk fra ønskelista vår, så det var vi veldig fornøyd med Det som ikke var fra ønskelista var også kjempefint, selvsagt er det ting vi ble mer glad for enn andre, men ingen av gavene våre har vi vært misfornøyd med, helt sant Det var til og med kjekt med to kofferter med bestikk, for vi trengte hverdagsbestikk
Gjest Revenka Skrevet 15. august 2007 #100 Skrevet 15. august 2007 Vi fikk forresten en gressklipper av svigers i bryllupsgave, noe som ikke stod på ønskelisten i det hele tatt. Når vi flytter har vi ikke behov for den heller, men det er jo noe som heter finn.no.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå