Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
De ville ha meg i intervju i morra 10 på morraen. Hjelpe grøsse meg! Hva skal jeg gjøre? Betyr dette faktisk at ting kan ordne seg for meg og jeg kan begynmne å bli voksen?

Hva bør jeg tenke på, hva bør jeg ha på meg? Bør jeg sette opp håret (dreads) eller hvaaa :grine: jeg er nervevrak nå, jeg VIL ha jobb!

lykke til. verste selskap du kan binde deg til. Hør med andre. tar eks vikariatet slutt er du pliktig til å jobbe for de. Gjerne stifte papir eller vaske. ikke får du den lønnen du skal ha, for de skal ha en del. nei finn noe annet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg registrerte CV'en min på manpower.no, ble jeg også oppringt og bedt om å komme på intervju dagen etter. Det tok ikke lang tid før jeg fikk jobb gjennom ElanIT (IT-delen av Manpower). Alt har gått så raskt at jeg har ikke summet meg helt enda..

Idag kom kontaktpersonen min innom for å fortelle at arbeidsplassen min var veldig fornøyd med meg, så derfor ble det høyere lønn:-) (har jobbet der litt over 2 mnd)

Jeg tok ikke den registreringen av CV'en min så seriøst, for jeg har jo fast jobb (permisjon nå da). Da de ringte og spurte om jeg ville komme på intervju dagen etter, vurderte jeg om jeg i det hele tatt giddet. Men sannelig er jeg glad jeg dro:-)

Skrevet

Det gikk kjempebra! :tommelsmil: Og FYI likte de håret mitt :ler:

Uansett; jeg begynner bare med en telefonselgerjobb hvis jeg får den, men uten kom-når-du-vil-tider. Fra 9-4 hver dag. Jeg driter vel i alt det negative som er sagt om telefonsalgjobber, jobb er jobb og jeg trenger penger!

Han skulle ringe igjen i dag eller i morra for å si om jeg får den eller ikke! Håpehåpe!

Gjest Ninakanin
Skrevet
Det gikk kjempebra! :tommelsmil: Og FYI likte de håret mitt :ler:

Uansett; jeg begynner bare med en telefonselgerjobb hvis jeg får den, men uten kom-når-du-vil-tider. Fra 9-4 hver dag. Jeg driter vel i alt det negative som er sagt om telefonsalgjobber, jobb er jobb og jeg trenger penger!

Han skulle ringe igjen i dag eller i morra for å si om jeg får den eller ikke! Håpehåpe!

da kan du stalke alle stalkerene!!!!!!!!!!!! :hoppe:

sirkelen er sluttet :Hehe:

Skrevet

Jeg skal be Gry om å søke dem opp etter IP og ringe dem 3 ganger daglig og selge STRØM fordi det er strømkrise nå, og de trenger strøm for å sitte på kg ;D

Gjest Ninakanin
Skrevet
Jeg skal be Gry om å søke dem opp etter IP og ringe dem 3 ganger daglig og selge STRØM fordi det er strømkrise nå, og de trenger strøm for å sitte på kg ;D

:hoho:

Jaaaaaaaaah!!!!!!!! :hoppe:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Når man er jobbsøker er det lite lurt å ha dreads, piercinger i ansiktet store synlige tatoveringer, masse svart sminke etc. Arbeidsmarkedet er sabla konservativt.

Selvsagt er det konservativt, men hun kan jo stadig se representabel ut med dreads etter min mening.

Ta på deg en skjorte, en penere bukse, smink deg nøytralt/naturlig og sett opp dreadsene dine.

Skrevet

Det sier du nå? :P men jeg har gjort nøyaktig det du skrev. Jeg så riktig så stiv og viktig business ut. Så måtte de ta bilde av meg til cv-en min og, tjohei. Bra jeg hadde "pyntet" meg da.

Har sett VV være imot dreads oppigjennom alle år, så slik hårintoleranse overser jeg glatt. Det er jo mine love-handles!!

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Det sier du nå? :P men jeg har gjort nøyaktig det du skrev. Jeg så riktig så stiv og viktig business ut. Så måtte de ta bilde av meg til cv-en min og, tjohei. Bra jeg hadde "pyntet" meg da.

Flink jente ;)

Som en sidebemerkning kjenner jeg til og med en professor med dreads, så tror ikke at denne bestemte hårfrisyren skal være et hinder for en lysende karriere!

Skrevet

Cluet er jo om KUNDEN til Manpower "liker" personen de vil ha i oppdraget. Uavhengig hvordan man ser ut/ikke ser ut....

Har tidligere jobba i mange år i Manpower og de er veldig "omgjengelige" mht typer mennesker fordi de har så mange forskjellige typer oppdrag. Slaskepott'n har kanskje ikke passa å jobbe i en butikk som selger undertøy til 50års gamle snupper men gjør sikkert en stråååålende jobb som f.eks tlf.selger ;)

Har vært innom mange butikker med all verdens fremtoninger av ansatte. Med piercinger, dreads, jeans, klassisk dress.....the works...men så lenge man som KUNDE får en bra behandling har ikke uteseende så veldig mye å si (så klart - være ren og pen i tøyet og ha en behagelig fremtoning)

Krysser fingrene for deg slaskepott'n :)

Får selv vite hvordan jeg gjorde det på intervju i dag - innstillingen skal være ferdig til i mårra. Så enten blir det :hoppe: eller :grine:

Skrevet

Men de er jo nesten samme greia som aeteat som skaffer deg jobb eller hur? For sist, da jeg var på aetat fikk jeg jo refs for utseendet! Så dette var et hakk opp!

Krysser fingrene for deg og! Vi får håpe det blir :hoppe: for oss begge!

Tenk å få egne penger på eget visakort! Jeg kommer ti lå bli så voksen :Hehe:

Skrevet (endret)
Flink jente ;)

Som en sidebemerkning kjenner jeg til og med en professor med dreads, så tror ikke at denne bestemte hårfrisyren skal være et hinder for en lysende karriere!

Ja sant! :D

Professor med dreads? Hva studerer han da, haaasj? :sprettoy::eeeh:

Endret av Slaskepott
Skrevet

:ler: du er no søt da slaskepott'n.

Ja join the world of grown ups ;)

Aetat ja! Humpff....du snakker altså. Har bææd erfaring med aetat. Fader må vite hva de surrer med der altså. Iallefall på aetat der jeg bor. *riste på hodet* Sier kanskje mer om Manpower kontra Aetat for å si det sånn (mht hår-dud'n din ;) )

Skrevet

Ja, er jeg ikke vel :sexy: høhø

hun dama var så sint! Hun hadde munnvikene nedpå puppa :(

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Ja sant! :D

Professor med dreads? Hva studerer han da, haaasj? :sprettoy::eeeh:

Det er forresten en "hun". Kan nok ikke gå i detaljer, men kan si så mye at det er innenfor sosiologi. Dessuten har det ingenting med hasj å gjøre ;)

Skrevet

Det tror ikke jeg på da jeg er en trangsynt ugle som ikke eier annet perspektiv enn nedovervendt froskeperspektiv

akai jeg tror jeg har fått fram poenget mitt :ler:

Glimrende eksempel, hun der, på at hår ikke skaper folk. Jeg for min del har det ikke BARE fordi jeg syns det er pent, men også fordi det er den eneste sveisen som kan skjule utstikkende ører. For jeg tar ikke afroperm! :D

Skrevet

Vet du...mulig det har med generasjon å gjøre???

Skjønt, husker for mange år siden når moder'n skulle leie ut sokkelleiligheta (i barndomshjemmet mitt) og en hybelleil. Det var mange på visning. Borimot 30 stykker...men det var TO stykker som skilte seg ut sa hun. Ei gutt som studerte politi og ei jente med dreads med 1 barn i skolealder (var i fast jobb)

Hun tilbød gutten hybelleiligheta (hun leide ut 2 bo-enheter altså) og jenta med dreads'n sokkelleiligheta. Hun var i fast jobb og trengte så sårt tak over hodet (nyinnflytta til byen) også pga ungen.

Hun angra ALDRI på de avgjørelsene. Men så er moder'n kanskje litt mer "moderne" enn burugla på Aetat :ler2:

Gjest Very Victoria
Skrevet

Skal du komme deg ut i jobb igjen må du jobbe mer med innstillingen din. Den jeg-gjør-som-jeg-vil-og-ingen-skal-bestemme-over-meg holdningen gjør at du snart må oppsøke sosialkontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...