Gjest Mrs. Potter Skrevet 6. september 2006 #21 Skrevet 6. september 2006 Hvorfor i all verden diskuterer dere gaver fra Nille? Fikk dere ikke med dere bakebollene som giveren hadde fått i julegave???? Helt sjef ←
MAcy Skrevet 7. september 2006 #22 Skrevet 7. september 2006 Vi fikk to identiske esker med bakeboller, 3 boller i hver eske (fra samme person), hvor det i den ene eska lå en julegavelapp hvor det stod "til "giver", fra fam. XXX". Men bollene var greie nok de, har ett sett her og ett sett i campingvogna. Ellers fikk vi stort sett bare bestikk og servise i seriene vi samler på, og det vi fikk utenom var bare flotte ting! ← Kan ikke fatte at noen gir to av det samme så lenge det ikk er service ol 2 esker à 3 boller blir vel bare for teit eller?? Dersom jeg gir noe til et bryllup og går utenom ønskelista finner jeg noe på glassmagasinet til en grei pris, gjerne noe fra rosendalh. Vil jo gjerne gi noe ordentlig og som ikke ser billig ut.
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #23 Skrevet 7. september 2006 Nå har jeg ikke giftet meg enda. Men kusina mi fikk noen forferdelige stettfat. Sånn ala bestemødre er veldig glad i... Får jeg noe sånt havner de nok lengt inne i et skap og på loppemarked etterhvert ja...
Gjest Fru Skrevet 7. september 2006 #24 Skrevet 7. september 2006 Dersom jeg gir noe til et bryllup og går utenom ønskelista finner jeg noe på glassmagasinet til en grei pris, gjerne noe fra rosendalh. Vil jo gjerne gi noe ordentlig og som ikke ser billig ut. ← Vi fikk seks karafler fra Rosendahl. Byttet samtlige. Mindre kjønnsløs gave skal man lete lenge etter, spør du meg. Men det verste var en "bryllupsskje" i sølv. Hva i all verden skal vi med den? Støvsamler de luxe. Alt det andre vi fikk var fantastisk flott, både service og bestikk og glass som vi hadde ønsket oss, og mer kreative varianter som trykk, lampe, kjøkkenmaskin osv.
Gjest Fru Skrevet 7. september 2006 #25 Skrevet 7. september 2006 Jeg mente selvfølgelig mer kjønnsløs (ovenfor)..
Susan Sto Helit Skrevet 7. september 2006 #26 Skrevet 7. september 2006 Kan ikke fatte at noen gir to av det samme så lenge det ikk er service ol 2 esker à 3 boller blir vel bare for teit eller?? Dersom jeg gir noe til et bryllup og går utenom ønskelista finner jeg noe på glassmagasinet til en grei pris, gjerne noe fra rosendalh. Vil jo gjerne gi noe ordentlig og som ikke ser billig ut. ← Vi fikk en rosendahl karaffel. Den var det ikke noen byttelapp på, men vi må prøve å få byttet den. Blir for dumt, for vi ønsket oss både vinglass og karafler av en helt annen type, og fikk masse av dette. Men som værste gave ligger jeg nok mellom et grelt "ostefat" med drueklaser på. (bestemorstil) og en gigantisk elektrisk presskanne (Eller noe som ligner veldig.) Vi har da både presskanne, kaffetrakter og vannkoker. Forstår ikke helt hva vi skal med den gigantiske tingen.... Har dårlig nok plass på kjøkkenet i en 60kvm leilighet fra før... (Selfølgelig ingen byttelapp på denne heller!)
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #27 Skrevet 7. september 2006 Uff, minner meg om en forlovelsesgave vi fikk (visste ikke at det var vanlig, men dukket plutselig opp en masse uventede gaver...) En gigantisk svær elektrisk panne. Tar kjempeplass i skapet, og kan ikke skjønne hva jeg skal med den. Men da fått av svigerforeldre, så litt vanskelig å ro den bort. Stort smil, tusen takk... Står fortsatt ubrukt i skapet. (Det verste var at de hadde kikket på en pizzastekeovn, men tok heller denne da den kunne brukes til mer... Hva da, var jo teflonbunn, så kan jo bruke stekeovnen til det meste. Ville jo mye heller hatt en pizzestekovn med steinplate...)
Gjest jhh Skrevet 7. september 2006 #28 Skrevet 7. september 2006 jeg er helt enig.hadde ALDRI gitt en gave til noen fra nille,(kanskje de søte posene med godis )som de har der SAMMEN med noe fra en anen butikk. Jeg hadde ikke direkte blitt skuffet av en gave fra nille.men man ser det på kvaliteten, det er ikke noe anet å si enn det. Jeg fikk en statue derifra engang, kjempe fin egentlig. men den veier sikkert 1 gram, å øret til damen er litt feilplassert. Sånn er det med tinger fra nille! som en anen sa, greit til ting som godteri, servietter, lys , bildebøker, osv. men uansett HVERTFALL IKKE KJØP LEKER de går sund etter 2 dager. dette er sant!! å jeg hadde faktisk skjemtes hadde jeg kommet i bryllup med noe fra nille. uansett. å jeg hater det når svigers er på "bytur" kommer de alltid med gaver til de 3 barna, med småtinger fra nille.går sunt etter 2 dager å det blir grining fra barna om av vi skal ordne det...Hater det!"!!!
Gjest jhh Skrevet 7. september 2006 #29 Skrevet 7. september 2006 jeg er helt enig.hadde ALDRI gitt en gave til noen fra nille,(kanskje de søte posene med godis )som de har der SAMMEN med noe fra en anen butikk. Jeg hadde ikke direkte blitt skuffet av en gave fra nille.men man ser det på kvaliteten, det er ikke noe anet å si enn det. Jeg fikk en statue derifra engang, kjempe fin egentlig. men den veier sikkert 1 gram, å øret til damen er litt feilplassert. Sånn er det med tinger fra nille! som en anen sa, greit til ting som godteri, servietter, lys , bildebøker, osv. men uansett HVERTFALL IKKE KJØP LEKER de går sund etter 2 dager. dette er sant!! å jeg hadde faktisk skjemtes hadde jeg kommet i bryllup med noe fra nille. uansett. å jeg hater det når svigers er på "bytur" kommer de alltid med gaver til de 3 barna, med småtinger fra nille.går sunt etter 2 dager å det blir grining fra barna om av vi skal ordne det...Hater det!"!!! ← en ting til...de hadde ikke trenkt å kjøpt noe da!! bedre med 1 liten ting en 10 tinger fra nille
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. september 2006 #30 Skrevet 7. september 2006 Vi fikk seks karafler fra Rosendahl. Byttet samtlige. Mindre kjønnsløs gave skal man lete lenge etter, spør du meg. ← Syns de er kjemefine, jeg da. Har faktisk fått en til vann og en til vin av "svigerforeldrene" i julegaver. Tror det er noe mange gir fordi det er bra kvalitet, og fordi man kanskje tenker at dette faller mer i smak hos "ungdommen" enn glasstøy med utskjæringer o.l.
MarianneHR Skrevet 7. september 2006 #31 Skrevet 7. september 2006 Syns de er kjemefine, jeg da. Har faktisk fått en til vann og en til vin av "svigerforeldrene" i julegaver. Tror det er noe mange gir fordi det er bra kvalitet, og fordi man kanskje tenker at dette faller mer i smak hos "ungdommen" enn glasstøy med utskjæringer o.l. ← Enig. Jeg synes også at Rosendahl sine glass og karafler er kjempefine. Den gaven som vi likte minst var en keramikkvase som ligner på de som mormor har. Selvfølgelig kjøpt hos en eller annen brukskunstner, så den kan jo ikke byttes. Bruker den nå til å ha skogsblomster i ute om sommeren. (Er ikke så farlig om den blåser over ende og knuser)
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #32 Skrevet 8. september 2006 Vi fikk en stor glass-elg vi... og et fiskebestikk formet som torsker. Menmen...man får jo alltid noe man ikke vil like, og det er tanken som teller. Så det blir nok satt innerst i et skap, og ferdig med det ← HAHAHAHAHA. Glass-elg og bestikk som en torsk. Fantastisk morsomt:)
lille my Skrevet 8. september 2006 #33 Skrevet 8. september 2006 vi kan vel kansje settes i den båsen som blir kallet for egoistisk kan jeg tenke meg, for vi ønsket oss egentli bare penger. tanken var å kansje legge det i et kjøkken, men egentli jekk pengane til å betale festen som gjestene var med på. vi ville ikke tjene på det på en måte, men det er det self ingen som forstår helt... ville gjerne at vi skulle ønske oss noe, feks et service nr 2 eller kansje starte å samle på et nytt merke sølvtøy???? for det er jo ikke sløsing?? ville heller ha alle til middag, og bruke pengene der. vi får jo et minne for livet jo...... er ikke det det viktigste? men men... den verste gaven fekk vi av min lillebror og faren hans. forventet faktisk ingenting fra den fronten da bror er 15, og jeg ikke har NOE med faren å gjere lenger. men det han kom med var en slik malt tredukke, med 9 stykker inni.... mindre, mindre, minst..... sikkert helt greie de, men det er jo en suvenir. og hva skel jeg med en suvenir fra et land jeg ikke har vert i???? ellers var alt kjempe flott, og gjestene koste seg har jeg fått høre igjenn.
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2006 #34 Skrevet 8. september 2006 Den rareste gaven var en bronse(?) statue av et "elskende par" som sto slynget sammen. Den var egentlig litt ufrivillig morsom, de skulle nok være nakne, men hadde allikevel på seg truser(!). Det var egentlig en flott presang, men samtidig heeelt feil.
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2006 #35 Skrevet 9. september 2006 Vi fikk sånne ultramoderne kaffemocca kopper. Ingen av oss drikker noe som helst kaffe. Det sier seg selv at det ble heeelt feil, og vi byttet de (de var kjempedyre) og fikk en nydelig krystall-lysestake. Men det styggeste vi fikk var en bolle og en stettfat med lokk, i avispapirbeige. Kreamikk tror jeg. Alldeles jævlig!
Murron Skrevet 9. september 2006 #36 Skrevet 9. september 2006 Den rareste gaven var en bronse(?) statue av et "elskende par" som sto slynget sammen. Den var egentlig litt ufrivillig morsom, de skulle nok være nakne, men hadde allikevel på seg truser(!). Det var egentlig en flott presang, men samtidig heeelt feil. ← morgenes beste latter, takk Kosemose!
Gjest Svimle Skrevet 9. september 2006 #37 Skrevet 9. september 2006 Kan ikke fatte at noen gir to av det samme så lenge det ikk er service ol 2 esker à 3 boller blir vel bare for teit eller?? ← Joda, men det løste seg greit siden vi tok det ene settet i campingvogna. Men ingen visste at vi har campingvogn - for den kjøpte vi dagen etter bryllupet. Så i utgangspunktet vet jeg ikke hva jeg skulle gjøre med 6 bakeboller. Dama trengte vel å bli kvitt de, siden de tydeligvis har vært en gave til henne selv
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #38 Skrevet 9. september 2006 De selger ikke bare dritt på Nille, de selger feks Høyang kjeler der.
Xania Skrevet 9. september 2006 #39 Skrevet 9. september 2006 Det som falt minst i smak var en beige, brodert løper (kjøpt). Den hadde nok passet bedre for bestemor... Den kom fra foreldrene til kona til svoger, som vi absolutt ikke forventet å få noe fra. Veldig hyggelig at de tenkte på oss, men den blir nok liggende bakerst i skapet...
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #40 Skrevet 9. september 2006 En halv meter høy hest i farget porselen. Den gikk "dessverre" i stykker under flytting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå